افزایش سئو اینستاگرام به کمک 5 راه کلیدی و کاربردی

1

سئو اینستاگرام شاید اصطلاح آشنایی برای بسیاری از مردم نباشد. اما آنهایی که در این شبکه اجتماعی حضور فعالی دارند یا کسب‌وکار آنلاین خود را در آن راه‌اندازی کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که اینستاگرام در به‌روزرسانی‌های جدید خود قابلیت جستجو را ارتقاء داده است. پیش از این شما می‌توانستید فقط پروفایل، هشتگ یا لوکیشن را در اینستاگرام جستجو کنید. اما در نسخه‌های جدید اینستاگرام امکان جستجوی کلیدواژه‌ها نیز وجود دارد.

این نکته نشان می‌دهد که اینستاگرام با تغییر الگوریتم‌های خود، کیفیت کار را افزایش داده است. از طرفی این تغییرات توانسته رقابت بین کسب‌وکارهای آنلاین را نیز متحول کند. در واقع تغییراتی رخ داده‌اند که اینستاگرام را بهینه‌سازی کرده‌اند. در این مقاله شما را با 5 راهکار کلیدی آشنا خواهیم کرد که با کمک آنها بتوانید سئو اینستاگرام خود را ارتقاء داده و در میان رقبای خود از جایگاه بهتری برخوردار باشید.

سئو اینستاگرام چیست؟

راهکارهای افزایش سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام به معنای بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام شما برای کشف بهتر آنها در نتایج جستجو خواهد بود. هنگامی که شخصی یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط را در کادر جستجوی اینستاگرام جستجو می‌کند، به محتواهایی که در نتایج اولیه قرار دارند، رجوع می‌کند. اگر می‌خواهید حساب کاربری یا محتواهای منتشر شده شما در اولین نتایج ظاهر شوند، باید به فاکتورهایی توجه کنید که به واسطه آنها سئو اینستاگرام خود را بهبود دهید.

معیارهای رتبه‌بندی سئو اینستاگرام چیست؟

پیش از اینکه روش‌های افزایش سئوی پیج اینستاگرام را بررسی کنیم، با هم نگاهی به معیارهای رتبه‌بندی سئو نگاهی می‌اندازیم. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که سئو اینستاگرام فرمول خاصی ندارد و شاید رعایت استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در این شبکه اجتماعی در جهت افزایش سئو کارساز باشد. نکته دیگری که باید در خاطر داشته باشید، توجه به سیگنال‌هایی است که با کمک آنها می‌توان سئوی اینستاگرام را بهبود داد. خوشبختانه این سیگنال‌های رتبه‌بندی باز هستند و شما می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کنید تا کیفیت سئو را به راحتی افزایش دهید.

1- جستجوی متن

اولین معیاری که در رتبه‌بندی سئوی اینستاگرام اهمیت دارد، جستجوی متن است. اما منظور از جستجوی متن در اینستاگرام، کلیدواژه‌هایی است که در اکسپلور جستجو می‌کنید. شاید برای بسیاری از افراد این موضوع تازگی نداشته باشد اما بهتر است بدانید که برای ارتقای سئو اینستاگرام باید محتوا، هشتگ‌، کپشن‌ها، بیوی پیج و نام کاربری را به گونه‌ای تنظیم کنید که به راحتی قابل جستجو باشند. چنانچه صاحب کسب‌وکار آنلاین یا فروشگاه اینستاگرامی باشید، باید از ابزارهایی مانند اینسایت اینستاگرام، نرم‌افزارهای مرتبط با گوگل و سایر برنامه‌های سنجش اینگیجمنت ریت استفاده کنید تا بتوانید بهترین بیوی اینستاگرام را بنویسید یا از کپشن و هشتگ‌های پربازدید و منحصربه‌فرد استفاده نمایید.

2- فعالیت کاربران

هنگامی می‌خواهید محتواهای کاربرپسند و جذابی تولید کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر فالوئرهایتان، سایر کاربران از چه هشتگ‌هایی استقبال می‌کنند؟ چه کپشن‌هایی‌هایی را تا انتها می‌خوانند و برایشان جذاب است؟ چگونه باید بیوی اینستاگرام را نوشت تا کاربرانی که به پیج شما سر می‌زنند مشتاق شوند که آن را فالو کرده یا پست‌های آن را بخوانند؟ در واقع پاسخ تمام این سؤالات به شما در افزایش سئو اینستاگرام کمک می‌کنند. البته نباید فراموش کنید که هنگام استفاده از استراتژی‌های مختلف باید به مخاطبان هدف (Target Audience) خود توجه داشته باشید.

