آشنایی با دلایل قفل شدن اینستاگرام + بهترین راه حل رفع این مشکل

3

همانطور که می‌دانید، اینستاگرام یکی از برنامه‌های مورد علاقه همه افراد با هر سن و سالی است که همه ما تقریباً روزانه از آن استفاده می‌کنیم. با این حال گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلایل مختلف در استفاده از این برنامه با چالش هایی مواجه شویم. قفل شدن پیچ اینستاگرام یكی از همین چالش‌ها است كه جدیدا بیش‌تر اتفاق می‌افتد. بی شک قفل شدن اینستاگرام دلایل متعددی دارد که در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین دلایل قفل شدن اینستاگرام را برای شما آورده ایم.

پس از این که متوجه دلیل مربوط به مسدود شدن برنامه خود شدید، بهترین راه‌های موجود برای رفع مشكل قفل شدن اینستاگرام را برای شما آورده‌ایم تا در صورت مواجه بودن با این مشكل، هر چه سریع‌تر از آن رهایی پیدا كنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

دلیل قفل شدن اینستاگرام چیست؟

اگر برای شما هم پیش آمده که صفحه اینستاگرامتان قفل شده باشد، بهتر است قبل از هر کاری علت قفل شدن آن را بدانید. بی شک زمانی که بدانید، اکانت اینستاگرامتان به چه دلیلی قفل شده، بهتر می‌توانید از راه‌های متناسب با آن اقدام کنید و هر چه زودتر این مشكل را برطرف نمایید. به همین دلیل، در این بخش قصد داریم تا تعدادی از مهم‌ترین دلایل قفل شدن اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم.

استفاده از حساب اینستاگرام با چندین دستگاه مختلف

اولین دلیلی که قصد داریم در ابتدای این مطلب آن را به عنوان علت قفل شدن اینستاگرام شما معرفی کنیم، استفاده از حساب اینستاگرام با چندین دستگاه مختلف است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از گوشی دوست یا همکارتان وارد اکانت اینستاگرام خود شده و پس از گشت و گذار در این شبکه اجتماعی فراموش کنید که از حساب کاربرتان خارج شوید. یا این که اطلاعات حساب کاربریتان را به دوست یا همکاری بدهید و از اون بخواهید وارد اکانت اینستاگرام شما شود. زمانی که شما با چندین دستگاه مختلف به یک حساب اینستاگرامی دسترسی پیدا کنید، ممکن است با مشکل قفل شدن اینستاگرام مواجه شوید.

استفاده از حساب اینستاگرام با چندین دستگاه مختلف

 استفاده از ربات‌های افزایش دهنده لایك، كامنت و فالوور

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود، پیج اینستاگرامتان قفل شود، استفاده از ربات‌های افزایش دهنده لایک، کامنت و فالوور است.

اگر شما هم صاحب یک پیج اینستاگرامی برای کسب‌وکارتان هستید و به کمک ربات‌های اینستاگرام سعی کرده اید، آمار فالوور،  لایک و کامنت پست هایتان را بالا ببرید، باید منتظر قفل شدن صفحه اینستاگرام‌تان هم باشید. حتما با خود فکر می‌کنید، که افراد زیادی را می‌شناسید که از ربات‌های اینستاگرامی برای راحتی کارشان در اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ اما پیج اینستاگرام‌شان هم قفل نشده است.


بیشتر بخوانید: چطور از استوری اینستاگرام در قیف فروش استفاده کنیم؟

باید بدانید که اگر می‌خواهید در اثر استفاده از ربات‌های اینستاگرامی، پیج شما قفل نشود، فعالیت‌های ربات را محدود کرده یا کاملا آن را متوقف کنید. به عنوان مثال می‌توانید، ربات خود را طوری تنظیم کنید که در هر ساعت، بین 15 تا 20 پست را لایک کند. در مجموع شما باید رباتی را انتخاب کنید که فعالیت‌های اسپمی نداشته باشد و به صورت عادی کار کند.

 قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ

یکی دیگر از دلایل قفل شدن اکانت اینستاگرام فیشینگ است. اگر شما هم برای اولین بار است که این نام به گوشتان می‌خورد، باید بدانید، که اخیرا در اینستاگرام حمله‌های فیشینگ جدیدی گزارش می‌شوند که باعث سرقت اطلاعات شخصی از جمله رمز عبور کاربران می‌شوند.

