انواع محدودیت های اینستاگرام و راه حل برطرف کردن آن

0

اینستاگرام را باید یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی دانست. محدودیت های اینستاگرام نیز به همین دلیل به وجود آمده است تا از سوءاستفاده برخی افراد جلوگیری شود. این محدودیت‌ها در زمینه‌های متفاوتی مانند میزان لایک، فالو و آنفالو، تگ کردن افراد، کامنت و پست گذاشتن وجود دارد.
برای این که بتوانید کار خود را در اینستاگرام به بهترین شکل انجام دهید، بهتر است در خصوص محدودیت های اینستاگرام اطلاعاتی کسب کنید تا با مشکلاتی مانند بن و جریمه شدن مواجه نشوید. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص این محدودیت‌ها نکاتی را بیان کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

چرا محدودیت های اینستاگرام وجود دارد؟

اینستاگرام را باید یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دانست که کسب‌وکارهای زیادی در آن به فعالیت مشغول هستند. به همین دلیل برخی افراد با ساخت انواع بات یا ربات اقدام به انجام برخی فعالیت‌ها می‌کنند تا انگیجمنت پیج‌ها به صورت غیرطبیعی بالاتر رود. این کار می‌تواند باعث شود تا آمارهای غیرواقعی در اینستاگرام بیشتر شود. به همین دلیل اینستاگرام محدودیت‌هایی را وضع کرده تا این نوع از اکانت‌ها نتوانند مشکل ایجاد کنند.

اینستاگرام علاقه دارد که پیج‌هایی که به صورت صحیح و اصولی فعالیت می‌کنند، پیشرفت بیشتری را تجربه کنند. در صورتی که این محدودیت‌ها وجود نداشت، برخی از پیج‌ها تعداد بسیاری زیادی فالوئر، لایک و کامنت غیرواقعی داشتند. این کار باعث می‌شد تا از کیفیت محتوای موجود در اینستاگرام کاسته شود. به همین دلیل اینستاگرام در خصوص این قوانین سخت‌گیری‌های خاص خود را دارد.

اینستاگرام به دلیل عدم سوءاستفادۀ برخی افراد و استفاده از ربات برای دریافت مواردی مانند فالو، لایک و کامنت بیشتر اقدام به گذاشتن برخی محدودیت‌ها کرده است.

انواع محدودیت های اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، محدودیت های اینستاگرام شامل بخش‌های متفاوتی می‌شود. میزان محدودیت هر کدام از این بخش‌ها با دیگری متفاوت است. به همین دلیل باید در خصوص هر کدام از این قسمت‌ها و محدودیت‌های آن اطلاعات کافی داشته باشید تا با مشکل بن و محدود شدن مواجه نشوید. باید بدانید که برخی از این محدودیت‌ها باعث بن شدن شما می‌شود و عدم توجه به برخی دیگر مانند تعداد کاراکترهای یک پست، باعث به وجود آمدن اخلال در کار خواهد شد. مهم‌ترین محدودیت‌های اینستاگرام عبارتند از:

1- محدودیت های اینستاگرام برای فالو کردن

اولین بخش از محدودیت های اینستاگرام که قصد داریم در خصوص آن نکاتی را بیان کنیم، محدودیت‌های موجود برای فالو کردن است. باید بدانید که به طور کلی در هر روز اجازه فالو یا آنفالو کردن 150 نفر را دارید. در صورتی که میزان فالو یا آنفالو کردن شما بیش از این تعداد باشد، برای مدت مشخصی دیگر اجازه فالو یا آنفالو کردن افراد گوناگون را ندارید. این محدودیت زمانی برای اولین بار 24 ساعت خواهد بود.

محدودیت های اینستاگرام برای فالو کردن

برای این که با این مشکل مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم در هر ساعت بیش از 10 نفر را فالو را آنفالو نکنید. البته باید بدانید که در صورتی که با این محدودیت از محدودیت های اینستاگرام مواجه شوید، شما در آن زمان مشخص تنها اجازه فالو و آنفالو کردن را نخواهید داشت و می‌توانید سایر فعالیت‌ها مورد نظر خود را انجام دهید.