سئو اینستاگرام به معنای بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام شما برای کشف بهتر آنها در نتایج جستجو خواهد بود.

سیگنال‌های محبوب

محتواهای پرمخاطب و محبوب همیشه در نتایج اولیه جستجو قرار دارند. اینستاگرام برای اینکه رتبه‌بندی محتواها را به درستی انجام دهد، از معیارهایی مانند تعداد لایک، کامنت، ذخیره کردن و به اشتراک‌گذاری استفاده کرده است. به این ترتیب، پست‌هایی که امتیاز بالایی در این زمینه‌ها دارند، فرصت بیشتری نیز برای حضور در نتایج اولیه جستجو به دست می‌آورند. اگر شما از ابزارهایی مانند اینسایت استفاده کنید، متوجه آمار و ارقام مرتبط با چنین پست‌هایی خواهید شد.

اگر به معیارهای رتبه‌بندی توجه کرده باشید، متوجه این موضوع شده‌اید که در صورتی سئو اینستاگرام شما افزایش می‌یابد که محتوای خود را ارتقاء داده باشید. به این ترتیب شانس دیده شدن محتواهای خود را در این شبکه اجتماعی افزایش خواهید داد.

سئو اینستاگرام در گوگل

سئو اینستاگرام در گوگل

حتماً برای شما هم پیش آمده است که با جستجوی نام کاربری‌های اینستاگرام یا هشتگ‌ها در گوگل با نتایجی مواجه شده‌اید که شما را به هدفتان رسانده است. پس باید به این موضوع نیز توجه داشت که راهکارهای افزایش سئو اینستاگرام، نه تنها شما را در این پلتفرم که در گوگل نیز به صدر نتایج جستجو می‌رساند. بنابراین بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا به رشد مورد نظر خود در کسب‌وکار دست یابید.

1- پروفایل روی گزینه (Public) باشد.

اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی گوگل نشان داده شوید، باید اکانت خود را در حالت عمومی (Public) قرار دهید. رعایت این نکته باعث می‌شود که صفحه شما برای بازاریابی بستری وسیع‌تر از پلتفرم اینستاگرام داشته باشد. اگرچه اینستاگرام اکانت‌ها را به صورت پیش‌فرض به صورت عمومی ایجاد می‌کند، بسیاری معتقد هستند که باید صفحه شخصی (Private) باشد تا امنیت لازم را برقرار شود. اما کسب‌وکارها باید صفحه خود را در حالت عمومی قرار دهند تا دسترسی عموم کاربران به پست‌ها و استوری‌های آنها مهیا گردد. بنابراین باید از بخش تنظیمات (Setting) گزینه (Private Account) را غیرفعال کنند.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

2- نام کاربری منحصربه‌فرد و مناسبی انتخاب شود.

هنگامی که پروفایل خود را آماده می‌کنید باید به این موضوع دقت داشته باشید که پروفایل شما چه نامی می‌گیرد. به این معنا که (username@) باید به گونه‌ای انتخاب شود که به راحتی قابل درک و شناسایی باشد. نام کاربری‌های دور از ذهن که در آنها از نقطه، خط تیره و علائم نقطه‌گذاری دیگری استفاده شده‌اند، به سختی جستجو می‌شوند و به ندرت در نتایج اولیه جستجو قرار می‌گیرند.

3- بیوی ویژه برای پروفایل خود بنویسید.

هنگامی که پروفایل خود را تکمیل می‌کنید، باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که بیوی کامل و منحصربه‌فرد می‌تواند سئو اینستاگرام را در گوگل ارتقاء دهد. بنابراین بیوی خود را به بهترین شکل آماده کنید و از حداکثر ظرفیت آن که 150 کلمه است، با کلیدواژه‌ها و هشتگ‌های درست استفاده نمایید. البته علاوه بر کلیدواژه‌ها و هشتگ‌ها بهتر است از آدرس اینترنتی فروشگاه اینترنتی خود نیز استفاده کنید. این نکته به افزایش سئو اینستاگرام در گوگل کمک قابل توجهی می‌کند. پس هیچ گزینه‌ای را نادیده نگیرید.