 این حملات از طریق پیام هایی که ظاهری معتبر دارند، انجام می‌شود. حمله فیشینگ در اینستاگرام از طریق یک پیام شخصی به کاربران انجام شد و در آن هشداری در رابطه با نقض قانون کپی‌رایت بود و از کاربر می‌خواست تا جهت جلوگیری از مسدود شدن حساب کاربری خود فرم مخصوصی را پر کنند. ظاهرا این پیام، فرد را به صفحه‌ای تقلبی منتقل می‌کند و فرد با وارد کردن اطلاعات ایمیل و حساب کاربری اینستاگرام، اطلاعاتش به سرقت می‌رود.

 استفاده از برنامه‌های تغییر آی پی یا همان فیلتر شکن‌ها در هنگام كار با اینستاگرام

دیگر دلیلی که می‌تواند، باعث قفل شدن حساب اینستاگرام شما شود، استفاده از برنامه‌های تغییر آی پی یا همان فیلترشکن هاست. استفاده از vpn یا فیلترشکن زملنی در میان افراد رایج شد، که برخی از پیام رسان‌ها نظیر تلگرام فیلتر شدند. پس از آن نیز بسیاری از افراد از روش‌های غیر قانونی برای استفاده از این پیام رسان استفاده کردند. یکی از این روش‌ها استفاده از vpn یا فیلترشکن است که غیر قانونی است. گاهی اوقات نیز پیش خواهد آمد، که استفاده از همین فیلترشکن‌ها باعث قفل شدن اینستاگرام شما شود. در این حالت برگرداندن پیج سخت می‌شود.

 نقص فنی در زیرساخت‌های این برنامه و قفل شدن بدون دلیل آن برای برخی كاربران

نقص فنی در زیرساخت‌های برنامه اینستاگرام هم می‌تواند، یکی دیگر از دلایل قفل شدن صفحه اینستاگرام باشد. گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل مشکلات فنی در ساختار اینستاگرام،‌ تعداد زیادی از حساب‌ها به صورت خودکار و بدون هیچ دلیلی دچار مشکل می‌شوند.

یکی از این مشکلات قفل شدن حساب‌های اینستاگرام کاربران است. در چنین مواقعی شما در قفل شدن اینستاگرام‌تان هیچ نقشی ندارید و جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که در این گونه مواقع سعی می‌شود به سرعت مشکل برطرف شده تا کاربران بتوانند از حساب‌های شان استفاده کنند. 

حال بی شک این سوال در ذهنتان مطرح می‌شود، که چگونه بفهمیم علت قفل شدن صفحه اینستاگرام‌مان به خاطر نقص فنی در زیرساخت برنامه است. در صورتی که بخواهید از موضوع قفل شدن اینستاگرام خود به این دلیل اطمینان یابید، می‌توانید به سایت اینستاگرام مراجعه نموده و اطلاعیه‌های موجود در آن را مشاهده کنید اما اگر این مورد هم دلیل قفل شدن پیج اینستاگرام‌تان نباشد، باید به سراغ روش‌های بعد بروید.

 توجه نكردن به چارچوب‌ها و الگوریتم‌های اینستاگرام در بخش‌های مختلف این برنامه

توجه نکردن به چارچوب‌ها و الگوریتم‌های اینستاگرام دیگر علتی است که باعث قفل شدن پیج اینستاگرام شما می‌شود. هر زمان شما قوانین اینستاگرامی را نقض کنید، اکانت شما در این شبکه اجتماعی قفل می‌شود. از محدودیت هایی که اینستاگرام به آن واکنش نشان می‌دهد موارد زیر می‌باشد:

  • میزان تعداد لایک‌ها در هر روز و ساعت
  • مقدار فالو و آنفالو کردن‌ها در روز
  • میزان پیام‌های دایرکت در هر روز
  • میزان گذاشتن پیام‌ها در هر پست
  • تعداد کاراکترهای مجاز برای هر پست
  • میزان هشتگ‌های مجاز برای هر پست

 پس تلاش کنید طبق اصول و قوانین اینستاگرام فعالیت کنید تا جلوی این اتفاق را بگیرید. زمانی که چنین مشکلی پیش می‌آید، شما باید به تیم پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بدهید تا شما را از این حالت دربیاورند.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

قفل شدن اینستاگرام به خاطر سن

یکی از رایج‌ترین دلایل قفل شدن اینستاگرام که به عنوان آخرین علت در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، اشتباه وارد کردن تاریخ تولد کاربران است. این یکی از معضلاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که بیشتر کاربران پیام هشدار اینستاگرام را نادیده می‌گیرند و سن خود را به اشتباه زیر 13 سال وارد می‌کنند.