2- محدودیت های اینستاگرام برای کامنت

یکی دیگر از محدودیت های اینستاگرام، محدودیت در تعداد کامنتی است که برای پست‌های متفاوت می‌گذارید. باید بدانید که شما تنها اجازه گذاشتن 200 کامنت در روز را دارید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که باید میان گذاشتن هر کامنت با کامنت بعدی حداقل 20 تا 30 ثانیه فاصله وجود داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است اینستاگرام شما را ربات تشخیص دهد و اجازه انجام برخی فعالیت‌ها مانند کامنت گذاشتن را از شما بگیرد.

در صورتی که بیش از تعداد گفته شده کامنت قرار دهید، برای اولین بار 24 ساعت اجازه کامنت گذاشتن نخواهید داشت. اما می‌توانید سایر فعالیت‌های خود مانند قرار دادن پست، لایک و فالو کردن را انجام دهید.

3- محدودیت های اینستاگرام برای دایرکت

تعداد پیام‌هایی که در دایرکت می‌دهید، یکی دیگر از انواع محدودیت های اینستاگرام است. باید بدانید که شما در روز نمی‌توانید به بیش از 50 تا 70 اکانت جدید در دایرکت پیام دهید. البته باید بدانید که این محدودیت برای کسانی که قبلاً در دایرکت با آن‌ها مکالمه داشته‌اید وجود ندارد. همچنین توجه داشته باشید که در صورتی که پیامی مشابه در دایرکت برای افراد متفاوت ارسال کنید، ممکن است توسط اینستاگرام ربات تشخیص داده شوید و اجازه انجام برخی فعالیت‌ها از شما گرفته شود.


بیشتر بخوانید: با انواع روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید

4- محدودیت های اینستاگرام برای تگ کردن

باید بدانید که اکانت‌های اینستاگرام در تگ کردن افراد نیز با محدودیت مواجه هستند. حداکثر تعداد افرادی که می‌توانید در یک پست تگ کنید، 20 نفر است.

از مهم‌ترین محدودیت‌های اینستاگرام می‌توان به تعداد لایک، فالو و آنفالو، انتشار پست و استوری و کامنت در یک ساعت و طول روز اشاره کرد.

5- محدودیت های اینستاگرام برای هشتگ

باید بدانید که هشتگ‌هایی که در یک پست می‌توانید استفاده کنید نیز با محدودیت مواجه است. در اینستاگرام در زیر هر پست می‌توانید حداکثر از 30 هشتگ استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از تعداد کمتری هشتگ مناسب این کار را به بهترین شکل انجام دهید.
استفاده از هشتگ‌ها در تعداد بسیار زیاد باعث می‌شود تا زیبایی پست نیز کاهش یابد. برای این که بتوانید از هشتگ‌ها به بهترین شکل استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب هشتگ های پربازدید را مطالعه کنید.

6- محدودیت‌های پست

7- محدودیت های اینستاگرام برای استوری

باید بدانید که برای گذاشتن استوری در اینستاگرام نیز محدودیت وجود دارد. هر اکانت در روز (24 ساعت) می‌تواند حداکثر 100 استوری منتشر کند. البته باید بدانید که این محدودیت تنها شامل قرار دادن استوری جدید است. دسته‌بندی و قرار دادن استوری‌هایی که در گذشته منتشر کرده‌اید، در قسمت هایلایت هیچ محدودیتی ندارد و به راحتی می‌توانید تمام استوری‌هایی که قبلاً منتشر کرده‌اید را در این بخش قرار دهید.

8- محدودیت‌های لایک

لایک کردن در اینستاگرام نیز با محدودیت‌هایی مواجه است. باید بدانید که اگر در هر ساعت بیشتر از 120 پست را لایک کنید، احتمال بن شدن شما بسیار بالا خواهد رفت. همچنین هر اکانت در طول شبانه روز می‌تواند بین 300 تا 350 پست را لایک کند. به همین دلیل باید به تعداد لایک‌های خود در روز نیز توجه داشته باشید. در صورتی که تعداد لایک شما بیشتر از حد مجاز باشد برای 24 ساعت اجازه لایک کردن پست‌ها از شما گرفته می‌شود.
در صورتی که به دلیل لایک بیش از حد با این محدودیت مواجه شوید، تنها نمی‌توانید لایک کنید و این محدودیت شامل فعالیت‌های دیگر اینستاگرام نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: نرخ ریزش مشتری چیست و چطور آن را در کسب‌وکارمان کاهش دهیم؟

