محتوای ویروسی در اینستاگرام چیست و چطور باید آن را ایجاد کرد؟

0

شبکه‌های اجتماعی امروزه به عضوی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. در حال حاضر 3.96 میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که در حدود 1.5 میلیارد نفر آنها در اینستاگرام فعال هستند. بنابراین نمی‌توان اینستاگرام را نادیده گرفت. بلکه می‌توان از آن به عنوان بستری برای تبلیغات استفاده کرد. منظور از محتوای ویروسی در اینستاگرام، همان محتواهایی هستند که وایرال می‌شوند و افراد آنها را به اشتراک می‌گذارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی، بررسی و ارائه راهکارهایی برای تولید محتوای ویروسی در اینستاگرام بپردازیم. اگر قصد دارید در این باره اطلاعات کاملی به دست آورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

محتوای ویروسی در اینستاگرام چیست؟

محتوای ویروسی در اینستاگرام یا وایرال به معنای پست‌هایی (تصاویر یا ویدیوها) است که افراد می‌خواهند با دیگران به اشتراک بگذارند و باعث محبوبیت بیشتر و بیشتر پست شوند. کاربران رسانه‌های اجتماعی پست‌های متنی ویروسی را می‌خوانند، ویدیوهای ویروسی را تماشا می‌کنند، زیر آن‌ها نظر می‌دهند و آن‌ها را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خودشان به اشتراک می‌گذارند.

همه پست‌های رسانه‌های اجتماعی پتانسیل ویروسی شدن را ندارند. خیلی از اوقات تولیدکننده محتوا به هیچ وجه قصد ویروسی شدن یا وایرال شدن پست را ندارد. با این حال محتوای او به دفعات به اشتراک گذاشته می‌شود. ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بر موضوع ویروسی بودن رسانه‌های اجتماعی تسلط پیدا کرده و از آن برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

محتوای ویروسی در اینستاگرام یا وایرال به معنای پست‌هایی است که افراد می‌خواهند با دیگران به اشتراک بگذارند و باعث محبوبیت بیشتر و بیشتر محتوا شوند.

چالش‌هایی مانند چالش سطل آب یخ، (Face app) و موارد دیگر فقط نمونه‌هایی محتوای ویروسی در اینستاگرام هستند.

چرا محتوای اینستاگرام شما باید ویروسی باشد؟

چرا محتوای اینستاگرام شما باید ویروسی باشد؟

تا اینجا با محتوای ویروسی در اینستاگرام آشنا شدید. ویروسی بودن محتوا به هیچ وجه راز موفقیت نیست و یک ضرورت در بازاریابی اینستاگرام محسوب نمی‌شود. با این حال، یک جایزه خوب است که می‌تواند تعامل صفحه شما را افزایش دهد. همچنین به شما کمک می‌کند فالوئرها و حتی مشتریان بیشتری کسب کنید. 

در ادامه به هفت دلیل مختلف پرداختیم که چرا باید سعی کنید یک پست اینستاگرامی ویروسی ایجاد کنید:

  1. آگاهی از برند و محبوبیت عمومی افزایش یافته است.
    • برنامه‌هایی را به خاطر بسپارید که به لطف ویژگی‌های ویروسی (Gradient، FaceApp، TikTok) تا حد زیادی محبوب شدند.
  2. افزایش تعداد فالوئرهای اینستاگرام
  3. فالوئرهای شما به طور بالقوه می‌توانند با مشتریان گفتگو کنند.
  4. این به تبلیغ صفحه یا وب سایت اینستاگرام شما کمک می‌کند.
  5. هزینه جذب فالوئر جدید نسبتاً ارزان است.
  6. به طور کلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از تبلیغات پولی یا بازاریابی تأثیرگذار است.
  7. برخی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی ویروسی بعداً می‌توانند به میم‌های همیشه سبز تبدیل شوند که به تنهایی در اینترنت زندگی می‌کنند. 

