برای انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام به چه نکاتی توجه کنیم؟

0

اینستاگرام قابلیت‌‌های متنوعی دارد و از این رو می‌تواند موقعیت‌هایی استثنایی برای صاحبان کسب‌وکارها با هر ابعادی خلق کند و آن‌ها را به مخاطبان هدف‌شان برساند. تبلیغات هم همیشه یکی از راه‌های رسیدن به مخاطب هدف و افزایش فروش بوده است و انواع پیج تبلیغاتی در اینستاگرام این روزها نیازهای صاحبان کسب و کارها را فراهم می‌کنند.

در انتخاب پیج برای تبلیغ در اینستاگرام لازم است موارد مختلفی از جمله تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام را درنظر بگیرید. در ادامه اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام را بخوانید:

انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

۵ دلیل برای هزینه در پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

می‌توان گفت هر شکلی از تبلیغات در هر رسانه‌ای هزینه‌بر است و این هزینه‌ها بسته به رسانه می‌توانند کم و زیاد شوند. انتخاب پیج برای تبلیغ در اینستاگرام هم از این امر مستثنی نیست و هزینه‌بر است اما هزینه‌ای است که می‌تواند ارزش‌آفرینی کند. در ادامه دلایل لزوم انتخاب پیج برای تبلیغ در اینستاگرام را آورده‌ایم:

رشد مخاطب

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌هایی است که با سرعتی سرسام‌آور رشد می‌کند. در تحقیقی که اخیرا موسسه Track Maven انجام داده است، مشخص شده تمام صنعت‌ها و کسب‌وکارها در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.

جلب توجه

این روزها افراد وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارنند و اگر قبلا تلویزیون رسانه‌ی تاثیرگذار برای تبلیغات بود و صنعت‌ها با تبلیغ در تلویزیون توجه مخاطب را جلب می‌کردند، حالا اگر این تاثیر کاملا به شبکه‌های اجتماعی منتقل نشده باشد هم باز می‌توان گفت شبکه‌های اجتماعی اثرگذاری زیادی دارند.

اقدام

مطالعه‌ای در اینستاگرام مشخص کرد ۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام می‌گویند از طریق این رسانه با کالاها و خدمات آشنا می‌شوند و ۷۵ درصد دیگر می‌گویند بعد از دیدن پست‌های اینستاگرام اقداماتی مثل بازدید از سایت‌های فروشگاهی، جست‌وجو یا فرستادن پست برای دوست انجام می‌دهند.

هدف‌گذاری

با توجه به گروه بزرگی که در اینستاگرام فعال هستند و ابزارهای این پلتفرم بهتر می‌توان جامعه هدف را شناخت و برایشان محتوا تولید کرد. در هر کسب‌وکار با هر مخاطب هدفی هم می‌توان بهترین پیج های تبلیغاتی در اینستاگرام را شناخت و برای تبلیغ انتخاب کرد.

نتایج خوب

با بررسی که در بیش از ۴۰۰ کمپین‌های اینستاگرامی در جهان انجام شده، مشخص شده تبلیغات اینستاگرام ۲.۸ برابر بیشتر تاثیرگذار بوده‌اند.

تبلیغات هم همیشه یکی از راه‌های رسیدن به مخاطب هدف و افزایش فروش بوده است و انواع پیج تبلیغاتی در اینستاگرام این روزها نیازهای صاحبان کسب و کارها را فراهم می‌کنند.

آیا باید تبلیغ و انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام را برای کسب‌وکارمان درنظر بگیریم؟

با توجه به فواید انتخاب پیج برای تبلیغ در اینستاگرام که بالا درموردش صحبت کردیم، می‌توان با اطمینان گفت انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام گزینه‌ای امن است و کسب‌وکارها باید آن را درنظر داشته باشند. در ادامه دلایل تبلیغ در اینستاگرام را بخوانید:

  • مخاطبان: آیا مخاطبان شما در اینستاگرام فعال‌ هستند؟

در تحقیقاتی که سوال ۲۰۱۵ روی اینستاگرام انجام شد مشخص شد در آمریکا بزرگ‌ترین گروه‌های سنی در اینستاگرام بین ۱۸ تا ۳۴ ساله با ۲۶٪ که در این میان ۲۳٪ ۱۸ تا ۲۴ ساله هستند. همچنین زنان ۳۸٪ و مردان ۲۶٪ احتمال دارد از اینستاگرام استفاده کنند. اگرچه این تحقیقات درمورد مخاطبان آمریکایی اینستاگرام انجام شده اما در بسیاری از کشورهای دیگر صادق است و نمی‌توان منکر محبوبیت اینستاگرام در ایران و نقش و تاثیر آن شد.

  • موضوع: آیا مخاطبان هدف درمورد صنعت، محصول یا خدمات شما در اینستاگرام صحبت می‌کنند؟

فیسبوک تحقیقی که بین ۱۱۰۰۰ نفر از افراد ۱۳ تا ۲۴ ساله انجام داد و مشخص شد موضوعاتی که در اینستاگرام بسیار مورد توجه‌اند از این قرارند:

  • مد و زیبایی
  • غذا
  • تلویزیون و سینما
  • تفریح
  • موسیقی

این لیست می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد و بهتر است قبل از انتخاب پیج برای تبلیغات در اینستاگرام از مخاطبان پیج و اینکه در میان مخاطبان هدف شما هستند یا نه تحقیق کنید.

  • داستان‌گویی بصری: آیا می‌توانید با داستان‌گویی بصری در میان برندهای دیگر بدرخشید؟

طبق داده‌های تحقیقی که بالا درموردش صحبت شد: «اینستاگرام محتوای بصری باکیفیت را بیش از هر گونه دیگری می‌پسندد.» اینستاگرام پلتفرمی بر پایه محتوای بصری است و تصاویر نسبت به متن در این پلتفرم ارجحیت دارند.

داستان گویی در اینستاگرام

هدف‌های انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

بالاتر به دلایل و لزوم انتخاب پیج برای تبلیغات در اینستاگرام اشاره کردیم، حالا لازم است برای نشان دادن بیشتر اهمیت تبلیغ و به عنوان بخشی از اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام به هدف‌هایی که باید برای انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام درنظر داشته باشیم بپردازیم:

آگاهی دادن نسبت به برند

یکی از هدف‌های انتخاب پیج اینستاگرامی مناسب برای تبلیغات افزایش آگاهی نسبت به برند است و با توجه به حضور گروه بزرگی از مخاطبان کسب‌وکارها در اینستاگرام و ابزارهای اینستاگرام که شامل نشان دادن پست‌ها به افرادی است که نسبت به موضوعی خاص علاقه نشان داده‌اند و آن را دنبال می‌کنند، یکی از اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام برای آگاهی نسبت به برند استفاده از اینستاگرام است.


بیشتر بخوانید: 7 استراتژی کاربردی برای برندسازی در اینستاگرام

افزایش مخاطبان

دنیای امروز سریع پیش می‌رود و استفاده درست از زمان اهمیت زیادی دارد. اگرچه با صبوری و تولید محتوای باکیفیت تعداد مخاطبان آهسته افزایش پیدا می‌کند اما برای افزایش سریع‌تر و شناساندن صفحه به گروه بزرگ‌تری از مخاطبان بهتر است از پیج تبلیغاتی در اینستاگرام استفاده کنید و در مدتی کوتاه مخاطبان زیادی که به حوزه‌ی کاری شما علاقه‌مندند را به صفحه‌تان جلب کنید.

افزایش ترافیک سایت

برخی کسب‌وکارهای کوچک‌تر برای فروش فقط از اینستاگرام استفاده می‌کنند و به کمک ابزارهای این پلتفرم کارشان را پیش می‌برند اما معمولا کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ سایت دارند و شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام قرار است به صورت بازوی کمکی سایت فعالیت کنند.

در این شرایط انتخاب بهترین پیج های تبلیغاتی در اینستاگرام و راهنمایی افراد به سمت صفحه‌تان و بعد سایت‌تان راه خوبی برای افزایش بازدید از سایت است.

افزایش نرخ تعامل با مخاطب

یکی از بهترین ویژگی‌های اینستاگرام ارتباط نزدیک‌تر و رودررو با مخاطب است. به کمک اینستاگرام و از طریق ابزارهای کامنت یا نظردهی و دایرکت می‌توان نظر مشتریان را جویا شد و بی‌واسطه با آن‌ها صحبت کرد.

بنابراین یکی از راه‌های افزایش نرخ تعامل با مخاطب معرفی صفحه در پیج اینستاگرامی مناسب تبلیغات است و پس از آن باید با تولید محتوای مناسب، درجه یک، به‌روز و کاربردی مخاطب را جلب کرد و او را به تعامل تشویق کرد.

افزایش نصب اپلیکیشن

افزایش نصب اپلیکیشن یکی دیگر از هدف‌هایی است که برندها حین انتخاب پیج برای تبلیغ در اینستاگرام آن را درنظر دارند. به کمک افزایش نصب اپلیکیشن نرخ کاربران بالا می‌رود و بهتر می‌توان اپلیکیشن را برای استفاده بهینه‌سازی کرد.

افزایش بازدید از ویدئو

فرض کنید ویدئویی درمورد طرزکار یکی از محصولات یا گزارش فروش در سال گذشته تهیه کرده‌اید و برای تهیه این ویدئو وقت و هزینه‌ی زیادی صرف کرده‌اید که مایلید حتما دیده شود و گروه زیادی از مخاطبان هم آن را ببینند.

در این صورت بهترین کار انتخاب بهترین پیج های تبلیغاتی در اینستاگرام است که بتوانید به کمک این پیج‌ها مخاطبان بیشتری را با ویدئویی که تولید کرده‌اید آشنا کنید و آن‌ها را به دیدن ویدئو ترغیب کنید.

تبلیغ در اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی بر پایه محتوای بصری است و تصاویر نسبت به متن در این پلتفرم ارجحیت دارند.

توجه به مخاطبان، جایگاه پیج تبلیغاتی و بودجه از اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام

برای انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام مخاطب را تعریف کنید

تا مخاطب را به درستی نشناسید نمی‌توانید پیج اینستاگرامی مناسب تبلیغات را پیدا کنید و ممکن است پیج اشتباهی انتخاب کنید و بعد از صرف هزینه گزاف و زمان تازه متوجه شوید مخاطبان این پیج تبلیغاتی در اینستاگرام با مخاطبان شما اشتراکی ندارند. با استفاده از عناصر زیر می‌توانید مخاطب‌تان را بهتر تعریف کنید:

محل: حین انتخاب پیج برای تبلیغ در اینستاگرام باید درنظر داشته باشید که آیا قرار است برای یک شهر، یک استان یا کل کشور تبلیغ کنید.

سن: هر پیج تبلیغاتی در اینستاگرام با توجه به محتوایی که تولید می‌کند مخاطبان خود را دارد و حین انتخاب پیج برای تبلیغات در اینستاگرام باید درنظر بگیرید که سن مخاطبان پیج با سن مخاطبان هدفی که شما دنبالش هستید هم‌خوانی دارد یا نه.

جنسیت: جنسیت عنصر بعدی است که در انتخاب بهترین پیج های تبلیغاتی در اینستاگرام باید به آن توجه کنید. برای مثال تبلیغ محصول آرایشی زنانه در پیج تبلیغاتی که بیشتر مخاطبان آن مردها هستند کار عاقلانه‌ای نیست.

جمعیت‌شناسی: از اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام این است که پیجی را انتخاب کنید که سبک زندگی دلخواه شما را تبلیغ کند. اگر در دنبال‌کنندگان پیج افرادی باشند که سبک زندگی متفاوت با آنچه شما نماینده‌اش هستید و تبلیغ محصولاتش را می‌کنید را اختیار کرده باشند، تبلیغ هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

علایق: یکی از مهم‌ترین اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام پیدا کردن صفحاتی نزدیک به حوزه کار خودتان است. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید مخاطبان پیج تبلیغاتی به محصول یا خدمت شما هم علاقه‌مند هستند.

رفتار کاربر: یکی دیگر از اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام توجه به رفتار کاربران است. با شناخت رفتار و عادت‌ها می‌توان در انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام عملکرد بهتری داشت. مثلا تبلیغ آژانس هواپیمایی یا محصولات سفر در صفحه‌ای که به سفر اختصاص دارد بسیار عاقلانه تر است.


بیشتر بخوانید: چطور با تبلیغ در اینستاگرام فروش را افزایش دهیم؟

از جایگاه پیج تبلیغاتی در اینستاگرام آگاه شوید

پس از اینکه مخاطب‌تان را شناختید گام بعدی انتخاب پیج اینستاگرامی مناسب تبلیغات است. انواع پیج تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارند اما باید دید کدام مناسب شما هستند.