9- محدودیت تعداد اکانت

باید بدانید که اینستاگرام این قابلیت را ایجاد کرده که روی یک گوشی بیشتر از یک اکانت فعال باشد. برخی افراد علاوه بر اکانت کاری خود، اکانت شخصی نیز دارند. برخی دیگر نیز به عنوان مدیر، اقدام به انجام فعالیت‌های متفاوت روی اکانت اینستاگرام افراد دیگر می‌کنند. به همین دلایل این قابلیت به وجود آمده است. اما باید بدانید که روی یک گوشی نمی‌توانید به بیش از 5 اکانت اینستاگرام به صورت هم‌زمان دسترسی داشته باشید.

10- محدودیت‌های پاک کردن پست‌ها

یکی از قسمت‌هایی از اینستاگرام که در آن با هیچ محدودیتی مواجه نیستید، پاک کردن پست‌های پیج خود است. شما می‌توانید به هر میزان و تعدادی که دوست دارید، پست‌های موجود در پیج خود را پاک کنید. این کار شما را با هیچ مشکلی مواجه نخواهد کرد.

11- محدودیت های اینستاگرام برای اکانت‌های تازه ساخته شده

اکانت‌هایی که تازه ساخته شده و عمر آن‌ها کمتر از 3 ماه است، با محدودیت‌های بسیار بیشتری نسبت به اکانت‌های قدیمی مواجه هستند. به همین دلیل اگر اقدام به ساخت اکانت جدیدی کرده‌اید، باید به این بخش بیشتر توجه کنید. از مهم‌ترین محدودیت‌های اکانت‌های تازه ساخته شده در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بین هر اقدام (لایک، فالو، کامنت گذاشتن و سایر موارد) بهتر است بین 30 تا 50 ثانیه فاصله وجود داشته باشد.
  • اکانت‌هایی که تازه ساخته شده‌اند بهتر است در شبانه روز بیش از 5 پست منتشر نکنند.
    • همچنین پس از انتشار یک پست حداقل 10 دقیقه صبر کنند و سپس پست بعدی را منتشر کنند.
  • حداکثر پیامی که اکانت‌های تازه می‌توانند به صورت دایرکت دهند 20 تا 50 پیام در روز است.
  • انجام 500 فعالیت متفاوت (لایک، کامنت، پیام، فالو و موارد دیگر) حداکثر میزان فعالیتی است که برای اکانت‌های تازه ساخته شده در نظر گرفته شده است.

این محدودیت های اینستاگرام پس از گذشت 4 هفته از ساخت اکانت کمتر می‌شود و پس از 3 ماه می‌توانند مانند سایر اکانت‌ها به فعالیت بپردازند.

12- محدودیت تعداد حروف

باید بدانید که در تعداد حروف یا کاراکترهایی که می‌توانید در بخش‌های متفاوت اینستاگرام استفاده کنید نیز با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد. باید بدانید که هر کپشن می‌تواند نهایتاً از 2200 کاراکتر تشکیل شده باشد. همچنین برای نام‌گذاری هایلایت‌ها می‌توانید از 12 کاراکتر متشکل از حروف و اعداد استفاده کنید.
کامنت‌ها نیز شامل محدودیت می‌شوند. حداکثر کاراکتری که در قسمت کامنت می‌توانید قرار دهید، 240 کاراکتر است. کامنت‌هایی که طولانی‌تر باشند را معمولاً اینستاگرام به صورت دو کامنت منتشر خواهد کرد.

13- محدودیت‌های پروفایل

در قسمت‌های متفاوت پروفایل خود نیز با محدودیت‌هایی مواجه هستید. نام کاربری هر فرد نمی‌تواند بیش از 30 کاراکتر باشد. این کارکترها می‌توانند از حروف، اعداد و علائم نگارشی تشکیل شده باشند. همچنین در قسمت بیو می‌توانید تنها 150 کاراکتر قرار دهید.

14- محدودیت لایو

معمولاً استفاده از لایو هم با محدودیت‌هایی مواجه است. باید بدانید که معمولاً پس از 1 ساعت لایو قطع می‌شود و دوباره باید لایو خود را شروع کنید. همچنین در هر شبانه روز می‌توانید حداکثر 4 ساعت به صورت لایو با مخاطبین خود صحبت کنید.

15- محدودیت ویدیو

باید بدانید که پست‌های اینستاگرام محدودیت زمان ویدیو نیز دارند. ویدیوهایی با زمان کمتر از 1 دقیقه را می‌توانید به صورت پست منتشر کنید. برای انتشار ویدیوهایی با زمان بیشتر از یک دقیقه تا یک ساعت باید از بخش (igtv) استفاده کنید. اینستاگرام هنوز قابلیت انتشار ویدیو با زمان بیشتر از یک ساعت را ندارد اما بنا به گفته سازندگان این محدودیت به زودی برداشته می‌شود و می‌توان ویدیوهایی با زمان بیشتر را در اینستاگرام منتشر کرد.

انجام بیش از حد این برخی فعالیت‌ها باعث می‌شود تا فرد حداقل برای 24 ساعت، اجازه انجام آن فعالیت خاص را نداشته باشد.

جدیدترین محدودیت های اینستاگرام

محدودیت‌های اینستاگرام با پیشرفت این اپلیکیشن بیشتر می شود و هر سال با حذف برخی محدودیت‌ها، محدودیت‌های جدیدی به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد. یکی از جدید‌ترین محدودیت‌هایی که به اینستاگرام اضافه شده، محدودیت در خصوص برخی تبلیغات خاص است. برخی موارد تبلیغاتی مانند تبلیغ جراحی‌های زیبایی، کاهش وزن و تبلیغاتی که موجب رسیدن آسیب به کاربران خواهد شد با محدودیت مواجه شده‌اند و باید در خصوص انتشار این‌گونه محتوا دقت بیشتری به خرج دهید.
بسیاری از تبلیغ‌ها مانند تبلیغ داروهای کاهش وزن یا جراحی‌های زیبایی تنها برای کاربرانی که بیشتر از 18 سال سن داشته باشند، قابل مشاهده است.

محدودیت های اینستاگرام چگونه تعیین می‌شود؟

باید بدانید که محدودیت های اینستاگرام با توجه به برخی موارد ممکن است متفاوت باشد. معمولاً اینستاگرام به اکانت‌هایی که به تازگی ساخته شده‌اند، حساسیت بیشتری نشان می‌دهد. این اکانت‌ها با محدودیت‌های بیشتری مواجه هستند و باید تعداد کمتری لایک، فالو و آنفالو، پست و استوری در روز منتشر کنند تا با مشکلات ناشی از آن مواجه نشوند. از مهم‌ترین مواردی که باعث تغییر در محدودیت های اینستاگرام می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

زمان ساخته شدن اکانت

همان‌طور که گفتیم اینستاگرام نسبت به اکانت‌هایی که به تازگی ساخته شده‌اند، حساسیت بیشتری نشان می‌دهد. اکانت‌هایی که کمتر از 3 ماه از زمان ساخته‌ شدن آن‌ها گذشته است، نمی‌توانند به میزان گفته شده فعالیت داشته باشند و باید فعالیت کمتری داشته باشند تا بن نشوند.

میزان فعالیت اکانت

باید بدانید که هر چقدر که یک اکانت در طول زمان فعالیت بیشتری داشته باشد، با محدودیت‌های کمتری مواجه خواهد شد. اکانت‌هایی که در طول روز فعال هستند و این فعالیت برای مدتی به صورت مستمر وجود دارد، با محدودیت‌های کمتری مواجه خواهند شد.

تعداد فالوئرها

باید بدانید که با افزایش تعداد فالوئرهای اکانت، محدودیت های اینستاگرام نیز کمتر می‌شود. پس برای این که بتوانید کار خود را به راحتی انجام دهید و با مشکلاتی مانند بن شدن مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم که فالوئرهای خود را از روش درست افزایش دهید.

