igtv اینستاگرام چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

0

یکی از قابلیت‌هایی که در چند سال اخیر به اینستاگرام اضافه شده بخش igtv اینستاگرام است. قبل از اضافه شدن این قابلیت، تنها می‌توانستید ویدیوهایی با حداکثر زمان 1 دقیقه در اینستاگرام آپلود کرد. بسیاری افراد برای این که بتوانند ویدیوهای طولانی‌تر را آپلود کنند، لازم بود آن‌ها را به چند بخش تقسیم کنند تا بتوانند این کار را انجام دهند. اما اکنون و با استفاده از این قابلیت می‌توان ویدیوهایی با حداکثر 1 ساعت زمان را آپلود کرد. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص igtv اینستاگرام و نکات مربوط به آن توضیحاتی را ارائه کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

igtv اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که گفتیم igtv اینستاگرام بخشی برای آپلود ویدیو با زمان بیشتر از 1 دقیقه تا حداکثر 1 ساعت است. در حقیقت این نام این بخش، مخفف عبارت (Instagram TV) است که به مرور در دسترس تمام کاربران اینستاگرام قرار گرفت. البته اینستاگرام ادعا کرده که به مرور محدودیت زمانی این بخش را برمی‌دارد و افراد می‌توانند ویدیوهایی بسیار طولانی را نیز آپلود کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که igtv اینستاگرام به این اپلیکیشن اضافه کرد، برداشتن محدودیت آپلود فیلم‌های عمودی بود. اکنون در این بخش می‌توان علاوه بر ویدیوهای عمودی، ویدیوهای افقی را نیز آپلود کرد.

یکی از قابلیت‌هایی که در چند سال اخیر به اینستاگرام اضافه شده، بخش igtv اینستاگرام است که در آن می‌توان ویدیوهای طولانی‌تری را منتشر کرد.

مزیت‌های igtv اینستاگرام

بخش igtv اینستاگرام، پس از عرضه با استقبال بسیار بالایی مواجه شد و اکنون دیگر فردی وجود ندارد که در اینستاگرام فعالیت کند و حداقل چند ویدیو (igtv) را مشاهده نکرده باشد. مهم‌ترین دلیل این محبوبیت و استقبال، ویژگی‌های بسیار خوب آن است. باید بدانید که این روزها در حدود 80 درصد از ترافیک مصرف شده توسط افراد مختلف، صرف تماشای ویدیو در پلتفرم‌های متفاوت مانند اینستاگرام و یوتیوب می‌شود. همین علاقه افراد به تماشای ویدیو باعث شده تا اینستاگرام که شبکه‌ای مبتنی بر انتشار عکس و ویدیو است، بتواند از این قابلیت نهایت استفاده را ببرد.

مزیت‌های igtv اینستاگرام

اکنون بسیاری از اینفلوئنسرها، برندها و پیج‌های فعال در اینستاگرام می‌توانند ویدیوهایی که می‌سازند را بدون توجه به زمان و تنها بر اساس موضوع منتشر کنند. همچنین قابلیت انتشار ویدیوهای افقی باعث شده تا برخی دیگر از ویدیوهایی که امکان انتشار در این پلتفرم را نداشتند، اکنون در آن منتشر شوند. امکان ارسال نظر و گذاشتن کامنت هم باعث می‌شد تا بر محبوبیت این ویژگی افزوده شود و آن را بیشتر با یوتیوب مورد مقایسه قرار دهند.

همچنین اکنون دیگر ویدیوهایی که در بخش igtv اینستاگرام منتشر می‌کنید، در فید کاربران دیده می‌شود و دیگر آن‌ها نیاز نیست به بخش خاصی مراجعه کنند. از دیگر مزایای ویدیوهای بخش (igtv) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان عقب یا جلو کردن ویدیو
  • امکان متوقف کردن ویدیو
  • قابلیت سیو کردن ویدیوهای igtv اینستاگرام برای تماشا در فرصت مناسب
  • حفظ کیفیت ویدیو در هنگام انتشار
  • پشتیبانی از کیفیت‌های بالا مانند (4K)

