با انواع سوشال کامرس و آینده سوشال کامرس آشنا شوید

با انواع سوشال کامرس و آینده سوشال کامرس آشنا شوید

در سال‌های اخیر تجارت الکترونیکی در بستر شبکه‌های اجتماعی گسترش چشمگیری داشته است. کسب‌وکارها برای عرضه محصولات و خدمات متنوع خود به فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک و اینستاگرام...

شیما بهرامسری

نوسته شده در بهمن ۲, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

استفاده از انواع سوشال کامرس در آینده

در سال‌های اخیر تجارت الکترونیکی در بستر شبکه‌های اجتماعی گسترش چشمگیری داشته است. کسب‌وکارها برای عرضه محصولات و خدمات متنوع خود به فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک و اینستاگرام روی آوردند. کاربران نیز با برای تأمین نیازهای خود سعی کردند صفحات شبکه‌های اجتماعی فروشگاه‌های اینترنتی را فالو کنند.

در نهایت خرید خود را از همان مسیر انجام دهند. این موضوع باعث ایجاد مفهومی به نام سوشال کامرس (Social Commerce) در دیجیتال مارکتینگ شد. در این مقاله شما را با انواع سوشال کامرس و آینده پیش روی آن آشنا کنیم.

ویدیوها

در اینستاگرام، تیک‌تاک یا فیس‌بوک، ویدیوها به برندها اجازه می‌دهند ویژگی‌های محصولات را هایلایت کرده و خصوصیات محصولات را با توجه به کاتالوگ محصولات خود به روش‌های مرتبط‌تر ارائه دهند. این امر می‌تواند مشتریان را به خرید محصولات خود تشویق کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

برندها می‌توانند با اینفلوئنسرها همکاری کنند و محصولات یا خدمات را در انواع شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و مشتریان را به تعامل با سایت برند سوق دهند. این شکل از بازاریابی به برندها اجازه می‌دهد تا از اعتبار ارتباط مشتریان با اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.

محتوای تولید شده توسط کاربر

برندها ممکن است کاربران را تشویق کنند تا محتوای مربوط به محصولات یا خدمات خود را به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی تولید کنند. آنها اغلب این کار را با راه‌اندازی چالش‌های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) همراه با هشتگ‌ها، هدایا یا نظرسنجی‌های مختلف انجام می‌دهند. مشتریان به این طریق تشویق می‌شوند به سؤالاتی که تخفیف دارند، پاسخ دهند.

ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با یک برند توسط کاربران، باعث اطلاع‌رسانی بیشتر درباره برند می‌شود. همچنین به برندها اجازه می‌دهد تا داده‌های ارزشمندی را در مورد مشتریان خود جمع‌آوری کنند. زیرا این داده‌ها به برندها این امکان را می‌دهد پیشنهادات بهتری برای مخاطبان خود داشته باشند.

سرویس همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

سرویس همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی با رشد سریع است که در آن کسب‌وکارها از اشخاص ثالث برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند و براساس کمیسیون به آنها کارمزد می‌دهند.

برندها به وبلاگ‌نویسان یا اینفلوئنسرها مأموریت می‌دهند تا محصولات خود را در پست‌های وبلاگ اختصاصی تبلیغ یا بررسی کنند. برندها در تلاش برای افزایش فروش، لینک‌هایی را در پست‌ها قرار می‌دهند. شرکای افیلیت مارکتینگ هم درصدی از فروش از پست‌های وبلاگ را برمی‌دارند.

انواع سوشال کامرس

آینده انواع سوشال کامرس چگونه خواهد بود؟

همانطور که برندها تلاش می‌کنند تا از تأثرات همه‌گیری کرونا نجات یابند، باید راه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با مشتریان نهایی خود به‌کار بگیرند و انواع سوشال کامرس یکی از راهکارهایی هستند که فرصت بهبود مارکتینگ را برای آنها فراهم می‌کنند.

آینده در حال تغییر است و برندها این فرصت را دارند که همزمان با آن تغییر کنند. با افزایش پتانسیل درآمد جمعیت جوان‌تر، می‌توان انتظار داشت که شاهد تغییر بیشتر به دنیای دیجیتال مارکتینگ باشیم.

البته، این بدان معنا نیست که همه کسب‌وکارها با موفقیت چشمگیری فعالیت خواهند کرد. استفاده از استراتژی‌های برندینگ و راهکارهای سوشال کامرس در کنار سایر عوامل مؤثر باعث موفقیت در دیجیتال مارکتینگ خواهند شد.

استفاده از انواع سوشال کامرس و اصول دیجیتال مارکتینگ به‌طور مناسب باعث موفقیت کسب‌وکارها خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نقش استراتژی‌های سوشال کامرس در موفقیت برندها چیست؟

صحبت‌های پشوتن پورپزشک مدیرعامل پادرو در مورد سوشال کامرس

پشوتن پورپزشک، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار پادرو در ایونت “یلدا سامیت” در مورد سوشال کامرس صحبت کرد و به تحولات آینده تجارت الکترونیک پرداخت. 

«امروز در مورد سوشال کامرس صحبت می‌کنیم. عنوان مبحث من تغییر به سبک کووید-۱۹ است. اول سوشال کامرس (social commerce) را تعریف می‌کنیم؛ معمولا این تعریف در طول زمان تغییر می‌کند و این تغییر باعث می‌شود که مفاهیم متعددی از یک واژه در اکوسیستم داشته باشیم.

اما برای اینکه هم‌کلام باشیم و بدانیم درباره چه مفاهیمی صحبت می‌کنیم، من یک تعریف کوچک از سوشال کامرس می‌دهم که مترادف فارسی آن تجارت اجتماعی می‌شود. با توجه به اینکه در طول صحبت اشاره‌هایی به e-commerce هم می‌کنیم، واژه social commerce را انتخاب کردم که تقابل را بهتر بتوانیم تطبیق بدهیم. ما social commerce را به تجربه کامل خرید مستقیم از شبکه‌های اجتماعی تعریف می‌کنیم؛ یعنی جست‌وجوی کالا، تحقیق و جذب نظرات در مورد آن کالا و در نهایت انجام خرید به صورت کامل، یعنی پرداخت. کل این پروسه را به عنوان سوشال کامرس تعریف می‌کنیم. »

کوتاه در مورد انواع سوشال کامرس

  • سوشال کامرس همان فعالیت تجاری کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی است.
  • فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و پینترست از تبلیغات کلیکی و همسان برای معرفی محصولات و برندها استفاده می‌کنند.
  • انواع سوشال کامرس امکان ارتباط گسترده‌تر برندها حتی در وبسایت‌ها را نیز فراهم می‌کنند.
  • سوشال کامرس همزمان با دیجیتال مارکتینگ در حال تغییر است.
  • کسب‌وکارهایی که تمام جوانب بازاریابی را در شبکه‌های اجتماعی در نظر دارند، شانس موفقیت بالاتری دارند.

شیما بهرامسری

نوسته شده در بهمن ۲, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب