آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی 

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی 

طبق آمار موتور جستجوی گوگل، اسباب‌بازی در صدر فهرست محصولات محبوب‌ برای خریداران آنلاین است؛ به همین خاطر هم این روزها راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی محبوبیت زیادی...

بیتا هیرمند

نوسته شده در خرداد ۲۰, ۱۴۰۳

اشتراک گذاری:

طبق آمار موتور جستجوی گوگل، اسباب‌بازی در صدر فهرست محصولات محبوب‌ برای خریداران آنلاین است؛ به همین خاطر هم این روزها راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اسباب بازی فروشی آنلاین یک کسب‌وکار مقرون‌به‌صرفه است که موانع کمی برای شروع دارد. اگر سرمایه محدودی دارید و به فکر پیدا کردن فرصت‌های رشد و کسب درآمد هستید، اسباب بازی فروشی آنلاین یکی از گزینه‌های پیش‌روی شماست. در این مطلب از مجله پادرو سعی کردیم مراحل و ابزارهای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین اسباب بازی را به صورت گام‌به‌گام آموزش دهیم.

زمان و هزینه لازم برای اسباب بازی فروشی آنلاین

یکی از سوالات کلیدی هر سرمایه‌گذاری در این مسیر، درآمد اسباب بازی فروشی آنلاین است. آیا فروش آنلاین اسباب بازی سودآور است؟ اسباب‌بازی‌ها محصولاتی هستند که همیشه مورد تقاضا بوده‌اند. طبق گزارشات سال‌های اخیر، ارزش بازار اسباب بازی هند در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است که این رقمی باورنکردنی است. پیش‌بینی شده که این بازار تا سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد، بنابراین موقعیت مناسبی برای فروش اسباب بازی آنلاین وجود دارد.

به‌طورکلی می‌توان گفت حاشیه سود و درآمد اسباب بازی فروش آنلاین سالانه ۲۵ تا ۳۵ درصد است. بنابراین شما می‌توانید با هر مقدار سرمایه کار خود را شروع کنید و درآمد خوبی کسب کنید. زمان لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی اسباب بازیهم بسگی به مراحل و روش شروع کسب‌وکارتان دارد که در ادامه بیشتر به انها می‌پردازیم.

در صورتی‌که بخواهید با یک فروشگاه ساز اینترنتی حرفه‌ای، اسباب بازی فروشی خود را بسازید، تنها با چند کلیک ساده کمتر از یک ساعت فروشگاه شما آماده‌ست.

ساخت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی

مراحل راه اندازی اسباب بازی فروشی آنلاین

۱. تدوین طرح کسب‌وکار

همه کسب‌وکارهای موفق با یک بیزنس پلن و طرح برنامه مشخص شروع می‌شود. نداشتن برنامه ممکن است زمان و هزینه شما را تلف کند و منجر به شکست شود اما برعکس، داشتن طرح برنامه‌ریزی شده جهت‌گیری ساخت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی شما را مشخص می‌کند و انگیزه بیشتری به شما می‌دهد.

۲. تعیین بازار هدف

بسیاری از کسب‌وکارها با یک نام شروع می‌شوند اما این روش خیلی درست نیست. اگر بخواهیم اصول راه اندازی اسباب بازی فروشی آنلاین را مرور کنیم، اولین نگرانی شما باید مخاطب هدف‌تان باشد. برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر که مشتریان مشخصی دارد، هنگام فروش آنلاین اسباب بازی همه‌چیز کمی پیچیده‌تر است، چراکه کاربر نهایی اسباب بازی ممکن است با خریدار واقعی متفاوت باشد.

به عنوان مثال، اسباب بازی‌ها برای مخاطب نوجوان، کودک یا خردسال به فروش می‌رسد که توسط بزرگسالان خریداری می‌شود. علاوه‌براین بزرگسالان علاقمند به فرهنگ اسباب‌بازی را هم باید در نظر بگیریم. توجه به جزئیات زیر می‌تواند انتخاب مخاطب هدف کسب‌وکار شما را تسهیل کند:

  • رده سنی
  • جنسیت
  • وضعیت درآمد
  • منطقه جغرافیایی و …

 به عنوان مثال، مشتریان شما ممکن است علاقمندان به اقلام کلکسیونی یا اسباب‌بازی‌های قدیمی باشند و برای مخاطب بالای ۳۰ سال و بالاتر جذاب به نظر برسند.