قوانین بخش igtv اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید برای فعالیت در اینستاگرام باید به قوانین آن توجه کنید. ویدیوهایی که قصد دارید در قسمت igtv اینستاگرام آپلود و منتشر کنید نیز شامل قوانین می‌شود. از مهم‌ترین قوانینی که باید به آن‌ها توجه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم انتشار ویدیوهایی با محتوای توهین‌آمیز
  • منتشر نکردن ویدیوهایی با محتوای خشونت‌آمیز یا خلافکارانه
  • عدم انتشار ویدیوهایی با محتوای غیراخلاقی
  • عدم انتشار ویدیوهای یا حق کپی‌رایت

باید بدانید که در صورتی انتشار این‌گونه محتواها، ابتدا اخطار دریافت می‌کنید و آن ویدیو حذف می‌شود و یا در برخی موارد ممکن است پیج شما بن شود. به همین دلیل در برای انتشار ویدیو در بخش (igtv) به این نکات توجه بسیاری داشته باشید.

دسترسی به igtv اینستاگرام

بخش igtv اینستاگرام اکنون در تمام اکانت‌های اینستاگرام به راحتی در دسترس است. اما اگر هنوز نمی‌توانید به این بخش به خوبی دسترسی داشته باشید باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از نسخه‌های جدید آن استفاده می‌کنید. بسیاری از ورژن‌های قدیمی این برنامه نمی‌توانند از این بخش به درستی پشتیبانی کنند. پس اگر با مشکل دسترسی به (igtv) مواجه هستید، تنها باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید.

البته می‌توانید برای دسترسی ساده‌تر به این بخش، اپلیکیشن مجزای (igtv) که مخصوص این بخش است و توسط اینستاگرام منتشر شده را نیز دانلود و نصب نمایید. شما با استفاده از حساب کاربری خود در اینستاگرام، می‌توانید به این اپلیکیشن وارد شوید و از قسمت‌های متفاوت آن استفاده کنید.

نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام igtv

برای این که بتوانید ویدیوهایی با زمان طولانی را در اینستاگرام منتشر کنید، دیگر لازم نیست حرکت خاصی را انجام دهید. تنها کافی است بخش گذاشتن پست جدید را باز کنید، ویدیو، کاور، کپشن و سایر موارد مورد نظر را در آن قرار دهید و صبر کنید تا ویدیو آپلود شود.

بارگذاری igtv اینستاگرام با استفاده از نسخه وب

همان‌طور که می‌دانید ویرایش و ادیت ویدیوهای طولانی در کامپیوتر یا لپ‌تاپ بسیار ساده‌تر از گوشی است. همچنین می‌توان خروجی باکیفیت‌تری نیز دریافت کرد. به همین دلیل بسیاری برای ویدیوهای (igtv) خود را از طریق نسخه وب اینستاگرام آپلود و منتشر می‌کنند. برای این کار تنها کافی است که وارد قسمت (igtv) نسخه وب این اپلیکیشن شوید. با کلیک بر روی گزینه آپلود و انتخاب فایل موردنظر، صبر کنید تا کار آپلود آن تمام شود و سپس آن را منتشر کنید.

کاور بخش igtv اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های جذاب بخش igtv اینستاگرام، کاور آن است. افراد می‌توانند عکسی مناسب برای این بخش بسازند تا در پست آن‌ها، افراد ابتدا این عکس و نوشته روی آن را مشاهده کنند تا بدانند ویدیو چه محتوایی دارد. این کار باعث می‌شود تا میزان بازدید این‌گونه ویدیوها بالاتر رود. زیرا بسیاری افراد پس از چند ثانیه اگر متوجه موضوع نشوند، ویدیو را می‌بندند. به همین دلیل می‌توانید یک عکس مناسب برای این بخش بسازید و آن را در هنگام بارگذاری ویدیو، در بخش مربوط به آن آپلود کنید تا افراد ابتدا این عکس را مشاهده کنند.

سایزی که برای ساخت کاور ویدیوهای igtv اینستاگرام پیشنهاد می‌کنیم، 420 در 654 پیکسل است. باید بدانید که پس از آپلود ویدیو دیگر نمی‌توانید، کاور را ادیت نمایید و اگر لازم باشد تغییراتی در کاور ایجاد کنید، باید ویدیو را پاک کنید و دوباره با کاور جدید آپلود کنید.

کپشن igtv اینستاگرام

قسمت igtv اینستاگرام مانند پست‌های معمولی قسمتی برای نوشتن کپشن و هشتگ نیز دارد. شما با استفاده از هشتگ‌های پربازدید و مناسب و همچنین کپشنی جذاب می‌توانید باعث شوید تا افراد بیشتری اقدام به مشاهده ویدیو منتشر شده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هشتگ‌های پربازدید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب هشتگ پربازدید چیست را مطالعه کنید.

