واینر کیست و وظایف او در اینستاگرام چیست؟

0

از زمان گسترش تکنولوژی و استفاده بیشتر افراد از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای مختلف واژه‌های بسیاری وارد زبان روزمره ما شده است. اما سؤال اینجاست که واینر کیست؟ واینر به چه معنایی است؟ واینر هم مانند بسیاری از کلمات، به زمانی مربوط می‌شود که از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنیم. واینر یکی از واژه‌هایی است که ممکن است این روزها زیاد شنیده باشید. در این مقاله سعی داریم به تعریف واینر و شیوه کار و درآمدزایی آن توضیح دهیم. در ضمن، به این سؤال پاسخ می‌دهیم که واینر کیست؟ اگر شما نیز قصد دارید با نوع فعالیت این افراد بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ویدئوهای واین چیست؟

پیش از آنکه  شرح دهیم واینر کیست و چه فعالیتی انجام می‌دهد، باید بدانید که منظور از ویدئوهای واین چیست؟ ویدئوهای واین به ویدئوهای سر‌گرم‌کننده و خنده‌دار گفته که افراد مختلف شروع به تولید و انتشار آنها می‌کنند.

تاریخچه ویدئوهای واین

تاریخچه ویدئوهای واین در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای آمریکایی به چندین سال قبل بازمی‌گردد. البته این ویدئوها از زمانی که شبکه‌های اجتماعی روی کار آمدند و رفته رفته تعداد کاربران آنها نیز زیاد شد، رنگ‌ و رویی تازه گرفت. همچنین تعداد آنها نیز بسیار بیشتر شد.

تاریخچه ویدئوهای واین

در ابتدا معمولاً سلبریتی‌ها و افراد مشهور که امکان ساخت و انتشار ویدئو را داشتند، این کار را به شکل بسیار ابتدایی و با مفاهیم و ساختار اولیه انجام می‌دادند. اما در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که کاربران عادی با سودای مشهور شدن شروع به تولید ویدیوهای واین کرده‌اند. البته بسیاری از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته و کاربران زیادی آنها را دنبال می‌کنند. همچنین این افراد از این طریق به درآمدهای بسیار زیادی رسیدند. همین امر باعث شد تا کاربران بیشتری به فکر تولید این ویدئوها بیفتند.

واینر کیست؟

حال که با تاریخچه و تعریف ویدیوهای واین آشنا شدید باید به پرسش «واینر کیست؟» بپردازیم. به کاربرانی که تصمیم به تولید ویدئوهای واین می‌گیرند و پس از تولید آنها را منتشر می‌کنند، واینر گفته می‌شود. باید بدانید که این ویدیوها می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و فیسبوک منتشر شوند. بنابراین ویدیوهای واین و واینرها مخصوص به یک شبکه اجتماعی خاص نیستند.

واینر کیست؟ به کاربرانی که تصمیم به تولید ویدئوهای واین می‌گیرند و پس از تولید آنها را منتشر می‌کنند، واینر گفته می‌شود.

کار واینر چیست؟

پس از بخش «واینر کیست؟» باید به کار واینرها بپردازیم. این افراد با تولید ویدیوهای طنز و سرگرم‌کننده، مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کنند و رفته‌رفته با افزایش تعداد دنبال‌کنندگان به کسب درآمد می‌پردازند. البته باید بدانید که منظور از ویدیوهای واین فقط آن نیست که افراد خودشان در آنها حضور داشته باشند. این ویدیوها می‌توانند در قالب انیمیشن نیز ساخته شوند.

موضوع ویدئوهای واینرها

حال که به پرسش واینر کیست؟ جواب دادیم باید به نوع فعالیت و جزئیات کار آنها بپردازیم. به طور کلی افرادی که به هر شکلی تولید محتوا می‌کنند، آنچه که اهمیت زیادی از نظر کاربر دارد نوع و موضوع محتواست. اینکه واینرها از چه موضوعی برای تولید ویدئوهای واین استفاده می‌کنند، بستگی به توانایی آنها و البته توجه کاربران به آن موضوع دارد.

بنابراین خیلی از افراد برای آنکه بتوانند توجه افراد بیشتری را به خود جلب کنند، به سراغ موضوع‌هایی می‌روند که همیشه بحث برانگیز باقی می‌ماند. یکی از این موضوع‌ها می‌تواند پرداختن و شوخی کردن با مسائل روز جامعه باشد. مسائل اجتماعی همیشه باعث می‌شوند تا کاربران آنها را در هر قالبی دنبال کنند. البته موضوع‌های بسیار متنوعی برای کار واینرها وجود دارد.