یا مثلا، بازی‌های رومیزی هم گزینه پرطرفدار برای نوجوانان و جوانان است که در فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی ارائه می‌شود.

شما باید گزینه‌های مختلف را بررسی کنید تا اولویت‌های خود را شناسایی کنید. برای درک بهتر مخاطب هدف خود می‌توانید تعدادی پرسونای خریدار هدف مشخص کنید تا در تصمیم‌گیری‌های تجاری مهم مورد استفاده قرار بگیرند.

۳. انتخاب نام اسباب بازی فروشی آنلاین

نام تجاری کسب و کار شما، نقش مهمی در موفقیت شما خواهد داشت. سعی کنید نام برند اسباب بازی فروشی آنلاین خود را طوری انتخاب کنید که به‌راحتی به خاطر سپرده شود، برای مخاطب جذاب باشد و دامنه سایت آن در دسترس باشد.

راه اندازی اسباب بازی فروشی آنلاین

۴. سنجش هزینه راه اندازی اسباب بازی فروشی

راه اندازی اسباب بازی فروشی آنلاین چقدر هزینه دارد؟ یکی از مزایای شروع تجارت الکترونیک این است که شما می‌توانید با سرمایه کم یا زیاد آن را شروع کنید. هزینه راه‌اندازی اسباب بازی فروشی آنلاین نسبت به فروشگاه فیزیکی کم‌تر است. هزینه‌های اساسی ساخت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی را می‌توان به این موارد دسته‌بندی کرد:

  • بسته‌بندی
  • هزینه نیروی انسانی در بخش‌های مختلف کار
  • تامین اسباب‌بازی و نگهداری از آن‌ها
  • حمل‌ونقل سفارشات (لجستیک)
  • بازاریابی و تبلیغات
  • هزینه راه‌اندازی وب‌سایت
  • و…

در رابطه با زمان مورد نیاز برای ساخت فروشگاه آنلاین، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. اگر برای ساخت وب‌سایت از فروشگاه سازی مثل پادروشاپ کمک بگیرید، کافی است ۱۰ دقیقه از زمان خود را به ساخت وب‌سایت اختصاص داده و مابقی زمان خود را صرف برنامه‌ریزی‌های اولیه کنید.

۵. بررسی تامین‌کننده محصولات

یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل راه اندازی اسباب بازی فروشی آنلاین، انتخاب تامین‌کننده مناسب است. اگر قرار است در دنیای رقابتی امروز یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی داشته باشید، عاملی مثل قیمت محصولات بسیار سرنوشت‌ساز است. همکاری با تامین‌کنندگان معتبر و عمده‌فروش به شما کمک می‌کند محصولات خود را با کم‌ترین قیمت تهیه کرده و متقابلاً، قیمت معقولی به مشتریان ارائه دهید.

پیشنهاد مقاله: بهترین روش‌های تامین کالا برای فروشگاه اینترنتی چیست؟

برای ساخت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی، دو روش تامین اسباب بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • خرید اسباب‌بازی از تامین‌کننده: شما می‌توانید با سرمایه خود، تعدادی از محصولات را به عنوان موجودی انبار خود شارژ کرده و برای فروش در سایت قرار دهید. در این روش، هر محصولی که فروش می‌رود، به‌طورمستقیم از طریق خود شما برای مخاطب ارسال خواهد شد. در این روش، تعداد محصولات وب‌سایت بسته به سرمایه شما ممکن است محدود باشد، درحالی‌که هزینه‌های نگهداری و انبار نیز به هزینه‌های کسب‌وکار اضافه خواهد شد. در این روش مدیریت موجودی کالاها بسیار مهم است.
  • همکاری با تامین‌کننده‌های مختلف بدون خرید قطعی (دراپ شیپینگ): در این روش نیازی نیست که حتما انبار داشته باشید و اسباب‌بازی‌ها را بخرید، کافی است با چند تامین‌کننده مذاکره کنید و محصولات آن‌ها را برای فروش در اسباب بازی فروش آنلاین قرار دهید. هر محصول که به  فروش رسید، محصول به صورت مستقیم از انبار تامین‌کننده برای مشتری ارسال خواهد شد. در دنیای تجارت، این روش با نام دراپ شیپینگ شناخته می‌شود.

