استفاده از هوش مصنوعی اینستاگرام با 9 تکنیک کاربردی

0

تا به حال از خود نپرسیده‌اید که چرا اینستاگرام موضوعات موردعلاقه کاربران را به آن‌ها پیشنهاد می‌کند؟ برای بسیاری از ما دانستن نحوه عملکرد هوش مصنوعی اینستاگرام می‌تواند یک کشف بزرگ محسوب شود. جذابیت اینستاگرام خصوصاً در محتواهایی که در قسمت کاوش به ما پیشنهاد می‌کند، برای اغلب کاربران جالب توجه است. اما چند درصد از کاربران این پلتفرم می‌دانند که یک هوش مصنوعی در پشت این پیشنهادات جذاب وجود دارد؟

هوش مصنوعی اینستاگرام در اصل یک ویژگی منحصربه‌فرد است که باعث می‌شود شما به تمامی افراد و چیزهایی که در این فضا دوست دارید، نزدیک‌تر شوید. آن هم بدون اینکه دردسر خاصی برای پیدا کردن موضوعات محبوب خود متحمل شوید. اگر شما هم می‌خواهید بیشتر درباره این قابلیت فوق‌العاده اینستاگرام بدانید، با ما همراه باشید.

هوش مصنوعی اینستاگرام چیست؟

هوش مصنوعی یک قابلیت بی‌نظیر برای تغییر نحوه بازاریابی اپلیکیشن‌های مختلف از جمله اینستاگرام محسوب می‌شود. منظور کلی از هوش مصنوعی یک هوش ماشینی است. چیزی شبیه هوش انسان، اما شاید به مراتب دقیق‌تر و قوی‌تر از هوش آدمی که باعث می‌شود استفاده‌کنندگان از آن بتوانند بهره‌وری خوبی در کسب‌وکار خود ایجاد کنند. توسعه‌‌دهندگان هوش مصنوعی چه در فضای اینستاگرام چه هر پلتفرم یا فضایی دیگر می‌توانند درست مثل انسان توانایی صحبت کردن، شنیدن، دیدن، حرکت کردن و حتی نوشتن را با استفاده از یک هوش ماشینی ایجاد کنند تا به‌جای به‌کارگیری انسان، فعالیت‌های خود را با استفاده از هوش مصنوعی به پیش‌ ببرند.

هوش مصنوعی نه تنها در فضای اینستاگرام بلکه در بسیاری از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای هوشمند، مانند تلفن‌های همراه امروزی کاربرد زیادی دارد. پس ما در بخش‌های مختلف زندگی به صورت روزانه از این ویژگی مدرن استفاده می‌کنیم. هوش مصنوعی اینستاگرام هم در واقع یک هوش ماشینی است که به کمک مدل‌های یادگیری ماشینی باعث می‌شود محتواها یا پیج‌هایی به کاربران این اپلیکیشن پیشنهاد شود که بیشترین جذابیت را برای آن‌ها دارند. در واقع ربات‌های هوش مصنوعی در اینستاگرام به جای یک انسان رفتار تک تک کاربران این پلتفرم را دنبال می‌کنند و با تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، در جهت بهبود تجربه او در فضای این پلتفرم قدم برمی‌دارند. پس هدف اصلی هوش مصنوعی اینستاگرام بهبود تجربه کاربری خواهد بود.

الگوریتم هوش مصنوعی اینستاگرام

جایی که یک پلتفرم به بخشی اساسی از زندگی افراد تبدیل می‌شود، اصلاً هم جای تعجب نیست که به صورت مکرر شاهد به‌روزرسانی‌های جذاب در آن باشیم. برای مثال الگوریتم هوش مصنوعی اینستاگرام یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم همگانی است که باعث می‌شود کاربران توصیه‌های محتوایی متفاوتی را بر اساس داده‌های آماری که به اینستاگرام ارسال کرده‌اند، دریافت کنند.

الگوریتم هوش مصنوعی اینستاگرام

جالب‌تر اینکه ویژگی هوش مصنوعی اینستاگرام جدید بسیار بهتر از نمونه‌های ابتدایی است که در این پلتفرم استفاده می‌شود و بسیار بهتر از قبل باعث تعامل کاربران و بالا بردن سطح رضایت آن‌ها از فضای اینستاگرام می‌شود. اگر در این رسانه اجتماعی فعال هستید، آشنایی با الگوریتم هوش مصنوعی اینستاگرام به عنوان مزیتی آشکار برای شما محسوب می‌شود.

الگوریتم هوش مصنوعی اینستاگرام به طور مداوم در تلاش است تا با ارائه محتوای مرتبط و جالب به کاربران باعث بهبود تجربه و رضایت آن‌ها شود.

