چطور با آنالیز پیج اینستاگرام، فروش خود را افزایش دهیم؟

0

هر پیج فروشگاهی برای بالا بردن میزان فروش خود باید پیش از آنالیز پیج اینستاگرام، هدف خود را از مارکتینگ مشخص کند. شما باید بدانید که کسب‌و‌کار شما به دنبال چه دستاوردی در این فضا است. اگر هدف شما فروش محصول است باید از برند سازی کمک بگیرید و نکات مهمی را در ارتباط با آنالیز پیج بیاموزید.

در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌هایی است که باعث شده تا بسیاری از کسب‌و‌کارها محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل در آن بفروشند. گاهی اوقات بسیاری از کسب‌و‌کارها نمی‌توانند در این فضا به موفقیت برسند و دلیل آن هم این است که در حوزه بازاریابی اینستاگرام به آنالیز پیج اینستاگرام خود نمی‌پردازند.

آنالیز پیج اینستاگرام یا همان اینسایت insight یک ابزار بسیار کاربردی است که اکانت‌های بیزینس می‌توانند از آن استفاده کرده و پیج خود را تحلیل کرده، ساعات پربازدید پیج را بررسی کنند و دموگرافی فالوورهای پیج اینستاگرام را به دست بیاورند.

با این ابزار می‌توان به یک پیشرفت اساسی و به خصوص افزایش فروش در این فضا رسید. ما در ادامه این مقاله از پادرو به بررسی بیشتر این ابزار پرداخته و به شما می‌گوییم که چطور با استفاده از آن و آنالیز پیج اینستاگرام می‌توانید فروش خود را افزایش دهید. پس با ما همراه باشید.

آنالیز پیج اینستاگرام

فعال کردن ابزار اینسایت برای آنالیز پیج اینستاگرام

برای فعال کردن این ابزار نیاز دارید که چند مرحله را طی کنید. برای این کار پیج شما نباید قفل یا خصوصی باشد. پس پیج خود را عمومی کنید و برای فعال کردن اینسایت مراحل زیر را انجام دهید.

  •  اگر پیج شما قفل است آن را عمومی کنید. به قسمت پروفایل خود رفته و مراحل زیر را دنبال کنید. گزینه Private Account را غیر فعال کنید.

Setting> Privacy>Account Privacy>private Account

  • به صفحه پروفایل خود بروید و بر روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. گزینه Switch to Professional Account  را انتخاب کنید. پس از انتخاب دو گزینه Creator و Business را خواهید دید و باید بر روی گزینه Business کلیک کنید.

در این مرحله شما باید اطلاعات بعدی برای تبدیل اکانت خود به یک اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل را هم تکمیل کنید تا بتوانید از امکانات insight استفاده کنید. در این زمینه باید دقت داشته باشید که ۴ الی ۷ روز بعد از تجاری یا همان بیزینس کردن پروفایل خود نمی‌توانید از امکانات insight استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: اینسایت اینستاگرام چیست و چه اهمیتی برای فروشگاه شما دارد؟

کار کردن با ابزار اینسایت insight برای آنالیز پیج اینستاگرام

در پروفایل شما استفاده از گزینه اینسایت این امکان را می‌دهد که به تحلیل پیج اینستاگرام خود بپردازید. اینسایت دارای بخش‌های متعددی برای آنالیز اینستاگرام است. یکی از این بخش‌ها فعالیت یا همان Activity است که یکی از 3 گزینه موجود در اینسایت است و دو گزینه در زیر فعالیت یعنی Discovery و Interaction هم قرار گرفته است.

در قسمت Interaction که مهم‌ترین بخش است آمار تعامل کاربران به شما نمایش داده می‌شود و گزینه‌های زیر نیز وجود دارد:

Profile Visits: تعداد کابرانی که در هفته گذشته، از پیج شما بازدید کرده‌اند.

Website Clicks: اگر در بیو لینکی قرار داده باشید، آمار تعداد دفعات کلیک بر روی آن لینک در این قسمت نمایش داده می‌شود.

Email: تعداد دفعاتی که کاربران بر روی بخش ایمیل شما کلیک کرد‌ه‌اند.

Call: تعداد دفعاتی که کاربران بر روی بخش شماره تماس شما کلیک کرده و با شما تماس‌ گرفته‌اند.

در بخش Discovery هم شما می‌توانید عملکرد کلی پیج خود را با توجه به دو معیار Reach و Impressions ملاحظه کنید. معیار اول در واقع تعداد تک به تک کاربرهایی است که از پست‌های شما بازدید کرده‌اند و معیار دوم تعداد کل دفعاتی است که پست‌های شما دیده شده است. بررسی‌ها نشان داده است که مهم‌ترین بخش آنالیز اینستاگرام برای رسیدن به فروش بیشتر فروشگاه اینستاگرامی همین بخش است.