بیشتر بخوانید: با انواع روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید

برای مثال پرداختن به مسائل دختر و پسرها و شوخی با رفتار بزرگ‌ترها یکی از آن موضوعاتی است که در حال حاضر واینرهای زیادی با توجه به آن تولید محتوا می‌کنند. بنابراین موضوع ویدیوهای واینرها بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت آنها شود. البته باید بدانید که بسیاری از واینرها، یک موضوع ثابت برای کار خود در نظر نگرفته و در زمینه‌های مختلف به تولید ویدئو می‌پردازند.

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

حال که می‌دانید واینر کیست؟ می‌توان به بخش‌های جزئی‌تری از کار و فعالیت آنها پرداخت. در حال حاضر افراد بسیار زیادی در سراسر جهان از طریق اینترنت و مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی به کسب درآمد می‌پردازند. این درآمد گاهی آن‌قدر زیاد است که باعث ترغیب شدن افراد بیشتری برای ساخت ویدئوهای واین می‌شود.

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

با توجه به اینکه افراد زیادی از طریق تولید محتوا در اینستاگرام و باقی شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی می‌کنند، می‌توان آنها را به چندین دسته با عناوین مختلف تقسیم کرد. یکی از این دسته‌بندی‌ها بدون شک مربوط به اینفلوئنسرها می‌شود. این افراد با تولید محتوا به صورت ویدئو، عکس و متن، فالوئرهای زیادی جذب می‌کنند.

محتوای صفحات این افراد هزاران بار و گاهی به صورت میلیونی توسط کاربران دیده می‌شود. این افراد پس از مدتی تبدیل به افراد تأثیرگذار می‌شوند و هر کاری که می‌کنند ممکن است روی افرادی که آنها را دنبال می‌کنند تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشد. از این رو باید حساسیت بیشتری بر محتوای تولیدی خود داشته باشند. از طرفی هرآنچه که این افراد در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند، ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    واینر کیست؟وظایف او در اینستاگرام چیست؟

    اکنون سؤال دیگری مطرح است که در فضای اینستاگرام واینر کیست و چه فعالیتی برعهده دارد؟ در پاسخ جامع به سؤال واینر کیست، اشاره کردیم که ویدئوهای واین می‌توانند در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی منتشر شوند. بنابراین آنها فقط مخصوص به اینستاگرام نیستند. اما امروزه این شبکه اجتماعی به دلیل قابلیت‌های بسیاری که دارد، محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دارند و شاید بتوان گفت که اینستاگرام پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان محسوب می‌شود. با این حساب این شبکه اجتماعی بهترین پلتفرم برای دیده شدن محتوا، مخصوصاً محتوای ویدئویی است.

    این روزها واینرها را بیشتر در پلتفرم اینستاگرام مشاهده می‌کنیم. واینرهای خارجی کار خود را خیلی زودتر از ایرانی‌ها شروع کردند. اما در سال‌های اخیر شاهد واینرهای ایرانی زیادی بودیم که به موفقیت زیادی رسیدند و توانستند نظر مخاطب ایرانی را به خود جلب کنند. واینرهای اینستاگرامی محتوای خود را در استوری و پست منتشر می‌کنند. خیلی از آنها در یک موضوع خاص و برخی نیز در موضوع‌های مختلف به تولید محتوا می‌پردازند.

    ویدئوهای واین می‌توانند در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی منتشر شوند. بنابراین ویدئوهای واین فقط مخصوص به اینستاگرام نیستند.

    واینرهای ایرانی

    حال که می‌دانید «واینر کیست» بد نیست که با واینرهای ایرانی آشنا شوید. واینرهای ایرانی کار خود در چند سال گذشته آغاز کردند. خیلی از آنها که در شروع این جریان اولین بودند امروز به فالوئرهای میلیونی رسیدند و امروزه جزء قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین واینرهای ایرانی محسوب می‌شوند. این افراد پس از چند سال فعالیت به درآمد بالایی رسیدند. بیشتر درآمد این افراد از تبلیغات اینستاگرامی است. در ادامه این مقاله یک بخش را به درآمدزایی واینرها اختصاص داده‌ایم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    مشهورترین واینر کیست؟

    از مشهورترین واینرهای ایرانی می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

    • عرفان علیرضایی
    • محمدامین کریم‌پور
    • مجتبی شفیعی
    • حسن ریوندی
    • علی صبوری
    • محسن ایزی

    واینرهای خارجی

    واینرهای خارجی همان‌طور که گفته شد در ابتدای شروع فعالیت اینستاگرام، فعالیت‌های ابتدایی خود را شروع کردند. بسیاری از آنها پیش از اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک فعالیت می‌کردند. اما اینستاگرام بستر مناسب‌تری برای انتشار ویدیو بود. بنابراین خیلی از آنها به این پلتفرم کوچ کردند.


