تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست و چه فرقی با سایر تبلیغات دارد؟

1

آیا می‌دانستید اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد؟ از این رو می‌توان گفت که این پلتفرم گزینه‌ای عالی برای جذب مخاطب و ترغیب آنها به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت شماست. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به شما کمک می‌کنند تا آگاهی از برند خود ایجاد کنید و تعامل را افزایش دهید. این قابلیت می‌‌تواند منجر به فروش بیشتر و رشد کسب ‌و کار شما شود. در این مطلب قصد داریم شما را با تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، نحوه فعالسازی و بهترین زمان استفاده از آن آشنا کنیم.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام گزینه‌های تبلیغاتی بسیاری را در اختیار مشاغل قرار می‌دهد که یکی از آنها، تبلیغات اسپانسری اینستاگرام است. این یک راه عالی برای به دست آوردن مشتریان جدید و افزایش فروش برای شماست.

با کمک تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، از پست‌های ارگانیک منتشر شده در صفحه خود استفاده و برای تبلیغ آنها هزینه می‌کنید. این می‌تواند شامل هر پستی باشد که قبلا در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده اید. یعنی حتما نباید یک پست یا کمپین جدید را شامل شود. شما یک تبلیغ جدید ایجاد نمی‌کنید، بلکه آنچه را که قبلاً به اشتراک گذاشته بودید، تبلیغ می‌کنید.

درست همانند سایر روش‌های تبلیغاتی اینستاگرام، برای این کار هم می‌توانید دسته بندی مشخصی را به عنوان هدف محتوای خود تعیین کنید. برای مثال می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس سن، موقعیت جغرافیایی، علایق و … هدف گذاری کنید. هدف تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، ایجاد تعامل بیشتر از طریق دستیابی به افراد علاقه‌مند به آن نوع محتواست.

پست‌های تبلیغات اسپانسری فقط در اینستاگرام ظاهر می‌شوند. با این حال، می‌توانید یک URL  خارجی برای هدایت افراد به صفحات خاصی در وب سایت خود اضافه کنید. اینستاگرام همچنین به شما این امکان را می‌دهد که دکمه فراخوانی (CTA) را برای هدایت ترافیک به صفحه خود قرار دهید. وقتی پست‌های تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را اجرا می‌کنید، از سیستم تبلیغاتی استفاده می‌کنید.

پست‌‌های تبلیغات اسپانسری اینستاگرام شامل قیمت‌های قابل مشاهده هستند. این ویژگی، کسب و کار شما را تحت کنترل قرار داده و به شما امکان را می‌دهد که کمپین اینستاگرام خود را به سمت موفقیت هدایت کنید.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

تبلیغ اسپانسری اینستاگرام چه فرقی با تبلیغات اینستاگرامی دارد؟

هر قدر که بیشتر به پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام نگاه می‌کنید، اطلاعاتی در مورد تبلیغات اینستاگرام دستگیرتان خواهد شد. در حالی که انواع روش‌های تبلیغات در اینستاگرام ممکن است مشابه هم به نظر برسند، اما کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور مثال در تبلیغات اسپانسری اینستاگرام می‌توان از محتوایی که قبلا در اینستاگرام استفاده کرده بودیم، به کار ببریم. اما در مورد تبلیغات اینستاگرامی این گونه نیست و باید محتوایی که به طور خاص برای یک کمپین طراحی کردیم را ایجاد نماییم.

هدف از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، افزایش نرخ تعامل است. در حالی که هدف از تبلیغات اینستاگرامی، آگاهی از برند، تولید سرنخ و افزایش ترافیک است.

در تبلیغات اسپانسری اینستاگرام می‌توان مخاطب هدف را بر اساس سن، مکان یا علایق دسته بندی کنیم. در حالی که در تبلیغات اینستاگرامی می‌توان انواع خاصی از افراد را مورد هدف قرار دهیم؛ اما این کاملا به اهداف کمپین شما بستگی دارد.

نرخ تعامل در روش تبلیغات اسپانسری همیشگی بوده و از آنجایی که این نوع تبلیغات در پست انجام می‌شود، تا زمانی که روی صفحه باقی بماند نرخ تعامل نیز ادامه پیدا خواهد کرد. در صورتی که نرخ تعامل در تبلیغات اینستاگرامی موقتی است. یعنی زمانی که کمپین شما متوقف شود، تعامل نیز به اتمام می‌رسد.

پس با بررسی این مقایسه‌ها متوجه می‌شویم که اگر به دنبال راهی ساده و آسان برای افزایش تعامل در حساب اینستاگرام خود هستید، پست‌های تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بهترین گزینه برای افزایش درآمد کسب و کار شما هستند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    نحوه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

    اگر قصد انجام روش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را دارید، در ادامه ۷ مرحله بسیار آسان را به شما آموزش خواهیم داد که با انجام آن می‌توانید یک تبلیغ اسپانسری ارسال کنید.

    نحوه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

    ۱. به صفحه مدیریت تبلیغات فیسبوک (Facebook’s Ad Manager) خود بروید و برای ایجاد تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید.

