آموزش پین کردن کامنت در اینستاگرام + استراتژی استفاده

0

قابلیت پین کردن کامنت در اینستاگرام مدتی است که برای همه کاربران فعال شده است. این قابلیت ممکن است در نظر اول خیلی کاربردی به نظر نرسد، اما با استفاده از این ویژگی اینستاگرام می‌توانید کارهای خلاقانه زیادی انجام دهید. در ادامه این مطلب از پادرو قصد داریم به آموزش پین کردن کامنت و سپس اهمیت این ویژگی و روش‌های استفاده از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

کامنت‌های اینستاگرام می‌توانند به شما در ارتباط با فالوئرها و ایجاد ارتباطی مؤثر با آن‌ها کمک کنند. در اینجا همه مواردی که در ارتباط با مدیریت کامنت‌ها و اهمیت آن‌ها در کسب‌وکار یا فعالیتتان آشنا خواهید شد.

از زمانی که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرد، این برنامه تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. از عکس‌های مربعی گرفته، تا معرفی (Stories)، (Reels) و قابلیت پنهان شدن لایک‌ها در سال 2019 تنها تعدادی از این تغییرات هستند.

اما در تمام این موارد، بخش کامنت‌ها عمدتاً یکسان باقی مانده‌اند. برای بیش از یک دهه، کامنت‌ها به طور عمومی زیر هر پست قرار داشتند. بنابراین ما زمان زیادی برای تسلط بر هنر مدیریت کامنت‌های اینستاگرام داریم.

اهمیت و مدیریت کامنت‌های اینستاگرام

کامنت اینستاگرام پاسخی است که کاربران می‌توانند روی عکس، ویدیو یا به طور کلی پست ارسال شده بگذارند. برخلاف دایرکت‌ها (که به صندوق ورودی کاربر می‌روند و فقط خود این افراد می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند)، نظرات اینستاگرام عمومی هستند.

کامنت‌ها بخش مهمی را در کسب‌وکار شما تعیین می‌کنند. نظرات چیزی بیش از یک پاسخ ساده هستند. آن‌ها بخش مهمی از اعتبار درک شده برند شما هستند و می‌توانند بر تعداد دفعاتی که کاربران پست‌های شما را می‌بینند تأثیر بگذارند.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

نظرات تنها راهی است که فالوئرهای شما می‌توانند با شما به صورت عمومی در اینستاگرام ارتباط برقرار کنند. این مورد به طور کلی تعامل بیشتری را به دنبال خواهد داشت. کامنت‌ها مانند تفاوت بین ارسال نامه یا قرار دادن یک محتوا در یک تابلوی اعلانات است. جامعه تابلوی اعلانات را می‌بیند و این باعث می‌شود آن‌ها نیز احتمال بیشتری برای ارسال چیزی داشته باشند.

پین کردن کامنت

استراتژی پین کردن کامنت در اینستاگرام

پیش‌تر خواندید که پین کردن کامنت برای همه کاربران اینستاگرام فعال شده است. از این ویژگی می‌توانید در راستای اهداف مثبت استفاده کنید. این ویژگی می‌تواند بسیار مثبت باشد زیرا می‌توانید مشخص کنید، کاربر وقتی وارد بخش کامنت‌های پست شما می‌شود، در ابتدا با چه متنی مواجه شود.

پین کردن کامنت برای برجسته کردن نظرات

افراد دیگر در مورد محصولی که می‌خواهیم بخریم در تصمیم‌گیری ما نقش بسیار مهمی دارند. پین کردن کامنت به شما این امکان را می‌دهد که نظرات کاربران را برجسته کنید. به این ترتیب، به مشتری بالقوه بعدی که پست‌ها و محتوای شما را می‌بیند کمک می‌کند تا نظرات مثبت سایر کاربران را نیز بخواند.

پین کردن کامنت برای پاسخ دادن به پرسش‌های پرتکرار

آیا پست‌هایی منتشر می‌کنید که پرسش‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت؟ زمانی که کاربر به طور مکرر یک سؤال را می‌پرسد، به آن پاسخ دهید و سپس آن کامنت را پین کنید. به این ترتیب وقتی کسی پرسش مشابهی دارد، اولین چیزی که می‌بیند پاسخ شما خواهد بود و دیگر شکی در مورد محصول یا خدمات شما نخواهد داشت.

