راهنمای محدود شدن کامنت در اینستاگرام

0

ممکن است اخیراً با این پیام در اینستاگرام مواجه شده باشید که بخش کامنت‌ها یا نظرات محدود شده است و نمی‌توانید همانند قبل نظر خود را ثبت کنید. اما دلیل این پیام چیست؟ در این مقاله قصد داریم به دلایل و بررسی محدود شدن کامنت در اینستاگرام بپردازیم و در ادامه نیز راه حل‌های آن را عنوان کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

محدود شدن کامنت در اینستاگرام به چه معناست؟

پیام «نظرات یا کامنت‌های شما برای این پست محدود شده است» به این معنی است که کاربری که این محتوا را منتشر کرده محدودیتی برای کامنت‌های این پست در نظر گرفته است و تنها افراد خاصی امکان نظر دادن را دارند.  این تنظیمات از بخش حریم خصوصی در اینستاگرام انجام می‌شود و فقط یک گروه منتخب از افراد مانند دنبال‌کنندگان کاربر می‌توانند در مورد پست‌های او نظر دهند.

در اینستاگرام قابلیتی وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که کنترل کنند چه کسی می‌تواند روی پست‌هایشان کامنت بگذارد. به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند در مورد پست‌های شما نظر بدهند، می‌توانید آن را در تنظیمات خود تغییر دهید. از سوی دیگر، اگر نمی‌خواهید افراد در مورد آن پست نظر بدهند، می‌توانید نظرات را برای یک پست خاص غیرفعال کنید. بنابراین قابلیت محدود شدن کامنت می‌تواند به افراد کمک زیادی کند.

راهنمای محدود شدن کامنت در اینستاگرام

پیام «نظرات یا کامنت‌های شما برای این پست محدود شده است» به این معنی نیست که شما در اینستاگرام بلاک شده‌اید. این فقط به این معنی است که صاحب پیج نظرات خود را به گروهی از افراد محدود کرده است. در صورتی که کاربر نظرات خود را محدود کرده است، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل می‌تواند این باشد که کاربران بخواهند از اسپم جلوگیری کنند.

پیام «نظرات یا کامنت‌های شما برای این پست محدود شده است» به این معنی نیست که شما در اینستاگرام بلاک شده‌اید.

دلیل عمده محدود کردن تعداد کامنت‌ها

اگر کاربر یک سلبریتی شناخته‌شده یا یک شخصیت عمومی باشد، ممکن است نظرات خود را برای جلوگیری از کامنت‌های اسپم‌ محدود کند. در مرحله بعد، کاربر ممکن است بخواهد تعداد نظرات منفی را کاهش دهد. طبیعتاً، هر چه شخصی محبوب‌تر باشد، از طرف کاربران نفرت بیشتری دریافت می‌کند. بنابراین محدود شدن کامنت آنها می‌تواند اقدامی برای کاهش نظرات منفی باشد. در نهایت، ممکن است کاربر بخواهد نظراتی را که برای او مهم هستند (مثلاً نظرات دنبال‌کنندگانش) را فیلتر کند.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

به طور خلاصه، اگر در بخش نظرات یک پست، پیام «نظرات یا کامنت‌های شما برای این پست محدود شده است» را مشاهده کردید، به این معنی است که کاربر کنترل کرده است که چه کسی می‌تواند روی پست‌های او نظر ثبت کند.

دلیل محدود شدن کامنت در اینستاگرام چیست؟

زمانی هست که اکانت شما از طرف اینستاگرام بلاک می‌شود. به این معنی که شما نمی‌توانید کارهای معمولی اینستاگرام مانند لایک کردن و کامنت گذاشتن را انجام دهید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما برخی از قوانین این پلتفرم را نقض کرده باشید. در این حالت برای حساب شما محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود که شما را از انجام فعالیت‌های گفته شده منع می‌کند. اما دلیل محدود شدن کامنت چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل محدود شدن کامنت برای حساب شما زمانی است که اینستاگرام تشخیص می‌دهد شما ربات هستید. این تشخیص زمانی رخ می‌دهد که اینستاگرام کامنت‌های اسپم و بیش از اندازه را شناسایی کند. همچنین در صورت ساخت اکانت‌های متعدد و فیک نیز احتمال محدود شدن حساب شما وجود دارد. در ادامه دلایلی را نام می‌بریم که باعث محدود شدن حساب شما در اینستاگرام می‌شوند.

  • به‌روز نبودن نسخه اینستاگرام
  • تکمیل نکردن اطلاعات حساب کاربری
  • تکرار زیاد کامنت برای یک پست خاص
  • کامنت‌های توهین‌آمیز و گزارش آن توسط کاربران
  • پیروی نکردن از قوانین اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین دلایل محدود شدن کامنت برای حساب شما زمانی است که اینستاگرام تشخیص می‌دهد شما ربات هستید.

روش‌هایی برای خارج کردن حساب از حالت بلاک

در صورتی که حساب شما بلاک شده باشد، روش‌هایی برای خارج کردن آن از این حالت وجود دارد. البته لازم به ذکر است که در برخی مواقع ممکن است حساب شما به طور کلی توسط اینستاگرام محدود شود. در ادامه به توضیح این روش‌ها می‌پردازیم.

  • اگر تا به حال به وای‌فای وصل بودید، از اینترنت خط یا (Data) استفاده کنید.
  • از نرم‌افزارهای تغییر (IP) استفاده کنید.
  • حساب اینستاگرام خود را به باقی شبکه‌های اجتماعی خود متصل کنید.
  • به اینستاگرام گزارش دهید.

در آخر نیز باید بدانید که بلاک شدن حساب و محدود شدن کامنت در اینستاگرام معمولاً به صورت موقتی است و پس از 24 ساعت برطرف می‌شود. بنابراین بهتر است ابتدا به مدت 24 ساعت صبر کنید. در صورتی که حساب شما از حالت محدود بودن خارج نشد، روش‌های دیگر را امتحان کنید.

نحوه انتخاب افراد برای محدود شدن کامنت

برای انتخاب افرادی که می‌توانند روی پست‌های اینستاگرام شما نظر بدهند، «به پروفایل خود > منو > حریم خصوصی > نظرات > اجازه دادن به نظرات از» بروید و یکی از چهار گزینه را انتخاب کنید.

در اینجا یک راهنمای گام‌به‌گام در مورد نحوه انجام این کار، یعنی محدود شدن کامنت آورده شده است:

  1. به پروفایل خود بروید.
  2. روی منوی گوشه سمت راست بالای نمایه خود کلیک کنید.
  3. به حریم خصوصی بروید.
  4. روی نظرات کلیک کنید.
  5. به بخش «مجاز نظرات از» بروید.
  6. یکی از چهار گزینه را انتخاب کنید.

چهار گزینه وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • همه افراد:
    • همه می‌توانند در مورد پست‌های شما نظر دهند.
  • افرادی که شما دنبال می‌کنید و دنبال‌کنندگان شما:
    • فقط افرادی که دنبال می‌کنید و دنبال‌کنندگان شما می‌توانند در مورد پست‌های شما نظر دهند.
  • افرادی که شما آنها را دنبال می‌کنید:
    • فقط افرادی که آنها را دنبال می‌کنید، می‌توانند در مورد پست‌های شما نظر دهند.
  • دنبال‌کنندگان شما:
    • فقط افرادی که آنها را دنبال می‌کنید، می‌توانید در مورد پست‌های خود نظر دهید.

در صورتی که به همه اجازه کامنت بدهید، همه می‌توانند روی پست‌های شما نظر بدهند. یعنی تفاوتی نمی‌کند که آن کاربر شما را فالو کند یا خیر.

با اجازه دادن به نظرات افرادی که دنبال می‌کنید و دنبال‌کنندگان شما، افرادی که شما را دنبال می‌کنند و افرادی که شما آنها را دنبال می‌کنید، می‌توانند در مورد پست‌های شما نظر دهند. با این حال، افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند، نمی‌توانند روی پست‌های شما نظر بدهند.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

در مرحله بعد، اگر «افرادی که دنبال می‌کنید» را انتخاب کنید، فقط افرادی که شما آنها را دنبال می‌کنید، می‌توانند روی پست‌های شما نظر دهند.

در نهایت، گزینه «فالوئرهای شما» فقط به افرادی که شما را دنبال می‌کنند اجازه می‌دهد تا در مورد پست‌های شما نظر دهند. در صورتی که نمی‌خواهید هیچ نظری در مورد یک پست خاص ارائه شود، می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی نماد «سه نقطه» و سپس روی «خاموش کردن نظر دادن» انجام دهید. این کار مانع از اظهار نظر هر کسی در مورد یک پست خاص می‌شود.

چگونه از کامنت گذاشتن دیگران در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از کامنت گذاشتن دیگران در پست اینستاگرام خود، می‌توانید آن کاربر را محدود کنید.

  1. برای این کار ابتدا وارد پروفایل کاربر مورد نظر شوید.
  2. روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای نمایه آنها کلیک کنید.
  3. «محدود کردن» را انتخاب کنید.
  4. روی «رد کردن» کلیک کنید.

اگر نمی‌خواهید شخصی را از طریق پروفایل او محدود کنید، می‌توانید از طریق نظرات خود نیز این کار را انجام دهید. وقتی شخصی را در اینستاگرام محدود می‌کنید، نظرات او برای دیگران قابل مشاهده نخواهد بود.

به عبارت دیگر در صورت محدود شدن کامنت، اگر آنها در مورد پست‌های شما نظر دهند، نظرات آنها فقط برای خودشان و شما قابل مشاهده است. با محدود کردن کامنت در اینستاگرام برای یک نفر، این گزینه را نیز دریافت می‌کنید که نظر(های) او را نشان دهید یا خیر.

می‌توانید نظر کاربری را که کامنت‌هایش را روی پست خود محدود کرده‌اید، تأیید یا حذف کنید. با تأیید نظر، کامنت او به دیگران نشان داده می‌شود. از طرفی اگر آن را حذف کنید، نظر حذف خواهد شد.

محدود کردن یک کاربر، جایگزین بهتری برای بلاک کردن اوست. زیرا همچنان می‌تواند پروفایل شما را پیدا و مشاهده کند. در صورتی که از محدود شدن (Limit) کامنت در اینستاگرام صرف نظر کردید، می‌توانید با توجه به همین آموزش، تنظیمات را غیرفعال کنید.

لیمیت شدن کامنت در اینستاگرام

همانطور که پیش‌تر اشاره شد اگر نمی‌توانید روی برخی از پست‌های اینستاگرام نظر بدهید، آن شخص نظرات خود را به گروه(های) منتخب افراد محدود کرده است. در واقع این کار با قابلیت محدود شدن کامنت در اینستاگرام امکان‌پذیر است.

بنابراین، اگر بخواهید در مورد پست آنها نظر بدهید، پیامی وجود خواهد داشت که می‌گوید: «نظرات یا کامنت‌های شما برای این پست محدود شده است. با این حساب و با قابلیت محدود شدن کامنت در اینستاگرام شما نمی‌توانید در مورد برخی از پست‌های اینستاگرام نظر دهید. زیرا برخی از افراد کامنت‌های پست‌های خود را از بخش تنظیمات، محدود کرده‌اند.

همانطور که گفته شد، اگر نمی‌توانید روی یک پست اینستاگرام کامنت بگذارید، یا به این دلیل است که آن شخص را دنبال نمی‌کنید یا او شما را دنبال نمی‌کند. برای بررسی اینکه آیا نظرات خود را به افرادی که آنها را دنبال می‌کنند، محدود کرده‌اند، می‌توانید آن شخص را فالو کنید. اگر بتوانید پس از فالو کردن آن شخص نظر بدهید، آن‌ها نظرات خود را به دنبال‌کنندگان خود محدود کرده‌اند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کنترل کامنت‌ها در اینستاگرام

    عمومی نگه‌داشتن نمایه اینستاگرام برای ارتباط با کاربران بیشتر بسیار مهم است. هر طور که باشد، به همین ترتیب اجازه می‌دهد تا بخش کامنت‌ها از کنترل خارج شده و نظرهای اسپم در آنها زیاد دیده شود. خوشبختانه، با کنترل‌های امنیتی اینستاگرام، می‌توانید کامنت‌ها را مدیریت کرده و افرادی را انتخاب کنید که می‌توانند زیر پست‌های شما نظر بدهند.

    کنترل کامنت‌ها در اینستاگرام

    تنظیمات محدود شدن کامنت در اینستاگرام

    برای تنظیمات محدود شدن کامنت در اینستاگرام باید:

    1. اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی خود باز کنید.
    2. حال وارد صفحه پروفایل یا حساب خود شوید.
    3. برای این کار می‌توانید در نوار پایین روی عکس خود کلیک کنید.
    4. با کلیک کردن روی سه نقطه بالای صفحه، بخش منو را باز کرده و سپس وارد تنظیمات شوید.
    5. حال حریم خصوصی را انتخاب کنید.
    6. در ادامه وارد منوی «Remarks» شوید.
    7. در اینجا، اولین انتخاب «Permit Comments From» به شما این امکان را می‌دهد که محدود کنید کدام دسته از افراد می‌توانند زیر پست‌های شما نظر ثبت کنند.
    8.  به طور طبیعی، با فرض اینکه شما یک حساب عمومی یا اکانت عمومی (Public)، این تنظیم روی «همه» قرار دارد.
    9. شما می‌توانید آن را تغییر دهید تا فقط از افرادی که دنبال می‌کنید، طرفدارانتان یا هر دو اظهار نظر دریافت کنید.
    10. سپس مجدداً می‌توانید منحصراً مانع از اظهار نظر افراد در پست‌های خود شوید.
    11. برای انجام این کار، گزینۀ «Square Comments From» در تنظیمات «Remarks» را لمس کنید.
    12. از فیلد متنی در بالاترین نقطه صفحه، به دنبال دسته اینستاگرام شخص بگردید.
    13. هنگامی که آنها در نتایج ظاهر شدند، دکمه آبی «Square» را انتخاب کنید.
    14. شما می‌توانید هر تعداد پروفایل اینستاگرام را که دوست دارید به این لیست اضافه کنید.

    برای تغییر این انتخاب و محدود شدن کامنت در آینده‌ای نه چندان دور، کافی است:

    • دوباره از این صفحه بازدید کنید
    • روی دکمه “Unblock” کلیک کنید تا آن شخص از این لیست خارج شود.

    در این روند آن کاربر متوجه نمی‌شود که شما برای او محدودیت ایجاد کرده‌اید. آنها در هر صورت می‌توانند نظرات جدیدی را زیر پست‌های شما بنویسند. در هر صورت، این کامنت‌ها برای هیچ کس، حتی برای شما، نشان داده نمی‌شود. اگر نیاز به مشاهده و خواندن کامنت‌های افراد محدود شده دارید، می‌توانید از محدودیت اینستاگرام استفاده کنید.

    زمانی که کاربری را در اینستاگرام محدود می‌کنید، نظرات او نشان داده نمی‌شود. به هر حال، اینستاگرام آنها را پنهان می‌کند و در زیر پست‌های شما کامنتی از کاربر محدود به عنوان «نظر محدود» نشان می‌دهد. شما می‌توانید با کلیک کردن روی گزینه «مشاهده نظر» آن را خوانده یا با دکمه «پاک کردن» آن را حذف کنید.

    برای محدود شدن کامنت و محدود کردن یک اکانت اینستاگرام، به پروفایل فرد مراجعه کرده و سپس روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. در آخر «محدود کردن» یا «Confine» را از انتخاب کنید.

    محدود شدن کامنت در اینستاگرام برای دیگران

    اگر قصد داشته باشید کاری کنید که کاربران دیگر نتوانند به دلیل محدود شدن کامنت زیر پست شما نظر بدهند، باید از آموزش زیر پیروی کنید.

    1. به پروفایل خود بروید و روی سه خط در بالا سمت راست کلیک کنید.
    2. تنظیمات را انتخاب کنید.
    3. روی (Privacy and Security) کلیک کنید.
    4. (Comment Controls) را انتخاب کنید.
    5. مطمئن شوید که پنهان کردن نظرات توهین آمیز روشن است.
    6. (Manual Filter) را روشن کنید.

    جمع‌بندی

    • در این مطلب با راهنمای محدود شدن کامنت و آموزش رفع این مشکل آشنا شدید.
    • شما می‌توانید در صورت محدود شدن کامنت از روش‌هایی برای خارج کردن حساب خود از این حالت استفاده کنید.
    • پیش از هر چیز درصورت محدود شدن کامنت، 24 ساعت صبر کنید. به طور معمول حسابتان از حالت بلاک خارج خواهد شد.
    • شما تا به حال از روش دیگری برای برطرف کردن مشکل محدود شدن کامنت اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    Techstory

    Follochain

    Instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.