همه‌چیز درباره عکاسی از لباس برای شبکه اجتماعی + مراحل عکاسی

0

عکاسی از لباس با کیفیت بالا برای کسب‌وکارهای آنلاین مربوط به پوشاک ضروری است. برای نشان دادن محصول خود به مشتریان، به محتوایی بیش از یک توضیح محصول نیاز دارید. این تصاویر هستند که باعث جلب توجه مخاطب و در نهایت خرید او می‌شوند. برای عکاسی از لباس لزوماً نیازی به هزینه زیاد ندارید، بلکه خودتان نیز می‌توانید آن را انجام دهید. البته در صورتی که عکاسی از لباس توسط یک عکاس تبلیغاتی و فشن انجام شود، قطعاً کیفیت بیشتری خواهد داشت. ما در این مطلب قصد داریم به موضوع عکاسی از لباس و ایده‌هایی برای این کار بپردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عکاسی از لباس برای اینستاگرام

در چند سال اخیر آنلاین شاپ‌هایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند رشد زیادی داشته‌اند. این فروشگاه‌ها باید از محصولات عکاسی کرده و در پیج خود قرار دهند. اگر فروشگاه فروش لباس دارید، نیاز دارید که عکس‌هایی را برای معرفی محصولات خود به مشتریان بگیرید. محتوای تصویری تأثیر بسیار زیادی روی مشتریان دارد. آنها اگر تصمیم به خرید کالایی بگیرند، برای خرید آنلاین ابتدا عکس‌ها و مشخصات آن را بررسی می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید توجه مشتریان بیشتری را جذب کنید، باید عکس‌های باکیفیت و جذابی از محصولات خود در صفحه اینستاگرام برندتان قرار دهید.

اگر برای راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام نیاز به کمک دارید، می‌توانید به مقاله آن در بلاگ پادرو مراجعه کنید.

تأثیر عکاسی از لباس در فروش بیشتر

شما می‌توانید این عکس‌ها را در حالت‌های مختلف مانند عکس‌های معرفی محصول (با بک‌گراند سفید) و عکس‌های لایف استایل که می‌توانید در لوکیشین‌های خارج از خانه یا استودیو باشند، ثبت کنید. برای این کار نیز می توانید از فعالیت رقبای موفق خود و یا وب‌سایت‌های خارجی الهام بگیرید.

فراموش نکنید که اگر کسب‌وکار شما به صورت آنلاین است و نمی‌توانید مشتری حضوری بپذیرید، پس باید بخش زیادی از انرژی خود را برای نشان دادن محصولات خود به کاربران صرف کنید. این کار در بازاریابی و فروش بیشتر شما تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. شک نکنید که هرچقدر برای محتوای خود ارزش بیشتری قائل باشید، مشتری نیز متوجه این موضوع خواهد شد و اعتماد آن به برند شما نیز بیشتر می‌شود. در بخش‌هایی از این مطلب شما را با مراحل عکاسی از لباس آشنا خواهیم کرد.

عکاسی از لباس کودک

عکاسی از لباس کودک نیز نوعی از عکاسی است که معمولاً برای انجام آن از المان‌های مربوط به کودکان استفاده می‌کنند. با این حال عکاسی از لباس کودک تفاوتی با عکاسی لباس زنانه، مردانه و به طور کلی عکاسی از لباس ندارد. شما باید تجهیزات لازم برای این کار را داشته باشید. در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

تجهیزات عکاسی از لباس

تجهیزاتی که در عکاسی از لباس استفاده می‌کنید به بودجه شما بستگی دارد. شما می‌توانید با خرید چند کالای کم هزینه، بودجه خود را کنترل کنید. اگر در آغاز فعالیت یک کسب‌وکار هستید، بهتر است از هزینه‌های کم شروع کنید و سپس در آینده، تولید محتوای خود را گسترده‌تر کنید. در ادامه قصد داریم تجهیزاتی که برای عکاسی از لباس نیاز دارید را معرفی کنیم.