پین کردن کامنت‌های جذاب

از این ویژگی برای برجسته کردن نظراتی استفاده کنید که باعث می‌شود کاربران بخواهند درباره پست‌ها یا محتواهای شما بیشتر بدانند. به این ترتیب می‌توانید کاربران را نسبت به دیدن محتواهای خود تشویق کنید. همچنین در این روش بسته به نوع محتوایی که منتشر می‌کنید، می‌توانید از آن استفاده کنید تا افراد بخواهند به اظهار نظر ادامه دهند، یعنی شروع به گفتگو با فالوئرهای شما کنند.

پین کردن پرسش‌های چالش‌برانگیز

یکی دیگر از کارهایی که با استفاده از قابلیت پین کردن می‌توانید انجام دهید آن است که در صورتی که کاربری سؤالی بحث برانگیز پرسید، آن را پین کنید تا کاربران دیگر نیز کنجکاو شوند و به او پاسخ دهند. این مورد باعث تعامل بیشتر می‌شود. همچنین به عنوان صاحب یک کسب‌وکار برای بالا بردن میزان تعامل پیچتان می‌توانید خود پرسشی را با یک اکانت دیگر مطرح کرده و آن را پین کنید.

پین کردن کامنت در اینستاگرام

در حساب اینستاگرام خود، می‌توانید حداکثر سه کامنت خود را در بالای بخش نظرات پین کنید. به این ترتیب، آن‌ها اولین نظری هستند که افراد هنگام مشاهده پست شما خواهند دید.

برای پین کردن کامنت اینستاگرام، انگشت خود را به سمت چپ روی آن بکشید، سپس روی (Pin Commnet) را لمس کنید. توجه داشته باشید اگر کامنت کاربر دیگری را پین می‌کنید، برای وی نوتیفیکیشن خواهد رفت. بنابراین از این کار خبردار خواهد شد.

در حساب اینستاگرام خود، می‌توانید حداکثر سه کامنت خود را در بالای بخش نظرات پین کنید.

آموزش پین کردن کامنت

پین کردن کامنت در گوشی‌های اندرویدی و آیفون کمی متفاوت است. هر چند این دو مورد تفاوت زیادی ندارند اما در ادامه با آموزش تصویری پین کردن کامنت در اندروید و سپس در آیفون را به شما آموزش خواهیم داد.

پین کردن کامنت در آیفون

برای پین کردن کامنت در آیفون ابتدا وارد اینستاگرام شده و سپس به پستی بروید که قصد دارید کامنتی را در آن پین کنید. حال وارد بخش نظرات شوید. انگشت خود را روی کامنت قرار داده و به سمت چپ بکشید. در این مرحله آیکن‌هایی نمایش داده می‌شود. شما باید آیکن سوزن ته گرد یا (Pushpin) را انتخاب کنید.

پس از این کار کامنت مورد نظر شما در بالای باقی نظرها دیده می‌شود. شما می‌توانید پین کردن کامنت را برای سه نفر انجام دهید.

پین کردن کامنت در اندروید

پین کردن کامنت در اندروید نیز شباهت زیادی به آیفون دارد. برای پین کردن کامنت در گوشی‌های اندرویدی خود وارد اینستاگرام شده سپس کامنت مورد نظر خود را انتخاب کنید. انگشت خود را روی آن نگه دارید. سپس روی پین کلیک کنید. پس از این کار کامنت مورد نظر شما پین خواهد شد. توجه داشته باشید شما فقط می‌توانید این کار را زیر پست‌های خود انجام دهید. محدودیت پین کردن کامنت تا سه نفر نیز وجود دارد.

