با بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس آشنا شوید

0

بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری چه اهمیتی برای یک سایت فروشگاهی دارند؟ تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر سایت شما مورد حملهٔ هکرها قرار گیرد، چگونه می‌توانید تنظیمات و اطلاعات مهم سایت را بازیابی کنید؟ یا اگر به طور تصادفی، دسترسی خودتان به سایت را مسدود کنید، چه طور باید این مشکل را حل کنید؟

درست کردن فایل پشتیبان یا بکاپ، خیال شما را برای مواجهه با چنین شرایطی راحت می‌کند. شما می‌توانید به صورت دستی برای سایت وردپرسی خود بکاپ‌گیری کنید. اما بهترین افزونه‌های بک‌آپ‌گیری وردپرس با پشتیبان‌گیری خودکار و منظم، کار شما را ساده خواهند کرد. در این مطلب، ما به معرفی ۴ مورد از بهترین پلاگین‌های وردپرس برای بکاپ‌گیری و تهیهٔ نسخه پشتیبان خواهیم پرداخت.

بک آپ گرفتن از سایت وردپرس

با وجود آنکه برخی از هاست‌ها امکانات پیشتیبان‌گیری از سایت را نیز ارائه می‌کنند، در نهایت مسئولیت حفاظت از اطلاعات سایت به عهدهٔ صاحبان کسب‌وکارهاست. استفاده از بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس، آسان‌ترین راهی است که اطمینان کافی از ذخیرهٔ منظم اطلاعات و تغییرات سایت را برای صاحبان سایت‌ها به ارمغان می‌آورد.

نکات مهم برای انتخاب بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری

تنوع پلاگین‌های وردپرس برای بکاپ‌گیری سایت بسیار بالاست. برای اینکه بتوانیم بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری را از میان تعداد پرشماری از پلاگین‌های موجود انتخاب کنیم، لازم است با معیارهای مقایسه و انتخاب یک پلاگین بکاپ‌گیری آشنا باشیم. در این بخش، به نکات مهم برای انتخاب بهترین پلاگین پشتیبان‌گیری اشاره می‌کنیم.

نوع اطلاعات ذخیره شده

یک سایت فروشگاهی، از اطلاعات و داده‌های مختلفی تشکیل می‌شود. بعضی از افزونه‌های پشتیبان‌گیری سایت، تنها قابلیت ذخیرهٔ بخشی از اطلاعات را دارند. این اطلاعات معمولاً شامل دیتابیس و هستهٔ اصلی سایت وردپرسی است. با این حال، بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس، امکان ذخیرهٔ بک‌آپ کامل از تمامی اطلاعات سایت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نسخهٔ پشتیبان کامل، تمامی فایل‌ها و دیتابیس سایت شما شامل پست‌ها، صفحات، فایل‌های چندرسانه‌ای، پلاگین‌ها و تم‌ها را در بر می‌گیرد. با این حال، باید دقت کنید که بکاپ‌های کامل حجم بالایی داشته و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

ذخیره‌سازی فایل‌های پشتیبان در حافظهٔ ابری

بعضی از پلاگین‌های بکاپ‌گیری وردپرس، امکان ذخیره کردن فایل‌های بکاپ در فضای ابری را فراهم می‌سازند. برای بهره‌مندی از قابلیت ذخیره‌سازی ابری، ممکن است مجبور به خرید اکانت‌های پرمیوم باشید.

با این حال، دسترسی سریع به فایل‌های بازیابی در هر موقعیت زمانی و مکانی، موضوع مهمی در کسب‌وکار آنلاین است و با توجه به ترافیک سایت شما، در برخی موارد ارزش این هزینه را خواهد داشت. برای سایت‌های کوچک، ذخیرهٔ فایل‌ها در حافظهٔ کامپیوتر مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. با این حال همیشه باید از دسترسی و عدم آسیب دیدن فایل‌های خود مطمئن شوید.


بیشتر بخوانید: با ۱۰ مورد از بهترین افزونه‌های امنیت سایت آشنا شوید

فضای موجود برای ذخیره‌سازی

برخی از پلاگین‌های پشتیبان‌گیری وردپرس، در نسخهٔ‌ رایگان، امکان پشتیبان‌گیری کامل سایت را برای کاربران فراهم می‌سازند. اما فضایی که برای ذخیره‌سازی فایل‌های بکاپ عرضه می‌کنند نسبتاً کم است. این پلاگین‌ها، گزینهٔ مناسب برای سایت‌های هستند که به مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک اختصاص داشته و سرعت آپدیت آنها کم است.

اغلب سایت‌های فروشگاهی معمولاً به طور منظم آپدیت شده و از فایل‌های زیادی تشکیل می‌شوند. در این صورت، لازم است سرویسی متناسب با حجم سایت انتخاب کنید.

امکان استفاده از بکاپ‌های پیشین

تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از سایت فرآیند زمانبری است. با این حال شما برای اطمینان از بازیابی فایل‌ها و تنظیمات، به بکاپ‌گیری منظم نیاز دارید. یکی از قابلیت‌های کاربردی که برخی از بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس در اختیار کاربران قرار می‌دهند، امکان استفاده از بکاپ‌های قبلی است.

بدین ترتیب، در هر بار بکاپ‌گیری تنها تغییرات جدید به بکاپ قبلی اضافه شده و تمامی فایل‌ها، پست‌ها و اطلاعات از صفر پشتیبان‌گیری نخواهند شد. با این روش هوشمندانه، به طور قابل توجهی در زمان و فضای ذخیره‌سازی صرفه‌جویی می‌شود.

امکانات بکاپ‌گیری خودکار

عملیات بکاپ‌گیری خودکار، به معنی ذخیرهٔ فایل‌های بک‌آپ سایت در فاصله‌های زمانی و فرمت مشخص شده توسط شماست. در حال حاضر، پشتیبان‌گیری خودکار یکی از قابلیت‌های ثابت تمامی پلاگین‌های بکاپ‌گیری محسوب می‌شود. با این حال، نحوهٔ عملکرد پلاگین‌های مختلف در این زمینه یکسان نیست. تنظیمات زمانبندی پلاگین‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

عدم امکان پشتیبان‌گیری خودکار به صورت روزانه و حداقل یک بار در روز، از خط قرمزهای اساسی در انتخاب پلاگین بکاپ‌گیری برای سایت است.

بکاپ‌گیری لحظه‌ای و ساعتی برای سایت فروشگاهی

ذخیرهٔ فایل پشتیبان به صورت لحظه‌ای یا ساعتی، از جمله قابلیت‌های پیشرفته محسوب شده و معمولاً‌ در نسخه‌های پرمیوم بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس عرضه می‌شود. برای بسیاری از سایت‌های کوچک تا متوسط، یک بار بکاپ‌گیری در روز کافیست و نیازی به پشتیبان‌گیری ساعتی یا لحظه‌ای وجود ندارد.

پشتیبان‌گیری لحظه‌ای سایت فروشگاهی

با این حال، این قابلیت برای برخی از سایت‌های فروشگاهی ضروری است. اگر تعداد سفارشات ثبت شده توسط مشتریان در هر ساعت عدد قابل توجهی باشد، حفظ اعتبار برند در صورت مواجهه با مشکلات، ارزش سرمایه‌گذاری برای بکاپ‌گیری لحظه‌ای را خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین افزونه‌های آنالیز سایت برای وردپرس

قابلیت بازیابی سریع با یک کلیک

امکان بازیابی سریع با یک کلیک، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که در انتخاب بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس مورد توجه قرار می‌گیرد. آسان می‌سازد. شما ممکن است به دفعات، با مشکلاتی نظیر بالا نیامدن سایت، کار نکردن بعضی از فایل‌ها یا لینک‌ها، کند شدن سایت یا مواردی از این قبیل مواجه شوید.

در برخی موارد، علت‌یابی بروز این مشکلات نیاز به اطلاعات تخصصی و پیشرفته دارد. در این وضعیت، برای جلوگیری از طولانی شدن وضعیت نامطلوب و آسیب دیدن سئوی سایت، یکی از سریع‌ترین روش‌ها، بازگردانی سریع سایت به حالت قبل از بروز مشکلات است.

گاهی یافتن دلایل بروز یک مشکل برای سایت می‌تواند مدت‌ها طول بکشد. امکان بازگردانی سریع سایت به وضعیت مطلوب، کلید حل سریع بسیاری از مشکلات در مواقع بحرانی است.

امکانات کلون کردن و مهاجرت سایت

گاهی مهاجرت و تغییر هاست و دامنه برای بعضی سایت‌ها اجتناب‌ناپذیر است. در این شرایط، عملیات انتقال سایت از یک هاست یه هاست دیگر می‌تواند دشوار و وقت‌گیر باشد.

برخی از بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس، سرویس‌هایی برای انتقال سریع و خودکار سایت عرضه می‌کنند. بنابراین، بهتر است در انتخاب پلاگین بکاپ‌گیری به امکانات مربوط به کلون کردن و مهاجرت سایت نیز توجه کنید.

آشنایی با پلاگین بکاپ‌گیری وردپرس UpdraftPlus

UpdraftPlus را می‌توان پرطرفدارترین گزینه در میان بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس دانست. در حال حاضر، این پلاگین بر روی بیش از ۲ میلیون سایت نصب شده و امتیاز ۴.۹ از ۵ را از کاربران کسب کرده است.

این پلاگین، تمام توقعات از یک افزونهٔ بکاپ‌گیری را برآورده ساخته و در عین حال، چند ویژگی متمایز نسبت به سایر پلاگین‌های برتر این حوزه دارد. در ادامه به ویژگی‌های شاخص این پلاگین می‌پردازیم.

رابط کاربری آسان

یکی از دلایل اصلی محبوبیت UpdraftPlus، رابط کاربری بسیار آسان آن است. این افزونهٔ کاربردی به شما اجازه می‌دهد تا به سادگی نسخهٔ پشتیبان کامل از سایت خود تهیه کرده و آن را روی حافظهٔ ابری و یا روی سیستم کامپیوتری خود ذخیره کنید.

عملیات بازیابی اطلاعات و تنظیمات سایت با UpdraftPlus، به اندازهٔ مرحلهٔ بکاپ‌گیری آن ساده و سریع است. شما به راحتی می‌توانید از طریق پنل مدیریتی سایت وردپرس خود، با چند کلیک سایت را به نقطهٔ زمانی دلخواه خود بازگردانید.

بکاپ‌گیری خودکار با قابلیت ذخیره‌سازی ابری

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی UpdraftPlus، امکان بکاپ‌گیری خودکار طبق برنامه زمانبندی دلخواه شماست. آزادی عمل کاربران برای تنظیم برنامهٔ زمانبندی بکاپ‌گیری نسبتاً زیاد است و حتی امکان بکاپ‌گیری ساعتی نیز وجود دارد.

سیستم بکاپ‌گیری خودکار، قابلیت سینک شدن با تعداد بیشماری سرویس‌های حافظهٔ ابری از جمله Dropbox، Google Drive، Amazon S3، Rackspace، STP و SFTP را دارد. بنابراین، دست شما برای انتخاب محل ذخیرهٔ فایل‌های بکاپ باز خواهد بود.

بکاپ‌گیری بر اساس دسته‌بندی فایل‌ها و اطلاعات

یکی از قابلیت‌های کاربردی و شاخص این پلاگین، امکان بکاپ‌گیری برای بخشی از سایت است. شما می‌توانید برنامه بکاپ‌گیری را بر اساس دسته‌بندی فایل‌ها و اطلاعات سایت تنظیم کنید.

این قابلیت، کمک می‌کند تا بدون نیاز به بکاپ‌گیری کامل سایت، اطلاعات مهم‌تر همچون دیتابیس را که حجم کمتری دارند به تعداد دفعات بیشتری ذخیره کنید. همچنین نظم دادن به فایل‌های بکاپ و دسترسی به یک فایل خاص در شرایط اضطراری را برای کاربران بسیار ساده می‌شود.

کلون کردن و مهاجرت سایت با نسخهٔ پرمیوم پلاگین UpdraftPlus

نسخهٔ پرمیوم UpdraftPlus با هزینهٔ ۷۰ دلار قابل خریداری است. با خرید این نسخه، شما به Add-on هایی دسترسی خواهید داشت که کلون کردن یا مهاجرت و انتقال سایت وردپرس به یک هاست دیگر را برایتان بسیار ساده می‌کنند. همچنین با فعال کردن نسخهٔ پرو، امکان دریافت خدمات پشتیبانی در صورت مواجهه با مشکلاتی در بکاپ‌گیری فراهم می‌شود.

محیط کاربری افزونه بکاپ‌گیری UpdraftPlus

امکان مدیریت چندین سایت از طریق یک داشبورد

جستجو و جایگذاری در دیتابیس و پشتیبانی از وردپرس شبکه از دیگر قابلیت‌هایی هستند که با خرید نسخهٔ پرو در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. قابلیت پشتیبانی از وردپرس شبکه، امکان مدیریت و بکاپ‌گیری برای چندین سایت از یک پنل مدیریتی را برای کاربران فراهم می‌سازد. این ویژگی، برای افرادی که چندین سایت را اداره می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود.

UpdraftPlus، در اغلب زمینه‌ها یکی از بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس محسوب می‌شود. امکان پشتیبان‌گیری بر اساس دسته‌بندی فایل‌ها و اطلاعات سایت، یکی از وجوه تمایز این افزونه با سایر پلاگین‌های بکاپ‌گیری است. نقطه ضعف UpdraftPlus، محدود بودن بعضی از امکانات پیشرفته در نسخهٔ رایگان آن است، در حالیکه برخی از پلاگین‌های رقیب، امکانات پیشرفته‌تری در نسخهٔ رایگان خود ارائه می‌کنند.

آشنایی با افزونه بکاپگیری وردپرس WPvivid

WPvivid، دومین پلاگین انتخابی ما در فهرست بهترین افزونه‌های بکا‌پ‌گیری وردپرس است. این پلاگین به اندازهٔ UpdraftPlus شناخته شده نیست، اما قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند مورد توجه برخی کاربران قرار گیرد.

WPvivid، به عنوان یکی از بهترین افزونه‌ها برای پشتیبان‌گیری سایت، تمامی ویژگی‌های مورد انتظار از یک پلاگین بکاپ‌گیری استاندارد را عرضه می‌کند.

رابط کاربری ساده، امکان بکاپ‌گیری خودکار، بازیابی با یک کلیک، ذخیرهٔ فایل‌های بکاپ روی رایانه شخصی و یا سرویس‌های حافظهٔ ابری از جمله قابلیت‌های پایه برای یک پلاگین بکاپ‌گیری در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند که بدون شک در توسعهٔ این پلاگین کاربردی از قلم نیفتاده‌اند.

بنابراین، بدون اتلاف وقت در مورد ویژگی‌های بدیهی، به سراغ وجوه تمایز این پلاگین با سایر افزونه‌های بکاپ‌گیری موجود در بازار می‌رویم.

اعمال تنظیمات پیشرفته به فرآیند بکاپ‌گیری خودکار

اولین ویژگی منحصربه‌فردی که WPvivid را به یکی از بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری تبدیل می‌کند، امکان در نظر گرفتن شروط مختلف برای بکاپ‌گیری خودکار است. به عنوان مثال، شما می‌توانید حجم فایل‌ها برای بک‌آپ گرفتن را محدود کنید. با این قابلیت، فایل‌های سنگین از فرآیند بکاپ‌گیری کنار گذاشته می‌شوند. بدین ترتیب، فرآیند تهیهٔ نسخه‌های پشتیبان با سرعت بیشتری انجام شده و فضای کمتری برای ذخیره نیاز دارند.

فایل‌های سنگین همچون ویدیوها، معمولاً تعداد کمتری دارند و شما می‌توانید آنها را به صورت دستی روی حافظهٔ کامپیوتر و یا هر محل دیگری که مد نظرتان است ذخیره کنید.

اطلاعاتی همچون سفارش‌های ثبت شده توسط مشتریان، پرداخت‌ها و مواردی از این قبیل، حجم کمتر و در عین حال اهمیت بیشتری برای یک سایت فروشگاهی دارند. با حذف فایل‌های حجیم از فرآیند بک‌آپ، شما می‌توانید به دفعات بیشتری از اطلاعات و دیتابیس‌های مهم سایت پشتیبان‌گیری کنید.

قابلیت تقسیم فایل‌های بک‌آپ به چند فایل مجزا

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی و منحصربه‌فرد WPvivid برای مدیریت حجم ذخیره‌سازی بکاپ، امکان تقسیم فایل‌های بکاپ به چند قسمت است. البته پلاگین UpdraftPlus قابلیت بکاپ‌گیری مجزا برای قسمت‌های مختلف سایت را دارد.

تفاوت WPvivid در این است که یک بک‌آپ کامل را به چند قسمت تقسیم می‌کند. در هنگام بازگردانی نیز شما به تمامی تکه‌های بکاپ نیاز خواهید داشت و امکان بازگردانی بخشی از سایت وجود ندارد.

محیط کاربری پلاگین بکاپ‌گیری WPvivid

بیشتر بخوانید: با بهترین افزونه‌های ارسال ایمیل در وردپرس آشنا شوید

امکانات پیشرفته برای مهاجرت و انتقال سایت

جذاب‌ترین بخش WPvivid در مقایسه با بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری، امکانات ویژهٔ آن برای انتقال سایت است. انتقال سایت به هر شکلی، از جمله تغییر سرور، هاست یا دامنه، به سادگی و فقط با یک کلیک صورت می‌گیرد.

برای استفاده از قابلیت مهاجرت خودکار یا auto-migration کافیست این پلاگین را روی سرور جدید نصب کنید. از همه جالب‌تر اینکه چنین قابلیت پیشرفته‌ای، در نسخهٔ رایگان این افزونه عرضه می‌شود.

در یک نگاه کلی، می‌توان گفت WPvivid جایگاه ویژه‌ای در میان بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس دارد. این پلاگین، تمامی امکانات اصلی مورد انتظار از یک افزونه پشتیبان‌گیری را به همراه چندین ویژگی منحصربه‌فرد عرضه می‌کند. بعضی از امکانات پیشرفتهٔ WPvivid، مستلزم خرید نسخهٔ پرمیوم آن است. با این حال، امکانات نسخهٔ رایگان نیز درخور توجه بوده و می‌تواند پاسخگوی نیازهای بسیاری از کسب‌وکارها باشد.

آشنایی با افزونه بکاپگیری وردپرس BackupGuard

BackupGuard ، یک نام تازه در میان بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس به حساب می‌آید و به اندازهٔ دو پلاگین پیشین مشهور نیست. با اینکه این پلاگین به تازگی به جمع افزونه‌های پشتیبان‌گیری موجود در بازار اضافه شده است، اما در زمینهٔ امکانات و قابلیت‌ها، توانایی پشت سر گذاشتن بسیاری از اسامی قدیمی را دارد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    همچون UpdraftPlus و  WPvividکه پیش از این معرفی شدند، BackupGuard نیز تمامی ویژگی‌های اصلی مورد انتظار از یک پلاگین پشتیبان‌گیری مطابق با استانداردهای سال ۲۰۲۱ را داراست.

    رابط کاربری ساده، ساخت فایل‌های پشتیبان با یک کلیک، دسترسی به تمامی بکاپ‌های ذخیره شده در حافظهٔ ابری، از طریق داشبورد سایت وردپرسی از جمله ویژگی‌هایی هستند که توقعات پایهٔ کاربران را برآورده می‌سازند. در ادامه، به ویژگی‌هایی می‌پردازیم که این پلاگین را از سایر افزونه‌های برتر متمایز می‌کنند.

    امکان ذخیره‌سازی چند نسخه از یک فایل بک‌آپ

    همان طور که پیش از این اشاره شد UpdraftPlus، امکان ذخیره‌سازی فایل‌های بکاپ بر روی انواع سرویس‌های حافظهٔ ابری همچون گوگل درایو و دراپ‌باکس را فراهم می‌سازد. توسعه دهندگان BackupGuard پا را فراتر گذاشته و قابلیت ذخیرهٔ همزمان چند نسخهٔ‌ پشتیبان بر روی سرویس‌های حافظهٔ ابری مختلف را عرضه کرده‌اند.

    بدین ترتیب، در صورت بروز مشکلاتی نظیر عدم برقراری اتصال و خرابی فایل‌ها بر روی یکی از فضاهای ذخیره‌سازی، شما همچنان به فایل‌های خود دسترسی خواهید داشت. این ویژگی، ایمنی سایت را به شدت افزایش می‌دهد.

    اختصاص برنامه زمانبندی مجزا برای حافظه‌های مختلف

    بکاپ‌گیری خودکار طبق برنامهٔ زمانبندی تعیین شده توسط کاربران نیز ویژگی جدیدی نیست. اما آنچه BackupGuard، را از سایر پلاگین‌ها متمایز می‌کند، امکان تنظیم چندین برنامهٔ زمانبندی برای انواع فایل‌ها و فضاهای ذخیره‌سازی است.

    به عنوان مثال، شما می‌توانید به طور روزانه یک بکاپ کامل از کل سایت بگیرید و تعیین کنید که روی یک یا چند فضای مجزا ذخیره شود. در عین حال، برای دیتابیس سایت که حجم کمتر و اطلاعات مهمتری در بر دارد، برنامهٔ پشتیبان‌گیری ساعتی با امکان ذخیره در یک یا چند محل مجزا در نظر بگیرید.

    مدیریت فضای ذخیره‌سازی

    به مرور زمان و با افزایش تعداد فایل‌های بک‌آپ ممکن است تصمیم بگیرید تعدادی از فایل‌های قدیمی را که اهمیتی ندارند حذف کنید. خوشبختانه، برای انجام این کار نیاز نیست که به صورتی دستی تک‌تک فایل‌ها را پاک کنید.

    شما می‌توانید حداکثر تعداد فایل‌های پشتیبان را که نیاز دارید تعیین کنید. پس از عبور تعداد دفعات پشتیبان‌گیری از عددی که تعیین کرده‌اید، نسخه‌های جدید پشتیبان، جایگزین نسخه‌های قدیمی‌تر خواهند شد.

    رابط کاربری پلاگین بکاپ‌گیری BackupGuard

    امکانات BackupGuard برای مهاجرت و انتقال سایت

    در طراحی و توسعهٔ BackupGuard، عملیات به طرز چشمگیری آسان شده است. پس از تهیهٔ بکاپ کامل از سایت اصلی، کافیست این پلاگین را روی سرور جدید نصب کرده و داده‌های بکاپ را دانلود و فعال کنید. به محض انجام این کار، سایت شما درست همچون نسخهٔ اصلی، بدون هیچ اشکالی بر روی سرور یا هاست جدید شروع به کار خواهد کرد.

    به طور خلاصه، BackupGuard به عنوان یک پلاگین جدید، طراحی نوآورانه‌ای داشته و امکانات متفاوتی نسبت به سایر افزونه‌های پشتیبان‌گیری ارائه می‌کند. البته برای دسترسی به بسیاری از این قابلیت‌ها، لازم است نسخهٔ پرمیوم پلاگین خریداری شود. با این حال، نسخهٔ رایگان آن نیز از جمله بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس محسوب شده و می‌تواند مورد توجه بسیاری از صاحبان سایت‌ها قرار گیرد.

    افزونه بکاپ گیری وردپرس Jetpack Backups

    ValutPress یکی از مشهورترین و بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری پرمیوم وردپرس است که توسعه دهندگان آن، پس از ایجاد تغییرات بنیادی، نام آن را به Jetpack Backups تغییر داده‌اند.

    این پلاگین، تمامی قابلیت‌های پایه برای بکاپ‌گیری را پیش از این مورد اشاره قرار گرفته‌اند در بر دارد. ویژگی‌های شاخص این پلاگین نسبت به سایر افزونه‌ها، امکانات بکاپ‌گیری لحظه‌ای، بکاپ‌گیری مخصوص ووکامرس و امنیت سایت است.

    بکاپ‌گیری لحظه‌ای

    ویژگی شاخص این پلاگین، بکاپ‌گیری لحظه به لحظه از تغییرات سایت و ذخیرهٔ آن در حافظه‌ٔ ابری مخصوص پلاگین است. بنابراین، بدون کند شدن و پایین آمدن سرعت سایت، به ازای تمامی تغییرات صورت گرفته در سایت، یک نسخهٔ پشتیبان در اختیار خواهید داشت. قابلیت بکاپ‌گیری لحظه‌ای، اهمیت بسیار زیادی برای سایت‌های فروشگاهی دارد.

    زیرا هر یک سفارش، حائز اهمیت ویژه است و از دست رفتن اطلاعات مربوط به سفارش‌ها در اثر خرابی سایت، می‌تواند آسیب زیادی به کسب‌وکار شما بزند.