آنالیز پیج اینستاگرام

آنالیز پست‌های اینستاگرام

این بخش مهم‌ترین بخش است و همه اطلاعات را از دو سال پیش به شما نشان می‌دهد. برای دیدن آمار هر یک از پست‌های خود باید اینسایت هر پست را جداگانه در همان پست بررسی کنید.

Calls: تعداد افرادی که روی دکمه CTA کلیک کرده‌اند و تماس گرفته‌اند.

Comments: تعداد کامنت‌ها در هر پست

Emails: تعداد افرادی که با دکمه CATبه شما ایمیل ارسال کرده‌اند.

Engagement: نرخ میزان درگیری، یعنی تعداد اکانت‌هایی که با پست‌های شما تعامل‌هایی مانند لایک، کامنت و سیو کردن داشته‌اند.

Follows: تعداد افرادی که به خاطر آن پست شما را فالو کرده‌اند.

Get Directions: تعداد کاربرانی که از طریق آن پست در دایرکت شما پیام فرستاده‌اند.

Impressions: تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده است.

Likes: تعداد لایک‌های آن پست

Profile Visits: تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است.

Reach: تعداد دفعاتی که کاربرهای مختلف (نه تکراری)، پست شما را دیده‌اند.

Saved: تعداد دفعاتی که کاربرها پست شما را ذخیره کرده‌اند.

Website Clicks: تعداد دفعاتی که به خاطر آن پست، روی لینک وبسایت شما کلیک شده است.

در این زمینه و برای آنکه بتوانید دموگرافی فالوور پیج اینستاگرام بهتری داشته باشید و مخاطبان با شما در تعامل بیشتری باشند باید بتوانید یک محتوای عالی تولید کنید. این محتوای عالی معمولا لایک بیشتری نسبت به دیگر پست‌ها داشته و تعداد کامنت‌های دریافتی آن هم در مقابل دیگر پست‌ها بیشتر است.

میزان اشتراک گذاری و ارسال پست به دیگران توسط فالوورها هم بیشتر خواهد بود و میزان ذخیره زیادی دارد. شما با بررسی این موارد می‌توانید به آنالیز اینستاگرام و در نهایت فروش بیشتر فروشگاه اینستاگرامی خود برسید.

آنالیز بخش استوری stories

در این بخش هم شما اطلاعات مربوط به دموگرافی فالوور پیج اینستاگرام و میزان درگیری آنها با استوری‌های خود را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید با این آنالیز پیج اینستاگرام برای استوری‌های بعدی خود برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

Impressions: تعداد کل دفعاتی که استوری دیده شده است.

Reach: تعداد اکانت‌های مختلف (نه تکراری) که استوری شما را دیده‌اند.

Exited: تعداد دفعاتی که کاربرها از استوری خارج شده‌اند.

Replies: تعداد ریپلای در هر استوری.

Viewers: اکانت‌هایی که از استوری شما بازدید داشته‌اند.

Forward: تعداد کاربرانی که از این استوری رد شده‌اند.

Backwards: تعداد کاربرانی که از این استوری به استوری قبلی رفته‌اند.

Next Story: تعداد اکانت‌هایی که از استوری بعدی (در همان سری استوری) دیدن کرده‌اند.

بخش استوری خود را می‌توانید با این تحلیل‌ها کاربردی‌تر کنید و استوری‌های خود را هر روز بهتر از دیروز کنید.

آنالیز پیج اینستاگرام

آنالیز پیج اینستاگرام در بخش Promotions

شما می‌توانید اطلاعات و آمار مرتبط با تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام داده‌اید را در این قسمت ببینید. این بخش برای تبلیغاتی است که توسط خود اینستاگرام برای پست‌های شما صورت گرفته است.

این آمار شامل آمار مربوط به تعداد بازدید پست (Profile visit)، دیده شدن پست (impression)، تعداد بازدیدهای هر کاربر (Reach)، نرخ درگیری (Engagement) که مربوط به لایک، کامنت و ذخیره است و همچنین آمار مربوط به بازدیده کننده‌ها یعنی جنسیت، سن و لوکیشن می‌شود.

آنالیز پیج اینستاگرام در بخش بازدیدکنندگان یا Audience

این بخش که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به شمار می‌رود در ارتباط با فالوورهای پیج، ساعات پربازدید پیج، دموگرافی فالوور پیج اینستاگرام و غیره در آنالیز پیج اینستاگرام است. در این قسمت شما این موارد را خواهید دید:

Gender: چه درصدی از مخاطب‌ها زن و چند درصد مرد هستند.

Age Range: محدوده سنی کاربرها در این بخش نمایش داده می‌شود.

Top Locations: لوکیشن کاربرهای شما.

Followers: ساعت‌هایی از روز که کاربرها فعال‌تر هستند و ساعات پربازدید پیج.