انگیجمنت

همان‌طور که در پاراگراف قبل گفتیم، افزایش تعداد فالوئرها باعث کاهش میزان محدودیت های اینستاگرام می‌شود. اما در این میان نکته‌ای وجود دارد که عدم توجه به آن باعث بروز برخی مشکلات می‌شود. میزان انگیجمنت پیج از دیگر مسائل مهمی است که باید به آن توجه کنید.
بسیاری برای افزایش میزان فالوئر پیج خود اقدام به خرید فالوئرهای فیک یا غیرواقعی می‌کنند. این کار باعث افزایش تعداد فالوئر می‌شود اما میزان انگیجمنت پیج را به شدت کاهش می‌دهد. باید بدانید که اینستاگرام در خصوص این فالوئرها حساسیت خاصی دارد و ممکن است حتی اکانت شما را بن کند.

کامل نبودن پروفایل

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود تا اکانت شما به عنوان ربات شناخته شود، این است که اطلاعات پروفایل خود را به خوبی کامل نکرده باشید. این کار در کنار انجام فعالیت زیاد باعث می‌شود تا اینستاگرام اکانت را به عنوان اکانت فیک شناسایی و بن کند. عکس پروفایل، نام کاربری، بیو از مهم‌ترین مواردی است که در پروفایل خود باید داشته باشید.

رفع محدودیت های اینستاگرام

معمولاً در صورت بروز محدودیت در اینستاگرام برای اکانت‌های متفاوت با توجه به دلایل گفته شده، فرد نمی‌تواند برای 24 ساعت آن فعالیت خاص را انجام دهد. در صورتی که فرد برای بار چندم باشد که اقداماتی که باعث محدود شدن اکانت می‌شوند را انجام داده باشد، ممکن است بین 24 ساعت تا یک هفته با محدودیت مواجه باشد. در صورتی که پس از این زمان محدودیت رفع نشد بهترین راه ارسال نامه به پشتیبانی است. توجه داشته باشید که نامه‌ای که برای پشتیبانی ارسال می‌کنید باید به زبان انگلیسی باشد.

توجه داشته باشید که برخی موارد مانند داشتن تعداد زیادی فالوئر فیک یا انجام فعالیت‌هایی شبیه به ربات‌ها برای چند بار ممکن است باعث شود تا اکانت شما برای همیشه بن شود. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، ریپورت شدن اکانت شما به دلیل نقض قوانین متفاوت اینستاگرام است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مطلب دلایل ریپورت شدن و رفع ریپورت اینستاگرام را مطالعه کنید. با کسب اطلاعات در این زمینه با این‌گونه از محدودیت‌ها نیز مواجه نخواهید شد.

در صورتی که اکانت برای موضوع خاصی مانند لایک، فالو یا کامنت بیش از حد با محدودیت مواجه شود، تنها اجازه انجام آن فعالیت خاص را نخواهد داشت و می‌تواند به انجام سایر فعالیت‌ها در اینستاگرام مشغول باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • اینستاگرام به دلیل عدم سوءاستفادۀ برخی افراد و استفاده از ربات برای دریافت مواردی مانند فالو، لایک و کامنت بیشتر اقدام به گذاشتن برخی محدودیت‌ها کرده است.
    • از مهم‌ترین محدودیت‌های اینستاگرام می‌توان به تعداد لایک، فالو و آنفالو، انتشار پست و استوری و کامنت در یک ساعت و طول روز اشاره کرد.
    • انجام بیش از حد این موارد باعث می‌شود تا فرد حداقل برای 24 ساعت اجازه انجام آن فعالیت خاص را نداشته باشد.
    • باید بدانید که در صورتی که اکانت برای موضوع خاصی مانند لایک، فالو یا کامنت بیش از حد با محدودیت مواجه شود، تنها اجازه انجام آن فعالیت خاص را نخواهد داشت و می‌تواند به انجام سایر فعالیت‌ها در اینستاگرام مشغول باشد.
    • برخی محدودیت های اینستاگرام شامل تعداد کاراکتر موجود در پست، تعداد تگ کردن افراد و تعداد هشتگ‌ها می‌شود که توجه به آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید از این اپلیکیشن با راحتی بیشتری استفاده کنید.
    • شما در خصوص محدودیت های اینستاگرام چه تجربه‌هایی دارید؟ آیا تا کنون با این محدودیت‌ها مواجه شده‌اید؟ برای رفع آن‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
    • تجربیات و نظرات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    thepreviewapp

    Bustle

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.