ارتقای سئو اینستاگرام به افزایش رتبه صفحه اینستاگرامی شما در گوگل نیز کمک می‌کند.

روش‌های افزایش سئو اینستاگرام

اکنون نوبت به آن رسیده که 5 راهکار کلیدی افزایش سئو اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1- پروفایل اینستاگرام خود را برای جستجو بهینه کنید.

پروفایل اینستاگرام شما به خصوص بیوی آن بهترین مکان برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و عبارات جستجو به حساب می‌آید. سئوی بیو اینستاگرام با سئوی نام اینستاگرام شروع می‌شود. نام کاربری را به گونه‌ای انتخاب کنید که با محتوای شما مرتبط باشد. اگر با نام تجاری خود به خوبی شناخته شده‌اید، بیو بهترین مکان برای اشاره به این نام است. اگر این امکان وجود دارد که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نام کاربری قرار دهید، آن را نیز همان قسمت بنویسید. اما بیو نیز فرصتی برای قرار دادن کلمات کلیدی درست را به شما می‌دهد.

توجه داشته باشید که از کلمات کلیدی مرتبط در بیو استفاده کنید. این کلمات کلیدی در معرفی موارد مختلف تأثیرگذار قرار دارند. برای مثال شما باید مشخص کنید چه کسی هستید، چه نوع کسب‌وکاری راه‌اندازی کرده‌اید و مهم‌تر از همه باید اعلام کنید که محتواهای شما برای چه گروهی از کاربران مفید خواهند بود. به این روش شما می‌توانید سئو اینستاگرام خود را ارتقاء دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    2- از هشتگ مناسب برای افزایش سئو اینستاگرام استفاده کنید.

    بر خلاف مدت‌ها قبل که پنهان کردن هشتگ‌ها در نظرات یک ترفند اینستاگرامی تلقی می‌شد، اکنون اینستاگرام نشان داده است که کلمات کلیدی و هشتگ‌ها باید مستقیماً در کپشن ظاهر شوند تا بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند. آنها همچنین اخیراً نکات خاصی را برای نمایش در نتایج جستجو به اشتراک گذاشته‌اند:

    • فقط از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.
    • از ترکیبی از هشتگ‌های شناخته‌ شده، خاص و مناسب بهره‌مند شوید.
    • هشتگ‌ها را به 3 تا 5 عدد در هر پست محدود کنید.
    • از هشتگ‌های نامربوط یا بیش از حد عمومی مانند (explorepage#) استفاده نکنید.

    جالب است بدانید که کاربران اینستاگرام از توصیه محدود کردن تعداد هشتگ‌ها تا حدودی شوکه شدند. در حالی که اینستاگرام حداکثر 30 هشتگ در هر پست را امکان‌پذیر کرده است. اما اینستاگرام توصیه کرده که از هشتگ‌های زیاد استفاده نکنید. اضافه کردن 10 تا 20 هشتگ به افزایش سئو اینستاگرام شما کمکی نمی‌کند. بنابراین تعداد آنها را محدود سازید.

    هشتگ برای سئو اینستاگرام

    هشتگ‌های خاص و مناسب باید به تعداد محدود 3 تا 5 عدد استفاده شوند که تأثیرگذاری بیشتری در سئو اینستاگرام داشته باشند

    3- از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

    در گذشته، جستجوی اینستاگرام کلمات کلیدی را در کپشن‌ها در نظر نمی‌گرفت، اما اکنون الگوریتم‌ها تغییر کرده‌اند. اینستاگرام اکنون به طور خاص توصیه می‌کند که کلمات کلیدی مرتبط را در کپشن‌های هر پست اضافه کنید تا به قابلیت جستجو کمک کنید. به این دلیل است که آنها نحوه ارائه نتایج جستجو را تغییر می‌دهند. در گذشته، نتایج جستجو فقط شامل نام کاربری‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌های مرتبط می‌شد. اما اکنون، نتایج جستجو دارای صفحات نتایج کلمات کلیدی است که برای مرور در نظر گرفته شده‌اند.

    این خبر خوبی برای برندهای کمتر شناخته شده بود، زیرا به افراد فرصتی برای بهتر دیده شدن می‌داد و محتوای کاربران بدون جستجوی نام حساب خاص آنها پیدا می‌شدند. در ضمن، از کلمات کلیدی مرتبط برای بهبود قابلیت کشف استفاده کنید. با کلیک روی هر یک از صفحات نتایج کلمه کلیدی صفحه کاملی از محتوا برای مرور باز می‌شود. به گزینه (Tags) توجه کنید. این گزینه می‌تواند به شما در یافتن محبوب‌ترین هشتگ‌ها برای هر کلمه کلیدی کمک کند.

    4-برای بهبود سئو اینستاگرام آلت متن را به تصاویر اضافه کنید.

    آلت متن (Alt Text) در اینستاگرام درست مانند آلت متن تصاویر در وب عمل می‌کند. آلت متن اینستاگرام به اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کند. بنابراین راحت‌تر متوجه می‌شود که آیا به یک جستجوی خاص مرتبط است یا خیر. شاید بپرسید که آلت متن چه تأثیری در سئو اینستاگرام دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که آلت متن بسیار دقیق‌ و دارای کلمات کلیدی مناسبی است که به افراد کمک می‌کند که محتوایی مورد نظر خود را خیلی سریع پیدا کنند. به این ترتیب این راهکار یک استراتژی آسان برای بهینه‌سازی اینستاگرام به حساب می‌آید.

    5- یک حساب کاربری با کیفیت داشته باشید.

    نتایج جستجوی اینستاگرام نیز بر اساس دستورالعمل‌های توصیه شده اینستاگرام است. این بدان معناست که صفحاتی که بر خلاف این دستورالعمل‌ها رفتار می‌کنند، در آخرین نتایج جستجو ظاهر می‌شوند یا اصلاً در جستجو ظاهر نمی‌شوند. بنابراین یا رعایت نکات فوق سعی کنید پروفایلی آماده نمایید که سئو اینستاگرام شما را ارتقاء دهد. اکانت باکیفیت و اصولی که هشتگ، آلت متن و کپشن مناسب و خاص دارد، از سئوی بهتری برخوردار است.

    در پایان اگر برای ساخت فروشگاه اینترنتی نیاز به یک فروشگاه ساز حرفه ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم از پادروشاپ استفاده کنید. پادروشاپ مناسب فروشندگانی است که یک یا چند فروشگاه در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی دارند. با استفاده از این سیستم، شما می‌توانید تمامی سفارشات و مشتریان خود را از طریق یک پنل مدیریت کنید و با استفاده از امکانات متنوع از قبیل داشبورد مدیریت کسب‌وکار، مدیریت ارتباط با مشتریان، خدمات پرداخت متنوع و … به سادگی کسب‌وکار خود را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنید و با گزارش‌های دوره ای که به صورت هوشمند ارائه می‌شود، کسب وکار خود را توسعه دهید.همچنین امکان ارسال پیامک به مشتریان و تعریف کد تخفیف را خواهید داشت.

    جمع‌بندی

    • سئو اینستاگرام به معنای بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام شما برای دیده شدن بهتر آنها در نتایج جستجو خواهد بود.
    • اولین معیاری که در رتبه‌بندی سئوی اینستاگرام اهمیت دارد، جستجوی متن است. اما منظور از جستجوی متن در اینستاگرام، کلیدواژه‌هایی است که در اکسپلور جستجو می‌کنید.
    • اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی گوگل نشان داده شوید، باید اکانت خود را در حالت عمومی (Public) قرار دهید.
    • بیوی کامل و منحصربه‌فرد می‌تواند سئو اینستاگرام را در گوگل ارتقاء دهد.
    • اینستاگرام استفاده از حداکثر 30 هشتگ را در هر پست امکان‌پذیر کرده است. اما اینستاگرام توصیه کرده که از هشتگ‌های زیاد استفاده نکنید.
    • صفحاتی که بر خلاف این دستورالعمل‌ها رفتار می‌کنند، در آخرین نتایج جستجو ظاهر می‌شوند یا اصلاً در جستجو ظاهر نمی‌شوند.

    پرسش‌های تکرار

    منبع

    hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. مینا رضوانی می گوید

      چه موضوع جالبی. فکر کنم خیلی ها از تاثیر سئو توی اینستاگرام بی اطلاع باشن.