بهترین تبلیغات CGI سال ۲۰۲۳

بهترین تبلیغات CGI سال ۲۰۲۳

امروزه دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تبلیغات CGI (تصویر تولید شده توسط کامپیوتر)، تاثیر ماندگاری در ذهن‌ مخاطب ایجاد می‌کند. کارگردانان بزرگ سینما به‌خوبی از توانایی و قدرت واقعی...

بیتا هیرمند

نوسته شده در دی ۲۴, ۱۴۰۲

اشتراک گذاری:

امروزه دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تبلیغات CGI (تصویر تولید شده توسط کامپیوتر)، تاثیر ماندگاری در ذهن‌ مخاطب ایجاد می‌کند. کارگردانان بزرگ سینما به‌خوبی از توانایی و قدرت واقعی ساختن تصاویر غیرواقعی آگاه هستند ولی امروزه این توانایی یک قدم فراتر گذاشته و تیم‌های بازاریابی هم کم‌کم از این ویژگی در جهت تعامل و غافل‌گیری مخاطبان هدف استفاده می‌کنند. در این مطلب از پادرو به بررسی تبلیغات CGI و معرفی ۱۰ مورد از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی CGI سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

تبلیغات CGI چیست؟

CGI در واقع مخفف عبارت انگلیسی Computer-generated imagery است. این عبارت به معنی تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر است که در آن، محتوای بصری ثابت یا متحرکی با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری و با بهره‌گیری از تکنیک VFX (Visual Effects) ساخته می‌شود و به کمپین‌های اجرا شده توسط این تبلیغات، FOOH یا Fake Out of Home می‌گویند.

پیش از این، تصاویر CGI را در جلوه‌های بصری فیلم‌ها می‌دیدیم که با استفاده از مدل‌ها و جلوه‌های نوری تهیه می‌شد. در واقع CGI را می‌توان به عنوان ادغام هنر و تکنولوژی معرفی کرد. توجه داشته باشید که تبلیغات CGI با تبلیغات محیطی یا گوریلا مارکتینگ متفاوت است.

گوریلا مارکتینگ وابسته به یک المان فیزیکی قابل لمس همراه با ایده‌ای خلاقانه و درگیرکننده است اما CGI با هدف وایرال مارکتینگ و غافلگیر کردن مخاطب در فضای سوشال مدیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه CGI

این فناوری در دهه ۱۹۸۰ میلادی گسترش پیدا کرد و تاثیر زیادی روی تماشاگران و مخاطبان سینما داشت. کاربردهای استاندارد CGI در روزهای اولیه برای ایجاد تصویر محصول، کاراکترها و لوگوهای متحرک بود. به مرور زمان، پیشرفت قدرت محاسبات کامپیوتری، امکان تکرار و بهبود افکت‌ها را با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف فراهم کرد.

در CGI ads (تبلیغات سی جی آی)، تیم‌های مارکتینگ از این تکنولوژی برای طراحی تبلیغات‌های تاثیرگذار استفاده می‌کنند. هدف از چنین تبلیغاتی، نمایش دقت و ظرافت، شگفت‌زده کردن مخاطب و ماندگاری برند است. در این نوع تبلیغات، محصولات در جذاب‌ترین و خاص‌ترین موقعیت و نورپردازی به نمایش گذاشته می‌شود و یک نیروی دگرگون‌کننده در حوزه تبلیغات است.

سوالات متداول تبلیغات CGI

CGI چیست؟

CGI در واقع مخفف عبارت انگلیسی Computer-generated imagery است. این عبارت به معنی تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر است که در آن، محتوای بصری ثابت یا متحرکی با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری ساخته می‌شود.

تبلیغات CGI چه مزایایی دارد؟

جزئیات فتورئالیستی، محیط پویا و متناسب، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ایمنی و دسترسی، سازگاری جهانی، داستان‌سرایی پیشرفته و مسئولیت زیست‌محیطی از جمله مزایای تبلیغات CGI محسوب می‌شوند.

موفق‌ترین کمپین‌های CGI در سال ۲۰۲۳ مربوط به کدام برندهاست؟

تبلیغ CGI آدیداس، لوازم آرایشی میبلین، لورال پاریس، نایکی، فیلم باربی و آیفون ۱۵ جزو پرسروصداترین تبلیغاتی بودند که در سال ۲۰۲۳ محبوبیت زیادی پیدا کردند.

بیتا هیرمند

نوسته شده در دی ۲۴, ۱۴۰۲

اشتراک گذاری:

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب