معرفی روش های نوین پرداخت در فروشگاه‌های اینترنتی

0

اگر اهل خرید و فروش اینترنتی باشید، به احتمال زیاد با روش های نوین پرداخت آشنایی دارید. این مسئله برای صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت خیلی زیادی دارد و هر کسی به دنبال روشی است تا بتواند یک شیوه نوین برای پرداخت محصولات خود پیدا کند. روش‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آنها، این کار را انجام دهید. پس اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بدانید که بهترین روش های نوین پرداخت در فروشگاه آنلاین شامل چه مواردی می‌شوند.

سایر مقالات سایت پادرو مانند افزایش سفارشات فروشگاه آنلاین با 12 تکنیک کاربردی را از دست ندهید.

قبل از این‌که روش‌های پرداخت الکترونیکی برای فروشگاه آنلاین را معرفی کنیم، بد نیست بدانید که مهم‌ترین نکته‌ای که شما باید برای انتخاب یک روش نوین برای پرداخت محصولات در فروشگاه اینترنتی خود مد نظر قرار دهید، امنیت است. امنیت روش انتخابی شما باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه خدشه‌ای به اطلاعات کاربران وارد نشود و در عین حال، مبلغ پرداخت شده به حساب شما واریز شود.

ازآنجاکه در حال حاضر استفاده از اینترنت رواج بسیار زیادی پیدا کرده است، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهند. حالا این خرید آنلاین می‌تواند لباس، اکسسوری، مواد غذایی و یا حتی لوازم خدماتی و ابزارهای مختلف باشند. در هر شرایطی، شما باید موقعیت را برای خرید کاربران خود فراهم کنید تا موقع خرید محصولات، با هیچ مشکلی مواجه نشوند و بتوانند به‌راحتی مبلغ مورد نیاز برای کالا را بپردازند.

درگاه پرداخت چیست؟

درگاه پرداخت به پلتفرمی گفته می‌شود که در آن، هزینه مورد نظر از حساب مشتری به حساب فروشنده انتقال پیدا می‌کند. درگاه‌های پرداخت ویژگی‌های متفاوتی دارند و هر یک از آنها با شکل متنوعی عرضه می‌شوند. ازاین‌رو، بهتر است به سراغ درگاهی بروید که در عین امنیت بالا، طراحی جذابی هم داشته باشد.

به این نکته باید توجه کرد که شاید برخی از افراد، اطلاعات زیادی درباره نحوه کار با درگاه‌های بانکی نداشته باشند و به همین دلیل هم بهتر است از درگاه‌های پرداختی استفاده کنید که کار کردن با آنها راحت باشد و تمام اطلاعات با زبان فارسی روان نمایش داده شوند.

به احتمال خیلی زیاد خود شما هم تا به حال از درگاه‌های پرداخت زیادی استفاده کرده‌اید و می‌دانید که روش های نوین پرداخت تا چه حد می‌توانند در آسان‌تر شدن فعالیت‌های روزمره شما تاثیرگذار باشند. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد درگاه پرداخت و ویژگی‌های آن در اختیار شما قرار خواهیم داد و در پایان مقاله هم مهم‌ترین روش های نوین پرداخت را معرفی می‌کنیم.

نحوه عملکرد درگاه پرداخت

زمانی که مشتری وارد وب‌سایت شما می‌شود و قصد خرید محصولی را دارد، آن را به‌راحتی به سبد خرید خود اضافه می‌کند. در ادامه، او قصد دارد که با وارد شدن به صفحه پرداخت، هزینه مورد نیاز برای کالا را بپردازد تا امور ارسال کالا برای او انجام شود.

روش های نوین پرداخت

بعد از وارد شدن مشتری به صفحه پرداخت، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که باید اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را ارائه دهد. اولین کادر، مربوط به شماره کارت 16 رقمی است که باید به نام دارنده شماره تلفن باشد. علاوه بر این، در ادامه باید فاکتورهای دیگری مانند شماره CVVو تاریخ انقضای کارت را هم وارد کند.

در نهایت هم باید روی دکمه درخواست رمز پویا که غالبا به رنگ سبز نمایش داده می‌شود، ضربه بزنند. بعد از این‌که روی این بخش ضربه زدند، باید چند دقیقه منتظر بمانید تا رمز پویا برای سیم‌کارت آن‌ها ارسال شود و این رمز را درون کادر مشخص شده تایپ کنند. توجه داشته باشید که رمز پویا تنها 2 دقیقه تاریخ انقضا دارد و بعد از گذشت این بازه زمانی دو دقیقه‌ای، امکان استفاده از آن را نخواهید داشت و باید مجددا درخواست دریافت رمز پویا کنید.

بعد از انجام این کارها هم می‌توانید اطلاعات دیگری مانند شماره همراه و یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید که کاملا اختیاری هستند. توجه داشته باشید که تمام روش های نوین پرداخت این فاکتورها را دارند و باید تمام این مسیرها را رعایت کنید.

اطلاعات وارد شده به‌صورت رمزگذاری شده به بانک مورد نظر ارسال می‌شوند و بعد از انجام کارهای امنیتی، اطلاعات و مبلغ مورد نظر به حساب شخص فروشنده واریز می‌شود. صاحبان کسب‌وکار‌ها می‌توانند از این روش برای پرداخت اقلام خود و فروش آنها به‌صورت اینترنتی استفاده کنند.

چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کنیم؟

بر اساس مواردی که پیش از این گفتیم، به احتمال خیلی زیاد متوجه شدید که چرا باید از روش های نوین پرداخت استفاده کنیم؟ علاوه بر این موارد، استفاده از روش های نوین پرداخت در فروش اینترنتی مزایای دیگری هم دارد که در ادامه، به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. این مزایا هرکسی را قانع می‌کند که برای فروش اینترنتی محصولات خود، از درگاه پرداخت استفاده کنند. زیرا هنوز هم بسیاری از فروشندگان و کسب‌وکارها، روش کارت به کارت را ترجیح می‌دهند.

  • ارائه صفحه درگاه پرداخت به جای شماره کارت
  • دریافت گزارش آنلاین از لیست واریزی‌ها
  • امکان پیگیری پرداخت هر یک از مشتریان به شیوه‌های بسیار ساده و آسان
  • دریافت پشتیبانی 24 ساعته از شرکتی که خدمات درگاه پرداخت آنلاین را از آن دریافت کرده‌اید
  • امکان پرداخت امن برای مشتریان
  • کسب اعتبار بیشتر از نظر مشتریان
  • ارائه لینک مجزا برای هر یک از محصولات به‌صورت جداگانه

مزایایی که در بخش‌های بالا گفتیم، موجب می‌شوند که هر یک از کسب‌وکارهای مختلف در حوزه‌های متنوع، به دنبال روش های نوین پرداخت باشند تا بتوانند از این مزایا بهره‌مند شوند و در عین حال، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. پس اگر شما هم یک پیج اینستاگرامی دارید و در زمینه فروش محصولات فعالیت می‌کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر از روش های نوین پرداخت برای فروش محصولات خود استفاده کنید.

ویژگی سیستم‌های درگاه پرداخت الکترونیکی

علاوه بر مزایای ذکر شده، این روش ویژگی‌های دیگری نیز دارد که موجب می‌شود کار کردن برای صاحبان کسب‌وکارها خیلی راحت‌تر باشد. مشتریان هم با خیا‌ل‌راحت‌تری برای خرید محصولات، هزینه مورد نیاز را پرداخت می‌کنند. در این بخش، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم‌های درگاه پرداخت را به‌صورت خلاصه نام می‌بریم.

  • رمزگذاری اطلاعات بانکی پرداخت کننده
  • تضمین امنیت اطلاعات بانکی فرد پرداخت کننده
  • افزایش سرعت مبادلات در خرید و فروش محصولات
  • ارائه فاکتور الکترونیکی و صورتحساب

از درگاه پرداخت برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟

دلایل متنوعی وجود دارند که شاید شما مجبور شوید از پرداخت به طریق تکنولوژی بیومتریک و یا سایر روش‌های الکترونیکی استفاده کنید. مهمترین کاربرد درگاه پرداخت، در خرید و فروش‌های اینترنتی است. حالا فرقی ندارد که شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید. در هر شرایطی، می‌توانید از درگاه‌های پرداخت برای خرید و فروش کالاهای خود کمک بگیرید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید از این فاکتور برای مواقعی استفاده کنید که امکان پاسخگویی 24 ساعته به مشتریان خود را ندارید. در این شرایط، مشتریان در هر ساعتی که بخواهند، می‌توانند وارد درگاه پرداخت شده و هزینه مورد نیاز برای کالا را بپردازند، بدون این‌که منتظر پاسخ شما باشند.

