آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام و کاربرد آن

0

با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام به راحتی می‌توانید مخاطبان خود را به وبسایت فروشگاهی شما راهنمایی کنید و بازدید وب سایتتان را افزایش دهید. اینستاگرام که به یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای کسب درآمد تبدیل شده است، ویترین جذابی برای دعوت مخاطبان به وب‌سایت‌های فروشگاهی است.

اما اگر صاحب وب‌سایت فروشگاهی نیستید و قصد دارید مخاطبانتان را به صورت هدفمند برای خرید دعوت کنید، نگران نباشید. پادرو پیشنهاد ویژه‌ای برای شما دارد. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

آیا قصد دارید مخاطبان استوری‎های خود را به وب‌سایت خودتان دعوت کنید و آنها از لینکی که در قسمت بیو قرار داده اید، استقبال نمی‌کنند؟ پیشنهاد ما به شما این است که با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام مخاطبان خود را به فروشگاه اینترنتی دعوت کنید.

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام در قسمت استوری این است که می‌توان یک لینک به استوری‌ها اضافه کرد تا مخاطبان با ورود به لینک، یک صفحۀ جدید را مشاهده کنند. پیش از اینکه با موضوع گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام آشنا شوید، حتماً می‌دانستید که اکثر کاربران اینستاگرام می‌توانند در قسمت بیو پیج اینستاگرامشان یک لینک قرار دهند.

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

اما مشکلات این لینک آن است که نمی‌توان هر روز مخاطبان را به لینک بیو دعوت کرد و یا چند لینک هدفمند شده را همراه با توضیحات در بیو قرارداد.

شما تنها اجازه دارید یک لینک در بیو قرار دهید و از مخاطبان خود دعوت کنید که از طریق لینک بیو به فروشگاه اینترنتی یا یک صفحۀ جدید مربوط به شما وارد شوند. اما با امکان افزودن لینک در استوری اینستاگرام می‌توانید توضیحات لازم را در رابطه با لینکی که قرار داده‌اید به مخاطبانتان بدهید و لینک‌های مختلف در استوری قرار دهید.

عبارت «See More» دو کلمۀ استثنائی در استوری اینستاگرام است که می‌تواند برای فروشگاه اینترنتی شما تحولات گسترده‌ای را به وجود آورد و دقیقا شبیه به یک نقشۀ گنج، مخاطب شما را به صفحۀ محصول یا خدمات مورد نظرش در وب سایتتان راهنمایی کند. با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، مخاطبان «See More» را می‌توانند ببینند و برای توضیحات بیشتر باید صفحه را به سمت بالا بکشند.

ویژگی گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای چه کسانی وجود دارد؟

اینستاگرام برای ارائۀ ویژگی‌های جدید خود معمولاً آنها را برای اکانت‌های تجاری، بیزینسی و یا حساب‌های کاربری تأییدشده که تیک آبی دارند، فعال می‌کند. با این اقدام با میزان استقبال مخاطبان خود از یک ویژگی جدید آشنا شده و قبل از ارائۀ بین‌المللی، نقاط ضعف آن را برطرف می‌کند تا بازخورد منفی کمتری داشته باشد.


بیشتر بخوانید: چطور از استوری اینستاگرام در قیف فروش استفاده کنیم؟

در تاریخ مِی سال 2017، اینستاگرام در به‌روزرسانی خود امکان افزودن لینک در استوری اینستاگرام را گسترش داد و تعداد بیشتری از پیج های اینستاگرامی توانستند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند. این امکان برای آن دسته از اکانت‌های تجاری که حداقل 10000 دنبال کننده داشتند، فعال شد. پس اگر مایل هستید از این امکان برای فروشگاه اینستاگرامی خود استفاده کنید، باید در تلاش باشید تا تعداد دنبال‌کنندگان شما به بیش از ده هزار نفر افزایش کند.

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید به وسیلۀ آن مخاطبانتان را به صفحات مشخصی از وب سایتتان دعوت کنید، گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام است. با این روش علاوه بر اینکه مسیر خرید راحت‌تری را در اختیار مخاطبانتان قرار می‌دهید، بازدید و رتبۀ وب سایت خود را نیز بهبود می‌بخشید.

کاربرد گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

اگر از مخاطبان و دنبال کنندگان صفحات اینستاگرامی هستید حتما جملۀ «این صفحه را به سمت بالا بکشید» را خوانده‌اید یا آن را شنیده‌اید. در این استوری‌ها افراد یک لینک را به استوری خود اضافه کرده‌اند که اطلاعات کامل یا مسیر راحت‌تری را برای تکمیل خدمات و محتوای ارائه‌شدۀ استوری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مثلاً فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه عطر هستید که وب‌سایت و پیج اینستاگرامی فروشگاهی دارید و در استوری اینستاگرام خود به معرفی یک عطر پرداخته‌اید. حالا برای اینکه مشتری شما بتواند راحت‌تر به اطلاعات قیمت و درگاه خرید همان عطر هدایت شود، می‌تواند از طریق لینک صفحۀ وب سایت فروشگاه شما که به معرفی و خرید همان عطر پرداخته است، هدایت شود.

افزایش فروش در اینستاگرام

در این مسیر، مخاطب شما علاوه بر دریافت اطلاعات کامل از محصول، برای خرید آن نیز ترغیب می‌شود. در ادامه به شرح کامل‌تر کاربردهای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام پرداخته‌شده است:

همیشه باید حواستان باشد که در گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام زیاده‌روی نکنید و در تمام استوری‌های خود لینک قرار ندهید. با گذاشتن لینک‌های پشت سرهم افراد کمتری تمایل پیدا می کنند که صفحه را بالا بکشند و وارد لینک شوند. یک اصل اساسی در اینستاگرام این است که هیچ کاری را چند بار در فواصل نزدیک تکرار نکنید که برای مخاطب خسته‌کننده شود.

بالا بردن ترافیک وب سایت با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

داشتن رتبۀ بالا در موتور جست‌وجوی گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولاً آن دسته از وب‌سایت‌هایی که در صفحات اول و رتبه‌های بالاتر قرار دارند، شانس بیشتری برای دیده شدن دارند.

پس اگر صاحب یک وب سایت هستید که بهبود رتبۀ آن برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، لینک آن را در استوری‌های اینستاگرام خود قرار دهید تا ترافیک وب‌سایت شما افزایش پیدا کند.

ارائۀ محتوای آموزشی با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید در اینستاگرام فعالیت کنید، این است که محتوای آموزشی ارائه کنید. حتی اگر صاحب فروشگاه اینستاگرامی هستید، باید در مورد محصول یا خدماتی که در حال ارائۀ آن هستید، محتوای آموزشی نیز برای مخاطبان خود منتشر کنید.

این بهترین روش برای این است که مخاطبان به شما علاقه‌مند شوند و به پیج اینستاگرام شما وفادار بمانند. چون حس می‌کنند که شما فقط برای فروش بیشتر تلاش نمی‌کنید و به مخاطبان خود احترام می‌گذارید.

اگر از استوری‌های اینستاگرام خود برای ارائۀ محتوای آموزشی استفاده می‌کنید، بهتر است با گذاشتن لینک مربوط به محصول یا خدماتی که در رابطه با آن مطالب آموزشی ارائه کرده اید، مسیر دسترسی ساده تر به آن محصول یا خدمات را نیز به اشتراک بگذارید.

بهتر است این لینک را در انتهای محتوای آموزشی که در استوری‌ها به آنها پرداخته‌اید، قرار دهید. سعی کنید برای افزودن لینک در استوری اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید و قبل از گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، مخاطب را برای بالا کشیدن لینکی که قرار است منتشر کنید، تشویق کرده باشید.

لینک swip up استوری اینستاگرام

تبلیغ و معرفی محصول با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

یکی از بهترین روش‌های تبلیغ و معرفی محصول از طریق افزودن لینک در استوری اینستاگرام است. فروشگاه‌های اینستاگرامی همیشه محصولات جدیدی دارند که برای معرفی آن‌ها ترجیح می‌دهند از بهترین روش استفاده کنند تا مخاطب بیشتری به آن دسترسی پیدا کند.

برای تبلیغ و معرفی محصول از طریق گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام بهتر است از روش های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌هایی که مخاطبان با افزودن لینک در استوری اینستاگرام از آن استقبال زیادی می‌کنند، کد تخفیف است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سعی کنید همراه لینک‌هایی که در استوری‌ها به اشتراک می‌گذارید، کد تخفیف نیز به مخاطبان خود ارائه کنید. فراموش نکنید که قالب استوری‌هایی که همراه آن‌ها قرار است لینک گذاشته شود همان قالب همیشگی باشد و صمیمیت سابق شما حفظ شود.  

    لینک سازی با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

    یکی از مهم ترین کاربردهای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام این است که به این وسیله می‌توانید به راحتی بین شبکه‌های اجتماعی مختلفی که در آنها در حال فعالیت هستید و همچنین وب‌سایت خود، لینک سازی کنید.

    با این روش شما یک شبکۀ مطمئن بین اکانت‌های مختلف خود ایجاد می‌کنید که در صورت بروز مشکل در یکی از آنها به راحتی بتوانید مخاطبان خود را پیدا کنید و آنها نیز به راحتی به شما دسترسی داشته باشند.

    برای دعوت کردن مخاطبانتان به بالا کشیدن استوری برای وارد شدن به لینکی که قرارداده‌اید باید از روش های بسیار خلاقانه‌ای استفاده کنید که سبب شود، سیل مخاطبان برای دیدن سایت به صورت چشمگیر افزایش پیدا کند. اگر مخاطب شما قبل از دیدن کامل استوری‌هایی که در آنها لینک گذاشته‌اید از آن‌ها عبور کند، این یعنی شما نتوانسته‌اید جذابیت لازم را برای مخاطبانتان ایجاد کنید.

    آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

    یکی از ساده ترین کارهایی که به کمک آن می‌توانید پیج اینستاگرامتان را متحول کنید، گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام است که مسیر بسیار ساده‌ای دارد. شما پیش از اینکه بخواهید مخاطبانتان را به لینکی که در استوری گذاشته‌اید دعوت کنید باید برای جذب بیشتر مخاطبان، آنها را از قبل آماده کرده باشید.


    بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

    برای این کار می‌توانید به آنها از فرصت ویژه‌ای که در لینک مورد نظر، منتظر آنهاست، توضیح بدهید. مراحل افزودن لینک در استوری اینستاگرام عبارت است از:

    1- تنظیم کردن استوری اینستاگرام

    برای معرفی لینکی که قرار است در استوری‌ها معرفی کنید، بهتر است از موقعیت مکانی که در طول 24 ساعت گذشته در آنجا بودید، استفاده کنید. برای این کار به عکاسی و یا ضبط ویدیو نیاز دارید که دعوت شما را با جذابیت بیشتری همراه کند.

    در طراحی قالب استوری یا ویدئویی که ضبط می‌کنید دقت کنید که به قسمت لینک اشاره‌کرده باشید و فضای خالی برای قرار دادن لینک را در نظر گرفته باشید.

    2- اضافه کردن لینک در استوری اینستاگرام

    پس از تنظیم استوری و طراحی عکس یا ویدئوی موردنظرتان باید لینک را به استوری اضافه کنید. برای اضافه کردن لینک در قسمت بالای صفحۀ استوری آیکون لینک یا زنجیره را مشاهده می‌کنید که باید آن را انتخاب کنید تا تنظیمات لینک گذاشتن برایتان باز شود.

    با باز شدن پنجرۀ جدیدی که بعد از انتخاب لینک برایتان باز شد به یک صفحه منتقل می‌شوید که در آن باید آدرس صفحۀ مورد نظر خود را وارد کنید. برای واردکردن آدرس می‌توانید از روش کپی یا تایپ استفاده کنید.

    بعد از واردکردن آدرس صفحۀ مقصد، گزینۀ تأیید با رنگ سبز را باید انتخاب کنید تا لینک موردنظر شما ذخیره شود. در این مرحله شما موفق شدید یک لینک را به استوری اینستاگرامتان اضافه کنید.

    پس از افزودن لینک به استوری، در قسمت بالای استوری یک آیکون لینک یا زنجیره نمایان می‌شود که مشخصات لینک استوری است. در ادامه می‌توانید با افزودن استیکر، گیف و متن قسمت دعوت به لینک استوری اینستاگرام را جذاب‌تر کرده و استوری را منتشر کنید.

    کاربرد لینک در استوری اینستاگرام

    این موضوع خیلی مهم است که به دنبال کنندگان خود یادآوری کنید که با بالا کشیدن صفحۀ استوری اینستاگرام می‌توانند وارد لینکی که شما معرفی کرده‌اید بشوند. فراموش نکنید که دکمۀ لینک برای دنبال کنندگان شما در اینستاگرام چندان واضح نیست و باید به آن‌ها آموزش بدهید که چگونه می‌توانند وارد لینک شوند. برای این آموزش می‌توانید از ترفندهای جذاب هم استفاده کنید.

    گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام بدون راه‌اندازی وب سایت

    اگر کسب‌وکار اینترنتی خود را برای نخستین بار در اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اید و قبل از وب‌سایت‌فروشگاهی نداشتید، قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای شما کاربرد کمتری خواهد داشت و نمی‌توانید از مزایای بسیار خوب این ویژگی استفاده کنید. اما نگران نباشید، راه حل اصلی مشکل شما در پادرو است.

    شما با ثبت‌نام در وب‌سایت پادرو دیگر نیازی به راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی با هزینه‌های بسیار بالا و مراحل بسیار سخت و پیچیدۀ سئو ندارید. فقط کافی است در پادرو ثبت‌نام کنید و برای تمام محصولاتی که در اینستاگرام عرضه می‌کنید، در پادرو لینک سازی انجام دهید و از این کاربرد لینک در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. با این ویژگی جذاب فروشگاه اینستاگرامی شما نیز می‌تواند از این قابلیت اینستاگرام استفاده کند.

    جمع‌بندی

    • یکی از بهترین قابلیت‌های اینستاگرام امکان افزودن لینک به استوری است که با افزودن لینک در استوری اینستاگرام می‌توان در هر استوری یک لینک مجزا منتشر کرد.
    • گزینۀ «بیشتر ببینید» یا «برای اطلاعات بیشتر صفحه را به سمت بالا بکشید» شما را به یک صفحۀ جدید منتقل می‌کند که به صورت تخصصی به موضوع خاصی پرداخته است.
    • لینکی که در استوری اینستاگرام منتشر می‌شود به بالا بردن ترافیک وب‌سایت‌ها کمک می‌کند و مخاطبان از مسیر ساده‌تری می‌توانند برای خرید اقدام کنند.
    • اگر فروشگاه اینترنتی شما وب‌سایت فروشگاهی ندارد، نگران نباشید. شما می توانید با ثبت‌نام در پادرو برای هر یک از محصولات خود لینک بسازید و آن را در استوری اینستاگرام منتشر کنید.
    • برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام از روش های خلاقانه استفاده کنید و این ترفند اینستاگرام را فراموش نکنید که تکرار کردن گذاشتن لینک‌های پی درپی سبب پایین آمدن نرخ بازدید لینک‌های شما می‌شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.