هوش مصنوعی اینستاگرام چگونه عمل می‌کند؟

اینستاگرام از زمان آغاز به کار یعنی حدود 12 سال پیش تا به امروز شاهد تغییرات زیادی بوده است. تغییراتی که هر روزه باعث جذاب‌تر شدن این اپلیکیشن و سرازیر شدن کاربران زیادی به سمت آن می‌شود. امروزه بخش اعظم جذابیت اینستاگرام به لطف هوش ماشینی است. نحوه عملکرد هوش مصنوعی در اینستاگرام به صورت زیر خواهد بود.

  • الگوریتم هوش مصنوعی اینستاگرام بر اساس متد (Word Embedding) کار می‌کند.
    • طبق این متد، اینستاگرام سیستم قرارگیری کلمات مرتبط به هم را تشخیص می‌دهد و از آن‌ها برای پیشنهاد محتوای مشابه استفاده می‌کند.
  • اینستاگرام برای محتوای پیشنهادی در اکسپلور از یک مفهوم به اسم (Seed Accounts) استفاده می‌کند.
    • طبق این مفهوم اکانت‌هایی که کاربر بیشترین تعامل را با آن‌ها داشته بررسی می‌شوند.
    • سپس 500 پست برتر را انتخاب و با فیلتر کردن پست‌ها (از نظر قوانین اینستاگرام، اسپم یا ارائه اطلاعات نادرست)، 25 پست برتر را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهد.
  • بررسی هشتگ‌ها برای جلوگیری از توزیع محتوای خطرناک، خشن یا حاوی اطلاعات نادرست، از دیگر الگوریتم‌های هوش مصنوعی اینستاگرام است.
    • مثلاً حذف جنبش‌های ضد واکسن از جمله توانمندی‌های هوش ماشینی اینستاگرام است.
    • البته از هشتگ‌ها استفاده دیگری هم می‌شود. اما مبارزه با هرزنامه یکی از مهم‌ترین اقدامات اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی است.
  • هوش مصنوعی اینستاگرام با تحلیل رفتار کاربران می‌تواند به صورت خودکار محتواهای تولید شده توسط پیج‌های مختلف را رصد و بهترین آن‌ها را در فید خود رتبه‌بندی کند.
  • از دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی در اینستاگرام می‌توانیم به قابلیت ترجمه آن اشاره کنیم.
    • این باعث می‌شود تا سازندگان این پلتفرم بتوانند رفتار کاربران را دنبال کنند و محدود به یک منطقه خاص نباشند.
  • در روش «یادگیری ماشین بدون نظارت»، هوش مصنوعی باعث می‌شود که ویژگی‌های مشترک بین پست‌ها بررسی شود.
    • هوش مصنوعی از طریق این کار پست‌های مشابه را در یک دسته‌بندی از پیش تعریف شده قرار می‌دهد.

اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی یا همان یادگیری ماشینی از طریق مطالعه رفتاران کاربران، فیدهای خود را برای نشان دادن مرتبط‌ترین محتوا به کاربران سفارشی‌سازی می‌کند.

چگونه از هوش مصنوعی اینستاگرام به نفع خود استفاده کنیم؟

کسانی که از الگوریتم هوش مصنوعی در فضای اینستاگرام استفاده نمی‌کنند، به احتمال بسیار زیاد فرصت رشد در این فضا را از دست می‌دهند. بنابراین بیش از اینکه بخواهید یاد بگیرید روند هوش ماشینی چگونه عمل می‌کند، باید نحوه استفاده از آن را بدانید. در ادامه به معرفی تکنیک‌هایی در این زمینه می‌پردازیم که به رشد شما در اینستاگرام کمک می‌کنند.

1. دنبال کردن آخرین ویژگی‌ها

به این نکته توجه کنید که اینستاگرام روی هیچ محتوا با مضمون خاصی تأکید ندارد. اما در مقابل به صورت مکرر در حال ایجاد ویژگی‌های جدید است. شما برای اینکه خود را با این روندهای موجود در اینستاگرام همسو کنید، باید تلاش زیادی برای کشف و استفاده از این ویژگی‌ها به خرج دهید. زمانی که از ویژگی‌های جدید به نفع خود استفاده می‌کنید، شاهد نتایج بهتر و رشد سریع‌تر در این پلتفرم خواهید بود.