انواع روش‌های نوین پرداخت

بر اساس اطلاعاتی که در بخش‌های بالا به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شدید که استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیکی برای فروشگاه تا چه حد می‌تواند روی کسب‌وکار شما تاثیر مثبت بگذارد. علاوه بر این‌که می‌توانید در یک بازه زمانی خیلی کوتاه‌تر،‌ محصولات خیلی بیشتری بفروشید.

روش های نوین پرداخت برای فروشگاه آنلاین بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید بر اساس شرایط خود، هر یک از آنها که بخواهید را انتخاب کنید. در این بخش، هر یک از روش های نوین پرداخت در فروشگاه آنلاین را به‌صورت مجزا معرفی می‌کنیم.

پرداخت با استفاده از کارت به کارت

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت محصولات، از طریق کارت به کارت است. در این شرایط، فقط کافی است که شما شماره کارت مورد نظر خود را برای مشتری ارسال کنید و مشتری بعد از وارد شدن به اپلیکیشن‌های مختلف، اطلاعات شماره کارت را وارد کند و هزینه کالا را بپردازد.

پرداخت با استفاده از اپلیکیشن گوشی

اپلیکیشن‌های مختلفی برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند که شما می‌توانید به‌راحتی وارد آنها شده و اطلاعات کارت خود را وارد کنید. این اپلیکیشن‌ها ممکن است برای هر یک از کارت‌ها و بانک‌ها متفاوت باشند. بااین‌حال، برخی از اپلیکیشن‌ها هم به‌صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانید از هر یک از آنها برای کارت به کارت کردن مبلغ محصولات استفاده کنید.

وجه اشتراک در این اپلیکیشن‌ها این است که بعد از نصب و اجرای آنها، باید اطلاعات کارت مانند شماره کارت، تاریخ انقضا و CVV آنها را وارد کنید. در نهایت هم بعد از تایپ کردن رمز پویایی که برای شما ارسال می‌شود، می‌توانید خرید خود را نهایی کنید.

پرداخت با استفاده از کد دستوری

روش دیگری که می‌توان از آن برای پرداخت مبلغ کالا استفاده کرد، از طریق کد‌های دستوری مختلفی است که بانک‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند. هر یک از کدهای دستوری بسته به نوع بانک، می‌توانند متفاوت باشند. نحوه عملکرد آنها هم بدین صورت است که شما باید در ابتدا وارد قسمت تلفن گوشی همراه خود شده و بعد از تایپ کردن کد دستوری، آن را تایید کنید.

در ادامه، اطلاعات کارت را وارد نمایید. بعد از دریافت رمز پویا، باید مجددا کد دستوری را وارد کنید و رمز پویا را بنویسید. این روش دردسرهای نسبتا زیادی دارد و شاید نتوانید کد دستوری برای هر یک از بانک‌ها را به‌صورت مجزا حفظ کنید.

پرداخت با استفاده از دستگاه خودپرداز بانک

روش دیگری که خیلی از افراد برای پرداخت هزینه مورد نیاز برای کالا از آن استفاده می‌کنند، از طریق دستگاه خودپرداز بانک است. نحوه عملکرد این روش هم تقریبا مشابه کارت به کارت است و شما باید وارد دستگاه‌های خودپرداز بانک شده و کارت خود را وارد کنید.

بعد از انتخاب گزینه انتقال وجه، شماره کارت مقصد و مبلغ مورد نیاز را بنویسید و رسید را دریافت کنید. طبیعتا این روش هم دردسرهای زیادی دارد و شما باید از منزل خارج شوید و شاید مجبور باشید در صف‌های طولانی دستگاه خودپرداز منتظر بمانید.

پرداخت با استفاده از کد QR

درصورتی‌که به دنبال روش های نوین پرداخت هستید، باید روش پرداخت با استفاده از کد QR را به شما پیشنهاد کنیم. پرداخت از طریق کد QR علاوه بر این‌که بسیار ساده است، امنیت خیلی بالایی هم دارد و می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات حساب شما به هیچ عنوان منتشر نخواهد شد.

کسب‌وکارهایی که بخواهند از این روش برای فروش محصولات خود استفاده کنند، یک کد QR در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و مشتریان باید با استفاده از گوشی همراه خود، این کد را اسکن کنند. بعد از انجام این کار، خیلی راحت به‌صورت مستقیم وارد صفحه پرداخت می‌شوند و فقط باید اطلاعات بانکی خود را وارد نمایند.

استفاده از این روش باعث می‌شود که کسب‌وکارها ظاهر خیلی حرفه‌ای‌تری به خود بگیرند و در عین حال، از اطلاعات حساب مشتریان‌شان محافظت نمایند. شما می‌توانید از این روش برای پرداخت با استفاده از اسکن هوشمند هم کمک بگیرید

روش های نوین پرداخت

پرداخت با استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بدون شک می‌توان گفت یکی از جدید‌ترین و منحصربه‌فرد‌ترین روش های نوین پرداخت که طرفداران خاص خودش را هم دارد، استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. در این روش، به جای این‌که شما هزینه موردنظر کالا را به‌صورت پول به حساب صاحبان کسب‌وکارها پرداخت کنید می‌توانید همان‌قدر ارز دیجیتال به حساب آنها واریز کنید. اما چگونه؟

به منظور استفاده از این روش، شما به عنوان صاحب کسب‌وکار، اول از همه باید روش پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را در وب‌سایت خود اضافه کنید تا مشتریان بتوانند ارز دیجیتال مورد نظر را به حساب شما پرداخت کنند.

بعد از این‌که مشتری کالای مورد نظر خود و روش پرداخت را انتخاب کرد، وارد صفحه تراکنش می‌شود و در اینجا باید نرخ تبدیل ارز دیجیتال مورد نظر خود را وارد کند. بعد از این‌که پرداخت انجام شد، ارز دیجیتال در همان لحظه به ارز فیات موردنظر تبدیل خواهد شد و در آخر هم مبلغ مورد نظر به حساب شما واریز می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    پرداخت با استفاده از سیستم‌های  NFC

    علاوه بر پرداخت با استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال که طرفداران بخصوصی دارد، یکی دیگر از روش های نوین پرداخت که برای خیلی از گوشی‌ها کاربردی است، روش پرداخت و استفاده از سیستم‌های NFC شناخته می‌شود.

    نکته جالب توجه درباره پرداخت با استفاده از سیستم‌های NFC این است که هیچ‌گونه توانایی در خواندن اطلاعات ندارد و به همین دلیل هم می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات بانکی و حساب مشتریان شما کاملا امن خواهد بود. علاوه بر این، امواج ساطع شده از این طریق هیچ‌گونه ضرری برای بدن ندارند و به همین دلیل هم می‌توانید مطمئن باشید که هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

    پرداخت با استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی

    در نهایت، آخرین موردی که ما از آن به‌عنوان روش های نوین پرداخت یاد می‌کنیم، استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی است. کیف پول‌های الکترونیک نیز به شما این امکان را می‌دهند که به شیوه ای ساده و در سریع‌ترین زمان ممکن، مبلغ مورد نظر برای کالا را به حساب صاحبان کسب‌وکارها پرداخت کنید.

    سخن پایانی

    در این مقاله از پادروشاپ، برخی از مهم‌ترین روش های نوین پرداخت را به شما معرفی کردیم. همان‌طورکه متوجه شدید، هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. البته استفاده از روش‌های نوین و مدرن برای انتقال وجه می‌تواند گزینه خیلی مناسب‌تری نسبت به روش‌های قدیمی‌تر مانند کارت به کارت و یا استفاده از دستگاه خودپرداز برای انتقال وجه باشد. به نظر شما در میان هر یک از این روش‌ها، کدام یک از آنها برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر هستند؟

    سوالات متداول

    چرا باید از روش های نوین درگاه پرداخت استفاده کنیم؟

    مهم‌ترین دلیلی که موجب می‌شود افراد از روش‌های نوین در درگاه پرداخت کسب‌وکار خود استفاده کنند، تسریع روند انتقال وجه و افزایش امنیت صاحبان حساب‌ها هستند. اگر یک روش نوین پرداخت داشته باشید که مشتریان بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن، مبلغ مورد نیاز را خیلی راحت به حساب شما واریز کنند، اعتبار شما هم نزد مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

    بهترین روش پرداخت در فروشگاه آنلاین کدام است؟

    روش‌های نوینی مانند استفاده از پرداخت با استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال و یا حتی پرداخت با استفاده از کد QR، می‌توانند بهترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها برای شما باشند. علاوه بر این‌که استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی هم می‌تواند یک روش ساده و در عین حال، کاربردی در نظر گرفته شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.