مهم‌ترین تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام چیست؟

0

تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام به شما اطلاعات دقیقی از میزان بازدیدهای محتوایتان می‌دهد. وقتی در حال ارزیابی اثربخشی کمپین اینستاگرام خود هستید، تشخیص اینکه کدام معیارهای تحلیلی معنادارتر هستند، ممکن است دشوار باشد. به عنوان مثال، تفاوت بین ریچ و ایمپرشن اینستاگرام چیست؟ مهم نیست که کمپین شما چقدر موفق است، معمولاً متوجه خواهید شد که ایمپرشن شما بیشتر است.

آیا می‌خواهید این معیارهای اینستاگرام و بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن ایمپرشن خود در اینستاگرام را بهتر درک کنید؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام را به طور کامل شرح دهیم.

تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام

ایمپرشن (Impressions) درواقع نشان‌دهنده تعداد دفعاتی است که محتوای شما در فید اصلی کاربران ظاهر شده است. اما ریچ reach نشان‌دهنده تعداد کاربران منحصربه‌فردی است که هر یک از پست‌های شما را دیده‌اند. در ادامه بیشتر به تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام می‌پردازیم.

تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام به شما اطلاعات دقیقی از میزان بازدیدهای محتوایتان می‌دهد. 

همه چیز درباره آنالیتیکس اینستاگرام

 حساب‌های تجاری و سازندگان می‌توانند اطلاعات تحلیلی را از برنامه اینستاگرام مشاهده کنند. تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام اینجاست که اهمیت پیدا می‌کند. اطلاعات آماری تقریباً برای هر محتوایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید قابل مشاهده است. شما می‌توانید داده‌های آماری را برای برخی موارد بررسی کنید. حساب کلی شما پست‌های جدول زمانی استوری‌ها تبلیغات پولی ویدیوهای IGTV برای سنجش میزان موفقیت انواع پست‌های خود، از داده‌های اینستاگرام در دسته‌های زیر استفاده کنید:

تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام

ریچ

اگر 1000 فالوئر دارید، در حالت ایدئال 1000 بازدید از پست‌های تایم لاین خود خواهید داشت. در حالی که این به ندرت اتفاق خواهد افتاد. دلیل آن نیز وقفه‌های رسانه‌های اجتماعی، عادت‌های پیمایش و الگوریتم است. در ادامه با تعریف ایمپرشن به تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام پی خواهید برد.

ایمپرشن

حتی اگر فقط 1000 فالوئر داشته باشید، ممکن است گاهی اوقات 1500 بازدید داشته باشید. اما دلیل این اتفاق چیست؟ برخی از کاربران چندین بار به یک محتوا برمی‌گردند که معمولاً نشانه خوبی است. این بدان معنی است که شما توجه آن‌ها را به خود جلب کرده‌اید. پست‌هایی که برای مدت طولانی‌تری در جدول زمانی شما بوده‌اند به تدریج تعداد بازدیدهای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام آمار دقیقی از آمار پیجتان به شما خواهد داد.

تعامل

به طور کلی فالوئرهای اینستاگرام شما با پست یا استوری اینستاگرام شما تعامل خواهند داشت. معیارهایی که برای همه بینندگان در دسترس هستند (مانند لایک‌ها و نظرات در مورد پست‌ها و بازدید استوری‌ها) در حساب‌های تجاری نیز قابل مشاهده هستند. علاوه بر این، می‌توانید تعداد دفعاتی که پست شما ذخیره شده است را نیز مشاهده کنید. کدام یک از این معیارها مهم‌ترین است؟

به طور خلاصه، هر سه به شما کمک می‌کنند تا بفهمید کمپین شما چقدر خوب عمل می‌کند. حال که تعریف تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام شرح داده شد، در مرحله بعد، ما به بررسی هر یک از معیارهای مهم و روش‌هایی که می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید، خواهیم پرداخت.

تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام به میزان تعامل کاربران بستگی دارد.

افزایش آمار ریچ

علاوه بر تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام باید بدانید چگونه باید آمار ریچ را افزایش دهید. وقتی صحبت از بازاریابی اینستاگرامی به میان می‌آید، ریچ اهمیت پیدا می‌کند. این غول رسانه‌های اجتماعی پایگاهی از 1.16 میلیارد کاربر دارد. تعداد بسیار زیادی از افراد روزانه فید اینستاگرام خود را چک می‌کنند. در حالی که کمپین‌های مختلف، شرایط و تعامل متفاوتی دارند، آگاهی همیشه یک هدف و معیار مهم بوده و ریچ یکی از ابزارهای ارزشمند برای سنجش موفقیت شما در ایجاد آگاهی از برندتان است.

افزایش آمار ریچ در اینستا

همان‌طور که توضیح دادیم، ریچ به تعداد افرادی اشاره دارد که از کنار یک محتوا عبور می‌کنند. آپلود در زمان متناسب با الگوریتم اینستاگرام می‌تواند یک راه‌حل مرموز باشد، اما پست‌های جدیدتر معمولاً در بالای فیدهای خبری کاربران ظاهر می‌شوند. این بدان معناست که ارسال پست در ساعت 3 صبح ممکن است به شما در ارتباط با مخاطبان هدفتان کمکی نکند (مگر اینکه کاربران منطقه زمانی دیگری را هدف قرار داده باشید یا دچار بی‌خوابی باشید).

استراتژی انتشار محتوا

تا به حال پیش آمده که پس از یک وقفه طولانی در شبکه‌های اجتماعی وارد حساب خود شوید و از تعداد لایک‌ها ناامید شوید؟ به نظر می‌رسد الگوریتم اینستاگرام به کسانی که با یک استراتژی یا برنامه مشخص محتوای خود را آپلود می‌کنند، امتیاز می‌دهد. با این حال، چیزی به عنوان ارسال بیش از حد نیز وجود دارد. زمان‌بندی پست‌هایتان از قبل می‌تواند به شما کمک کند تا تعداد معقولی از پست‌ها را در هفته داشته باشید.

استفاده از هشتگ

یک پست با یک هشتگ بیش از 12 درصد بیشتر از پست بدون هشتگ دیده می‌شود. از آنجایی که کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کرده و مرور کنند، استفاده از هشتگ‌های پرطرفدار مرتبط با کسب‌وکار شما می‌تواند به افزایش ریچ شما کمک کند. اما چیزی به نام هشتگ‌های زیاد وجود دارد. مطمئن شوید که در زیر پست خود نیز جایی برای توضیحات سرگرم‌کننده و جذاب باقی بگذارید.

استفاده از تبلیغات پولی

افزایش آمار ریچ ارگانیک شما همیشه یک هدف بلندمدت است. اما در بیشتر موارد، پست‌ها و استوری‌های فید شما فقط برای فالوئرهای شما نمایش داده می‌شوند، مگر اینکه وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شوید. با این حال، تبلیغات پولی در فیدهای سایر کاربران ظاهر می‌شود و ابزارهای هدف‌یابی پیشرفته اینستاگرام، هدف قرار دادن بخش‌های خاص بازار را ممکن می‌سازد. با توجه به تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام، پس از تبلیغات پولی احتمالاً مشاهده خواهید کرد آمار ریچ شما افزایش یافته است.

چگونه ایمپرشن بیشتری بگیریم؟

حال که با تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام آشنا شدید باید آموزش ببینید که چگونه ایمپرشن بیشتری بگیرید. اگر تعداد بازدید و تعداد ریچ شما مشابه باشد، احتمالاً جایی از کار مشکل دارد. زیرا همان‌طور که اشاره شد آمار ریچ به آن معنی است که یک پست چند بار توسط کاربران مشاهده شده است. با این حال اگر تعداد بازدید و ریچ‌های شما مشابه باشد، به این معنی است کاربران تنها یک باز از محتوای شما رد شده‌اند. در صورتی که شما باید محتوایی تولید کنید که باعث شود کاربران به آن بازگردند. می‌توانید برای تقویت آمار ریچ، استراتژی‌های زیر را امتحان کنید:

پست‌های غنی از محتوا ایجاد کنید

اینستاگرام قبلاً مترادف با سلفی بود، اما در چند سال گذشته، نمایش اسلاید مبتنی بر متن محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اگر آموزش بخشی از پلتفرم شماست، ایجاد اسلایدشوهای اطلاعاتی یا تولید ویدیوهای (IGTV) را در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که دنبال‌کنندگان شما بتوانند آن مطلب را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارند. همچنین تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام و ویدیوهای (IGTV) به شما نشان می‌دهد که کاربران محتوای شما را یک‌بار یا چند بار دیده‌اند.

تنها راه برای فهمیدن اینکه کدام پست‌ها بیشترین ایمپرشن را ایجاد می‌کنند این است که در هر ژانر تولید محتوا کرده و سپس آمار را با هم مقایسه کنید.

از ویدیو و متن با هم استفاده کنید

اگر در حال حاضر روی تصاویر ثابت تمرکز کرده‌اید، وقت آن است که ابزارهای دیگر اینستاگرام را امتحان کنید. ویدیوهای سرگرم کننده یا آموزشی ممکن است تماشای مجدد را به همراه داشته باشد و IGTV اینستاگرام یک فرصت عالی برای تعامل با مخاطبان هدف شما در قالب طولانی‌تر است. تنها راه برای فهمیدن اینکه کدام پست‌ها بیشترین ایمپرشن را ایجاد می‌کنند، این است که در هر ژانر تولید محتوا کرده و سپس آمار را با هم مقایسه کنید

برای استوری‌های خود برنامه ریزی کنید

استوری‌ها ظرف 24 ساعت از بین می‌روند، مگر این که در هایلایت‌های شما ذخیره شوند. از هایلایت اینستاگرام می‌توانید به عنوان کتابخانه یا آرشیو محتواهای یک دسته‌بندی استفاده کنید. همچنین از پست‌های گذشته درس بگیرید. به این معنی که توجه داشته باشید که کدام پست بیشترین ایمپرشن را داشته است.
در ادامه نیز به دنبال تکرار قالب و روح آن‌ها در آینده باشید. منظور از قالب یک چارچوب دائمی برای برند شماست. تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام است که باعث می‌شود افراد در راستای بهبود محتوای خود تلاش بیشتری کنند.

