آموزش خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام و تبدیل آن به اکانت شخصی

0

اینستاگرام برای افرادی که مایل هستند در این اپلیکیشن فعالیت داشته باشند امکان ایجاد کردن 3 نوع اکانت مختلف را ایجاد کرده است. آن دسته از کاربرانی که تمایل از نوع اکانت خود را تغییر دهند باید با مسیر ایجاد این تغییرات آشنایی داشته باشند. یکی از درخواست‌های کاربران اینستاگرام خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام است که در این مطلب به آموزش این عملکرد خواهیم پرداخت.

یکی از انواع اکانت‌هایی که در اینستاگرام می‌توان ایجاد کرد اکانت بیزنسی است. این اکانت دارای امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی است که برای صاحبان کسب‌وکار و فروشگاه‌های اینستاگرامی بسیار کاربرد دارد. به همین دلیل بسیاری از کاربران تمایل دارند اکانت خود را از حالت شخصی به بیزنس تغییر دهند.

اما پس از تبدیل اکانت شخصی به بیزنسی، اکانت اینستاگرام کاربران از حالت خصوصی خارج می‌شود. همین دلیل سبب می‌شود افراد مایل به خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام شوند. در ادامه به آموزش دقیق مراحل این درخواست کاربران می‌پردازیم.

انواع اکانت‌هایی که کاربران می‌توانند در اینستاگرام ایجاد کنند عبارت هستند از: اکانت شخصی، اکانت تجاری و اکانت اینفلوئنسر. هر یک از این اکانت‌ها دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند که کاربران با توجه به نیاز و نوع فعالیت خود در اینستاگرام باید نوع اکانتشان را تعیین کنند.

به‌طور مثال اکانت شخصی دارای حریم شخصی است اما اکانت بیزنسی و اینفلوئنسر دارای قابلیت آنالیز و تحلیل و گزینه‌های قرار دادن لینک است که برای این اکانت‌ها کاربری بسیار زیادی دارد.

تغییر اکانت اینستاگرام

تفاوت اکانت بیزنسی و شخصی اینستاگرام

اگر مایل هستید قبل از خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام باقابلیت‌ها و امکاناتی که اکانت‌های بیزنسی و شخصی در اختیار شما قرار می‌دهند آشنا شوید این محتوا برای شما بسیار مناسب است. در این قسمت به آنالیز و تحلیل تفاوت‌های این دو اکانت در اینستاگرام می‌پردازیم.

اکانت بیزنسی در اینستاگرام

آن دسته از افرادی که تمایل دارند فروشگاه اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کنند باید اکانت بیزنسی اینستاگرام داشته باشند. این پیج‌ها برای کسب و کارها به‌صورت اختصاصی دارای امکانات و قابلیت‌هایی هستند که راه کسب درآمد و فروش محصول را ایجاد می‌کنند.

اینستاگرام برای این دسته از اکانت‌های اینستاگرام دکمه‌های مهمی را اختصاص داده است که شما نمی‌توانید آن‌ها را در اکانت‌های شخصی مشاهده کنید. درواقع اکانت‌های بیزنسی اول به‌صورت شخصی راه‌اندازی شده‌اند و سپس به اکانت بیزنسی تبدیل‌شده‌اند. اگر هدف شما هم کسب درآمد از اینستاگرام است به اکانت بیزنسی نیاز دارید.

اکانت بیزنسی برای مدیریت بهتر مشتریان و فروشگاه اینترنتی دارای ابزارهایی است که به فروش بیشتر و بالا بردن میزان رضایتمندی از این اپلیکیشن منجر می‌شود.

از جمله ابزارها و قابلیت‌های مهم اینستاگرام که در اکانت بیزنسی مشاهده می‌شود عبارت هستند از: داشتن گزینۀ امکان برقراری تماس با ما، ابزارهای تحلیل، بررسی و آنالیز استوری و پست، مدیریت پیام‌های دریافتی در دایرکت، امکان تبلیغات و گذاشتن لینک در بیو پروفایل و استوری‌های اینستاگرام، بازدید و تحلیل فالو و آنفالو و انتشار پست‌ها در فیس‌بوک از مهم‌ترین قابلیت‌های اکانت‌های بیزنسی است.


