نرسیدن مرسوله پستی یا دیر رسیدن آن + نحوه پیگیری تاخیر پست

21

با توجه به آنکه این روزها شرکت‌های خصوصی اقدام به حمل و نقل مرسولات زیادی می‌کنند اما شرکت پست همچنان انتخاب اول بسیاری از افراد برای جابجایی بسته‌ها است. درواقع حجم بالایی از مرسولات پستی در این شرکت انجام می‌شود و از قدیم مردم اعتماد بسیاری به این سازمان داشتند.

در حال حاضر شرکت پست گزینه استعلام آنلاین را هم برای پیگیری مرسوله پستی مشتریان در نظر گرفته است و این موضوع نگرانی از بابت نرسیدن مرسوله پستی را کمرنگ‌تر کرده است.

احتمالا برای خیلی از ما این اتفاق افتاده است که بسته‌ای که ارسال کردیم به مقصد نرسیده یا بسته خود را از پست دریافت نکرده‌ایم. البته این مساله تنها مربوط به کشور ما نیست و در بسیاری از کشورها هم شکایت نرسیدن مرسوله پستی و سامانه شکایت نرسیدن مرسوله پستی وجود دارد. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

نرسیدن مرسوله پستی

دلایل نرسیدن مرسوله پستی

اغلب ما تجربه نرسیدن کالا، مدرک و بسته‌های مختلف را از طریق پست داشته‌ایم. البته این سازمان با خدمات متنوع و زیادی که دارد در انتقال بسته‌ها تسهیل و تسریع بسیاری توانسته ایجاد کند و با توجه به نظم بالایی که در انجام امور دارد اما گاهی اوقات بسته پستی به دست گیرنده آن نمی‌رسد.

این امر موجب ایجاد شکایت نرسیدن مرسوله پستی شده است و دلیل نرسیدن مرسوله پستی را نمی‌توان به یک یا دو مورد نسبت داد. گزارش‌ها و شکایاتی که در این زمینه می‌شود بسیار متنوع است و به همین دلیل هم برای پیگیری مرسوله پستی خود و استفاده از سامانه شکایت نرسیدن مرسوله پستی باید به موارد و دلایل زیر توجه داشته باشید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    گم شدن بسته، دلیل نرسیدن مرسوله پستی

    این دلیل یکی از دلایل شایع در این زمینه در اداره پست است و برخی از ماموران پست به دلایل مختلف آن را گم می‌کنند. در این شرایط بهتر است از طریق سامانه شکایت نرسیدن مرسوله پستی اقدام کنید. در حالت کلی اداره پست وظیفه دارد تا برای بسته مفقودی غرامت بپردازد.

    به همین ترتیب برای بسته‌هایی با ارزش مالی بالاتر معمولا ارزش واقعی آنها سنجیده شده و مبلغی را به تناسب آن برای بیمه تعیین می‌کنند و باید توسط شخص پرداخت شود.

    رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دلیل نرسیدن مرسوله پستی

    با شیوع بیماری کرونا و محدودیت افراد در رفت و آمد در اماکن عمومی شهر، فعالیت اداره پست نیز بسیار بیشتر از گذشته شده است. افراد مجبور هستند تا بسیاری از خریدهای خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند که این بخشی از وظایف اداره پست است.

    در سال جاری افزایش 150 درصدی برای محموله‌های پستی اتفاق افتاده است و این موضوع خود یکی از انواع دلیل نرسیدن مرسوله پستی به حساب می‌آید. زیرا تعداد بالای جابجایی‌ها ترافیک و تاخیر بسیاری را به وجود آورده است. از سوی دیگر مرسولات و ماشین‌ها باید دو تا سه بار در روز ضد عفونی شوند و این موضوع هم به نرسیدن مرسوله پستی پیشتاز و دیگر مرسوله‌های منجر می‌شود.

    خود بسته‌ها نیز به محض ورود به اداره پست در ابتدا باید ضد عفونی شوند و همین پروسه ضد عفونی کردن بسته‌ها باعث اتلاف وقت زیادی شده و در نهایت تاخیر در ارسال مرسولات یا دیگر مشکلات به وجود می‌آید.

    بیمار شدن پرسنل اداره پست هم می‌تواند یکی از دلایل نرسیدن مرسوله پستی باشد. کاهش نیروی انسانی موثر و ابتلای آنها به انواع بیماری‌ها، به خصوص کرونا این روزها موجب شده تا اتفاقاتی از قبیل نرسیدن بسته پستی اتفاق بیافتد. در واقع کرونا با مبتلا کردن یک فرد او را به مدت حداقل 14 روز از دایره زندگی معمولی و عادی خارج می‌کند.

    این قرنطینه و خانه نشینی 14 روزه موجب کاهش نیروی انسانی در سازمان پست می‌شود که زمان تحویل مرسوله و رساندن سالم آن را دچار مشکلاتی می‌کند.

    نرسیدن مرسوله پستی

    عدم مسئولیت پذیری برخی از کارکنان، دلیل نرسیدن مرسوله پستی

    علی رغم آنکه شرکت پست دارای کارمندان و کارکنان مسئولیت پذیر و امانتداری است، اما گزارش‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد که در آن تحویل به موقع بسته به مقصد توسط برخی کارکنان وجود داشته است. قصور کارکنان یا متصدی این بخش‌ها موجب نرسیدن مرسوله پستی شده و افراد را به دردسر می‌اندازد.

    عدم ورود اطلاعات صحیح گیرنده

    نرسیدن مرسولات پستی می تواند به دلیل عدم ورود اطلاعات صحیح گیرنده و یا تغییر آدرس گیرنده و یا تحویل اشتباه مرسوله پستی باشد. بنابراین پیش از ارسال بسته، باید اط صحت اطلاعات گیرنده و فرستنده اطمینان حاصل کنید.

    نرسیدن مرسوله پستی خارجی

    مرسولات پستی خارجی اهمیت زیادی دارند چون باید در زمان مشخصی به دست گیرنده برسند و گاهی این مرسولات شامل مدارک مهم هویتی هستند.اگر با نرسیدن مرسوله پستی خارجی روبرو شویم باید چه کنیم؟

    در حقیقت سامانه‌ای برای چک کردن مرسولات پستی خارجی وجود ندارد. به همین خاطر نمی‌توان راه حل دقیقی را برای پیگیری آن‌ها را ذکر کرد اما جای نگرانی نیست چون طبق آخرین اخبار، کشور ایران در سال‌های آینده امکانی را برای چک کردن مرسولات خارجی برای هموطنان فراهم خواهد کرد و مردم می‌توانند از طریق سایت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس Post.ir مرسوله‌های پستی خارجی خود را پیگیری کنند.

    برای پیگیری مرسوله پستی باید چه کارهایی انجام داد؟

    زمانی که بسته پستی شما به مقصد نرسید می‌توانید اقدامات مختلفی را انجام دهید. شما ابتدا نیاز به شماره رهگیری پستی دارید. این شماره بر روی رسید کاغذ پستی و سمت چپ بالا درج شده است. اگر زمان ارسال مرسوله پستی خود از امکان رسید دیجیتال استفاده کردید این شماره به موبایل یا ایمیل شما هم ارسال شده است.

    معمولا این کدها 24 رقمی هستند و از طریق سایت شرکت پست قابل رهگیری است. برای چک کردن رسیدن مرسوله پستی ابتدا باید به لینک رهگیری مرسوله پستی وارد شوید.

    پیگیری مرسوله پستی

    بعد از ورود به سایت رهگیری مرسولات پستی شما باید شماره 24 رقمی پیگیری خود را در کادر سفیدی وارد کنید و بر روی ذره بین کلیک کنید. در صفحه بعد اگر کد رهگیری به درستی وارد شده باشد، اطلاعات بسته برای شما به نمایش درمی‌آید. اطلاعاتی مانند تاریخ و ساعت دقیق ثبت مرسوله در مبدا و غیره که شما باید از این زمان مدت زمان تحویل مرسوله خود را در نظر بگیرید. اطلاعات زیر در این صفحه نمایش داده می‌شود.

    • تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
    • نوع سرویس
    • دفتر پستی مبدا
    • مبدا و مقصد
    • نام گیرنده و نام فرستنده
    • کدپستی گیرنده و فرستنده
    • وزن و هزینه پست
    • تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
    • نقطه پستی
    • نام مامور پست (نامه ‌رسان)
    • تصویر مامور پست
    • رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
    • امضا و نام گیرنده مرسوله

     معمولا سرویس ویژه کمتر از 24 ساعت، نرسیدن مرسوله پستی پیشتازبین 1 تا 3 روز کاری، سرویس سفارشی بین 3 تا 7 روز کاری زمان می‌برند.

    البته این زمان بندی حدودی است و با توجه به افزایش کیفیت سرویس پست در سال‌های اخیر زمان رسیدن بسته ممکن است زودتر هم اتفاق بیافتد. البته گاهی هم کمی بیشتر زمان می‌برد.

    معمولا سرویس پیشتاز که بیشترین استفاده را در بین مردم دارد معمولا تا 72 ساعت بعد از ارسال تحویل گیرنده می‌شود. درست و دقیق نوشتن آدرس و کد پستی گیرنده تاثیر بسیاری در به موقع رسیدن بسته پستی شما دارد.

    راه دیگری نیز علاوه بر مراجعه به وب سایت اداره پست وجود دارد و اگر شما به اینترنتی دسترسی نداشتید می‌توانید از روش ارسال پیامک استفاده کنید. در این روش حرف R را به همراه کد 20 رقمی رهگیری یا کد 10 رقمی تایپ کرده و آن را به شماره 2000441 ارسال می‌کنید. برای پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و غیره می‌توانید از کد * 110#  استفاده کنید.

    نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس

    برای چک کردن رسیدن یا نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس هم باید توجه داشته باشید که این شرکت درواقع یک شرکت خصوصی برای ارسال مرسولات پستی است که روند آن کمی با شرکت ملی پست متفاوت است.

    علت‌های مختلفی مانند اطلاعات اشتباه گیرنده مانند نام و نام خانوادگی، کد پستی و آدرس پستی و غیره می‌تواند موجب نرسیدن مرسوله پستی و نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس شود و شما برای اطلاع از وضعیت مرسوله پستی خود باید یک کد رهگیری 15 تا 20 رقمی در اختیار داشته باشید. این کد به پیگیری رسیدن مرسولات پستی شما کمک قابل توجهی می‌کند.

    افرادی که با مشکل نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس مواجه می‌شوند باید با مراجعه به وب سایت تیپاکس و وارد کردن کد رهگیری مرسوله خود از آخرین وضعیت صادر شدن بسته مطلع شوند.

    علاوه بر این امکان پیگیری وضعیت مرسولات از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۴۵۷ نیز در تیپاکس فراهم شده است و شما با استفاده از کد رهگیری خود می‌توانید تلفنی آن را رهگیری کنید. بعد از تماس با شماره مورد نظر باید داخلی 3 را انتخاب کنید.

    مرسوله‌های پستی خارجی هم یکی دیگر از مرسوله‌های مهمی هستند که باید در زمان مشخصی به دست فرد گیرنده رسیده باشند. اما متاسفانه در این مورد هم ممکن است مشکلات زیادی در ارتباط با نرسیدن مرسوله پستی خارجی اتفاق بیافتد.

    البته دسترسی به سامانه‌ای برای پیگیری مرسوله‌های پستی که به خارج از کشور فرستاده می‌شوند، وجود ندارد. به همین دلیل هم نمی‌توان روش دقیقی برای پیگیری این بسته‌ها که به خارج ارسال می‌شوند، ذکر کرد.

    بر طبق آخرین اطلاعیه‌های سازمان پست این سازمان در نظر دارد این امکان را برای افراد ایرانی فراهم کند تا با مراجعه به وب سایت سازمان پست بتوانند مرسوله‌های پستی خارجی و بین المللی خود را پیگیری و رهگیری کنند.

    پیشگیری از نرسیدن مرسوله پستی

    برای آنکه در ارسال بسته پستی خود ریسک کمتری متوجه شما شود و از نرسیدن مرسوله پستی پیشتاز   و نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس و دیگر انواع آن در امان بماندی بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

    • درج صحیح آدرس: حتما باید برای جلوگیری از نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس و انواع دیگر آدرس را با گیرنده خود چک کنید. این کار صحت آدرس را تضمین می‌کند. حتی المقدور آدرس را بر روی گوگل مپ هم چک کنید تا از رسیدن بسته خود مطمئن شوید.
    • استفاده از بیمه حمل و نقل: راهکار بعدی که به محافظت از بسته‌های شما و ایمن ماندن آنها کمک می‌کند؛ بیمه کردن مرسولات است. این کار می‌تواند در کنار گم شدن بسته‌ها آسیب‌های احتمالی برای بسته‌ها را نیز پوشش بدهد. این اقدام برای کالاهایی که ارزش مالی بالایی دارند بسیار گزینه خوبی است. اگر بسته خود را بیمه کنید خیالتان از بابت هر چیزی راحت خواهد بود. در این صورت ضرری هم متحمل نخواهید شد.
    • انتخاب شرکت لجستیکی مناسب: زمانی که می‌خواهید شرکتی را برای ارسال بسته خود انتخاب کنید تمام زوایا را در نظر بگیرید تا خسارات جبران ناپذیر متوجه شما نشود. برخی از کسب و کارها صرفا به دلیل پرداخت هزینه کمتر به سراغ همکاری با شرکت‌های لجستیکی می‌روند که نظارتی بر فعالیت آنها وجود ندارد. این درحالی است که اگر بسته‌ها را به شرکت معتبری مانند اداره پست بسپارید مسئولیت خسارات احتمالی بر عهده آنها خواهد بود و دیگر نگرانی نخواهید داشت.

    استفاده از افزونه حمل و نقل ووکامرس

    یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل ووکامرس پادروپین است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

    کوتاه در مورد علت نرسیدن مرسوله پستی

    • با توجه به آنکه این روزها شرکت‌های خصوصی اقدام به حمل و نقل مرسولات زیادی می‌کنند اما شرکت پست همچنان انتخاب اول بسیاری از افراد برای جابجایی بسته‌ها است.
    • برای بسته‌هایی با ارزش مالی بالاتر معمولا ارزش واقعی آنها سنجیده شده و مبلغی را به تناسب آن برای بیمه تعیین می‌کنند و باید توسط شخص پرداخت شود.
    • با شیوع بیماری کرونا و محدودیت افراد در رفت و آمد در اماکن عمومی شهر، فعالیت اداره پست نیز بسیار بیشتر از گذشته شده است. افراد مجبور هستند تا بسیاری از خریدهای خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند که این بخشی از وظایف اداره پست است.
    • علی رغم آنکه شرکت پست دارای کارمندان و کارکنان مسئولیت پذیر و امانتداری است، اما گزارش‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد که در آن تحویل به موقع بسته به مقصد توسط برخی کارکنان وجود داشته است.
    • زمانی که بسته پستی شما به مقصد نرسید می‌توانید اقدامات مختلفی را انجام دهید. شما ابتدا نیاز به شماره رهگیری پستی دارید. این شماره بر روی رسید کاغذ پستی و سمت چپ بالا درج شده است.
    • –         معمولا سرویس ویژه کمتر از 24 ساعت، نرسیدن مرسوله پستی پیشتازبین 1 تا 3 روز کاری، سرویس سفارشی بین 3 تا 7 روز کاری زمان می‌برند.
    • راه دیگری نیز علاوه بر مراجعه به وب سایت اداره پست وجود دارد و اگر شما به اینترنتی دسترسی نداشتید می‌توانید از روش ارسال پیامک استفاده کنید. در این روش حرف R را به همراه کد 20 رقمی رهگیری یا کد 10 رقمی تایپ کرده و آن را به شماره 2000441 ارسال می‌کنید.
    • برای پیشگیری از نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس هم باید توجه داشته باشید که این شرکت درواقع یک شرکت خصوصی برای ارسال مرسولات پستی است که روند آن کمی با شرکت ملی پست متفاوت است.
    • حتما باید برای جلوگیری از نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس و انواع دیگر آدرس را با گیرنده خود چک کنید. این کار صحت آدرس را تضمین می‌کند.
    • راهکار بعدی که به محافظت از بسته‌های شما و ایمن ماندن آنها کمک می‌کند؛ بیمه کردن مرسولات است. این کار می‌تواند در کنار گم شدن بسته‌ها آسیب‌های احتمالی برای بسته‌ها را نیز پوشش بدهد.
    • زمانی که می‌خواهید شرکتی را برای ارسال بسته خود انتخاب کنید تمام زوایا را در نظر بگیرید تا خسارات جبران ناپذیر متوجه شما نشود. برخی از کسب و کارها صرفا به دلیل پرداخت هزینه کمتر به سراغ همکاری با شرکت‌های لجستیکی می‌روند که نظارتی بر فعالیت آنها وجود ندارد.
    • اگر صاحب پیج فروشگاهی هستید و برای مشتریان خود بسته ارسال می‌کنید، استفاده از یک سیستم یکپارچه ارسال و پیگیری بسته ضروری است.

    پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان خود را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند تا کمترین هزینه پستی را متحمل شوند.

    با ثبت فروشگاه آنلاین خود در فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ به لیستی از شرکت‌های پستی دسترسی دارید و می‌توانید هزینه ارسال از طریق هر کدام از آنها را ببینید. در پادروشاپ شما می‌توانید سفارش مشتریان خود را به صورت تکی یا انبوه ارسال کنید. در ضمن برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

    اگر در اینستاگرام صاحب فروشگاه هستید و برای مدیریت سفارشات و افزایش فروش به دنبال روشی کارآمد می‌گردید، در پادروشاپ ثبت نام کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    21 نظرات
    1. علی می گوید

      سلام، بسته من پیشتاز بوده ولی بعد از ۴ روز هنوز نرسیده چکار کنم؟

      1. آرمین می گوید

        سلام، الان که دو هفته گذشته رسید به دستت؟ بعد چند روز؟

        1. الی می گوید

          برای تو چه طوری بود برا منم 18روزه نرسیده

          1. هدیه می گوید

            بسته من هم ۱۸روزه به دستم نرسیده وقتی هم کد مرسوله رو میزنم پیگیری کنه مینویسه بسته تحویل گیرنده داده شده درحالی هیچ بسته ای نیومده و حتی تماسی بهم نزده شده

    2. بابک می گوید

      خود پست در انجام مراحل بارگیری و ارسال مرسوله پستی تعلل میکند.بسته پستی من قرار بود از تهران به تبریز ارسال شود اما شخص ارسال کننده بسته را به پست تحول داده بود اما بسته بعد از گذشت یک و نیم روز از تهران خارج نشده بود

    3. Fatemeh می گوید

      سلام چرا داخل سامانه نمیشه رهگیری کرد بشته رو ارور میده دوهفته قبل اینجوری نبود
      نمیدونم یعنی سامانه رو بستن ؟؟؟

    4. سلیم می گوید

      سلام من بسته ام حالا نزدیک یک ماه نرسیده هر چی به طرف پیام میدم جواب نمیده کد پیگیری هم نداده چی کار کنم

      1. محمدیاری می گوید

        والا از منم بستم نرسیده ۴تا سوزن انژکتور هستش ده روزه ماشینم خرابه نمیتونم کار کنم از کارو زندگیم افتادم ضرر ۵ میلیونی خوردم تو این هفته که کار نکردم بیکار شدم

      2. سارا می گوید

        منم از سايتِ لباس خريد كردم
        كدِ رهگيري نميده
        همش ميگه بريد توي كانال تلگرام كدتون رو پيدا كنيد
        واي 15روزِ كد به اين من توي كانال نيست

      3. شومبوول طلا می گوید

        خداحافظی کن با بسته ت
        ندیده و نشناخته از جای نامعتبر خرید کنی همین میشه

    5. پشتیبانی می گوید

      سرت کلاهبردار شده

    6. زهرا می گوید

      بسته پستی۲۵ خرداد تحویل دفتر پستی شده تا ۳۰ خرداد همچنان هیچ پیشرفتی برا ارسال نداشته،مشکل کجاست؟

    7. رضا می گوید

      مشکلات اداره پست خیلی زیاده مثلا اینا قرار ارتباطات در کشور برقرار کنند خودشون یک سایت درست و حسابی برای درج شکایت ندارند رفتم شکایت ثبت کردم ازم شماره موبایل خواسته کد دیگیری هم نمیده حالا که میخوام پیگیر کنم از من کد میخواد. خخخخ
      اخه مگه کد دادی که میخوای؟
      برخی متاسفانه دستور دارند که تا میتوند کارشکنی کنند تا مردم ناراضی بشن

    8. فرهاد می گوید

      سلام پاسپورت من ۳۰ام مرداد چاپ شده ولی متاسفانه بارکد پستی رو نشان نمیده چطور میتونم پیگیری کنم

    9. مریم می گوید

      سلام من با استفاده از کد رهگیری میبینم که بسته من به شهر مقصد رسیده ولی تیپاکسی که بسته هارو پخش میکنه هنوز برام نیاورده.الان دو روز گذشته.من باید چکار کنم؟؟

    10. سارگل می گوید

      سلام بسته من از ۱۹ مرداد پست شده و ۱ شهریور برام پیام اومده تحویل پست ی شهری شده ولی هنوز دستم نرسیده چکار باید کنم

    11. سارگل می گوید

      سلام بسته من از ۱۹ مرداد پست شده و ۱ شهریور برام پیام اومد که تحویل پست ی شهری شده ولی هنوز دستم نرسیده چکار باید کنم

    12. علی هزاردستان می گوید

      با سلام بسته از تهران برا اصفهان فرستادم پیامک مرسوله برا من نیومده چهارشنبه صبح بوده الان چهار روزه بدست من نرسیده چرا اینقدر آدم رو اذیت میکنید تا از پست کردن هم دیگه اطمینان نکنه بفرسته لطفا پیگیری کنید

    13. حجت الله صمدی لیلان می گوید

      سلام
      از بندر گناوه خودم بسته دادم ب پست ب مقصد ا ش شهرستان لیلان اما هنوز نرسیده

    14. میلاد می گوید

      پشتیبانی پست به شدت ضعیفه چرا کسی جوابگو نیست حتی بعد اینکه شکایتم رو ثبت کردم هنوز رسیدگی نشده

    15. حمید رضا فلاح می گوید

      سلام .یک مرسوله پستی تاریخ ۲۲ مهر ماه در دفتر پستی شهرستان دلیجان تحویل داده شده است و تا امروز سوم آبان ماه هنوز نرسیده است .منطقه ۱۶ پستی رفتم و تلفن نامه رسان را تهیه کردم و با ایشان صحبت کردم .و گفتند امروز و فردا حتما تحویل می شود .ولی تاکنون خبری از آن نشده است .چه باید کرد .چه باید گفت .لطفا راهنمایی فرمایید .مرسی