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند. در دراپ شیپینگ، نیازی به سرمایه‌گذاری هنگفت و تهیه انبار و هزینه‌های نگهداری نیست و همزمان گزینه‌های متنوعی برای ارائه به مشتریان وجود دارد. مذاکره با تامین‌کنندگان ریسک مالی کم‌تری دارد، به همین دلیل خیلی از صاحبین کسب‌وکار آنلاین این روش را ترجیح می‌دهند.

شما می‌توانید بر اساس سلیقه و برنامه کسب‌وکارتان، یک یا هردو روش‌های تامین اسباب‌بازی را انتخاب کنید.

راه اندازی اسباب بازی فروشی آنلاین

۶. قیمت‌گذاری محصولات

قیمت‌گذاری محصول یکی از عوامل موثر روی درآمد اسباب بازی فروشی و هر محصولی در فروشگاه اینترنتی است. شما باید در مورد قیمت هر اسباب‌بازی به درستی تصمیم بگیرید. برای تعیین قیمت مناسب باید سه فاکتور مهم را در نظر داشته باشید:

  • سودی که قرار است به‌دست آورید
  • هزینه‌ای که خریداران تمایل به پرداخت آن دارند
  • نحوه قیمت‌گذاری رقبا

۷. ساخت پیج اینستاگرامی فروش اسباب بازی

حالا دیگر همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، یک پیج اینستاگرام برای معرفی و فروش محصولات خود را دارند. ساخت یک صفحه اینستاگرام بستر مناسبی برای فروش محصولات ایجاد می‌کند که بدون نیاز به هزینه مغازه و هزینه‌های اضافی، می‌توانید به مشتریان زیادی در شهرهای مختلف دسترسی داشته باشید و کسب درآمد کنید.

برای ساخت اکانت اینستاگرام کافی است عضو اینستاگرام شوید، اطلاعات فروشگاه را ثبت کنید و عکس با کیفیت محصولات را در پیج قرار دهید. هنگام تولید محتوای پیج به این موارد توجه کنید:

نام فروشگاه: نام حساب کاربری اینستاگرام خود را با توجه به اسم فروشگاه اینترنتی اسباب بازی انتخاب کنید.

عکس پروفایل: برای آشنایی با لوگوی برند، عکس پروفایل را با عکس لوگوی برند و یا یک عکس مناسب تکمیل کنید.

اطلاعات پیج اینستاگرامی: اطلاعات کامل کسب‌وکار، شماره تماس، ایمیل و آدرس سایت را در قسمت بایو ثبت کنید تا مخاطب خیلی راحت به شما دسترسی داشته باشد.

تولید محتوا با عکس و توضیحات محصول: با پست و استوری عکس انواع اسباب بازی و توضیح دقیق درباره ویژگی‌های هر کدام، یک ویترین فوق‌العاده برای فروش اینستاگرامی خود بسازید. سعی کنید از عکس‌های باکیفیت برای تولید محتوا استفاده کنید. مطالب آموزشی و راهنمای کامل خرید را در اختیار مشتریان قرار دهید و پاسخگوی سوالات‌شان باشید.

پیشنهاد مقاله: آموزش جامع ساخت فروشگاه در اینستاگرام به زبان ساده

۸. ساخت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی

پس از اینستاگرام، باید سراغ ساخت وب‌سایت برویم. وب‌سایت اسباب بازی فروشی آنلاین قرار است محلی برای معرفی و فروش محصولات شما باشد، بنابراین باید امکانات زیادی را مدنظر قرار دهید تا همه‌چیز به‌خوبی پیش برود.

مشتریان شما از طریق موتورهای جستجو و یا اینستاگرام برای خرید آنلاین وارد وب‌سایت شما می‌شوند. بنابراین باید حواس‌تان باشد که فرآیند خرید، یک فرآیند آسان برای مشتریان مختلف باشد. در وب‌سایت کافی است مشتری محصول مورد نظر خود را جستجو کرده و پس از بررسی عکس و توضیحات، گزینه محبوب خود را انتخاب و از طریق درگاه امن پرداخت نماید.

داشتن وب‌سایت به شما کمک می‌کند در موتورهای جستجو مثل گوگل به خوبی دیده شوید، سئو سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند همواره در اوج باشید و افراد بیشتری با فروشگاه اینترنتی اسباب‌ بازی فروش شما آشنا شوند.