بیشتر بخوانید: آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام و کاربرد آن برای فروشگاه های اینستاگرامی

معایب اکانت بیزنسی در اینستاگرام

در این قسمت به معایب ساخت اکانت بیزنس اینستاگرام اشاره می‌کنیم. افرادی که اکانت اینستاگرام خود را به بیزنسی تبدیل کردند به خاطر برخی از مشکلاتی که در این حالت برای آن‌ها پیش‌آمده است ترجیح می‌دهند با خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام این مشکلات را برطرف کنند. معایبی که افراد به فکر خارج شدن از اکانت بیزنسی انداخته است عبارت هستند از:

  • یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که اکانت تجاری را به گزینۀ نامناسبی برای فعالیت تبدیل کرده است این است که امکان قفل‌کردن این اکانت‌ها وجود ندارد. به‌هیچ‌عنوان اکانت تجاری نمی‌تواند در حالت خصوصی (Private) باشد و درواقع هرکسی می‌تواند به تمام محتوای شما در پیج اینستاگرامتان دسترسی داشته باشد. تمام اطلاعات شما توسط تمام کاربران اینستاگرام قابل‌مشاهده است.
  • یکی از معایب پیج‌های بیزنسی این است که ظاهر پروفایل کاربری برای صاحبان پیج‌های بیزنسی تغییر می‌کند. این‌یکی از معایب پیج‌های اینستاگرامی بیزنسی است. بسیاری از کاربران اینستاگرام با مشاهدۀ صفحات بیزنسی علاقه‌ای به دنبال کردن آن‌ها ندارند و به همین دلیل خارج می‌شوند.
  • از معایب مهم اکانت‌های بیزنسی تبلیغات بسیار زیادی است که به سمت این اکانت‌ها روانه می‌شود. تمام افرادی که در اینستاگرام صفحات بیزنسی دارند تمایلی به ارائۀ تبلیغات ندارند و برخی از آن‌ها با اهداف دیگری اکانت بیزنسی خود را راه‌اندازی کرده‌اند اما روزانه با حجم بسیار زیادی از پیام‌های تبلیغاتی برخورد می‌کنند.
  • یکی از معایب پیج‌های بیزنسی اینستاگرامی این است که امکان وصل کردن پیج اینستاگرام به چند اکانت فیس‌بوک وجود ندارد و این امکان از دسترس کاربران خارج می‌شود.
عمومی کردن صفحه اینستاگرام

برای تغییر اکانت در اینستاگرام باید گزینه‌های مثبت و منفی را در کفه‌های ترازو قرار دهید و مناسب‌ترین گزینه‌ای که برای پیج اینستاگرام شما مناسب‌تر است، انتخاب کنید. دقت داشته باشید که با خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام و شخصی کردن اکانت اینستاگرام خود آمار و اطلاعات قبلی را از دست می‌دهید و امکان دسترسی به آن‌ها برای شما سلب می‌شود. حتی اگر اکانت خود را به حالت بیزنسی تغییر دهید اطلاعات قبل برای شما بازگردانده نمی‌شود.

اکانت شخصی در اینستاگرام

حتماً پیج‌های اینستاگرامی شخصی را مشاهده کرده‌اید. این پیج‌ها به‌صورت خصوصی هستند. برای مشاهدۀ پست و استوری‌های این دسته از پیج‌های اینستاگرام کاربران به صاحبان پیج‌های شخصی درخواست بدهند و در صورت تأیید امکان مشاهدۀ محتوای پیج برای آن‌ها به وجود می‌آید. شخصی کردن اکانت اینستاگرام به معنی اکانت private است و حریم خصوصی افراد در آن رعایت می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    یکی از مزایای پیج‌های شخصی این است که امکان قفل‌کردن این اکانت‌ها وجود دارد و اکانت‌های بیزنسی این امکان را ندارند. هدف از داشتن پیج شخصی رعایت حریم خصوصی در فضای اینستاگرام است و هدف از راه‌اندازی پیج بیزنسی بیشتر دیده شدن کسب و کارها و فروشگاه‌ها است.

    به همین دلیل دسترسی به محتوای پیج‌های شخصی محدود است. یکی از دلایلی که کاربران تمایل برای خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام و خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود را دارند، رعایت حریم شخصی و کنترل دقیق مخاطبان است.

    اگر به هر دلیلی برای خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام و شخصی کردن اکانت اینستاگرام تصمیم گرفته‌اید باید بدانید که مهم‌ترین تفاوت اکانت‌های بیزنسی با شخصی دکمه‌های تماس و اطلاعات آماری جالب و کاربردی در مورد اکانت شماست که در وسعت بخشیدن و پیشرفت کسب‌وکار شما کاربرد زیادی دارد.

    آموزش خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام

    خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام و تغییر اکانت اینستاگرام کار سختی نیست و از طریق راهنمای زیر شما می‌توانید به‌صورت مرحله‌به‌مرحله این تنظیمات را در اکانت خود اعمال کنید. برای تبدیل کردن اکانت بیزنسی به اکانت شخصی مراحل زیر را اجرا کنید:

    1. وارد پیج اینستاگرام شده و به قسمت پروفایل اکانت بیزنسی خود بروید.
    2. در صفحۀ پروفایل خود روی علامت 3 خط افقی که در قسمت بالا مشاهده می‌کنید وارد شوید.
    3. در نیم پنجره‌ای که مشاهده می‌کنید، گزینۀ تنظیمات یا setting که با تصویر چرخ‌دنده نشان داده‌شده است را لمس کنید.
    4. در صفحۀ بازشده وارد قسمت اکانت یا Account شوید.
    1. در قسمت اکانت گزینه‌های زیادی وجود دارد اما شما باید گزینۀ آبی‌رنگ Switch Account Type را انتخاب کنید.
    2. پنجرۀ جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن باید گزینۀ Switch to Personal Account انتخاب کنید.
    خصوصی کردن اکانت اینستاگرام
    1. در آخرین مرحله و پنجرۀ جدیدی که برای شما بازشده است باید مجدد درخواست خود را تأیید کنید. در این مرحله گزینۀ قرمزرنگ Switch to Personal Account را انتخاب کنید.
    2. تمام شد. شما عملیات خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام را با موفقیت به اتمام رساندید.

    آیا با اجرای مراحل مربوط به خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام نتوانستید وضعیت اکانت اینستاگرام خود را تغییر دهید؟

    یکی از دلایل مهم این موضوع این است که احتمالاً اکانت شما در اینستاگرام به یک اکانت فیس‌بوک تبدیل‌شده است. راه‌حل برطرف کردن این مشکل آن است که به قسمت تنظیمات اکانت اینستاگرام خود بروید و حساب‌های پیوند شده را بررسی کنید. اگر تیک فیس‌بوک برایتان روشن بود آن را Unlink کنید تا عملیات تغییر اکانت اجرا شود.


    بیشتر بخوانید: دلیل پاک شدن پست اینستاگرام و راه حل آن چیست؟

    مشکلات خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام و تبدیل آن به اکانت شخصی

    تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام بابت مشکلاتی که پس از تغییر اکانت اینستاگرام خود مشاهده کردند احساس نارضایتی دارند. اگر شما هم یکی از صاحبان کسب‌وکار در اینستاگرام هستید و دلایل کافی برای شخصی کردن اکانت اینستاگرام خود ندارید این قسمت را با دقت مطالعه کنید.

    درواقع نداشتن اطلاعات کافی از نتایج نهایی انجام یک کار می‌تواند مضر باشد و مشکلات خود را به همراه داشته باشد. مشکلات خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام شامل موارد زیر است:

    • یکی از مشکلاتی که پس از شخصی کردن اکانت اینستاگرام مشاهده می‌کنید این است که تعداد لایک‌های پست‌های شما کاهش پیدا می‌کند. پابلیک کردن پیج اینستاگرام این امکان را به وجود می‌آورد که کاربران اینستاگرام به‌راحتی به پست‌های شما دسترسی داشته باشند و اگر از پست‌های شما خوششان آمد آن را لایک کنید.
      اما با خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود احتمال دیده شدن پست‌هایتان توسط کاربرانی که شما را فالو نکرده‌اند کم می‌شود و درنتیجه تعداد لایک‌های پست‌ها کاهش پیدا می‌کند. دقت کنید که با خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام باید به این موارد توجه داشته باشید.
    • در ادامۀ مشکلاتی که پس از خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام و خصوصی کردن پیج اینستاگرام می‌توان به آن‌ها اشاره کرد مواردی مانند کاهش تعداد کامنت‌ها و کاهش شدید تعداد بازدید است.
      به دلیل خصوصی بودن پیج اینستاگرام امکان اکسپلورر رفتن پست‌ها از بین می‌رود و شما امتیاز جذب مخاطب از طریق جست‌وجوی هشتگ را نیز از دست می‌دهید. این موارد سبب می‌شود شما تعداد کامنت و بازدید پست‌ها و استوری‌های شما کاهش پیدا کند.
    • با خصوصی کردن پیج اینستاگرام امکان به اشتراک گذاشتن پست‌ها و استوری‌های شما کاهش پیدا می‌کند. حتی اگر برخی از دنبال کنندگان شما تمایل داشته باشند محتوای شما را منتشر کنند اما کسانی که شما را دنبال نمی‌کنند، نمی‌توانند محتوای به اشتراک گذاشته‌شده را ببینند. خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام این موارد را با خود به همراه دارد.
    • جذب مخاطب واقعی برای اکانت‌های خصوصی بسیار کمتر از اکانت‌های بیزنسی است. شاید با خودتان تصور کنید که با خصوصی کردن پیج اینستاگرام خود می‌توانید تعداد دنبال کنندگان را افزایش دهید اما این تصور کاملاً غلط است.
      با خصوصی کردن اکانت اینستاگرام افرادی که مایل هستند به اکانت شما سر بزنند برای مشاهدۀ محتوا درخواست می‌دهند اما این افراد اگر از محتوای شما خوششان نیاید و فراموش کنند شما را آنفالو کنند در پیج شما فعالیتی نخواهند داشت و بازخورد منفی برای اکانت ایجاد می‌شود. اما افرادی که اکانت‌های بیزنسی را دنبال می‌کنند با علم کامل به محتوایی که در آن پیج منتشر می‌شود اقدام به دنبال کردن آن پیج می‌کنند.

    یکی از سؤالات رایجی که پیرامون تغییر اکانت اینستاگرام مطرح می‌شود این است که آیا با خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام پست‌ها و استوری‌ها و هایلایت‌های من تغییر می‌کند؟ پاسخ منفی است. با تغییر اکانت اینستاگرام مشکلی برای محتوای اکانت اینستاگرام ایجاد نمی‌شود اما اطلاعات آماری اکانت اینستاگرام که شامل بخش insight است، دیگر وجود نخواهد داشت.

    جمع‌بندی

    • اینستاگرام به‌صورت دقیق و برنامه‌ریزی‌شده برای کاربران و متناسب با نیاز آن‌ها طراحی‌شده است و هر قسمت برای مخاطبان خود دارای امکانات و قابلیت‌های متمایز است.
    • یکی از ویژگی‌های اینستاگرام برای کسب و کارها در اینستاگرام این است که این افراد می‌توانند اکانت شخصی خود را به اکانت بیزنسی تبدیل کنند. اکانت بیزنسی دارای مزایا و معایبی است که میزان کاربری این اپلیکیشن را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
    • در این مطلب به‌صورت تخصصی به مقایسۀ اکانت بیزنسی و اکانت شخصی پرداخته شد. در این مطلب به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و معایب این اکانت‌ها برای صاحبانشان نیز اشاره شد. اگر قصد خارج شدن از حالت بیزنس اینستاگرام را دارید، این مطلب برای شما مفید است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.