عکس پازلی اینستاگرام را چگونه بسازیم و استفاده کنیم؟

0

همانطور که می‌دانید اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است. به همین ترتیب، مهم‌ترین ابزار ادمین‌های توانمند برای افزایش فالوئر و بازدید صفحات، استفاده هرچه بهتر و خلاقانه‌تر از عکس‌هاست. اگر اینستاگرام را ویترینی از بیزنس شما در نظر بگیریم، با استفاده از تصاویر مناسب و جذاب می‌توانید آن را به بهترین حالت طراحی کنید. استفاده از عکس پازلی اینستاگرام یا (Grid) یکی از روش‌هایی است که امروزه برای طراحی و نظم بخشیدن به صفحات مختلف، از آن استفاده می‌شود. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

عکس پازلی در اینستاگرام چیست؟

اگر جزء کاربران فعال اینستاگرام باشید، حتماً بارها با پست‌های پازلی مواجه شده‌اید. عکس پازلی اینستاگرام یک عکس بزرگ است که به چند تکه کوچک اما هم اندازه تقسیم شده و هر عکس به صورت جداگانه پست می‌شود. از آنجا که زیبایی و چشمگیر بودن تصاویر برای مخاطبان اهمیت دارد، استفاده از عکس پازلی اینستاگرام به یکی از روش‌های مؤثر در رشد و افزایش فالوور پیج‌ها، به ویژه برای برندها و کسب و کارها، تبدیل شده است.

وقتی عکس را به کمک نرم‌افزارهای ادیت تصویر به قسمت‌های مساوی کراپ کرده و به صورت جداگانه در پست‌های متعدد آپلود کنیم، عکس پازلی اینستاگرام ساخته‌ایم. بنابراین عکس پازلی در اینستاگرام به معنی چند تکه شدن یک عکس و به اشتراک گذاری هر یک از آن قطعه‌هاست. به طوری که هر عکس تنها بخشی از عکس اصلی را نشان دهد و زمانی که صفحه را باز کنید، بتوانید قطعات عکس را کنار یکدیگر مشاهده کرده و در نهایت آن را به صورت کامل ببینید.

در عکس پازلی اینستاگرام طراحی باید به گونه‌ای باشد که هر عکس تنها بخشی از عکس اصلی را نشان دهد و زمانی که صفحه را باز می‌کنید، بتوانید قطعات عکس را کنار یکدیگر مشاهده کرده و در نهایت آن را به صورت کامل ببینید.

طریقۀ ساخت عکس پازلی اینستاگرام

الگو و تم اصلی پست‌های اینستاگرام اهمیت بسیار زیاد دارد. در واقع، هنگامی که تصاویر را با یک تم خاص منتشر می‌کنید، فضای صفحه اینستاگرامتان در ذهن کاربران باقی می‌ماند. اگر صفحه شما مربوط به کسب‌وکار است، حتماً یک تم اصلی برای تمامی پست‌های خود در نظر بگیرید تا بتوانید به برندسازی آن کمک کنید. مثلاً اگر فروشگاه اینترنتی شما مربوط به فروش تجهیزات شنا و غواصی است، می‌توانید از تصاویر ساحل، صدف، رنگ آبی و دیگر عناصر در عکس پازلی‌ اینستاگرام خود استفاده کنید. کافی است پس از طراحی عکس‌ها یا بنرها آن را تکه‌تکه برش دهید.

شما می‌توانید با استفاده از قابلیت (crop) موبایل این کار را انجام دهید. اما انجام این کار به صورت دستی نیاز به اندازه‌گیری دقیق دارد و می‌تواند وقت‌گیر باشد. بنابراین استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف اندروید، آی‌اواس و ویندوز راه بهتری به نظر می‌آید.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

به خاطر داشته باشید که استاندارد هر عکس در اینستاگرام، سایز (width=459) و (Height=457) است. پس در انتخاب تصاویر و سایز آن‌ها دقت کنید زیرا ممکن است تمام تصویر شما در کادر قرار نگیرد.

هنگامی که تصاویر را با یک تم خاص منتشر می‌کنید، فضای صفحه شما در ذهن کاربران باقی می‌ماند. اگر صفحه‌تان مربوط به کسب‌وکار است، حتماً یک تم اصلی برای تمامی پست‌های خود در نظر بگیرید تا بتوانید به برندسازی آن کمک کنید.

عکس پازلی اینستاگرام برای آیفون

روش استفاده از عکس پازلی

برای ساختن عکس پازلی اینستاگرام در گوشی آیفون، کافی است اپلیکیشن‌های مخصوص این کار را که برای (ios)‌ طراحی شده است، دانلود و نصب کنید. برنامه‌های مختلفی برای پازلی کردن عکس برای اینستاگرام وجود دارد که از میان محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برنامه (Insta Grid Maker)

اپلیکیشن (instagrid) را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌های ساخت عکس پازلی اینستاگرام به شمار آورد که با داشتن یک رابط کاربری ساده، به راحتی کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن عکس دلخواه خود را به صورت پازلی دربیاورید.

برای استفاده از این برنامه کافی است آن را نصب کنید، سپس عکس را درون اپلیکیشن انتخاب کرده و سایز آن را مشخص نمایید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید با عکس خود یک پازل 9 تکه درست کنید گزینه 3×3 باید در قسمت سایز انتخاب شود.

  • برنامه (Pic splitter)

اپلیکیشن (Pic splitter) از دیگر برنامه‌های پرطرفدار برای عکس پازلی اینستاگرام است. این اپلیکیشن را می‌توانید برای هر دو سیستم عامل اندروید و (ios)‌ استفاده کنید. با این برنامه این امکان فراهم می‌شود که هر عکسی را به مربع‌های 3×3 یا بزرگ‌تر تبدیل کنید. همچنین علاوه بر پازلی کردن عکس‌ها، این برنامه امکانات دیگری از جمله فیلتر و افکت برای تصاویر و قاب‌بندی کردن آن‌ها هم دارد.

  • برنامه (9square for Instagram)

کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و (ios)‌ می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. پس از نصب برنامه، عکس خود را روی آن باز کرده و ابعاد را وارد کنید. پس از آن تکه‌های مختلف عکس خود را ذخیره نمایید. نکتۀ مثبتی که این اپلیکیشن دارد، این است که ترتیب پست کردن برش‌های تصویر را با استفاده از شماره‌گذاری مشخص کرده تا در انتشار تصاویر، دچار مشکل نشوید.

  • برنامه (Title Pic)

این اپلیکیشن یک برنامه کامل بوده و از آن می‌توانید برای افکت و فیلترگذاری، ساخت استیکر، کراپ کردن عکس و از همه مهم‌تر پازلی کردن آن استفاده کرد. در واقع این برنامه شما را از داشتن سایر برنامه‌ها در کارهای مربوط به اینستاگرام بی‌نیاز می‌کند.

  • برنامه (9 cut)

یکی دیگر از برنامه‌های بسیار خوب و کاربردی که می‌توانید از آن برای ساخت الگوی گرید اینستاگرام (Grid Layouts) استفاده کنید، برنامه (9 cut) است. برنامه مذکور رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن تصاویر چهارخانه مورد نظرتان را ساخته و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. خوشبختانه این برنامه با هر دو سیستم عامل اندروید و (iOS) سازگاری دارد.

  • برنامه (Insta Squares)

اپلیکیشن (Insta Squares) با سیستم عامل آی‌اواس سازگاری ندارد و فقط شامل نسخه اندرویدی می‌شود. این برنامه کارآمد هم به راحتی امکان ساخت الگوی گرید اینستاگرام (عکس‌های چهارخانه) را فراهم کرده و قابلیت ارسال آن‌ها را در پروفایل اینستاگرام دارد. البته بدین منظور مثل اغلب برنامه‌های مشابه، عکس‌های چهارخانه تولید شده را در حافظه گوشی ذخیره و سپس به صورت جداگانه در اینستاگرام پست کنید.