2. تنوع محتوا

شما نباید فقط روی ویژگی‌ها تمرکز کنید. بلکه برای استفاده از هوش مصنوعی اینستاگرام نیاز دارید تا محتوای متنوع و کاربرپسندی هم تولید کنید. محتوا در اصل کلید موفقیت شما در اینستاگرام است، پس به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. برای بهره‌مندی از محتوا، دقیقاً مانند هوش مصنوعی اینستاگرام داده‌های مربوط به رفتار گذشته کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس آن محتواهای جدید تولید و منتشر کنید. تجزیه و تحلیل مداوم عملکرد حساب اینستاگرامی باعث می‌شود مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود را بهتر درک کنید و تصمیمات بهتری را برای انتخاب محتوای مفید بگیرید.

چگونه از هوش مصنوعی اینستاگرام به نفع خود استفاده کنیم؟

به طور کلی پست‌های اثرگذار تا سه برابر سطح تعامل افراد را نسبت به پست‌های معمولی بالا می‌برند. برای مثال اگر چند سالی است که کار خود را شروع کرده‌اید، ممکن است بسیاری از دنبال‌کنندگان شما پست‌های قدیمی پیجتان را ندیده‌ باشند. پس می‌توانید با بازنشر و استفاده مجدد از چنین پست‌هایی توجه مخاطبین خود را جلب کنید. از طرف دیگر برای دیده شدن باید در تهیه محتوا روی مضامین سرگرم کننده و کارآمد بیشتر تلاش کنید.

3. انتشار پست در بهترین زمان

زمان انتشار درست پست هم از دیگر الگوریتم‌های اینستاگرام است که تأثیر زیادی روی رفتار کاربران دارد. برای کشف بهترین زمان انتشار پست برای پیج خود باید با توجه به سایر رقبا و کاربران اقدام به تجزیه و تحلیل داده‌ها کنید. برای انتخاب بهترین موقع به منظور انتشار پست‌های خود، باید زمانی را که بیشتر دنبال‌کنندگان شما آنلاین هستند برای این کار در نظر بگیرید. ناگفته نماند که روند آنالیز رفتار کاربران در حساب‌های تجاری اینستاگرام امکان‌پذیر است.

4. بالا بردن سطح تعاملات

هوش مصنوعی اینستاگرام محتواهایی را به عنوان سیگنال رتبه‌بندی می‌کند و به عبارتی در اولویت قرار می‌دهد که سطح تعاملات بیشتری داشته باشند. به همین دلیل اگر دوست دارید استوری‌های شما برای افراد بیشتری به نمایش درآید، باید کاربران را به ایجاد تعامل مثل لایک کردن، نظر گذاشتن یا به اشتراک‌گذاری محتوای منتشر شده ترغیب کنید. همچنین می‌توانید برای بالا بردن سطح تعاملات یک فراخوان به عمل کارآمد ایجاد کنید.

 برای مثال در مورد کاری که از مخاطبین خود انتظار انجام آن‌ را دارید به صورت صریح صحبت کنید. ارائه یک پرسش یا تشویق کردن کاربران برای به اشتراک‌گذاری افکارشان نمونه‌هایی بارز از فراخوان به عمل کارآمد خواهند بود. به طور کلی اینستاگرام در 5 سال گذشته الگوریتم فید خود را تغییر داده است. تغییراتی که باعث می‌شوند پست‌های شما در رتبه‌بندی فید در قسمت بالایی برای نمایش قرار بگیرند. این تغییرات شامل موارد زیر می‌شوند.

  • مدت زمان اختصاص داده شده برای دیدن پست‌ها
  • تعداد لایک‌های دریافتی یک پست
  • بررسی نمایه و ضربه زدن روی نمایه بعد از تماشای پست
  • تعداد نظرات داده شده در مورد یک پست
  • میزان ذخیره یک پست

5. استفاده از هشتگ‌های مرتبط

در بسیاری از مواقع کاربران برای پیدا کردن یک محتوا از هشتگ استفاده می‌کنند. این ویژگی هم از چشم هوش مصنوعی اینستاگرام دور نمی‌ماند. به همین دلیل توجه به استفاده از هشتگ پربازدید به اندازه لازم می‌تواند نرخ تعامل را بالا ببرد و باعث افزایش تعداد مخاطبان هدف شود. این هشتگ‌های مارک‌دار هستند که منجر به افزایش آگاهی از برند شما با کمک هوش مصنوعی می‌شوند. استفاده از هشتگ‌های دقیق و توصیفی یک راه عالی برای برچسب‌گذاری محتوای شما محسوب می‌شود.