برای استوری‌های خود برنامه ریزی کنید

قسمت reach در اینستاگرام کجاست؟ 

اکانت‌های اینستاگرام می‌توانند برای بهبود کسب‌وکار خود، حساب خود را به اکانت‌های تجاری تغییر دهند. پس از فعال‌سازی این نوع حساب، بخشی به نام اینسایت (insight) برای شما اضافه می‌شود که می‌توانید در آن آمار دقیقی از ریچ و ایمپرشن خود داشته باشید. البته این قسمت دارای بخش‌های کاربردی دیگری نیز است. گزینه اینسایت در زیر هر پست شما اضافه خواهد شد که شما می‌توانید با ضربه زدن روی آن وارد آن شده و اطلاعات و آمار مربوط به آن پست را مشاهده کنید.

اینسایت برای استوری‌های شما نیز وجود دارد. برای دیدن آمار باید وارد استوری خود شوید. سپس انگشت خود را به بالا بکشید. دقیقاً همان‌گونه که می‌توانید افراد بازکننده را مشاهده کنید. سپس به سمت راست سوایپ (Swipe) کرده تا به اطلاعات و آمار استوری دسترسی پیدا کنید. تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام و استوری‌ها به شما تعداد کاربران بازدیدکننده را نشان می‌دهد.

تفاوت view و reach در اینستاگرام

تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام کمی پیش‌تر به طور کامل شرح داده شد. زمانی که به بخش اینسایت مراجعه می‌کنید، علاوه بر ایمپرشن و ریچ، قسمت دیگری به نام ویو (view) نیز مشاهده می‌کنید. اما تفاوت ویو با ریچ و ایمپرشن اینستاگرام چیست؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ریچ به تعداد اکانت‌های منحصربه‌فردی گفته می‌شود که محتوای شما را دیده‌اند. ایمپرشن نیز به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که محتوای شما دیده شده است. پس ایمپرشن ارتباطی با تعداد اکانت‌ها ندارد. اما Views تعداد بازدیدی را نشان می‌دهد که در آن بیننده حداقل ۳۰ ثانیه از ویدیو را دیده باشد.

کاوش عمیق‌تر در تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام

تا به اینجا به طور خلاصه با تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام آشنا شدید. همان‌طور که می‌بینید، شباهت‌های زیادی بین ریچ و ایمپرشن هست. اما هنوز یک تفاوت اساسی از نظر تعامل وجود دارد. اجازه دهید تفاوت این دو را با یک مثال شفاف توضیح دهیم. فرض کنید شما 100 دنبال‌کننده در توییتر دارید و یک توییت منتشر کرده‌اید. اگر هر یک از فالوئرهای شما آن توییت را ببیند، 100 کاربر به همراه 100 بازدید دارید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    در ادامه فردا دو توییت برای همان 100 دنبال کننده منتشر می‌کنید. ریچ شما هنوز 100 کاربر است زیرا تعداد فالوئرهای شما تغییر نکرده است. با این حال، اکنون شما 200 ایمپرشن دارید. زیرا هر یک از 100 فالوئر شما هر دو توییتی را که منتشر کرده‌اید، دیده‌اند. به همین دلیل است که ممکن است متوجه شوید که تعداد نمایش‌های یک توییت ممکن است به طور قابل توجهی بیشتر از تعداد فالوئرهای شما باشد.

    کاوش عمیق‌تر در تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام

    رفع چالش غیرقابل‌انکار

    تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام یک مفهوم چالش برانگیز است، اما دانستن آن هنگام پیگیری موفقیت یک کمپین کاملاً مهم است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که روی معیارهای مناسب تمرکز کرده‌اید، می‌توانید از استراتژی‌های آماده‌ای که در فضای وب وجود دارد نیز استفاده کنید. با این حال پیشنهاد می‌شود استراتژی محتوا را خودتان تنظیم کرده یا برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

    تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام یک مفهوم چالش برانگیز است، اما دانستن آن هنگام پیگیری موفقیت یک کمپین کاملاً مهم است.

    جمع‌بندی

    • در این مطلب با تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام آشنا شدید.
    • ایمپرشن و ریچ اینستاگرام دو شاخص مهم برای تحلیل آمارهای بازدید است.
    • با استفاده از این دو شاخص و تحلیل درست آن‌ها می‌توانید بازدید و فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
    • ایمپرشن و ریچ شباهت زیادی به هم دارند اما یک تفاوت اساسی یعنی میزان تعامل کاربر در آن‌ها دخیل است.
    • شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌هایی مانند استفاده همزمان عکس و ویدیو ایمپرشن خود را افزایش دهید.
    • شما فکر می‌کنید با توجه به تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام کدام یک از آن‌ها اهمیت بیشتری دارد؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    napoleoncat

    powerdigitalmarketing

    Instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.