نحوه تولید پست ویروسی در اینستاگرام

برخی از انواع پست‌ها این پتانسیل جادویی را برای ویروسی شدن دارند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که می‌توانند به محتوای ویروسی در اینستاگرام تبدیل شوند.

  • پست‌های روشنگری و آگاه‌سازی
  • نکات و ویدیوهای لایف هک
  • موارد غیر معمول و گزارش‌های مبتنی بر داده
  • فهرست‌هایی با ابزارها، نکات، توصیه‌ها و موارد دیگر
  • راهنمای گام به گام
  • اینفوگرافیک
  • اخبار
  • چالش‌ها 
  • انتشار میم 

فرآیند تولید محتوا زمانی ساده می‌شود که برنامه‌ریزی محتوایی دقیقی داشته باشید. 

حال که با موضوع و اهمیت محتوای ویروسی در اینستاگرام آشنا شدید، قصد داریم توصیه‌هایی در مورد نحوه ایجاد محتوای جذاب که به راحتی ویروسی شود و همچنین راهکارهایی برای ایجاد محتوای بهتر را با شما به اشتراک بگذاریم.

احساسات مخاطب را درگیر کنید

  • شما باید مخاطبان خود، روال روزمره آنها، ترس‌ها و انگیزه‌های آنها را درک کنید و بدانید چه نوع محتوایی به احتمال زیاد برای آنها مناسب خواهد بود. به عنوان یک بازاریاب، صاحب کسب‌وکار یا یک تولیدکننده محتوا، باید بدانید که چگونه به شخصیت‌های هدف خود و احساسات آنها برسید.
  • پست‌های ویروسی، ویروسی می‌شوند زیرا مردم نسبت به آنها بی‌تفاوت نیستند. پست‌ها همیشه احساسات برخی افراد را لمس می‌کنند. این همان چیزی است که هنگام ایجاد یک پست ویروسی باید برای آن تلاش کنید.
  • پیام خود را شخصی کنید، نه عمومی. یک مثال کامل از چنین پست‌های مبتنی بر احساس، چالش (10year#) در اینستاگرام است. ترفند این چالش در خاصیت نوستالژی آن بود که بسیاری از ما دوست داشتیم آن را احساس کنیم.

از محتوای دیگران الهام بگیرید 

به هر چیزی که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینید، توجه کنید. برخی از ایده‌ها اغلب دارای منابع الهام غیرمنتظره‌ای هستند. فید اصلی اینستاگرام یک مکان عالی برای شروع است. بسیاری از ما روندهای فعلی را از این صفحه کشف می‌کنیم، بنابراین فراموش نکنید که هر چند وقت یکبار آن را پیمایش کنید.

پیمایش (TikTok) به عنوان یک دائره‌المعارف ویروسی نیز مفید است. هیچ پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری مانند (TikTok) چالش‌های ویروسی زیادی ندارد. این پلتفرم یا به عبارت دقیق‌تر کاربران آن، ویروسی بودن را به ویژگی خاص تیک تاک تبدیل کرده‌اند. جالب اینجاست که چالش‌ها در تیک تاک هیچ مرز جغرافیایی نمی‌شناسند و اغلب در سطح بین‌المللی ویروسی می‌شوند و حتی به رسانه‌های اجتماعی دیگر مهاجرت می‌کنند.

بامزه باشید

از محتوای دیگران الهام بگیرید 

اگر پیام شما برای مردم جذاب به نظر برسد و به شکلی سرگرم‌کننده و خنده‌دار منتقل می‌شود، به احتمال زیاد در بین مخاطبان شما طنین‌انداز خواهد شد. تعجب می‌کنید که چرا میم‌ها برای چندین دهه این‌قدر معروف هستند؟ به همین دلیل است که آنها طنز و واقعیت را در کنار هم قرار می‌دهند.