  • با نیازهای شما همخوانی داشته باشند

همان‌طور که بالاتر گفتیم اگر پیج تبلیغاتی در اینستاگرام که انتخاب کرده‌اید تناسبی با محصولات و خدمات شما نداشته باشد و مخاطبان آن از مخاطبان هدف شما نباشند، این تبلیغ شکستی در صرف هزینه و وقت و نیروی کار است.

  • دنبال‌کنندگان یا فالوئرها فیک نباشند

زمانی استفاده از فالوئرهای فیک برای افزایش دنبال‌کنندگان بسیار مرسوم بود و صفحه‌های تبلیغاتی یا کسب‌وکاری از این روش برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان استفاده می‌کردند؛ اما برخوردهای سخت‌گیرانه اینستاگرام باعث شد استفاده از این شگرد کمرنگ شود اما کاملا از بین نرفت. بنابراین پیش از انتخاب بهترین پیج های تبلیغاتی در اینستاگرام توجه کنید که فالوئرها یا دنبال‌کنندگانشان فیک هستند یا نه.

تشخیص فالوئرهای فیک کار چندان سختی نیست، معمولا عکس پروفایل ندارند و تعداد دنبال‌کنندگان محدودی دارند. اینستاگرام البته معیارهای دیگری را هم در تشخیص فیک بودن یا نبودن درنظر می‌گیرد.

انتخاب پیج برای تبلیغات در اینستاگرام
  • به نرخ تعامل کاربران توجه کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب پیج برای تبلیغات در اینستاگرام باید درنظر داشته باشید نرخ تعامل است. صفحاتی که فالوئر بالایی دارند اما نرخ تعامل‌شان کم است نتیجه‌ی خوبی برای شما به ارمغان نمی‌آورد. همچنین بررسی نرخ تعامل راه دیگری برای شناخت فالوئرهای فیک است. به طور کلی باید ۳ تا ۵ درصد مخاطبان پیج فعال باشند

فرض کنید صفحه‌ای ۱۰ هزار فالوئر دارد اگر پست‌های این صفحه ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ لایک بیشتر نداشته باشند می‌توان نتیجه گرفت نرخ تعامل کاربران در این صفحه پایین است یا کاربران آن فیک هستند.

  • به فعال بودن پیج توجه کنید

یکی دیگر از اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام توجه به فعال بودن صفحه است. صفحه‌ای که مدت‌ها از آخرین پستش می‌گذرد انتخاب خوبی برای تبلیغ نیست. همچنین صفحه‌هایی که چندان فعال نیستند حتما در طول زمان فالوئرهای زیادی از دست داده‌اند. یکی از راه‌های ساده و مطمئن برای اطمینان از فعال بودن پیج بررسی تاریخ پست‌های اخیر است.

  • بودجه را تعیین کنید

تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام از پیجی به پیج دیگر متفاوت است. بهتر است در ابتدا بودجه را تعیین کنید و بعد به دنبال پیج مناسب باشید. ممکن است بدون تعیین بودجه پس از پایان کمپین متوجه شوید بسیار بیشتر از آنچه در توان‌تان بوده هزینه کرده‌اید و کمپین عملا سودی برای شما نداشته است.

مزیت تعدد پیج‌های تبلیغاتی در اینستاگرام این است که حتما می‌توانید پیجی که با نیازها و بودجه‌ی شما هم‌خوانی داشته باشد را پیدا کنید.

انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستا

به کمک اینستاگرام و از طریق ابزارهای کامنت یا نظردهی و دایرکت می‌توان نظر مشتریان را جویا شد و بی‌واسطه با آن‌ها صحبت کرد.

معیارهای ارزیابی تبلیغات در اینستاگرام

برای سنجش اثربخشی هر فعالیت و کمپینی باید داده‌ها را بررسی و مقایسه کرد. تبلیغات در اینستاگرام هم فقط به پیدا کردن بهترین پیج های تبلیغاتی در اینستاگرام و انجام تبلیغ خلاصه نمی‌شود و تا رصد نکردن داده‌ها و بررسی نمی‌توان گفت تبلیغات سودبخش بوده یا نه. داده‌های زیادی برای بررسی تبلیغ وجود دارند اما با بررسی چند داده می‌توان فهمید تبلیغات اثربخش بوده یا نه. داده‌های تاثیرگذار برای بررسی پس از تبلیغات از این قرارند:

رشد فالوئر یا دنبال‌کنندگان

یکی از اهدافی که کسب‌وکارها دنبالش هستند افزایش آگاهی برند است که با افزایش مخاطبان به دست می‌آید. همچنین افزایش فروش با زیاد شدن دنبال‌کنندگانی که می‌توانند خریدار بالقوه باشند اتفاق می‌افتد. بنابراین رشد دنبال‌کنندگان یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که می‌توان طبق آن گفت تبلیغات موفق بوده است یا نه.