دوربین

برای عکاسی از لباس به گران‌ترین دوربین‌های (DSLR) نیاز ندارید. فروشندگان لباس می‌توانند عکس‌ها را با گوشی موبایل نیز بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. برای این کار از هر دوربینی که در دست دارید استفاده کنید. این دوربین می‌تواند یک دوربین حرفه‌ای، دوربین موبایل یا یک دوربین خانگی کامپکت باشد.

عکاسی از لباس و تولید محتوا

سه پایه

سه پایه لرزش دوربین را از بین می‌برد. هنگام عکاسی، به دلیل لرزش‌های دست ممکن است نتوانید عکس‌های خوبی ثبت کنید. مخصوصاً اگر در شروع فعالیت خود هستید، سه پایه می‌تواند به عنوان یک ابزار ضروری به شما کمک کند تا عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرید. به سادگی دوربین خود را به سه پایه وصل کنید، محصول را در قاب تصویر چیده و عکس بگیرید. برای خرید سه پایه نیز باید بدانید که انواع مختلفی از این وسیله وجود دارد. توجه داشته باشید سه پایه‌ای که تهیه می‌کنید برای دوربین یا گوشی شما مناسب باشد. 

منبع روشنایی

برای عکس گرفتن از لباس‌هایتان به نور نیاز دارید. اگر اتاقی با پنجره دارید که نور طبیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید در آن اتاق، عکاسی از لباس را انجام دهید. نور خوب یک عنصر حیاتی برای ثبت عکس‌های خوب است. اگر نور طبیعی در خانه ندارید، به نور مصنوعی مانند سافت باکس نیاز پیدا می‌کنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست از همان ابتدا بهترین تجهیزات نوردهی عکاسی را تهیه کنید. سعی کنید تجهیزات خود را در ابتدا ساده نگه دارید تا کار با آنها را یاد گرفته و پس از گذشت یک مدت بتوانید بهترین انتخاب را نسبت به کاری که انجام می‌دهید، داشته باشید.

برای عکاسی از لباس به گران‌ترین دوربین‌های (DSLR) نیاز ندارید. فروشندگان لباس می‌توانند عکس‌ها را با گوشی موبایل نیز بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

تخته‌های فوم

اگر عکاسی از لباس را با نور مصنوعی یا طبیعی انجام می‌دهید، تفاوتی ندارد؛ زیرا همیشه یک سمت محصول سایه وجود دارد. معمولاً برای ایجاد یک تصویر خوب تبلیغاتی باید سایه‌ها را حذف کنید. عکس‌های تبلیغاتی معمولاً پر نور و واضح هستند. می‌توانید برای از بین بردن سایه در عکاسی از لباس، یک تخته فوم سفید را یک طرف محصول قرار دهید تا سایه‌ها از بین بروند.

پس زمینه

پس زمینه یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید آن را با دقت زیادی انتخاب کنید. می‌توانید پس زمینه‌های مختلفی داشته باشید. اگر عکس خود را جلوی دیوار می‌گیرید می‌توانید این کار را جلوی دیوارهای رنگی انجام دهید. پرده‌ها یا فون‌های عکاسی نیز هستند که با قیمت مناسب می‌توانند به شما کمک کنند. اما اگر عکس را روی زمین یا میز می‌گیرید، برای پس زمینه می‌توانید از مقواهای رنگی استفاده کنید. توجه داشته باشید که همیشه یک پس زمینه سفید برای عکاسی از لباس داشته باشید. اگر می‌خواهید از محصولات زیادی به‌طور هم‌زمان عکاسی کنید، بهتر است یک ستاپ ثابت برای این کار داشته باشید.

مراحل عکاسی از لباس

برای عکاسی از لباس باید 7 مرحله را پشت سر بگذارید. ما قصد داریم این مراحل را از ابتدا به طور کامل برای شما شرح دهیم. اگر قصد عکاسی از لباس را دارید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سئو اینستاگرام

لباس‌ها را آماده کنید

اولین مرحله، آماده کردن لباس‌هاست. لباس‌ها باید در تصاویر بهترین ظاهر را داشته باشند. معمولاً لباس‌ها در حین جابه‌جایی و حمل‌ونقل چروک می‌شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند. شما باید پیش از عکاسی از لباس، در صورت نیاز آنها را اتو کنید تا هنگام عکاسی در بهترین حالت خود قرار داشته باشند.

آماده‌سازی لباس برای عکاسی نقطه بسیار مهمی برای شروع عکاسی از لباس است. با این حال بسیاری از عکاسان این مرحله را نادیده می‌گیرند و برای رفع چین و چروک‌ها، لکه‌ها و سایر عیوب قابل مشاهده به (Photoshop) یا نرم‌افزار ویرایش عکس تکیه می‌کنند. توصیه می‌کنیم به هیچ‌وجه این کار را نکنید. تسلط بر تکنیک‌های پیشرفته ویرایش، به زمان و تخصص نیاز دارد و ویرایش بیش از حد کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد. بهتر است عکس خام نیز در بهترین حالت گرفته شود. سعی کنید تا جایی که ممکن است لباس‌ها را تمیز و اتو کنید و از فتوشاپ فقط برای اضافه کردن آخرین ویرایش‌ها و اصلاح رنگ استفاده کنید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است لباس‌ها را تمیز و اتو کنید و از فتوشاپ فقط برای اضافه کردن آخرین ویرایش‌ها و اصلاح رنگ استفاده کنید.

تجهیزات عکاسی را آماده کنید

با چند وسیله و ابزار می‌توانید تقریباً هر اتاقی را به یک استودیوی عکاسی تبدیل کنید. شما می‌توانید با دوربین، سه پایه، دیوار سفید، پایه (T)، نوار چسب و نور طبیعی استودیوی خود را داشته باشید. اگر بودجه بیشتری برای خرج تجهیزات دارید و قصد دارید روی زمان و مکان عکاسی خود کنترل بیشتری داشته باشید، می‌توانید تجهیزات حرفه‌ای‌تری تهیه کنید.

برای ایجاد یک فضای مناسب برای عکاسی از لباس مطمئن شوید که همه به هم ریختگی‌ها مرتب شده‌اند. شما برای عکاسی به یک فضای تمیز برای سازماندهی امور نیاز دارید.

تجهیزات عکاسی را آماده کنید

آماده‌سازی پس زمینه

تفاوتی ندارد که عکاسی از لباس کودک است یا عکاسی از لباس زنانه یا مردانه؛ همیشه از یک پس زمینه سفید یا خاکستری روشن استفاده کنید تا باعث حواس‌پرتی مخاطب نشود. هنگام عکاسی از لباس مطمئن شوید که رنگ‌ها را تا حد امکان دقیق و نزدیک به واقعیت ثبت می‌کنید. برای پس‌زمینه می‌توانید فون سفید عکاسی یا رول‌های کاغذی استفاده کنید.

پس از تهیه پس‌زمینه می‌توانید آن را روی پایه‌ای که مخصوص نگهداشتن فون است قرار دهید. اگر بودجه کافی برای تهیه این پایه‌ها ندارید، می‌توانید پس زمینه را با چسب یا میخ به دیوار نصب کنید و جلوی آن عکاسی را انجام دهید. برای عکاسی از لباس بدون مدل، می‌توانید برای نشان دادن لباس از مانکن استفاده کنید. سپس مانکن را وسط کادر قرار دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    دوربین بخش مهمی از عکاسی محصول است، اما تصور نکنید که به تنهایی باعث می‌شود عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت کنید. دوربین فقط یک تکه از پازل است و لازم نیست تمام بودجه خود را صرف آن کنید. توصیه می‌کنیم از یک دوربین (DSLR) ساده استفاده کنید که حداقل دارای تنظیمات نوردهی و دیافراگم دستی باشد. همچنین می‌توانید از یک جایگزین بسیار ارزان‌تر یعنی گوشی موبایل خود استفاده کنید.

    آماده‌سازی دوربین و سه‌پایه

    برای تنظیم دوربین، ابتدا سه‌پایه را در محل مناسب قرار دهید. این وسیله لرزش دوربین را از بین می‌برد. توجه داشته باشید که می‌توانید از سه‌پایه بسیار ساده استفاده کنید، اما حتماً یک سه‌پایه داشته باشید.

    سه‌پایه و دوربین خود را طوری قرار دهید که مستقیماً روبه‌روی محصول باشند. در آخر نیز باید اشاره کنیم که همانطور که گفته شد عکاسی از لباس با گوشی نیز امکان‌پذیر است.

    نورپردازی

    نور طبیعی پنجره یک منبع نور ارزان و باکیفیت برای هر عکاس پوشاک است. اگر یک پنجره بزرگ با نور طبیعی دارید، می‌توانید از آن برای عکاسی از لباس استفاده کنید. این نور ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز دارید. با این حال، اگر امکانات لازم را دارید، به شدت توصیه می‌کنیم که یک کیت نورپردازی بسیار ساده را تهیه کنید.

    داشتن تجهیزات نور مصنوعی شما را قادر می‌سازد زمانی که نور کافی از پنجره وارد نمی‌شود نیز بتوانید با نورپردازی عکس‌های باکیفیت و پرنوری بگیرید. یک نور ثابت به همراه یک سافت باکس برای پخش نور به شیوه‌ای یکنواخت برای عکاسی از لباس می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.

    قرار دادن لباس درون کادر

    حال نوبت به چیدن قاب می‌رسد. برای این کار لباس و مانکن را در وسط قاب قرار دهید. سپس اگر قسمتی از آن کج یا چروک است، آن را درست کنید. اگر برای عکاسی از مدل استفاده می‌کنید، در این مرحله مدل را آماده کنید.

    تنظیمات دوربین

    در این مرحله باید دوربین را تنظیم کنید. تنظیمات دوربین شامل سه بخش سرعت شاتر، دیافراگم و (ISO) می‌شود. این سه فاکتور را باید متناسب با نور محل عکاسی تنظیم کنید. پیشنهاد می‌شود برای این که بتوانید این سه عامل را به درستی تنظیم کنید، پیش از عکاسی، ویدئوهای آموزشی مربوط به عکاسی را مشاهده کنید.

    گرفتن عکس

    مرحله نهایی نیز گرفتن عکس است. تا به اینجا شما همه آماده‌سازی‌ها از جمله تنظیمات دوربین را انجام دادید. حال می‌توانید با فشار دادن شاتر عکس خود را ثبت کنید.

    عکاسی (flat lay) از لباس

    (Flat lay) به چیدمان اشیاء روی یک سطح صاف و گرفتن عکس از بالا گفته می‌شود. عکاسی تخت یک جایگزین عالی برای مانکن‌ها و مدل‌هاست و می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های زیبایی از محصول بگیرید.

    این تکنیکی است که برای عکس‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار استفاده می‌شود. اما می‌توانید از آن برای محتوای وب‌سایت یا صفحه اینستاگرام خود نیز استفاده کنید. شما می‌توانید عکس‌های بسیار خلاقانه‌ای با تکنیک ثبت کنید.

    جمع‌بندی

    • در این مقاله با موضوع عکاسی از لباس و مراحل و تجهیزات مورد نیاز آن آشنا شدید.
    • اگر تازه کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اید، بهتر است که از تجهیزات ساده استفاده کنید تا در طولانی‌مدت بتوانید هر آنچه نیاز دارید را اضافه یا جایگزین کنید.
    • عکاس گرفتن از لباس برای تمام فروشندگان لباس به صورت آنلاین ضروری است. بنابراین باید انرژی و هزینه زیادی برای آن صرف کنید.
    • برای عکاسی از لباس به گران‌ترین دوربین‌های (DSLR) نیاز ندارید. فروشندگان لباس می‌توانند عکس‌ها را با گوشی موبایل نیز بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.
    • تجهیزاتی که در عکاسی از لباس استفاده می‌کنید به بودجه شما بستگی دارد. شما می‌توانید با خرید چند کالای کم هزینه، بودجه خود را کنترل کنید.
    • هنگام عکاسی از لباس مطمئن شوید که رنگ‌ها را تا حد امکان دقیق و نزدیک به واقعیت ثبت می‌کنید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    practicaladultinsights

    shopify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.