با ایده‌های منحصربه‌فرد شروع کنید

شخصیت‌ها یا پیام‌های اصلی و منحصربه‌فرد می‌توانند بر ویروسی بودن محتوای شما تأثیر بگذارند.

مطالب مفید منتشر کنید

احتمالاً محتوای ویروسی در اینستاگرام را مشاهده کرده‌اید که هیچ فایده‌ای نداشته است. به این معنی که هیچ آورده‌ای برای مخاطب به دنبال ندارد. با این حال مفید بودن مطلب یکی از عواملی است که باعث جذب مخاطب می‌شود. بنابراین فرصت مفید بودن را از دست ندهید. یک تخفیف، کد تبلیغاتی، یا ترفندهای هوشمندانه می‌تواند به باعث به اشتراک‌ گذاشتن محتوای شما شود.

محتوای تحریک‌آمیز منتشر کنید

یکی از راه‌های ایجاد محتوای ویروسی در اینستاگرام انتشار محتوایی است که باعث تحریک مخاطب می‌شود. جای تعجب نیست که محتوای تند و تحریک‌آمیز بسیار مورد توجه مردم است و به سرعت در فضای مجازی منتشر می‌شود زیرا کاربران به شدت در مورد آن اظهار نظر می‌کنند و آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. با این حال، هنگام ایجاد چنین پست‌هایی، بسیار مهم است که در منطق باقی بمانید. در غیر این صورت، ممکن است با انتقادهای زیادی روبه‌رو شوید.

بر روی عکس‌ها بیش از فیلم‌ها تمرکز کنید

ویدیوها در رسانه‌های اجتماعی بسیار محبوب هستند، بنابراین ممکن است وسوسه شوید که از آنها بیش از حد در اینستاگرام استفاده کنید. اما حقیقت این است که محتوای عکس در اینستاگرام 36 درصد بیشتر مخاطب را با خود درگیر می‌کند و باعث ایجاد تعامل می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک محتوای فوق‌العاده ویروسی ایجاد کنید، احتمالاً بهتر است به جای ویدیو به تصاویر توجه بیشتری داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مرتبط کردن پست‌ها به رویدادهای مهم

اگر موضوعی که قصد دارید روی آن کار کنید از قبل در اخبار پرطرفدار باشد، ایجاد محتوای ویروسی در اینستاگرام بسیار ساده‌تر است. رویدادهای مهم فعلی در جلوی ذهن مردم قرار دارند، بنابراین پست‌های مرتبط با آن رویدادها بیشتر به چشم مخاطب می‌آید. برای استفاده از این موضوع می‌توانید راه‌اندازی محصول خود را با رویداد خبری فعلی همزمان کنید. یا حتی نمونه‌های واقعی از محصول خود را نشان دهید که روشی پرطرفدار است.

به عنوان مثال، نایک ویدیویی برای ادای احترام به چهره‌های متعدد کوبی برایانت در فیلم (Mamba Forever) ایجاد کرد. این ویدیو با بیش از 1 میلیون لایک همراه بود و میلیون‌ها طرفدار آن را مشاهده کردند.

تاثیر شناخت مخاطب در ویروسی شدن محتوا

مانند هر استراتژی بازاریابی محتوا، شناخت مخاطبان خود برای ایجاد محتوای ویروسی در اینستاگرام بسیار مهم است. شما باید بدانید که چه چیزی باعث می‌شود فالوئرهای شما درگیر شوند. همچنین با علایق آنها و نوع محتوایی که بیشتر با آنها در تعامل هستند آشنا شوید. ساده‌ترین راه برای درک مخاطب، ایجاد فهرستی از شخصیت خریدار است. شخصیت بازاریابی یا خریدار به وضوح مخاطب ایده‌آل شما را تعریف می‌کند تا بتوانید به سرعت علایق آنها را مشخص کنید.

لیست شخصیت باید شامل جزئیات زیر باشد:

  • سن
  • جنسیت
  • محل
  • اشتغال
  • درآمد سالانه
  • سطح تحصیلات

شما با دانستن این موارد می‌توانید به شناخت نسبتاً خوبی از مخاطب خود برسید. با این شناخت، محتوایی که برای آنها تولید می‌کنید نیز متناسب با سلیقه آنها خواهد بود. همچنین می‌دانید که این نوع محتوا بیشترین تعامل را از مخاطب کسب می‌کند. ایجاد محتوای ویروسی در اینستاگرام نیز با اطلاع از این موارد ساده‌تر می‌شود.

با در دست داشتن این اطلاعات کافی در مورد مخاطب، آمادگی بیشتری برای ایجاد نوع محتوای مرتبط با مخاطبان خود خواهید داشت.

از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام استفاده کنید

شما می‌توانید به بخش تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام خود نگاهی بیندازید تا بفهمید چه محتوایی برای فالوئرهای شما جذابیت بیشتری داشته است. همانطور که در اینستاگرام شناخته شده‌اند، (Insights) اطلاعات دقیقی در مورد جمعیت فالوئرهای شما ارائه می‌دهد.

در ادامه لیستی از اطلاعاتی قرار داده شده است که قسمت آنالیز و تحلیل اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • محدوده سنی فالوئرها
  • جنسیت فالوور
  • مکان‌های دنبال‌کننده
  • زمان‌های حداکثر فعالیت فالوئرها
  • تعداد لایک‌های هر پست
  • تعداد نظرات هر پست
  • تعداد برداشت‌های هر پست

در ادامه مثالی از نحوه استفاده از این داده‌ها آورده شده است.

شما پستی را در ساعت 7 بعد از ظهر منتشر کردید اما تعامل آن بسیار کمی بوده است. یک نگاه اجمالی به زمانی که فالوئرهای شما بیشتر فعال هستند شاید به شما در زمان‌بندی انتشار پست کمک کند. به طور کلی بد نیست بدانید که کاربران اینستاگرام در ایران حدود ساعت 9 شب فعال‌تر هستند. بنابراین می‌توانید پست‌هایی را در حوالی ساعت 9 شب آزمایش کنید، به این امید که وقتی آن افراد فعال هستند، تعامل بیشتری با محتوای شما داشته باشند.

پست‌های رقبا را بررسی کنید 

پست‌های رقبا را بررسی کنید 

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد محتوای ویروسی در اینستاگرام، مطالعه کارهایی است که اکانت‌های موفق دیگر انجام می‌دهند. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید نمی‌توانید ایده‌ها را قرض بگیرید و از آنها در محتوای خود استفاده نکنید. آنچه برای آنها کار می‌کند ممکن است برای شما نیز مفید باشد. بنابراین از محتوای ویروسی در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر ایده بگیرید. البته این به آن معنا نیست که کارهای دیگران را کپی و جایگذاری کنید. 

مواردی هستند که هنگام بررسی پست‌های رقبا باید به آنها توجه کنید. آگاهی از این موارد می‌تواند به شما در تولید محتوای بهتر کمک کند. در ادامه لیستی از این موارد آورده شده است. 

  • استفاده هوشمندانه از تصاویر
  • زیرنویس پست‌های جالب
  • زمان‌بندی انتشار پست آنها در اینستاگرام
  • زمان انتشار آنها
  • هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند
  • چه کسانی را تگ می‌کنند یا ذکر می‌کنند
  • نوع خاص طنز آنها و موارد دیگر

در ادامه می‌توانید این لیست را با شخصیتی (پرسونا) که قبلاً برای مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید مقایسه کنید. سپس عناصری استفاده کنید که با علایق و ترجیحات آنها همپوشانی دارند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    چگونه محتوای ویروسی در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

    اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و روزانه بیش از 95 میلیون عکس و ویدیو در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. هر کسی که گوشی هوشمند دارد و علاقه زیادی به تولید محتوا دارد، می‌تواند وارد شبکه شده و شروع به انتشار کند.