قفل شدن اینستاگرام به خاطر سن

حتما می‌دانید که اینستاگرام از ساخت پیج برای افراد زیر 13 سال جلوگیری می‌کند بنابراین اگر شما به اشتباه سن خود را کمتر از ۱۳ سال وارد کرده باشید، پیج شما قفل می‌شود. چنین مشکلی تا زمانی که شما بتوانید ثابت کنید، سن شما بالاتر از 13 است و محدودیت اینستاگرام شامل حال شما نمی‌شود، حل نمی‌گردد.

زمانی که شما با این ارور اینستاگرام you may not be old enough to use Instagram روبه رو شدید، می‌توانید، متوجه شوید، که دلیل قفل شدن صفحه اینستاگرام‌تان وارد کردن اشتباه سن است. در این ارور چنین نوشته شده است:

شما احتمالا سن کافی را برای استفاده کردن از اینستاگرام ندارید. ما اکانت شما را برای مدت 30 روز غیر فعال می‌کنیم اگر شما نتوانید در این مدت ثابت کنید که سنتان حداقل 13 سال است (یعنی سن شما باید بالاتر از 13 سال باشد تا بتوانید در اینستاگرام پیج داشته باشید) بعد از گذشت این زمان اکانت شما غیر قابل بازگشت خواهد شد!!!

برای رفع این مشکل باید بر روی دکمه appeal بزنید تا فرم درخواست رفع محدودیت سنی اینستاگرام برای شما باز شود. پس از اینکه بر روی این دکمه کلیک میکنید صفحه help and support اینستاگرام برای شما باز می‌شود. بعد از باز کردن صفحه  لازم است در اینجا فرم درخواست اصلاح سن را پر کنیم.

بهترین روش‌ها برای رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام

تا به این جای مطلب با تعدادی از مهم‌ترین دلایل قفل شدن اینستاگرام را برای شما بیان کردیم. اکنون که از دلایل قفل شدن صفحه اینستاگرام آشنا شدید، بی شک این سوال ذهن شما را درگیر خود کرده است که چگونه حساب قفل شده اینستاگرام را برگردانیم ؟

قفل شدن اینستاگرام به هر دلیل که رخ داده باشد، راه حل متفاوتی هم خواهد داشت. در ادامه مهم‌ترین راه‌های رفع این چالش را برای شما توضیح داده‌ایم تا متناسب با دلیل قفل شدن برنامه‌تان، بتوانید از هر کدام استفاده نمایید.

اگر در حال حاضر اینستاگرام شما باز نمی‌شود، قبل از هر کاری ابتدا از وصل بودن اینترنت به گوشی خود مطمئن شوید. سپس به راه‌حل‌های زیر عمل کنید.

راه‌حل اول : بروزرسانی برنامه اینستاگرام

اولین و ساده‌ترین راه برای رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام، به روز رسانی آن است. همانطور که می‌دانید، با به روز رسانی کردن هر برنامه پیشرفت‌ها، فیلترها و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه یا به روز می‌شوند که برنامه‌ی اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می‌توانید با به روز رسانی کردن برنامه اینستاگرام خود مشکل قفل شدن پیج‌تان را حل نمایید. اگر به‌روزرسانی اینستاگرام انجام نشود، مطمئناً پاسخی نمی‌دهد یا مشکلی غیرمنتظره در خراب شدن دارد.

برای به‌روزرسانی اینستاگرام در اندروید به فروشگاه Google Play در کشوی برنامه یا صفحه اصلی خود بروید و آن را باز کنید. سپس روی سه خط افقی ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

از آنجا، به “برنامه‌ها و بازی‌های من” مراجعه کنید، دکمه مربوط به “به‌روز رسانی instagram را بزنید. به این ترتیب به راحتی توانسته‌اید، اینستاگرام خود را به‌روز کنید و کاری در جهت رفع قفل بودن پیجتان انجام دهید.