    بکاپ‌گیری مخصوص سایت‌های فروشگاهی

    یکی دیگر از قابلیت‌های منحصربه‌فرد Jetpack Backups، امکان پشتیبان‌گیری اختصاصی از اطلاعات فروشگاه ساز اینترنتی وردپرسی ووکامرس است.

    بدین ترتیب، نگرانی برای از دست رفتن اطلاعات محصولات، سفارش‌ها و امنیت اطلاعات مشتریان نخواهید داشت. شما می‌توانید یک برنامهٔ پشتیبان‌گیری مجزا برای جدول‌ها و اطلاعات ووکامرس تنظیم کنید که متناسب با سرعت آپدیت سایت، می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها کاربردی باشد.

    امکانات ویژه برای امنیت و بازگردانی سایت

    این پلاگین از جمله افزونه‌های امنیت سایت نیز محسوب شده و در صورت خریداری پلن‌های بالاتر، سرویس‌هایی برای اسکن فایل‌های مخرب و فعالیت‌های مشکوک در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    همچنین امکانات کاملی برای بازگردانی سایت در نظر گرفته شده است که از جمله می‌توان به امکان بازگردانی آفلاین و یا بازگردانی از طریق اپلیکیشن مخصوص گوشی هوشمند اشاره کرد. بدین ترتیب، امکان احیا و بازگردانی سریع سایت در هر شرایط زمانی و مکانی برای کاربران امکان‌پذیر خواهد بود.

    رابط کاربری افزونه بکاپ‌گیری JetPack Backups

    نسخه پرمیوم پلاگین بکاپ‌گیری Jetpack Backups

    هزینه اشتراک پرمیوم Jetpack Backups متناسب با سطح امکانات انتخاب شده از حدود ۱۰ دلار تا ۵۰ دلار در ماه متغییر است که عدد نسبتاً‌ قابل توجهی برای بسیاری از کسب‌وکارهاست. با توجه به کاربردی و منحصربه‌فرد بودن سرویس‌ها، این پلاگین انتخاب مناسب برای کسب‌وکارهای متوسط تا بزرگ است.

    بر خلاف سه افزونهٔ پیشین، Jetpack Backups فاقد نسخهٔ رایگان بوده و از جمله افزونه‌های پرمیوم برای بکاپ‌گیری وردپرس است. ویژگی‌های شاخص این پلاگین، امکانات پیشرفته برای بکاپ گرفتن لحظه‌ای و امنیت سایت است. این قابلیت‌ها، Jetpack Backups را به یکی از بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری برای سایت‌های فروشگاهی با ترافیک بالا تبدیل می‌کنند.

    جمع‌بندی

    • پشتیبان‌گیری منظم، یکی از اقدامات ضروری برای حفاظت و امنیت سایت‌های فروشگاهی است. بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری، با عرضهٔ امکانات پیشرفته انجام این کار را برای صاحبان سایت‌ها ساده می‌کنند.
    • تنظیم برنامه زمانبندی با فاصلهٔ زمانی مناسب، امکانات ذخیره‌سازی و بازیابی آسان، از مهمترین مواردی هستند که در انتخاب پلاگین بکاپ‌گیری مورد توجه قرار می‌گیرند.
    • قابلیت کلون کردن و مهاجرت سایت، از جمله مواردی است که کمتر در انتخاب پلاگین‌های بکاپ‌گیری مورد توجه قرار می‌گیرد، اما در طولانی مدت اهمیت ویژه‌ای دارد.
    • افزونه‌های بکاپ‌گیری UpdraftPlus، WPvivid، و BackupGuard سه مورد از قدرتمندترین پلاگین‌های بکاپ‌گیری موجود محسوب می‌شوند. امکانات پایه که در نسخهٔ رایگان این پلاگین‌ها عرضه می‌شود، برای بکاپ‌گیری مطمئن بسیاری از سایت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک کافیست.
    • برخی از سایت‌های فروشگاهی با ترافیک بالا، به امکانات پیشرفته برای بکاپ‌گیری نیاز دارند. افزونه Jetpack Backups، با قابلیت بکاپ‌گیری لحظه‌ای، بکاپ‌گیری مخصوص فروشگاه‌ساز ووکامرس، شناسایی فایل‌های مشکوک، یکی از قدرتمندترین پلاگین‌های بکاپ‌گیری پرمیوم محسوب می‌شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.