در قسمت (igtv) علاوه بر خود ویدیو، می‌توان از کاور برای جذابیت بیشتر و معرفی محتوای ویدیو استفاده کرد.

حذف ویدیو منتشر شده در igtv اینستاگرام

ممکن است به بسیاری دلایل مانند عدم آپلود ویدیو مناسب، مشکلات کیفیت ویدیو، اشتباه آپلود کردن کاور و موارد دیگر نیاز باشد تا ویدیویی که منتشر کرده‌اید را پاک کنید. این کار بسیار ساده‌ است. تنها کافی است که پست (igtv) مورد نظر خود را پیدا کنید. گزینه سه نقطه بالای پست را بزنید. در این هنگام یک منو نمایش خواهد داد که با انتخاب گزینه (Delete) و تأیید آن، ویدیو شما پاک خواهد شد.

آمار (IGTV) یا (IGTV Analytics)

حتماً می‌دانید که آپلود پست و ویدیو تنها قدم اولی است که پیج‌ها در اینستاگرام برمی‌دارند. پس از آن باید آمار مربوط به پست‌های مختلف را تحلیل کنند تا بتوانند محتوای بهتر و مناسب‌تری با توجه به علاقه مخاطبان منتشر کنند. باید بدانید که بخش (igtv) هم آمارهای مخصوص به خود را دارد که می‌توانید با مشاهده آن برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. برای مشاهده آمار هر ویدیو تنها لازم است

  • آن را باز کنید و گزینه سه نقطه کنار آن را لمس کنید.
  • پس از آن از منوی باز شده، گزینه (View Insights) را انتخاب نمایید.
    • آمارهای مربوط به ویدیو را مشاهده کنید.
  • در این بخش می‌توانید مواردی مانند تعداد لایک، بازدید، کامنت، سیو و ارسال برای دیگران را مشاهده نمایید.
  • همچنین می‌توانید مشاهده کنید که:
    • ویدیو منتشر شده چند بار توسط فالوئرهایتان دیده شده.
    • چند نفر از کسانی که شما را فالو نداشته‌اند این ویدیو را مشاهده کرده‌اند.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این قسمت بخش میزان مشاهده ویدیو است. در این قسمت شما می‌توانید متوجه شوید که افراد تا چه دقیقه‌ای از ویدیو را تماشا کرده‌اند. با مطلع شدن از این آمار می‌توانید متوجه شوید که افراد در چه قسمت‌هایی علاقه خود را برای تماشا ویدیو آپلود شده از دست داده‌اند و اقداماتی برای رفع این مشکل را در برنامه خود داشته باشید.

توجه به قوانین اینستاگرام و عدم پخش ویدیوهایی با محتوای غیراخلاقی، خشونت‌آمیز و خلافکارانه از بروز برخی مشکلات مانند حذف ویدیو و بن شدن صفحه جلوگیری می‌کند.

چند ایده برای بازاریابی با استفاده از بخش (igtv)

بسیاری افراد شاید هنوز با مزایای بخش (igtv) برای بازاریابی و بهبود میزان فروش در اینستاگرام به خوبی آشنا نشده باشند. در ادامه قصد داریم چند ایده مناسب برای ساخت ویدیو‌های (igtv) و انتشار آن در اینستاگرام که باعث بهبود کسب‌وکارها می‌شود را معرفی کنیم تا با این بخش بهتر آشنا شوید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    1- انتشار مراحل تولید

    بسیاری از پیج‌های اینستاگرام اقدام به فروش محصولات متفاوت می‌کنند. اگر صاحبان پیج اقدام به تولید آن محصول می‌کنند، می‌توانند از روند تولید و موارد مربوط به آن یک ویدیو جذاب و مناسب را ضبط و منتشر کنند. این‌گونه ویدیوها باعث می‌شود تا مخاطب درک بهتری از روند و کیفیت محصول داشته باشد. همین نکته باعث افزایش اعتماد مخاطبان می‌شود و میزان فروش بالاتر خواهد رفت.

    2- انتشار ویدیوهایی از شرکت

    بسیاری از شرکت‌هایی که در اینستاگرام فعال هستند، نمی‌دانند که با ضبط و انتشار یک ویدیو مناسب از برخی مناسب‌ها و رویدادهای شرکت می‌توانند توجه مخاطبان بیشتری را جلب کنند. جشن‌ها، همایش‌ها و رویدادهای متفاوتی که در شرکت‌ها برگزار می‌شود را می‌توان فرصت خوبی برای فیلم‌برداری و ساخت یک ویدیو (igtv) دانست.

    3- انتشار ویدیوهای آموزشی

    تولید ویدیو در خصوص نحوه استفاده از برخی محصولات یا امکانات از موارد دیگری است که می‌تواند باعث شود تا مخاطبان با محصولات و خدمات شما بیشتر آشنا شوند. برخی از مخاطبان به دلیل عدم آشنایی با محصولات و خدمات شرکت‌های متفاوت اقدام به خرید و استفاده از آن‌ها نمی‌کنند. اما زمانی که به خوبی با آن‌ها آشنا شوند و بدانند که چگونه باید با آن‌ها کار کرد و چه نیازی از آن‌ها را برطرف می‌کند، آن محصول برایشان جذاب‌تر خواهد شد و احتمال این که آن را خریداری کنند بالاتر خواهد رفت.

    4- انتشار ویدیو برای پاسخ به پرسش‌ها

    بسیاری افراد در خصوص محصولات و خدمات شما ابهاماتی دارند. زمانی که در دایرکت یا کامنت با پرسش‌های پرتکرار مواجه شدید، می‌توانید آن‌ها را یادداشت کنید و با ضبط و انتشار یک ویدیو مناسب به تمام آن سؤالات پاسخ دهید تا ابهامات مخاطبان برطرف شود و به کسب‌وکار شما علاقه‌مندتر شوند.

    با مشاهده آمارهای مربوط به ویدیوهای بخش (igtv) و تحلیل آن می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و ویدیوهای بهتر و مناسب‌تری برای کاربران تولید و منتشر کنید.

    دانلود ای جی تی وی اینستاگرام

    شاید به دلایل متفاوتی قصد داشته باشید که ویدیوهایی که در قسمت igtv اینستاگرام منتشر شده‌اند را دانلود کنید. باید بدانید که نمی‌توان این کار را به صورت مستقیم انجام داد و باید از ابزارها و روش‌های متفاوتی برای این کار استفاده کنید. اولین قدم برای این که بتوانید ویدیوهای منتشر شده در بخش ای جی تی وی را دانلود کنید، کپی کردن لینک آن ویدیوست. برای این کار باید

    • گزینه سه نقطه کنار ویدیو را لمس کنید تا منو مربوط به آن ویدیو باز شود.
    • پس از آن گزینه (Copy Link) را انتخاب کنید.
    • اکنون شما لینک آن ویدیو را دارید و می‌توانید با استفاده از برخی ابزارها، ویدیو را دانلود کنید.
    • در ادامه چند ابزار برای این کار را معرفی خواهیم کرد.

    1- سایت (Instadl)

    اولین روش برای دانلود ای جی تی وی اینستاگرام، استفاده از سایت (instadl) است. برای دانلود این ویدیوها تنها کافی است وارد این سایت شوید، لینک ویدیو که قبلاً کپی کرده‌اید را در بخش مربوطه وارد کنید و گزینه دانلود را فشار دهید. پس از سپری شدن زمانی با توجه به حجم ویدیو و سرعت اینترنت شما، ویدیو دانلود شده و می‌توانید در هر زمانی که خواستید به آن دسترسی داشته باشید.

    2- سایت (Insta-Downloader)

    دومین روشی که در این مطلب برای دانلود ویدیوهای بخش (igtv) قصد داریم معرفی کنیم، سایت (Insta-Downloader) است. در این سایت نیز باید مانند سایت (isnatadl) عمل کنید. لینک ویدیویی که قصد دانلود آن را دارید، در بخش مشخص شده وارد کنید و گزینه دانلود را انتخاب کنید.

    3- سایت (igtvloader)

    سایت دیگری که می‌توانید از طریق آن، اقدام به دانلود ویدیوهای بخش igtv اینستاگرام کنید، سایت (igtvloader) است. در این سایت هم مانند سایر سایت‌های مشابه باید لینک ویدیو را در بخش مشخص شده آپلود کنید و گزینه دانلود را لمس کنید.