اهمیت کامنت‌ها در الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام یک موضوع پیچیده و تا حدودی مرموز است. به طور خلاصه، این الگوریتم تعیین می‌کند که کدام پست‌ها به بالای فید خبری کاربر می‌رسند، کدام پست‌ها در اکسپلور اینستاگرام و ترتیب نمایش پست‌ها، استوری‌ها، ویدئوهای لایو در این پلتفرم داده می‌شوند.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

نظرات یکی از عوامل متعددی است که به تعداد دفعات مشاهده پست‌های شما کمک می‌کند. نظرات بیشتر به معنای توجه حداکثری به برند شماست. نظرات بیشتر به معنای کاربران بیشتر است. بنابراین در طول زمان روی اینگیجمنت پیج شما تأثیر زیادی خواهد داشت.

تأثیر کامنت در خدمات رسانی به مشتری

نظرات یک ابزار عالی برای رساندن خدمات بهتر به مشتری هستند. در اینجا دوباره آن قیاس تابلوی اعلانات مطرح می‌شود. کامنت‌هایی که شکل پرسشی دارند، ابزاری عالی برای پشتیبانی مشتری هستند. به این معنی که شما با پاسخ دادن به یک مشتری به تعدادی دیگر از افراد نیز پاسخ خواهید داد. عمومی بودن کامنت‌ها نیز باعث می‌شود که باقی کاربران هم نظرات را بخوانند و به مشتری تبدیل شوند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    نکاتی درباره پین کردن کامنت

    چند نکته در مورد ویژگی نظرات پین شده اینستاگرام وجود دارد. متأسفانه کاربران نمی‌توانند نظرات خود را به پست‌های خود پین کنند. این ویژگی با دیگر پلتفرم‌هایی که ویژگی پین کردن کامنت را ارائه می‌دهند، مانند (TikTok) و (YouTube) متفاوت است.

    در (TikTok) و (YouTube)، نظرات پین‌شده توسط سازنده اصلی اغلب راهی برای تعامل با کاربران دیگر یا ارائه پاسخ‌های مستقیم‌تر به سایر کاربران یا ارائه توضیحات پس از پست شدن ویدیو است.

    اما در اینستاگرام شما فقط می‌توانید نظرات دیگران را پین کنید. با این حال استفاده‌های بسیار مؤثری می‌توان از این ویژگی کرد.

    کاربران نمی‌توانند نظرات خود را زیر پست‌های خود پین کنند.

    آموزش پین کردن کامنت

    در اینستاگرام، این ویژگی برای مقابله با زورگویی سایبری پیاده‌سازی شد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا نظرات مثبت‌تری را برجسته کنند تا تأثیرات منفی‌ را که گاهی اوقات در بخش نظرات دیده می‌شود را از بین ببرند. اگر می‌خواهید به یک نظر  منفی پاسخ دهید، فقط گزینه پاسخ دادن یا حذف آن به شما پیشنهاد می‌شود.

    اینستاگرام همچنین به کاربران امکان حذف انبوه نظرات را می‌دهد. در تلاشی دیگر برای مقابله با آزار سایبری آنلاین و کنترل بیشتر تولیدکنندگان محتوا بر روی پست‌هایشان، اینستاگرام اکنون به کاربران امکان حذف انبوه نظرات را می‌دهد.

    برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخش نظرات خود را در پست مورد نظر خود باز کنید. سپس، سه نقطه را در گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید و روی «Manage Comments» کلیک کنید. از اینجا می‌توانید حداکثر 25 نظر را در یک زمان انتخاب کنید و آن‌ها را حذف کنید یا کاربرانی که آن‌ها را گذاشته‌اند بلاک کنید. فقط به یاد داشته باشید، وقتی این کار را انجام دادید، به هیچ وجه امکان بازگرداندن کامنت‌ها وجود نخواهد داشت.

    جمع‌بندی

    • پین کردن کامنت برای همه کاربران اینستاگرام فعال شده است. از این ویژگی می‌توان در راستای اهداف مثبت بسیاری استفاده کرد.
    • پین کردن کامنت برای خود کاربری که پست را منتشر کرده است امکان‌پذیر نیست.
    • شما می‌توانید تا سه کامنت را در زیر پست خود پین کنید.
    • علاوه بر استراتژی‌های گفته شده در راستای پین کردن کامنت، فکر می‌کنید این کار چه فواید دیگری دارد؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع

    distractify

    metricool

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.