آموزش تبلیغ در اینستاگرام و ترفند معجزه‌آسای افزایش فروش

0

وقتی قرار باشد یک صفحه اینستاگرام در روزگار بحران کرونا یا هر بحرانی که مشکلات اقتصادی را به همراه داشته، به شما در رونق کسب و کارتان کمک کند، مهمترین موضوع در آن رونق فروش محصول یعنی کالا یا خدمات شما است. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور برای فروش بیشتر در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

اصولا کسانی که هیچ اعتقادی به اصل اصیل تبلیغ و ترویج (پروموشن) ندارند، مخاطب چندان شناخته شده و مهمی برای این مقاله نیستند ولی شما که با این دغدغه به مطالعه این مقاله مشغول هستید، حتما به خوبی می‌دانید که تبلیغ اشتباه خیلی بدتر از عدم تبلیغ است و تبلیغ درست ممکن است صفر تا صد پروژه موفقیت شما را به خود اختصاص بدهد.

همه ما از پتانسیل بالای تلگرام و اینستاگرام برای فروش و برندینگ یک برند تجاری اگاه هستیم. آشنایی کامل با امکانات تبلیغاتی این اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است و انتخاب درست بستر یک تبلیغ یا پروموشن هدفمند، می‌تواند شما را به هدف اصلی خود برساند.

البته که بهترین روش رشد پیج اینستاگرامی یا یک کانال تلگرامی تبلیغات گسترده است. این تبلیغات باید روی اصولی ویژه صورت بگیرد تا ارزش افزوده داشته باشد و خروجی مناسبی برای کسب و کار شما ارائه بدهد.

تبلیغ در اینستاگرام حتی با نوپا بودن و تازه عرضه شدن این پدیده واقعا به یک علم تبدیل شده و باید آن را آموخت و یا برای بهتر پیاده شدن آن از افراد متخصص در این حوزه استفاده کرد.

تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغ و پروموشن دو بال مهم و اساسی برای فروش موفق و بهتر محسوب می‌شوند

تاثیر معجزه آسای تبلیغ در اینستاگرام برای افزایش فروش

اگر به تاثیر بسیار زیاد و معجزه آسای تبلیغ در اینستاگرام اعتقادی ندارید بهتر است بدانید که در همین چند ثانیه که از مطالعه این مقاله توسط شما گذشت، تراکنش مالی نجومی در اینستاگرام در جریان بود.

بسیاری از افراد با در اختیار داشتن دانش تبلیغ و ترویج (پروموشن) در اینستاگرام مشغول رونق دادن به کسب و کار خود هستند و از امکانات منحصر به فرد اینستاگرام با نسخه به روز شده آن استفاده بهینه می‌کنند.

در اینستاگرام انواع و اقسام تبلیغات وجود دارد و اگر می‌خواهید بدانید کدامیک از آنها بهتر است باید بگوییم هر تبلیغی در جایگاه خود اگر در زمان و مکان درستی صورت بگیرد، می‌تواند بسیار خوب و تاثیرگذار باشد.

به همین دلیل است که مقایسه انواع تبلیغ‌ها در اینستاگرام با تکنیک‌های متفاوت چندان علمی و درست نیست، مهم این است که شما برای تبلیغ کالا یا خدمات خود چه بودجه‌ای در نظر گرفته‌اید و یا می‌خواهید صفحه اینستاگرامی یا کسب و کار خود را چگونه و با چه روشی در اینستاگرام تبلیغ کنید.


بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

برای تبلیغ در اینستاگرام، صادقانه و عالمانه عمل کنید

برای مخاطب آشنا به دام‌ها و تله‌اهی تبلیغاتی در فضای مجازی بدترین چیز این است که متوجه شود یک صاحب کسب و کار می‌خواهد او را به دام بیندازد و از تکنیکی قدیمی و شناخته شده استفاده کند تا وی را فیرب بدهد.

این فاجعه را هرگز تجربه نکنید و برای تبلیغ کالا یا خدمات خود در اینستاگرام صادقانه و عالمانه رفتار کنید. می‌پرسید چگونه؟

بهترین کار در یک تبلیغ هوشمند و حرفه‌ای این است که شما در کنار محسنات و خوبی‌های کالای خود، اگر نقطه ضعفی هم وجود دارد آن را اعلام کنید و اگر نقدی در کامنت‌ها به شما می‌شود با صبوری آن را پاسخ داده و توضیح بدهید.

ممکن است اعتراف به یک نقطه ضعف مهم باعث شود شما بخشی از فالورهای خود را از دست بدهید اما این مهم نیست، مهم جلب رضایت فالورهایی واقعی و وفادار است که اتفاقا به خاطر صداقت شما و شفافیتی که در صفحه اینستاگرامی خود دارید، اقدام به خرید خواهند کرد. این سود واقعی است نه این که تنها به داشتن تعداد بالای فالور افتخار کنید و هیچ فروشی نداشته باشید.

هم فروش یک علم است و هم تبلیغات و ترویج (پروموشن)، بنابراین کسی که به این علوم مجهز نیست نباید برای تبلیغی کورکورانه بی گدار به آب بزند

برای تبلیغ در اینستاگرام، اصول مهم فروش را یاد بگیرید

یکی از اصول مهم در علم فروش شناخت است، شناخت کاملا صحیح و حرفه‌ای از خود به عنوان فروشنده و از مخاطب به عنوان خریدار یا مشتری.

تخمین مشتریان احتمالی از اصول مهم فروش به شمار می‌رود. یک فروشنده بین المللی توان تخمین مشتریان احتمالی خود را دارد و خوب می‌داند در یک هفته و حتی گاهی در یک ماه آینده تا چه حد و به چه دلایلی با افزایش تعداد مشتری مواجه خواهد شد و یا با کاهش تعداد مشتری.

ساخت فروشگاه در اینستاگرام

معرفی درست و حرفه‌ای (صادقانه و شفاف) محصول به مثابه کالا یا خدمات. داشتن شناخت صحیح از بازار و مدیریت بازاریابی یکی دیگر از اصول مهم در زمینه فروش موفق است.

تبلیغ در اینستاگرام اصول و تکنیک‌های خاص خودش را دارد، مهم این است که از راه درست وارد شویم و در مسیر درست قدم بزنیم.

تبلیغ خلاقانه برگ برنده صفحه‌های اینستاگرامی پرهوادار است، خلاقیت کلید موفقیت در چنین میدانی است و ادمینی که چنین برگ برنده‌ای در اختیار داشته باشد بدون تردید گام‌های بلندی را در مسیر موفقیت خود طی خواهد کرد.

لزوم تبلیغ در اینستاگرام برای فروشگاه‌های اینستاگرامی بر کسی پوشیده نیست و امروز اعضای خانواده بزرگ اینستاگرام بر اهمیت این موضوع کاملا واقف هستند.

آموزش اصول اولیه تبلیغات برای اثربخشی بیشتر در امر فروش و برندینگ یکی از مباحث مهم و جدی در این عرصه محوب می‌شود و کسانی که چنین فرایند مهم و کلیدی را شوخی می‌گیرند با دست خود از مسیر درست موفقیت خارج خواهند شد.

این بسیار اهمیت دارد که برای تبلیغ درست و موثر از چه محتوایی استفاده کنیم و این محتوا در چه سطحی تولید شده باشد. تولید محتوای متنی و تصویری تاثیر انکارناپذیری در اثرگذاری تبلیغات و ترویج (پروموشن) خواهند داشت.

رشد طبیعی در اینستاگرام، صبوری می‌خواهد و کسانی که می‌خواهند راه دشوار فروش بیشتر را یک شبه طی کنند در اشتباه بوده و گاهی خیلی دیر به اشتباه خود پی می‌برند

هزینه تبلیغ در اینستاگرام

صفحات معروف و وب سایت‌هایی که به صورت حرفه‌ای هزینه تبلیغ اعلام می‌کنند معمولا در طبقه بندی‌های مختلف این قیمت‌ها را مشخص کرده و البته از هزینه صنفی آنها نیز کوتاه نمی‌آیند.

به عنوان مثال در بسیاری از وب سایت‌های این حوزه با طبقه بندی بسته طلاییف نقره‌ای و برنزی مواجه شده اید، یک طبقه بنید تکراری و آشنا اما اصولی برای طبقه بندی درست نوع خدماتی که در حیت تبلیغ ارائه خواهد شد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    رقمی که در این عرصه ارائه می‌شود، البته از طیف گسترده‌ای برخوردار است و قیمت ماهیانه چنین تبلیغاتی از 100 هزار تومان تا چند ده میلیون تومان دچار افت و خیز می‌شود و با توجه به اثرگذاری یک صفحه خاص گاهی توجیه پذیر و گاهی به شدت اشتباه به نظر می‌آید.

    انتخاب پیج برای تبلیغ در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و برای چنین انتخابی گاهی در یک سازمان ساعت‌ها همفکری و اتاق فکر شکل می‌گیرد. شاید شما هم متاسفانه فقط به دنبال تبلیغات ارزان در اینستاگرام باشید اما این تنها راه چاره نیست و گاهی با هزینه‌ای معقول و نه چندان زیاد می‌شود به هدف زد و از اشتباهات رایج دوری کرد.

    اینستاگرام برای برندها اهمیت زیادی دارد؛ چراکه طبق آمار میلیونها کاربر در این برنامه، حساب کاربری دارند و درصد بیشتری از افراد، برندهای محبوبشان را از طریق این شبکه دنبال می‌کنند.

    تبلیغ در اینستاگرام

    تبلیغات بازدیدی یا ویو را جدی بگیرید

    تبلیغات بازدید یا ویو در اینستاگرام نوعی از تبلیغ در اینستاگرام است که به آن تبلیغات ویدیویی اینستاگرام نیز گفته می‌شود. تبلیغ بازدید در اینستاگرام از نوع ویو ، مخصوص ویدئو یا کلیپ است که تاثیر بسیار زیادی در میزان انتشار برند شما و فروش بیشتر و بهتر محصول شما اعم از کالا یا خدمات دارد.

    از طرفی تبلیغ در اینستاگرام به صورت استوری هم بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری حتی دیگر تمام تبلیغات خود را در بستر استوری اینستاگرام منتشر می‌کنند.

    این نوع از تبلیغ در اینستاگرام به دلیل اینکه توجه مخاطب را بیشتر جلب می‌کند و امکان قرار دادن لینک در استوری وجود دارد، کاربرد زیادی دارد. در تبلیغات استوری در اینستاگرام آگهی شما (عکس یا ویدئو) به صورت استوری اینستاگرام در پیج‌های پربیننده و محبوب به نمایش گذاشته می‌شود در ضمن در تبلیغ استوری اینستاگرام پیج شما در استوری لینک می‌شود.

    زمانی که شما هزینه تبلیغ در اینستاگرام را به صورت ساعتی پرداخت می‌کنید، صرفا ساعت تبلیغ مهم نیست. ماکسیمم فروش در ساعات تبلیغ، حداکثر جذب فالور در ساعات تبلیغ، چرخش دائمی تبلیغ در پیج های غیر تکراری، انتخاب پیج‌های هم الگوریتم در فهرست صفحات کمپین و اکسپلور گرفتن از صفحات کمپین و البته رشد دائم پیج شما و رضایت کمپین ساعتی و تمدید آن مهم است.

    بازدید هدفمند

    یکی از روش های تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات در پیج های اینستاگرامی با تضمین بازدید هدفمند است. در حقیقت زمانی که شما هدف از تبلیغ بازدیدی در اینستاگرام را بدانید، قطعا علاقه به جذب بازدید از اکسپلور خواهید داشت.

    بازدید اکسپلور به بازار هدف نزدیک تر است. فروش یا مراجعه شما را بالاتر می‌برد. هنر طراحی کمپین تبلیغ در اینستاگرام به صورت بازدیدی همین است. تفاوت بازدید مهم است. به همین دلیل در دوره تبلیغ از اکسپلور بازدید می‌گیرد و پس از هر دوره از تبلیغ شاهد رشد اکسپلور پیج خود هستید.

    هیچ چیز مهمتر از شناخت درست و به موقع مخاطب و مشتری نیست، مدیرانی که مخاطب شناسی درستی داشته‌اند دستکم نیمی از مسیر سخت فروش را با موفقیت کامل و تضمینی طی کرده‌اند. بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام این است که ابتدا مخاطب خود را بشناسید و با یک برنامه‌ مناسب، کاری کنید تا بیشترین نرخ برگشت سرمایه را از پولی که خرج می‌کنید به دست آورید.

    تبلیغ در اینستاگرام

    معمولا تبلیغ در اینستاگرام از نوع تبلیغات محتوا محور است. به عبارت دیگر شما با تولید محتوا در پیج خود و با انتخاب هشتگ های مناسب اقدام به جذب مخاطب می‌کنید.

    در این روش تصاویری که در پیج پست می‌شوند با یکدیگر باید تناسب داشته باشند. به طوری که وقتی کاربر به صفحه نگاه می‌کند یک اثر هنری مرتب ببیند که از یک نظم مشخص پیروی می‌کند.


    بیشتر بخوانید: آموزش اینفلوئنسرمارکتینگ برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

    انتخاب درست اینفلوئنسر برای تبلیغ در اینستاگرام

    در انتخاب اینفلوئنسر دقت کنید. مثلاً اگر محصولاتتان هنری‌ هستند می‌توانید از اینفلوئنسر‌هایی که در زمینه‌ی هنر فعالیت دارند استفاده کنید.

    اگر پیج شما مربوط به آشپزی است بهتر است تبلیغات خود را به یک اینفلوئنسر حوزه‌ آشپزی بسپارید و به همین ترتیب باید در کل ببینید مشتریان شما بیشتر به پیج کدام اینفلوئنسر سر می‌زنند و در همان پیج تبلیغ کنید. به این وسیله می‌توانید میزان برگشت سرمایه‌ خود را افزایش دهید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.