برخی دیگر از نرم‌افزارهای پازلی کردن عکس برای موبایل آیفون که می‌توانید آن‌ها را از اپل استور دانلود کنید، بدین صورت است:

  • (Photo Split for Instagram)
  • (Griddy: Split Photo Grids Posts)
  • (Grids for Instagram-9 photos)
  • (Grids: Giant Square, Template)

عکس پازلی در اینستاگرام با فوتوشاپ

برای ساخت عکس پازلی اینستاگرام با فتوشاپ، لازم نیست مهارت زیادی در این نرم‌افزار داشته باشید. البته برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد اما شاید برای برخی از افراد استفاده از فتوشاپ به نسبت اپلیکیشن‌های موبایل راحت‌تر باشد. به هر صورت برای درست کردن عکس پازلی با فوتوشاپ، می‌توانید از طریق مراحل زیر کار را انجام کنید:

  1. عکس مورد نظر خود را در فوتوشاپ باز کنید.
  2. از منوی ابزارهای سمت چپ، (Slice tool) را انتخاب نمایید.
  3. روی عکس راست کلیک کرده و (Divide Slice) را انتخاب کنید.
  4. پس از این، پنجره کوچکی روی صفحه باز می‌شود.
    • با فعال شدن گزینه اول می‌توانید تعداد ردیف‌ها و با فعال کردن گزینه دوم، تعداد ستون‌ها را مشخص کرده و در نهایت (OK) را بزنید.
  5. از آنجا که در هر سطر پیج اینستاگرام سه تصویر نشان داده می‌شود، تعداد ستون‌ها را 3 قرار دهید اما تعداد ردیف‌ها می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.
    • توصیه می‌شود تعداد ردیف‌ها خیلی زیاد نباشد تا در موبایل‌هایی با اندازه صفحۀ کوچک‌تر نیز عکس پازلی اینستاگرام شما به صورت کامل نشان داده شود.
  6. عکس مورد نظر شما، به اندازه دلخواه تقسیم شده است.
    • تنها باید آن را سیو کنید، تا هر قطعه از عکس به صورت جداگانه ذخیره شود.
  7. برای این کار از منوی (File)، در بخش (Export) گزینه (Save for Web) را بزنید.
    • در پنجره باز شده، فرمت را از قسمت بالای صفحه، روی (Jpeg) تنظیم کرده و در قسمت پایین صفحه اندازه دلخواه را برای تصاویر وارد نمایید.
    • در نهایت روی دکمه (Save) کلیک کنید.
  8. همه قطعات عکس پازلی، به صورت خودکار در یک فولدر ذخیره می‌شود.
    • کافی است به ترتیب آن‌ها دقت کرده و از گوشه راست سمت پایین عکس، هر قطعه را یکی یکی منتشر کنید.
ساخت عکس پازلی با فوتوشاپ

هنگام آپلود قطعات پازل در فید اینستاگرام خود، به یاد داشته باشید که از ردیف پایین تصاویر و از راست به چپ حرکت کنید. معمولاً بهتر است 3 تصویر را همزمان یا نزدیک به هم پست کنید تا پازل دست نخورده بماند و برای کسانی که از پروفایل شما بازدید می‌کنند، منطقی باشد.

راهنمای ساخت عکس پازلی اینستاگرام

همانطور که خواندید ساخت عکس پازلی بسیار ساده است و برای این کار تنها به یک تصویر و نرم‌افزار احتیاج دارید. بدین ترتیب با استفاده از 1 تصویر سه الی 9 پست برای صفحه خود آماده خواهید کرد. برای به دست آوردن تکه‌های پازل به صورت منظم، لازم است اندازۀ تصویر را از ابتدا درست در نظر بگیرید:

  • برای یک پست پازل مربعی از سایز 3240x 3240 پیکسل استفاده کنید تا بتوانید 9 تکه مربع پازلی به دست آورید.
  • برای یک پست پازلی بلند از سایز 3240x 4320 پیکسل استفاده کنید تا 12 تکه مربع پازلی به دست آورید.
  • برای یک پست پازلی کوتاه از ابعاد 3240 × 1080 کمک بگیرید تا 3 تکه مربع حاصل شود.