    بیشتر بخوانید: از صفر تا صد فعال کردن ریلز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

    خیلی از واینرهای ایرانی نیز در آغاز فعالیت خود از واینرهای خارجی ایده می‌گرفتند. امروزه نیز همچنان یکی از روش‌های مشهور شدن در اینستاگرام، ایرانی کردن ویدئوهای پربازدید خارجی است. خیلی از واینرهای کمتر شناخته شده در حال انجام این‌ کار هستند. البته محتوای آنها توسط کاربران زیادی دیده می‌شود.

    آیا واینرها اینفلوئنسر هستند؟

    اما پرسش اصلی آن است که آیا واینرها اینفلوئنسر هستند؟ در بخش «واینر کیست؟» این‌گونه پاسخ دادیم که واینرها با تولید محتوای ویدئویی در زمینه سرگرمی شناخته می‌شوند. این افراد گاهی ممکن است فالوئرهای بسیار زیادی داشته باشند و محتوای آنها صدها هزار بار دیده شود. بزرگی این رقم باعث می‌شود تا به این فکر کنیم که آیا این افراد ممکن است تحت تأثیر محتوای دیده شده قرار بگیرند؟ بدون شک این افراد از گروه‌های مختلف جامعه با هر سواد و هر سنی هستند. بنابراین احتمال این موضوع بسیار زیاد است که اثر محتواهایی که این افراد به صورت روزانه مشاهده می‌کنند را در رفتار و عقاید آنها ببینیم.

    کمی پیش‌تر توضیح دادیم که ویدئوهای واین با یک موضوع ثابت ساخته نمی‌شوند. این موضوعات معمولاً مواردی را دربرمی گیرند که از دید کاربران جالب توجه و هیجان‌انگیز هستند. آنچه که در هر ویدئو گفته یا به آن اشاره می‌شود حتی اگر برای سرگرمی ساخته شده باشد، می‌تواند بر مخاطبان تأثیرگذار باشد. پس می‌توان در انتها این‌گونه بیان کرد که واینرها در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند اینفلوئنسر باشند.

    درآمدزایی واینرها

    با توجه به آنچه پیش‌تر خواندید حال باید بدانید که واینر کیست. واینرها پس از دیده شدن محتوایشان توسط کاربران و رسیدن به فالوئرهای زیاد معمولاً با گرفتن تبلیغات اینستاگرامی به درآمد می‌رسند. برندها و شرکت‌های مختلف با توجه به نوع فعالیت واینر، تبلیغات خود را به این افراد می‌سپارند. واینرها نیز با توجه به توافق طرفین با ساخت یک ویدئو تبلیغاتی و یا صرفاً بازنشر آن، مبلغی را دریافت می‌کنند.

    درآمدزایی واینرها

    این مبلغ نیز با توجه به اینگیجمنت یا تعامل پیج آن واینر مشخص می‌شود. تعداد فالوئرهای واینر نیز در هزینه تبلیغات مؤثر است. البته به شرطی که این تعداد فالوئر واقعی باشد. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای شخص شدن فالوئر واقعی از فالوئر فیک وجود دارد.

    زمانی که جامعه مخاطبین یک واینر بیشتر می‌شود، قاعدتاً هزینه تبلیغات و البته اثرگذاری او نیز بیشتر خواهد شد.

    جمع‌بندی

    • در این مقاله به پرسش و پاسخ «واینر کیست؟» پرداختیم.
      • واینرها افرادی هستند که تولید ویدئوهای طنز و سرگرم‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دیده شده و به کسب درآمد می‌پردازند.
    • واینرهای اینستاگرامی در سال‌های اخیر توانستند جامعه مخاطبین بسیار زیادی را به خود جلب کنند.
      • موفقیت این افراد نیز باعث ترغیب شدن کاربران دیگر در راستای تولید ویدئوهای واین شده است.
    • درآمدزایی واینرها غالباً از طریق گرفتن تبلیغات است.
      • مبلغ این تبلیغات با توجه به فالوئرها و میزان تعامل پیج تعیین می‌شود.
    • موضوعی که واینرها برای ساخت ویدئو انتخاب می‌کنند در دیده شدن آنها تأثیر بسیار زیادی دارد.
      • از این رو این افراد بیشتر به سراغ موضوعات داغ و جنجالی روز می‌روند.
    • حالا که به پاسخ سؤال «واینر کیست؟» رسیدید، فکر می‌کنید در سال‌های آینده چه تغییراتی در کار واینرها دیده خواهد شد و فعالیت آنها به چه سمتی می‌رود؟

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.