    ۲. هدف خود را “engagement” تعیین کنید.

    ۳. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

    ۴. مکانی را انتخاب کنید که موثرترین نتایج را به همراه داشته باشد و بودجه خود را نیز مشخص کنید.

    ۵. پستی که قبلا در صفحه اینستاگرام تان منتشر کرده بوید و قصد دارید تبلیغ را روی آن اجرا کنید، انتخاب کنید.

    ۶. تبلیغ خود را یک دور مرور کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب پیش رفته است.

    ۷. آن را ارسال کنید.

    با انجام این مراحل می‌توانید یک تبلیغ اسپانسری برای پست اینستاگرامی خود ایجاد کنید.

    چه زمانی باید از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنیم؟

    اکنون که می‌دانید چگونه از پست‌های تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنید، قدم بعدی این است که بفهمید چه زمانی باید آنها را اجرا کنید. موقعیت‌‌های زیادی وجود دارد که پست‌‌های اسپانسری به کسب ‌و کار شما کمک می‌‌کنند تا در اینستاگرام سر و صدای زیادی کنند.

    سه دلیلی که باید از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنید شامل موارد زیر هستند:

    ۱. پست‌هایی دارید که عملکرد خوبی داشته اند

    اگر پست‌‌های ارگانیکی دارید که در حساب اینستاگرام شما عملکرد خوبی دارند، فرصتی عالی برای کمک به آن‌‌ها در پیش‌‌تر رفتن است. چرا با پستی که عملکرد خوبی در بین فالوورهای شما دارد، نتایج بهتری کسب نمی‌کنید؟

    وقتی پستی دارید که مخاطبان تان از آن استقبال زیادی کرده اند، می‌توانید با آن به افراد جدیدی دسترسی پیدا کنید. می‌دانید که این پست برای مخاطبان فعلی شما جواب داده است، بنابراین شانس بیشتر دیده شدن آن برای مخاطبانی مشابه فالوئرهای شما نیز وجود دارد.

    در این صورت، پست با 200 کامنت و 400 لایک باعث می‌شود که یک پست اسپانسری بهتری داشته باشید. از آنجایی که در حال حاضر تعامل فراوانی وجود دارد، افراد به احتمال زیاد با پست درگیر می‌شوند تا ببینند چرا دیگران در مورد آن نظر می‌دهند یا آن را می‌پسندند. مردم به طور طبیعی کنجکاو هستند که چرا افراد زیادی در مورد یک پست نظر می‌دهند، بنابراین انگیزه کلیک کردن روی آن را پیدا می‌کنند.

    از آنجایی که در حال حاضر دنبال کنندگانی دارید که با پست شما تعامل دارند، مخاطبان جدید نیز بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند. فرض کنید یک پست اینستاگرامی با 200 کامنت و 400 لایک دارید. شما همچنین یک پست دیگر با 20 نظر و 50 لایک دارید. به نظر شما کدام یک به عنوان یک پست تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بهتر عمل می‌کند؟

    با انتخاب یک پست با عملکرد بالا، به افراد بیشتری در بین مخاطبان هدف خود دسترسی خواهید داشت. به علاوه آنها را وادار می‌‌کنید تا با پست‌‌ها و کسب و کار شما تعامل داشته باشند.

    ۲. یک پست اینستاگرامی با قابلیت خرید سریع دارید

    پست‌های اینستاگرام (shop now) یک گزینه عالی برای پست‌های تبلیغات اسپانسری اینستاگرام است. این پست‌ها به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا محصولات را در تصاویر خود قیمت گذاری کنند. هنگامی که کاربران بر روی برچسب موجود در تصویر کلیک می‌کنند، می‌توانند جزئیات مربوط به محصول را مشاهده کنند. همچنین می‌توانند دوباره کلیک کنند و مستقیماً به صفحه محصول هدایت شوند.

    با کمک این قابلیت، مخاطبان شما می‌توانند بلافاصله محصولات را خریداری کنند و  در واقع دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری به محصولات تان خواهند داشت.

    این روش تبلیغ راهی عالی برای جذب افراد در بازار هدف شما و وادار کردن آنها به بررسی محصولات تان است. این کار یک تعامل خوب ایجاد می‌کند و کاربران جدید را تشویق می‌کند تا با محتوای شما ارتباط برقرار کنند

    با این حال، توجه به این نکته مهم است که پست‌های تبلیغات اینستاگرام که قابلیت shop now دارند، فقط روی اپلیکیشن موبایل کار می‌کنند. آنها همچنین فقط در اینستاگرام ظاهر می‌شوند. شما نمی‌توانید آنها را از طریق فیس بوک اجرا کنید، حتی اگر تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام مشترکا از Facebook Ad Manager  استفاده کنند.

    ۳. محتوای تولید شده توسط کاربران بیشتری می‌خواهید

    محتوای تولید شده توسط کاربر یک ابزار بازاریابی ارزشمند برای کسب و کار شما است. این محتوایی است که مخاطبان شما پیرامون محصولات یا خدمات شما ایجاد می‌کنند.

    فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه پوشاک هستید و شخصی یک بلوز از شما می‌‌خرد. در صورتی که از کیفیت و قیمت آن راضی باشد، عکسی در مورد آن در اینستاگرام خود می‌گذارد و در مورد تجربه خود صحبت می‌کند. چنانچه مشتری آدرس اینستاگرام فروشگاه شما را روی تصویر خود تگ کند، شما متوجه آن شده و آن را در پیج تان به اشتراک می‌گذارید.

    ۳. محتوای تولید شده توسط کاربران بیشتری می‌خواهید

    وقتی مردم این محتوا را می‌بینند، نسبت به فروشگاه شما اطمینان خاطر بیشتری پیدا می‌کنند. یک پست تبلیغات اسپانسری اینستاگرام که حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر باشد، منجر به تعامل بیشتر خواهد شد. اگر مردم ببینند که پست تبلیغات اسپانسری اینستاگرام شما یک محتوای تولید شده توسط کاربر است، بیشتر مشتاق می‌شوند از آن بازدید و حتی خرید کنند.

    این کار باعث افزایش تعامل شده و باعث می‌شود افراد در بازار هدف شما با محتوایتان تعامل داشته باشند.

    سخن آخر

    پست‌های تبلیغات اسپانسری اینستاگرام راهی عالی برای جلب مشارکت بیشتر، از لایک گرفته تا کامنت، در محتوای ارگانیک شماست. ناگفته نماند، شما محتوای خود را به افرادی که محصولات یا خدمات شما را می‌خواهند نشان خواهید داد. یعنی قابلیت تنظیم بازار هدف نیز وجود دارد.

    اگر برای ایجاد تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به کمک نیاز دارید، با شرکت پادرو تماس بگیرید. شما با انجام این کار می‌توانید عملکرد پست‌های اینستاگرامی خود را به حداکثر برسانید. برای تجزیه و تحلیل پست‌های اینستاگرامی خود نیز به کمک نیاز دارید؟ ما در این مورد هم به شما کمک خواهیم کرد.

    سوالات متداول در مورد تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

    در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات در مورد تبلیغات اسپانسری اینستاگرام پاسخ دهیم.

    تبلیغات اسپانسر چیست؟

    در تبلیغات اسپانسری می‌توان پستی که قبلا منتشر کرده بودیم را برای تبلیغ آماده کنیم. معمولا در این نوع پست‌ها عبارتی به نام الان خرید کن یا shop now ظاهر می‌شود که به کاربر این امکان را می‌دهد سریعا جزئیات را بررسی و در صورت تمایل خرید کند. مزیت تبلیغات اسپانسری اینستاگرام این است که امکان مشخص کردن بازار هدف مثل سن و موقعیت جغرافیایی وجود دارد.

    تبلیغات در اینستاگرام چه فرقی با تبلیغات اسپانسری دارد؟

    بر خلاف تبلیغات در اینستاگرام که نیاز به مشخص کردن کمپین دارد، تبلیغات اسپانسری را می‌توان روی پست‌های قدیمی نیز انجام داد. همچنین تبلیغات اسپانسری را می‌توان به توجه به جامعه هدف تنظیم کرد. نرخ تعامل در تبلیغات کمپینی همیشگی نبوده و با اتمام آن کامنت و لایک نیز متوقف می‌شوند. در حالی که امکان ارسال نظر و پسندیدن پست در تبلیغات اسپانسری همیشگی است.

    تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

    تعرفه تبلیغات در اینستاگرام، مبلغ مشخصی ندارد و با توجه به عوامل مختلف مثل تعداد دنبال کنندگان صفحه مورد نظر، نرخ تعامل، بازدهی و … تعیین می‌شود.

    تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

    مزیت اسپانسری اینستاگرام این است که خود اینستاگرام تبلیغات شما را انجام می‌دهد و به همین دلیل اعتبار بالایی دارد. علاوه بر این، با کمک این نوع تبلیغ شما هیچ گونه فالوور فیکی دریافت نخواهید کرد. مخاطبان شما هدفمند خواهند بود و به همین دلیل بیشتری بازدهی را برای شما دارند.

    مشکل پروموشن اینستاگرام در ایران چیست؟

    مشکلی که تبلیغات پروموت در ایران دارد این است که برای کاربران ایرانی غیرفعال است. در این نوع تبلیغ ابتدا باید کشور را انتخاب کنید که نام ایران در بین آنها مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این، به دلیل تحریم‌هایی که در کشور وجود دارد، امکان پرداخت هزینه تبلیغات پروموشن وجود ندارد. به همین دلیل می‌توان گفت که این نوع تبلیغ برای ایرانیان ناکارآمد است. البته یک سری ترفندها برای استفاده از پروموت اینستاگرام وجود دارد. مثلا می‌توان از آشنایان ساکن خارج از کشور کمک خواست.

    منبع:

    Hubspot

    webfx

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. محمد می گوید

      به من ارور میزنه نمیشه ایران را انتخاب کنم آیا نتیجه می‌دهد