رشد نرخ تعامل

رشد نرخ تعامل عنصر مهم بعدی برای سنجش پس از تبلیغات است. اگر هدف از تبلیغات افزایش ترافیک سایت یا بالا بردن تعداد کامنت‌ها بوده است باید نرخ تعامل و رفتار مخاطبان را سنجید.

رشد بازدید یا ترافیک ریفرال

تبلیغاتی که افراد را به پیج یا سایت شما راهنمایی نکند و فقط در حد پستی عادی یا تا حدی سرگرم‌کننده مانند سایر پست‌های پیج تبلیغاتی با آن برخورد شود فایده‌ای نخواهد داشت.

تعداد کالاهای سفارش داده شده

یکی دیگر از معیارهای سنجش موفقیت تبلیغ در اینستاگرام رصد تعداد فروش است. بسیاری از کمپین‌ها جهت معرفی محصول یا خدمتی تازه شکل می‌گیرند یا در راستای افزایش فروش محصولات قبلی فعالیت می‌کنند. بنابراین بازبینی تعداد سفارش‌های ثبت شده پس از کمپین می‌تواند نشان دهد کمپین موفق بوده یا نه.

تعداد نصب اپلیکیشن

نصب اپلیکیشن یکی دیگر از انگیزه‌های تبلیغات است. بنابراین مقایسه تعداد نصب اپلیکیشن قبل و بعد کمپین می‌تواند در تعیین ثمربخش بودن کمپین موثر باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام

    تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام نرخ ثابتی ندارد و با توجه به پیج تبلیغاتی، تعداد بازدیدکنندگان پیج و قالبی که تبلیغ را انجام می‌دهید متغیر است. تبلیغات معمولا در دو قالب پست و استوری انجام می‌شود. پست‌ها به دلیل ماندگاری بیشتر قیمت بالاتری هم دارند. گاه ممکن است کسب‌وکاری از چند استوری برای تبلیغ استفاده کند که باز هزینه آن متفاوت با یک استوری است.

    برای آگاهی از تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام بهترین کار ارتباط با پیج تبلیغاتی در اینستاگرام است که قصد دارید در آن تبلیغ کنید.

    قیمت تبلیغ در اینستاگرام

    کوتاه درمورد انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

    • تبلیغات هم همیشه یکی از راه‌های رسیدن به مخاطب هدف و افزایش فروش بوده است و انواع پیج تبلیغاتی در اینستاگرام این روزها نیازهای صاحبان کسب و کارها را فراهم می‌کنند.
    • رشد مخاطب، جلب توجه، دعوت مخاطب به اقدام، تبلیغ برای جامعه هدف و گرفتن نتایج خوب از دلایلی است که کسب‌وکارها به انتخاب پیج تبلیغاتی در اینستاگرام روی می‌آورند.
    • آگاهی دادن نسبت به برند، افزایش مخاطبان، افزایش ترافیک سایت، افزایش نرخ تعامل با مخاطب، افزایش نصب اپلیکیشن و افزایش بازدید از ویدئو از هدف‌های کسب‌وکارها برای تبلیغات در اینستاگرام است.
    • شناخت مخاطب، تحقیق درمورد صفحه تبلیغاتی و صرف هزینه مناسب از اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام هستند.
    • تبلیغ در اینستاگرام فقط به پیدا کردن پیج مناسب و تولید کردن محتوا خلاصه نمی‌شود و تازه با رصد کردن نتایج و بررسی تغییرات حاصل از کمپین تبلیغاتی می‌توان به اثربخشی تبلیغ پی برد.
    • تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام نرخ ثابتی ندارد و با توجه به پیج تبلیغاتی، تعداد بازدیدکنندگان پیج و قالبی که تبلیغ را انجام می‌دهید متغیر است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.