    4- اپلیکیشن (igtv Saver)

    روش دیگری که برای دانلود ویدیوهای (igtv) وجود دارد، استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها است. یکی از این اپلیکیشن‌ها که این کار را به خوبی انجام می‌دهد، اپلیکیشن (igtv Saver) است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را از گوگل‌پلی دانلود کنید. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن در قسمتی که برای وارد کردن لینک وجود دارد، لینک ویدیو موردنظر را وارد کنید و آن را دانلود کنید.

    حداکثر حجم ویدیویی که می‌توان در بخش igtv اینستاگرام آپلود کرد، 3.6 گیگابایت است.

    نکاتی در خصوص بخش igtv اینستاگرام

    این بخش هم مانند بسیاری دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن‌ها نکاتی دارد که توجه به آن باعث می‌شود تا بتوانید در این بخش راحت‌تر فعالیت کنید. این نکات عبارتند از:

    • پس از پایان یک ویدیو در بخش igtv اینستاگرام، ویدیوی بعدی به صورت خودکار پخش خواهد شد.
    • برای این که بتوانید ویدیوهای افقی را بهتر تماشا کنید:
      • تنها باید از گزینه‌ای شبیه به مربع که در قسمت پایین و سمت راست ویدیو مشاهده می‌کنید استفاده نمایید.
    • اگر به هر دلیلی می‌خواهید پخش ویدیو برای چند دقیقه متوقف شود، می‌توانید از گزینه (Pause) استفاده کنید.
    • برای عقب یا جلو رفتن در ویدئو‌ها، می‌توانید نواری را که در پایین ویدیوهای (igtv) وجود دارد، به سمت راست یا چپ تکان دهید.
    • با کشیدن نوار به جلو و جای مناسب می‌توانید ویدیو را از آن لحظه به بعد تماشا کنید.
    • شما می‌توانید ویدیوهای بخش (igtv) را لایک نمایید.
    • شما می‌توانید با یک‌بار ضربه زدن روش گوشی و لمس گزینه کامنت، برای این‌گونه ویدیوها کامنت بگذارید.
    • با استفاده از گزینه (Up Next) می‌توانید ویدیوهای دیگر آن کانال یا پیج را مشاهده کنید.
    • ویدیوهایی که برای قسمت (igtv) تولید می‌شوند:
      • باید نسبت 9 به 16 داشته باشند. این نسبت برای ویدیوهای افقی و عمودی صدق می‌کند.
    • حداکثر حجم ویدیویی که می‌توان در بخش igtv اینستاگرام آپلود کرد، 3.6 گیگابایت است.

    جمع‌بندی

    • بخش igtv اینستاگرام برای آپلود ویدیوهایی با تایم‌های زیاد ایجاد شده است.
    • در قسمت (igtv) علاوه بر خود ویدیو می‌توان از کاور برای جذابیت بیشتر و معرفی محتوای ویدیو استفاده کرد.
    • بخش igtv اینستاگرام را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های اینستاگرام دانست
    • هر روز مخاطبان و کاربران، زمان زیادی را صرف تماشای ویدیوهای این بخش می‌کنند.
    • نوشتن کپشن و استفاده از هشتگ مناسب نیز در افزایش بازدید آن ویدیو نقش دارد.
    • شما می‌توانید با استفاده از برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، ویدیوهای موجود در بخش (igtv) را دانلود کنید.
    • قابلیت‌هایی نظیر سیو و متوقف کردن ویدیو باعث شده تا ویدیوهای این بخش برای مخاطبان جذاب‌تر باشد.
    • با تولید و انتشار ویدیوهایی مانند روند تولید، پاسخ به سؤالات و آموزش کاربرد می‌توان از بخش igtv اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنید.
    • با مشاهده آمارهای مربوط به ویدیوهای بخش (igtv) و آنالیز آن می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و ویدیوهای بهتر و مناسب‌تری برای کاربران تولید و منتشر نمایید.
    • توجه به قوانین اینستاگرام و عدم پخش ویدیوهایی با محتوای غیراخلاقی، خشونت‌آمیز و خلافکارانه از بروز برخی مشکلات مانند حذف ویدیو و بن شدن صفحه جلوگیری می‌کند.
    • شما از ویدیوهای igtv اینستاگرام چه می‌دانید؟ چه ویدیوهایی در این بخش برای شما جذاب‌تر است؟
    • نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    meetedgar

    business.instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.