اطلاعاتی که از این بخش به دست می‌آورید به شما کمک می‌کند تا بدانید ساعات پربازدید پیج چه زمانی است و برای آن بیشتر برنامه ریزی کنید. در این زمینه باید به دموگرافی فالوور پیج اینستاگرام خود هم توجه کنید. یعنی اگر مخاطبان شما خانم‌های خانه دار هستند باید حتما در اواسط روز برای پست یا استوری گذاشت اقدام کنید.

بسیاری از اکانت‌های فروشگاهی برای بالا بردن میزان فروش خود تنها به دنبال افزایش فالوور هستند و آنالیز پیج اینستاگرام را نادیده می‌گیرند. در حالی که شما نیاز دارید که در یک پیج فروشگاهی در تولید محتوای خود پست یا استوری هر کدام از آنها را پس از انتشار تحلیل کنید.

بررسی این محتوا به شما تعداد Like، Comment و Save را نشان خواهد داد و شما بهتر می‌توانید برای آنالیز اینستاگرام خود و در نتیجه فروش بیشتر فروشگاه اینستاگرامی خود برنامه ریزی کنید. این کار به شما نشان می‌دهد که فالوورهای شما به چه چیزی علاقه دارند و در این زمینه تولید محتوا خواهید کرد.

برای فروش بیشتر فروشگاه اینستاگرامی پس از آنالیز پیج اینستاگرام نیاز دارید که میزان Website click را در صورت فروش از طریق سایت و تعداد تماس‌ها (تعداد کلیک Calls) را در صورت فروش تلفنی بررسی کنید. بنابراین نرخ تعامل شما می‌تواند شما را به موفقیت بیشتر نزدیک کند.

آنالیز پیج اینستاگرام

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کوتاه در مورد آنالیز پیج اینستاگرام

    • هر پیج فروشگاهی برای بالا بردن میزان فروش خود باید پیش از آنالیز پیج اینستاگرام هدف خود را از مارکتینگ در آن مشخص کند. شما باید بدانید که کسب  و کار شما به دنبال چه دستاوردی در این فضا است. اگر هدف شما فروش محصول است باید از برند سازی کمک بگیرید و نکات مهمی را در ارتباط با آنالیز پیج بیاموزید.
    • آنالیز اینستاگرام یا همان اینسایت insight یک ابزار بسیار کاربردی است که اکانت‌های بیزینس می‌توانند از آن استفاده کرده و پیج خود را تحلیل کرده، ساعات پربازدید پیج را بررسی کنند و دموگرافی فالوور پیج اینستاگرام را به دست بیاورند.
    • در پروفایل شما استفاده از گزینه اینسایت به شما این امکان را می‌دهد که به تحلیل پیج اینستاگرام خود بپردازید. اینسایت دارای بخش‌های متعددی برای آنالیز اینستاگرام است. یکی از این بخش‌ها فعالیت یا همان Activity است که یکی از 3 گزینه موجود در اینسایت است و دو گزینه در زیر فعالیت یعنی Discovery و Interaction هم قرار گرفته است.
    • در بخش Discovery هم شما می‌توانید عملکرد کلی پیج خود را با توجه به دو معیار Reach و Impressions  ملاحظه کنید. معیار اول در واقع تعداد تک به تک کاربرهایی است که از پست‌های شما بازدید کرده‌اند و معیار دوم تعداد کل دفعاتی است که پست‌های شما دیده شده است.
    • برای آنکه بتوانید دموگرافی فالوور پیج اینستاگرام بهتری داشته باشید و مخاطبان با شما در تعامل بیشتری باشند باید بتوانید یک محتوای عالی تولید کنید. این محتوای عالی معمولا لایک بیشتری نسبت به دیگر پست‌ها داشته و تعداد کامنت‌های دریافتی آن هم در مقابل دیگر پست‌ها بیشتر است.
    • شما می‌توانید اطلاعات و آمار مرتبط با تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام داده‌اید را در این قسمت ببینید. این بخش برای تبلیغاتی است که توسط خود اینستاگرام برای پست‌های شما صورت گرفته است. این آمار شامل آمار مربوط به تعداد بازدید پست (Profile visit)، دیده شدن پست (impression)، تعداد بازدیدهای هر کاربر (Reach)، نرخ درگیری (Engagement) که مربوط به لایک، کامنت و ذخیره است و همچنین آمار مربوط به بازدیده کننده‌ها یعنی جنسیت، سن و لوکیشن می‌شود.
    • بسیاری از اکانت‌های فروشگاهی برای بالا بردن میزان فروش خود تنها به دنبال افزایش فالوور هستند و آنالیز پیج اینستاگرام را نادیده می‌گیرند. در حالی که شما نیاز دارید که در یک پیج فروشگاهی در تولید محتوای خود پست یا استوری هر کدام از آنها را پس از انتشار تحلیل کنید.
    • برای فروش بیشتر فروشگاه اینستاگرامی پس از این تحلیل‌ها نیاز دارید که میزان Website click را در صورت فروش از طریق سایت و تعداد تماس‌ها (تعداد کلیک Calls) را در صورت فروش تلفنی بررسی کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.