انواع جعبه و بسته بندی شمع + ترفندهای بسته بندی

0

این روزها افراد بسیاری از شمع‌های متفاوت برای اهداف گوناگون استفاده می‌کنند. به همین دلیل تولیدکنندگان زیادی اقدام به تولید شمع در اندازه‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متفاوت کرده‌اند. برخی از این افراد اقدام به فروش این شمع‌ها به صورت آنلاین می‌کنند. اما باید بدانید که در فروش آنلاین شمع، تنها ساخت شمع باکیفیت و جذاب کافی نیست و باید به بسته بندی شمع نیز توجه شود.

عدم توجه به این نکته می‌تواند باعث شود تا مشتریان علاقه خود را به محصولات شما به دلایل متفاوت مانند آسیب دیدن شمع در زمان جابه‌جایی از دست بدهند. به همین دلیل در این مطلب از وبلاگ پادرو قصد داریم تا نکاتی را در خصوص بسته بندی شمع بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت بسته بندی شمع

اهمیت بسته بندی شمع

همان‌طور که گفتیم، برای فروش آنلاین و اینترنتی، باید به بسته بندی شمع توجه بسیاری شود. بسته‌بندی‌های نامناسب از زیبایی محصول شما می‌کاهند. اولین برخوردی که خریداران با محصول ارسال شده توسط کسب‌وکار شما دارند، بسته بندی شمع است. پس همین امر را باید اولین نکته‌ای دانست که باعث می‌شود، بسته بندی شمع از اهمیت بالایی برخوردار باشد. همچنین توجه داشته باشید که شمع‌ها از موم ساخته می‌شوند. به همین دلیل ماهیتی آسیب‌پذیر دارند.

اگر بسته بندی شمع مناسب نباشد، ممکن است در جریان جابه‌جایی و رساندن کالا به دست مشتریان، شمع ساخته شده، آسیب ببیند. پس اگر برای اعتبار کسب‌وکار خود ارزش قائل هستید و دوست ندارید که مشتریان خود را از دست بدهید باید به بسته بندی مناسب و اصولی شمع‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شمع‌ها کالاهایی آسیب‌پذیر هستند که به راحتی می‌شکنند و آسیب می‌بینند. به همین دلیل باید از بسته‌بندی‌های مناسب برای آن‌ها استفاده کرد.

نکات مهم در بسته بندی شمع

نکات مهم در بسته بندی شمع

تا اینجا متوجه شدیم که بسته بندی شمع به دلیل آسیب‌پذیر بودن این کالا از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل باید به برخی نکات در هنگام بسته‌ بندی شمع توجه بسیاری داشت. مهم‌ترین نکاتی را که باعث می‌شوند تا سلامت محصولات شما حفظ شود و اعتبار بیشتری میان مشتریان خود داشته باشید، در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

1- انتخاب جعبه مناسب

انتخاب جعبه مناسب را باید اولین و یکی از مهم‌ترین گام‌ها در بسته بندی شمع مناسب دانست. باید جعبه‌ای که انتخاب می‌کنید به گونه‌ای باشد که از رسیدن آسیب به شمع جلوگیری کند. همچنین زیبایی این جعبه را فراموش نکنید. فراموش نکنید که جعبه شمع باید اندازه‌ای مناسب داشته باشد. بسته‌های کوچک‌تر خود تبدیل به عاملی برای صدمه رسیدن به شمع‌ها خواهند شد. جعبه‌های بسیار بزرگ را باید با اقلام متفاوتی مانند پلاستیک حباب‌دار آن هم در حجم زیاد پر کرد تا به محصول آسیب نرسد.

چگونه جعبه با سایز مناسب پیدا کنیم؟

انتخاب جعبه با سایز مناسب یکی از مهم‌ترین اصول انواع بسته‌بندی مانند بسته بندی شمع است. برای این که بتوانید جعبه مناسب را پیدا کنید، باید بدانید که عرض، طول و ارتفاع شمع‌های شما چقدر است. پس از آن جعبه مناسب، جعبه‌ای است که اندکی بزرگ‌تر از اندازه‌های شمع باشد تا بتوان از محافظ نیز استفاده کرد.

انواع جعبه برای بسته بندی شمع

جعبه‌های متفاوتی در بازار وجود دارد که مناسب‌ترین انواع این جعبه‌های برای بسته بندی شمع عبارتند از:

1- کارتن مقوایی

کارتن مقوایی را باید ارزان‌ترین و رایج‌ترین نوع جعبه برای بسته بندی شمع دانست. این کارتن‌ها را می‌توان در هر ابعادی سفارش داد. یکی از دلایل پرطرفدار بودن کارتن‌های مقوایی، قابلیت چاپ روی آن‌هاست. برندها از این قابلیت استفاده می‌کنند و روی کارتن مقوایی مواردی مانند نام و لوگوی برند را چاپ می‌کنند. همچنین با اندکی خلاقیت می‌توان زیبایی بیشتری به این نوع بسته‌بندی بخشید.

2- جعبه طلقی

جعبه طلقی یکی دیگر از انواع بسته‌بندی مناسب برای شمع‌هاست. البته توجه داشته باشید که باید از طلق‌های مناسب و باکیفیت استفاده کنید تا به شمع‌ها آسیب نرسد. شاید یکی از جذاب‌ترین مزایای استفاده از جعبه طلقی، مشاهده محصول درون آن است. همین مزیت باعث می‌شود تا مشتریان به راحتی و بدون باز کردن بسته‌بندی، بتوانند محصول درون آن را مشاهده کنند.

استفاده از برچسب‌هایی حاوی نام و لوگو برند و چسباندن آن‌ها برای مهروموم این نوع بسته‌بندی از دیگر کارهایی است که می‌تواند در رضایت بیشتر مشتری تأثیر داشته باشد. همچنین مشاهده بیشتر نام برند باعث شناخته شدن آن توسط افراد بیشتری خواهد شد.

3- هارد باکس

هارد باکس‌ها را باید یکی دیگر از انواع بسته بندی شمع دانست. البته بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که معمولاً قیمت هارد باکس‌ها بیشتر از انواع دیگر جعبه‌هاست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از این نوع جعبه برای بسته‌بندی محصولات کادویی و لوکس خود استفاده کنید. این نوع بسته‌بندی به دلیل مقاومت بالا و زیبایی خاصی که دارد باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند این محصولات را به عنوان کادو انتخاب کنند و خیالشان راحت باشد که شمع درون آن‌ها صدمه‌ای نخواهد دید.

2- محافظ

نکته دیگری که در بسته بندی شمع باید به آن توجه کرد، پر کردن جعبه با اقلام مناسب است. موارد بسیاری برای پر کردن جعبه‌ها در بازار وجود دارند. اما از پلاستیک حباب‌دار می‌توان به عنوان بهترین گزینه برای پر کردن بسته‌ها نام برد. این نوع پلاستیک‌ها می‌تواند بخشی از ضربات را جذب کند و جلوی رسیدن آسیب به محصولات را بگیرد. البته بسیاری افراد برای افزایش جذابیت بسته‌ بندی شمع‌ها از کاغذ کرافت و نخ‌های کنفی نیز استفاده می‌کنند.

کاغذ کرافت و پلاستیک حباب‌دار از مرسوم‌ترین کالاهایی است که از آن به عنوان محافظ در جعبه بسته‌بندی برای شمع‌های گوناگون استفاده می‌شود.

بسته بندی شمع در منزل

بسته بندی شمع در منزل

همان‌طور که گفتیم این روزها بازار خرید و فروش شمع‌های متفاوت از رونق خوبی برخوردار است. به همین دلیل افراد بسیاری به تولید شمع اقدام کرده‌اند. برخی از این افراد این کار را در خانه انجام می‌دهند تا بتوانند درآمد خود را افزایش دهند و از مزایای کار در خانه نیز بهره‌مند شوند. این افراد می‌توانند از بسته‌‌بندی‌های متفاوتی برای شمع‌های خود استفاده کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    توصیه‌ای که می‌توان به این افراد کرد این است که از خلاقیت بیشتری استفاده کنند. این افراد می‌توانند جعبه‌های خاص و متفاوت را سفارش دهند و حتی روی آن‌ها اندکی کار انجام دهند تا زیبایی بسته بندی شمع را افزایش دهند. کاغذ کرافت و استفاده از نخ کنفی در بسته‌بندی از دیگر نکاتی است که باعث می‌شود این افراد بتوانند بسته‌بندی جذاب‌تری داشته باشند.

    بسته بندی شمع برای پست

    هیچ کس دوست ندارد شمعی شکسته یا آسیب دیده را تحویل بگیرد. همان‌طور که گفتیم شمع‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند. به همین دلیل برای جلوگیری از شکستن شمع در پست باید از جعبه‌های مناسب برای بسته‌بندی استفاده کرد. احتمال شکستن یا آسیب رسیدن به شمع در هنگام جابه‌جایی آن با پشت زمانی که از جعبه‌های تلقی استفاده می‌کنید بسیار بیشتر از زمانی است که از کارتن‌های مقوایی باکیفیت یا هارد باکس استفاده کرده‌اید. به همین دلیل اگر شما از آن دسته افراد هستید که از پست و روش‌های مشابه برای رساندن محصولات خود به دست مشتریان استفاده می‌کنید، حتماً از بسته‌بندی‌های محکم‌تری استفاده کنید تا احتمال آسیب رسیدن با محصولات کاهش یابد

    در هنگام انتخاب بسته‌بندی مناسب برای شمع‌های خود، حتماً از خلاقیت به بهترین شکل استفاده کنید تا بتوانید جذابیت محصولات خود را افزایش دهید.

    روش های بسته بندی شمع

    علاوه بر روش‌ها و موارد گفته شده مانند محافظ و جعبه، می‌توان شمع‌ها را با استفاده از موارد دیگری نیز بسته‌بندی کرد. در ادامه به چند مورد بسیار متفاوت برای بسته‌بندی شمع اشاره خواهیم کرد.

    1- بسته بندی شمع با پلاستیک سلفون

    بسته بندی شمع با پلاستیک سلفون یکی از ارزان‌ترین روش‌ها برای این کار است. البته باید توجه داشته باشد که این نوع بسته‌بندی نمی‌تواند جلوی رسیدن آسیب به شمع‌ها را بگیرد و بهتر است از آن برای شمع‌هایی که احتمال آسیب دیدن کمتری دارند و یا قرار است آن‌ها را در جعبه‌ای مناسب قرار دهید، استفاده کنید.

    2- بسته بندی شمع با کاغذ مومی

    کاغذ مومی هم یکی دیگر از اقلامی است که می‌توان از آن برای بسته بندی شمع‌ استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که از این کالا باید به شکلی مناسب استفاده کنید تا زیبایی بسته‌بندی را از بین نبرید.

    3- استفاده از کاور شمع

    کاور شمع یکی دیگر از مواردی است که می‌توان از آن به عنوان روشی برای بسته بندی شمع‌ها استفاده کرد. البته پیشنهاد می‌کنیم که در زمان طراحی کاور برای شمع‌های خود از خلاقیت به بهترین شکل استفاده کنید تا کاورهایی جذاب و زیبا داشته باشید. همچنین استفاده از کاور می‌تواند باعث شود تا هزینه بسته‌بندی کاهش پیدا کند.

    4- استفاده از جعبه هدیه

    یکی دیگر از محصولاتی که می‌توانید از آن برای بسته بندی شمع‌های هدیه‌ای و جذاب خود استفاده کنید، جعبه هدیه است. این جعبه‌ها را می‌توان در بازار در اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوت پیدا کرد. همچنین می‌توان با اندکی زمان آن‌ها را در خانه ساخت تا هزینه بسته‌بندی را کاهش دهید. این نوع بسته‌بندی اگر به شکلی مناسب ساخته شود، علاوه بر افزایش زیبایی بسته‌بندی، می‌تواند جلوی رسیدن آسیب به شمع‌ها را نیز بگیرد.

    ایده بسته بندی شمع

    ایده بسته بندی شمع

    در این مقاله در خصوص روش‌های بسته بندی شمع نکاتی را بیان کردیم. برای این که بتوانید به بهترین شکل کار بسته بندی شمع‌هایی که تولید کرده‌اید را انجام دهید باید از جعبه مناسب در کنار محافظ خوب برای شمع‌ها استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، خلاقیت در بسته‌بندی شمع است. یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌هایی که می‌توانید در هنگام بسته‌ بندی شمع از آن استفاده کنید، استفاده از لوگوی برند خود به صورت مهر است.

    مهروموم بسته‌بندی با استفاده از لوگوی برند با استفاده از لوگو و کمی موم برای بسیاری افراد جذاب است. توجه داشته باشید که هیچ کس دوست ندارد زمانی که محصول را تحویل می‌گیرد، با بسته‌بندی باز شده مواجه شود. به همین دلیل با استفاده از این روش نه تنها جذابیت بسته‌بندی خود را بالاتر برده‌اید، بلکه میزان اطمینان مشتریان به برند خود را نیز افزایش خواهید داد.

    ایده جذاب دیگری که می‌توانید از آن در هنگام بسته‌ بندی شمع استفاده کنید، چاپ نام و لوگوی خود روی کاغذ کرافت است. پس از آن با استفاده از این کاغذ کرافت، شمع‌های را بسته‌بندی کنید و برای مشتریان ارسال کنید.

    استفاده از جعبه‌های شمع چندتایی نیز ایده دیگری است که می‌توانید از آن برای فروش بیشتر و همچنین جذاب‌تر کردن بسته‌بندی محصولات خود استفاده کنید. شمع‌های کوچک طرفداران بسیاری دارند و به همین دلیل بسته‌های چندتایی این شمع‌ها می‌تواند مورد توجه افراد بسیاری قرار گیرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب ایده‌های فروش شمع در اینستاگرام را مطالعه کنید تا در مورد راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی تولید شمع اطلاعات بیشتری به دست آورید.

    جمع‌بندی

    • این روزها افراد بسیاری به انواع شمع‌ها علاقه دارند و به همین دلیل کار تولید شمع‌های متفاوت رونق گرفته است.
    • بسیاری افرادی که اقدام به تولید شمع‌ می‌کنند، با عدم توجه به بسته شمع باعث می‌شوند تا مشتریانشان کاهش پیدا کند.
    • شمع‌ها کالاهایی آسیب‌پذیر هستند که به راحتی می‌شکنند و آسیب می‌بینند. به همین دلیل باید از بسته‌بندی‌های مناسب برای آن‌ها استفاده کرد.
    • در هنگام بسته‌ بندی شمع به مواردی مانند جعبه مناسب و محافظ توجه کنید.
    • معمولاً برای بسته‌بندی شمع‌های گوناگون از جعبه‌های مقوایی، طلقی و هارد باکس استفاده می‌شود.
    • کاغذ کرافت و پلاستیک حباب‌دار از مرسوم‌ترین کالاهایی است که از آن به عنوان محافظ در جعبه بسته‌بندی برای شمع‌های گوناگون استفاده می‌شود.
    • بسته‌بندی‌های دیگری مانند بسته‌های شمع چندتایی، استفاده از پلاستیک سلفون و کاغذ مومی نیز وجود دارد که برخی برندها با استفاده از آن‌ها شمع‌های خود را بسته‌بندی می‌کنند.
    • در هنگام انتخاب بسته‌بندی مناسب برای شمع‌های خود، حتماً از خلاقیت به بهترین شکل استفاده کنید تا بتوانید جذابیت محصولات خود را افزایش دهید.
    • شما در خصوص بسته‌بندی شمع چه می‌دانید؟ از چه روش‌هایی برای بسته‌بندی شمع‌های تولیدی خود استفاده می‌کنید؟ آیا بسته‌بندی دیگری برای شمع می‌شناسید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    Pinterest

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.