استفاده از این ابعاد به شما مربع‌های جداگانه‌ای در پازل می‌دهد که در نهایت هر کدام از آن‌ها 1080 در 1080 پیکسل است. این یک گام کلیدی برای جلوگیری از تار شدن تصاویر در عکس پازلی اینستاگرام است.

همچنین از خلاقیت نترسید. شما می‌توانید فونت‌ها، تصاویر، رنگ‌ها و موارد جدید دیگری از برند خود را به پست پازلی خود اضافه کنید. هنگام آپلود قطعات پازل در فید اینستاگرام خود، به یاد داشته باشید که از ردیف پایین تصاویر و از راست به چپ حرکت کنید. معمولاً بهتر است 3 تصویر را همزمان یا نزدیک به هم پست کنید تا پازل دست نخورده بماند و برای کسانی که از پروفایل شما بازدید می‌کنند، منطقی باشد.


بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام با اکانت قبلی

اگر چند عکس نامرتبط باهم دارید و می‌خواهید به نحوی میان آن‌ها ارتباط برقرار کنید، استفاده از عکس پازلی اینستاگرام راهکار مناسبی است. تنها باید یک تم خاص و یک رنگ انتخاب کرده و چند تصویر نامرتبط را به وسیله این تم در کنار هم قرار دهید و بعد آن را پازلی کراپ کنید.

تعامل با عکس پازلی اینستاگرام

با توجه به اینکه بیش از 700 میلیون کاربر از اینستاگرام  استفاده می‌کنند، جای تعجبی ندارد که بیشتر استراتژی‌های بازاریابی به کمک شبکه‌های اجتماعی، حول محور این پلتفرم می‌چرخند. یکی از اشتباهات رایج در این برنامه ویرایش نکردن عکس‌ها و ویدئو‌هایی است که در اینستاگرام پست می‌کنید. با یک ادیت ساده می‌تواند تا بیش از 45 درصد به تعامل و جذابیت پست خود بیفزاید.

از طرفی دیگر، نباید بیش از حد پست‌هایتان را ویرایش کنید. ویرایش بیش از حد، خطر غیرقابل تشخیص کردن تصاویر را به همراه دارد. حد تعادلی بین پست کردن عکس‌ها به صورت خام و ویرایش بیش از حد آن‌ها وجود دارد که لازم است، رعایت شود.

دیدن یک تکه عکس پازلی اینستاگرام می‌تواند مخاطب را برای بازدید از پیج شما و دیدن کل آن عکس جذب نماید. همچنین می‌توانید بنرهای تبلیغاتی پیج خود را پازلی کنید تا جزئیات آن به خوبی مشخص گردد. به طور کلی، هنگامی که کاربران یک پست پازلی از صفحه شما ببینند، نمی‌توانند منظور شما را درک کنند. اما چون در اینستاگرام چنین پست‌هایی وجود دارند، می‌دانند که با چک کردن صفحه شما پست کامل را خواهند دید.

در واقع این سبک به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک تصویر کامل را در چندین پست (مثلاً 9 پست اینستاگرام) به نمایش بگذارید. برای آن که کاربران بدانند یک پست پازلی در صفحه شما آپلود شده است، کافی است با استفاده از استوری اینستاگرام از صفحه پروفایل خود و بخشی که آن عکس وجود دارد، به کاربران بگویید. بدین ترتیب ویو و بازدید از پروفایل شما افزایش یافته و نرخ تعامل اینستاگرام نیز بیشتر می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر تصویر مناسب و باکیفیتی برای این کار پیدا نکنید، عکس پازلی اینستاگرام ممکن است نرخ تعامل پیج شما را کاهش دهد. این ترفند پست اینستاگرام، ممکن است بخش‌هایی از تصویر را نامفهوم ‌کند و در نتیجه آن پست لایک و کامنت خوبی دریافت نکند. توصیه می‌شود از عکس‌ها و بنرهایی برای پازلی کردن پیج خود استفاده کنید که کیفیت و جزئیات زیادی داشته باشند.

یکی از اشتباهات رایج در اینستاگرام ویرایش نکردن عکس‌ها و ویدئو‌هایی است که پست می‌کنید. شما با یک ادیت ساده می‌تواند تا بیش از 45 درصد به تعامل و جذابیت پست خود بیفزاید.