6. تجزیه و تحلیل داده‌ها

بارها در خلال مطلب به بحث تجزیه و تحلیل اشاره کردیم. پس احتمالاً تا اینجا به اهمیت این استراتژی بازاریابی به خوبی پی برده‌اید. شما برای اینکه بدانید چه چیزی توجه مخاطبین هدف را بیشتر جلب می‌کند، نیاز دارید تا رفتار آن‌ها را تحلیل کنید. برای مثال اینکه کدام پست‌ها بیشتر دیده شده‌اند یا پست‌هایی که بیشترین لایک، نظردهی و به اشتراک‌گذاری را داشته‌اند، می‌توانند در یک تجزیه و تحلیل حرفه‌ای به کمک شما بیایند. با این بررسی با علایق کاربران خود بیشتر آشنا می‌شوید و استراتژی کسب و کار خود را در جهت تولید محتوای مخاطب‌پسند بهبود می‌دهید.

7. تمرکز روی نوشتن کپشن

یکی از راه‌های عالی برای جلب توجه هوش مصنوعی اینستاگرام، نوشتن کپشن طولانی اما جذاب و پرهیز از انجام اشتباهات رایج کپشن است. طبق آمار در اینستاگرام زیرنویس‌های بیش از 500 کاراکتر می‌توانند بیشترین بازخورد را از مخاطبان به دنبال داشته باشند. این باعث می‌شود که کاربران زمان بیشتری را برای بررسی محتوای منتشر شده در صفحه شما بگذرانند که باعث جلب توجه هوش ماشینی این پلتفرم خواهد شد. پس نوشتن کپشن یا زیرنویس جذاب می‌تواند عملکرد حساب شما را بهبود دهد. برای نوشتن یک کپشن جذاب و البته کارآمد می‌توانید به صورت زیر عمل کنید.

  • از تجارب شخصی خود صحبت کنید.
  • با پرسیدن سؤال دنبال‌کنندگان را تشویق به گفتگو نمایید.
  • از کاربران بخواهید که در مورد پست شما نظر دهند.
  • داستان تعریف کنید.

8. داشتن خلاقیت در تولید محتوا

نه تنها در اینستاگرام بلکه در هر فضای دیگری هم که خلاق باشید، می‌توانید باعث رشد خود شوید. اما خلاقیت در اینستاگرام خصوصاً زمانی که بتوانید خاص و منحصربه‌فرد باشید و توجه مخاطبان را جلب کنید، حرف اول را می‌زند. جایی که روزانه میلیون‌ها پست جدید منتشر می‌شود، خلاقیت در انتشار محتوا و گرفتن تعامل بیشتر از این طریق است که می‌تواند توجه هوش ماشینی را به پیج و پست‌ شما جلب کند. این جلب توجه می‌تواند باعث شود که پست شما به تعداد افراد بیشتری نمایش داده شود و از این طریق پیجتان رشد کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    9. ثبات در پست‌گذاری

    برای اینکه بتوانید در طولانی‌مدت نتیجه خوبی از اینستاگرام بگیرید، باید در تولید محتوای مناسب و پست‌گذاری مداومت به خرج دهید. آدام موسری مدیر اینستاگرام اعلام کرد که حالت ایدئال برای بالا بردن تعداد فالوور این است که در هر هفته 2 پست فید و به صورت روزانه 2 استوری ایجاد کنید.

    اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، برای مدیریت و ارسال سفارشات می‌توانید از خدمات پادروشاپ استفاده کنید تا فروش خود را افزایش دهید و با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کنید.

    تنوع محتوا، دنبال کردن ویژگی‌های جدید، استفاده از هشتگ مناسب، تعامل داشتن با مخاطبین از جمله مهم‌ترین الگوریتم‌های اینستاگرام هستند.

    جمع‌بندی

    • هوش مصنوعی به عنوان یک قابلیت مدرن در اینستاگرام و بسیاری دیگر از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها محسوب می‌شود که جایگزین حرفه‌ای‌تری برای فعالیت‌های انسانی است.
    • هوش مصنوعی اینستاگرام باعث بهبود تجربه کاربری از طریق نمایش مرتبط‌ترین و بهترین محتواهای مدنظر افراد می‌شود.
    • هوش مصنوعی اینستاگرام با دنبال کردن رفتار کاربران این فضا و تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از علایق آن‌ها، محتواهای محبوب افراد را به آن‌ها پیشنهاد می‌کند.
    • اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی و آنالیز تاریخچه فعالیت شما، پست‌های کاربرانی را که بیشترین تعامل را با آن‌ها دارید در فید شما رتبه‌بندی می‌کند.
    • برای رشد در اینستاگرام استراتژی بازاریابی خود را طوری تنظیم کنید که مطابق با هوش مصنوعی این رسانه اجتماعی باشد.
    • به‌ نظر شما اینستاگرام با استفاده از ویژگی هوش مصنوعی تا چه اندازه در بهبود تجربه کاربری موفق بوده است؟

    منابع:

    uxplanet

    influencermarketinghub

    later

    travelpayouts

    hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.