    با تعداد زیادی عکس و ویدیو که هر روز به اشتراک گذاشته می‌شود، چگونه می‌توان با موفقیت در مورد محتوای خود بازدید، لایک و نظر دریافت کرد؟ یکی از بهترین روش‌ها، پیدا کردن محتوای ویروسی در اینستاگرام و الهام گرفتن از آنهاست. در ادامه به روشی‌هایی پرداختیم که می‌توانید محتوای ویروسی در اینستاگرام را به سادگی پیدا کنید.

    استفاده از صفحه اکسپلور

    صفحه اکسپلور اینستاگرام یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن محتوای ویروسی در اینستاگرام محسوب می‌شود. صفحه محبوب اینستاگرام مجموعه‌ای از تصاویر و ویدیوهایی است که برای ماندن کاربر در پلتفرم طراحی شده‌اند. از آنجا که محتوای ویروسی یکی از بهترین نوع محتوا برای نگه داشتن کاربر است، منطقی است که بهترین نقطه برای یافتن این محتوا در صفحه اکسپلور اینستاگرام باشد.

    تیک تاک دارای هزاران محتوای ویروسی است

    (TikTok) یک پلتفرم رسانه اجتماعی جوان اما شناخته شده است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.(TikTok) یک پلتفرم انتشار ویدیوهای کوتاه است. با توجه به سن (TikTok)، دسترسی ارگانیک به پلتفرم بسیار زیاد است. این بدان معناست که هر روز محتوای زیادی در (TikTok) در حال پخش شدن است. بنابراین افزایش فالوئر و مخاطب در پلتفرم برای مردم آسان‌تر می‌شود.

    پس از آنکه ویدیوها در تیک تاک وایرال می‌شوند مدیران رسانه‌های اجتماعی شروع به ارسال مجدد محتوای تیک تاک در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌کنند. آنها در این پست‌ها به افزایش تعامل زیادی دست می‌یابند. بنابراین نیک تاک منبعی عالی برای محتوای ویروسی است.

    علاوه بر این، اگر هنوز یک حساب تیک تاک ایجاد نکرده‌اید، سعی کنید سریع‌تر آن را ایجاد کنید. این پلتفرم به سرعت در حال رشد است و شما می‌توانید نفوذ و مخاطبان خود را به سرعت در این پلتفرم ایجاد کنید.

    بررسی هشتگ‌های اینستاگرام

    اگر به دنبال موضوعات مختلف برای ایجاد محتوای ویروسی در اینستاگرام می‌گردید، بخش هشتگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند. هشتگ‌های اصلی بیشترین شانس را برای یافتن محتوای ویروسی دارند زیرا دارای رتبه‌بندی هستند. این هشتگ‌ها به هزاران لایک و کامنت نیاز دارند تا حتی به بالای صفحه نزدیک شوند. این بدان معناست که فقط پرطرفدارترین مطالب در بالای صفحه قرار می‌گیرند. به لطف الگوریتم اینستاگرام، هشتگ‌ها اکنون می‌توانند کل جوامع را در اطراف خود توسعه دهند. بنابراین برای هشتگ‌های بسیار محبوب، روزانه میلیون‌ها بازدید از طرف کاربران اینستاگرام وجود دارد.

    جمع‌بندی

    • در این مطلب با محتوای ویروسی در اینستاگرام و نحوه ایجاد آن آشنا شدید.
    • محتوای ویروسی در اینستاگرام می‌تواند باعث دیده شدن کسب‌وکار شما شود. البته تولید این نوع محتوا ضرورتی ندارد اما می‌تواند کمک‌کننده باشد. 
    • پست ویروسی در اینستاگرام بارها و بارها دیده شده و به اشتراک گذاشته می‌شود. 

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    combin

    yrcharisma

    Techtarget

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.