افزایش تعامل با عکس پازلی

عکس پازلی اینستاگرام خوب است؟

یکی از مزیت‌ها و کاربرد انتشار عکس پازلی اینستاگرام، نشان دادن جزئیات آن عکس است. زمانی که شما یک عکس را به صورت کامل منتشر می‌کنید، فالوئرهای شما تا حد مشخصی می‌توانند با کشیدن دو انگشت خود روی آن زوم کنند. بنابراین طبیعی است جزئیات عکس به خوبی دیده نشود. اما زمانی که یک عکس به صورت پازلی و در چند تصویر منتشر می‌گردد، هر عکس نشان‌دهنده بخشی از جزئیات عکس اصلی می‌شود. به عنوان مثال زمانی که بخواهید جزئیات یک لباس یا جواهر را در پیج خود به نمایش بگذارید، این کار یک روش عالی و تأثیرگذار است.

عکس‌های پازلی را همچنین می‌توانید برای تصاویری استفاده کنید که می‌خواهید افراد از آن‌ها کپی‌برداری نکنند. چرا که هر تکه از عکس به صورت جداگانه است و اگر کسی بخواهد از کل صفحه اسکرین‌شات بگیرد تصاویر کوچک‌ و بی‌کیفیت خواهند شد.

همچنین یکی دیگر از مزیت‌های این روش پست گذاشتن، استفاده از آن در پست کردن تصاویر پانوراماست. به بازنمایی یک منظره یا سوژه، با زاویه‌ای باز چه در عکاسی و نقاشی یا حتی در فیلم‌‌برداری پانوراما (سراسر نمایی) گفته می‌شود. تصاویر پانوراما یا توسط نرم‌افزارها یا از طریق لنز دوربین‌ها درست می‌شوند، به این تصاویر، عکس‌های 360 درجه نیز گفته می‌شود. با استفاده از روش عکس پازلی اینستاگرام به راحتی می‌توانید این نوع تصاویر را پست کنید و با جزئیات به فالوئرهای خود نشان دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    به هر صورت لازم است توجه داشته باشید که دائماً از این روش برای انتشار پست در صفحه اینستاگرامی خود استفاده نکنید. انتشار عکس پازلی اینستاگرام، زمانی تأثیرگذار و جذاب است که به ندرت در صفحه شما دیده شود. در غیر این صورت صفحه مرتبی نخواهید داشت و تعداد زیاد پست‌های شما مخاطب را کلافه خواهد کرد.

    جمع‌بندی

    از جمله ایده‌های جالب برای اینستاگرام پست‌های پازلی هستند. عکس پازلی اینستاگرام یا تصاویر چند تکه می‌توانند ظاهر پیج شما رو تغییر داده و حال و هوای متفاوتی به آن ببخشند:

    • بسیاری از کاربران برای ایجاد یک فضای متفاوت در ظاهر پیج خود، از عکس پازلی اینستاگرام خود استفاده می‌کنند.
    • عکس مورد نظر را می‌توانید توسط فوتوشاپ یا برنامه‌های مخصوص گوشی‌های اندرویدی و آیفون پازلی برش بزنید.
    • برنامه‌هایی که برای این کار و مناسب گوشی ساخته شده‌اند، رابط کاربری ساده دارند. تنها کافی است عکس مورد نظر خودتان را در یکی از آن‌ها باز کنید و تعداد پازل‌هایی که می‌خواهید را وارد نموده و تکه‌های عکس را سیو کنید.
    • سعی کنید برای عکس پازلی، از تصاویر بسیار باکیفیت و شفاف استفاده شود تا موقع پازلی برش زدن آن‌ها، تصاویر بر اثر کمی کشیدگی تار و بی‌کیفیت نشود.
    • در این مطلب پادرو ابزارهایی برای ساخت عکس پازلی معرفی شد تا کاربران گوشی‌های اندروید و آیفون و حتی با استفاده از فوتوشاپ بتوانند از مزیت آن‌ها برای تعامل اینستاگرام استفاده نمایند.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    Ivorymix

    Thepreviewapp

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.