راه‌حل دوم : پاک کردن داده‌ها و حافظه پنهان برنامه اینستاگرام

اگر با به‌روز رسانی برنامه اینستاگرام‌تان مشکل حل نشد و باز هم نتوانستید، به حسابتان وارد شوید، وقت آن است تا به سراغ راه حل دوم بروید. راه حل دوم پاک کردن داده‌ها و حافظه پنهان برنامه اینستاگرام است.

حتما می‌دانید که شما با مصرف روزانه از برنامه اینستاگرام، باعث پر شدن فضای ذخیره‌سازی می‌شوید که این مسئله می‌تواند کارکرد برنامه را تضعیف کند و چه بسا باعث قفل شدن اینستاگرام هم می‌شود. به همین خاطر  پاک کردن به موقع داده‌ها مهم است. در این صورت، تمام کاری که شما باید انجام دهید پاک کردن حافظه پنهان برنامه است. در اینجا ما به شما روش پاک کردن این داده‌ها را آموزش خواهیم داد.

برای پاک کردن حافظه Cache اینستاگرام خود در گوشی‌های اندروید می‌توانید به مسیر زیر بروید:

  •  به تنظیمات گوشی خود بروید.
  • به دنبال بخش برنامه‌ها(Apps) بگردید و بر روی آن کلیک کنید.
  • در قسمت برنامه‌ها به دنبال برنامه اینستاگرام بگردید و بر روی آن کلیک کنید. سپس به بخش Storage بروید.
  • در این قسمت به شما دو گزینه نمایش داده می‌شود: پاک کردن داده‌ها یا پاک کردن حافظه Cache که شما می‌توانید حافظه پنهان و داده‌های کل برنامه را پاک کنید.
  • اگر گوشی آیفون در دست دارید، برای پاک کردن حافظه Cache اینستاگرام خود هم می‌توانید از طریق زیر عمل کنید:
  • در ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون خود شوید.
  • از بین گزینه‌های موجود بر روی گزینه General کلیک کنید.
  • سپس بر روی گزینه Iphone Storage کلیک کرده و برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • اکنون بر روی گزینه Delete App کلیک کنید تا برنامه از روی گوشی شما پاک شود و دوباره می‌توانید از اپ استور آن را دانلود کنید.

راه‌حل سوم : از کامپیوتر استفاده کنید

اگر هیچ کدام از روش‌های بالا نتوانست به شما کمک کنند تا مشکل‌تان حل شود و صفحه اینستاگرامتان باز شود،  بهترین کار این می‌باشد که شما به سایت اینستاگرام مراجعه کنید. برای این کار فقط کافی است به سایت اینستاگرام بروید و نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید تا دوباره بتوانید به اکانت خود وصل شوید. دقت کنید که باید این صفحه را با فیلتر شکن وارد شوید چرا که صفحه را به شما نمایش نمی‌دهد!!!

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کلام اخر

    در این مقاله به صورت کامل در رابطه با دلایل قفل شدن اینستاگرام توضیح داده شد و پس از آن نیز بهترین راه‌ها برای حل مشکل قفل شدن اینستاگرام ارائه شد. به جرئت می‌توان گفت، اگر دو راه حل ارائه شده در ابتدای مقاله را امتحان کنید، مشکل باز نشدن اینستاگرام شما حل خواهد شد. اگر روش‌های فوق نتیجه بخش نبود، راه حل‌های ارائه شده بعدی را امتحان کنید. اگر در روند حل مشکل قفل شدن اینستاگرام به سوال یا اشکالی برخوردید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

    سوالات متداول در خصوص قفل شدن پیج اینستاگرام

    در پایان این مطلب به سه مورد از رایج‌ترین سوالات در رابطه با قفل شدن اکانت اینستاگرام پاسخ خواهیم داد.

    منبع:

    Alphr

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    3 نظرات
    1. Samin می گوید

      سلام پیج من قفل شده حدود یک هفتس بدون دلیل و من وقتی برای ایمیلم کد میفرستم که بتونم پیجمو باز کنم هیچ کدی برای ایمیلم نمیاد حتی از امارات هم این کارو کردیم بازم نشد دلیل کد نیومدن چیه؟

      1. ali می گوید

        دقیقا من هم دو هفته ای هست به چنین مشکلی برخوردم،هر کاری میکنم کدی نمیفرسته،راه حلش چیه؟

      2. فائزه ابراهیمی می گوید

        سلام
        مشکل شما برطرف شد؟
        من هم این مشکلو دارم در حال حاضر؟