چگونه آنلاین اسباب بازی بفروشیم؟

معرفی پرفروش‌ترین اسباب‌بازی‌ها

با وجود تنوع اسباب‌بازی‌های موجود در بازار، هنوز هم می‌توان برخی از محصولات بازی را به عنوان محصولات پرفروش و پرطرفدار معرفی کرد که می‌توانید حتما روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید:

  • عروسک‌های دست‌ساز بافتنی، پارچه و…
  • اسباب‌بازی‌های مخصوص نوزادان
  • انواع توپ
  • اسباب‌بازی‌های موزیکال
  • انواع ماشین کنترلی و ساده
  • انواع تفگ بازی آب‌پاش و…
  • وسایل نقلیه عمومی مثل قطار، اتوبوس و…
  • عروسک حیوانات مختلف
  • انواع پازل
  • انواع بازی فکری
  • بازی‌های آموزشی برای سنین مختلف
  • اسباب‌بازی‌های مربوط به مشاغل مختلف (پزشکی، مکانیک، معلمی و…) برای کودکان

با پادروشاپ آنلاین اسباب بازی بفروشیم!

حالا کمی بیشتر روی مرحله آخر، یعنی ساخت وب‌سایت اینترنتی فروش اسباب بازی تمرکز کنیم. در گذشته برای ساخت وب‌سایت نیاز به تخصص و هزینه بالایی بود، به همین خاطر خیلی از کسب‌وکارها دور داشتن وب‌سایت را خط می‌کشیدند. اما امروزه شرایط کاملاً تغییر کرده است، وجود فروشگاه سازهایی مثل پادروشاپ، به شما کمک می‌کند تا در عرض چند دقیقه، وب‌سایت فروشگاه اینترنتی اسباب بازی خودتان را بسازید و سریعاً فروش را آغاز کنید.

پادروشاپ یک پلتفرم آنلاین برای فروش و مدیریت ارسال محصولات است که کار فروشگاه‌های اینستاگرامی را آسان کرده است. جهت ساخت فروشگاه اینترنتی خود کافی است عضو پادروشاپ شوید و پیج اینستاگرام را به وب‌سایت خود متصل کنید. 

با این روش، شما می‌توانید وب‌سایت دلخواه خود را با کمترین هزینه طراحی کنید و از امکانات متعدد پادروشاپ بهره‌مند شوید. این پلتفرم پلن‌های کاربردی مختلف با هزینه‌های متنوع در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا متناسب با سرمایه و نیازهای فروشگاه خود هزینه کنید.

از جمله ویژگی‌های کاربردی پادروشاپ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • درگاه پرداخت امن
  • مدیریت سفارشات با گوشی
  • امکان ثبت و ارسال سفارشات
  • درج نظرات کاربران
  • پنل پیامکی برای ارتباط با مشتریان
  • ارسال سفارشات با کمک سرویس پادروپین
  • گزارش موجودی و قیمت محصولات
  • ارائه گزارشات فروش متنوع
  • اتصال به سایت ترب
  • محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو

سخن آخر

در این مطلب از پادرو با راه اندازی فروشگاه آنلاین اسباب بازی آشنا شدید. حالا دیگر می‌توانید پیش از شروع کسب‌وکار، چالش‌های پیش‌روی را پیش‌بینی و به درستی برنامه‌ریزی کنید. این نکته را فراموش نکنید که برنامه‌ریزی و انتخاب درست، کلید موفقیت شما در هر کسب‌وکاری است. 

دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

سوالات متداول اسباب بازی فروشی آنلاین

آیا فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی سودآور است؟

در سال‌های اخیر صنعت اسباب‌بازی همواره روبه‌رشد بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ دوبرابر شود. سود سالانه اسباب بازی فروشی آنلاین بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تخمین زده می‌شود که عدد نسبتاً بالایی است.

چگونه آنلاین اسباب بازی بفروشیم؟

تدوین طرح کسب‌وکار، تعیین بازار هدف، نام برند اسباب بازی فروش آنلاین، پیش‌بینی‌ هزینه‌ راه اندازی اسباب بازی فروشی، بررسی تامین‌کنندگان اسباب بازی، قیمت‌گذاری محصولات، راه اندازی سایت فروشگاهی، ساخت پیج اینستاگرامی و … از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی هستند.

بهترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی چیست؟

ساخت سایت آنلاین فروش اسباب بازی با یک فروشگاه ساز اینترنتی مثل پادروشاپ، یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند در عرض ۱۰ دقیقه فروشگاه اینترنتی خودتان را بسازید.

بیتا هیرمند

نوسته شده در خرداد ۲۰, ۱۴۰۳

اشتراک گذاری:

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب