بهترین سوشال کامرس های حال حاضر چیست؟

بهترین سوشال کامرس های حال حاضر چیست؟

پلتفرم‌های تجارت اجتماعی در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های بازاریابی و فروش تبدیل شده‌اند. از بین انواع روش‌های تجارت الکترونیک، سوشال کامرس‌ به بهترین ابزار برای برندها تبدیل...

سروش سلیم‌پور

نوسته شده در خرداد ۹, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

پلتفرم‌های تجارت اجتماعی در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های بازاریابی و فروش تبدیل شده‌اند. از بین انواع روش‌های تجارت الکترونیک، سوشال کامرس‌ به بهترین ابزار برای برندها تبدیل شده‌ است. اما از بین انواع شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی، بهترین سوشال کامرس متعلق به کدام پلتفرم‌هاست؟

کسب‌وکارهای مختلف به شکلی فعال به دنبال راه‌حل‌هایی برای ادغام خرید از رسانه‌های اجتماعی در کمپین‌های مربوط به برند خود هستند. در این میان، ارزش بازار سوشال کامرس به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است. رقمی که بین ۵ تا ۷ سال آینده در سطح جهان به بیش از ۳۵۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

فروش آنلاین در بستر بهترین سوشال کامرس

اگر در حوزۀ تجارت الکترونیک فعالیت دارید به خوبی می‌دانید که تشویق مخاطبان به بازدید از وبسایت فروشگاه آنلاین شما چقدر دشوار است. حتی اگر بتوانید روی تعداد محدودی از آن‌ها نیز تأثیر بگذارید باز هم خرید آنها با فواصل زمانی طولانی صورت خواهد گرفت. سوشال کامرس به عنوان انقلابی در صنعت تجارت آنلاین تبدیل شده است. روندی که باعث الهام بخشیدن به کاربران شده و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت، چالش‌های رشد تجارت الکترونیک را پوشش داده است.

ظهور پلتفرم‌های اجتماعی منجر به ایجاد مفهومی شد که امروزه به آن سوشال کامرس می‌گویند. از این رو اهمیت دارد که بدانیم پلتفرم‌های تجارت اجتماعی کدامند و چگونه می‌توانند فروش آنلاین و موفقیت برندمان را تضمین کنند. در ادامه به معرفی بهترین سوشال کامرس و مزایای هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

پلتفرم تجارت اجتماعی چیست؟

به عقیدۀ بسیاری از صاحب نظران حوزۀ تجارت الکترونیک، سوشال کامرس یا تجارت اجتماعی به عنوان بستری تعریف می‌شود که امکان وقوع خرید اجتماعی را فراهم می‌کند. این اتفاق به معنای خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی است. یک پلتفرم سوشال کامرس الزاماً معنای مشخص و دقیقی ندارد. در عوض آن‌ها به برندها و مشاغل اجازه می‌دهند تا محصولات و خدمات را با کمک پلتفرم‌ها، محتوا و عناصر رسانه‌های اجتماعی به فروش برسانند.

بهترین سوشال کامرس آمازون لایو

نام آمازون را نمی‌توان از فهرست بهترین سوشال کامرس جا انداخت. سوشال کامرس یا تجارت اجتماعی، مفهومی است که به تازگی در آمازون معرفی شده است. آمازون لایو نام سرویسی است که به این منظور طراحی و توسعه یافته است. با آمازون لایو، برندها قادر به ترکیب سوشال کامرس با اینفلوئنسر مارکتینگ هستند. هدف نهایی این همکاری نیز ایجاد ترافیک است. با کمک اینفلوئنسرها در شبکۀ خود، برندها ویدیوهای زنده‌ای ایجاد می‌کنند. این اقدام باعث تأثیرگذاری روی کاربران شده و آن‌ها را به خرید محصولات سوق می‌دهند. در کنار آن کوپن‌های تخفیف نیز به مخاطبان عرضه می‌شود. بینندگان محتواهای آمازون لایو در تماشای ویدیوها تحت تأثیر قرار گرفته و اینفلوئنسرها نیز محتوای مورد علاقۀ آنها را نمایش می‌دهند. آمازون لایو باعث ایجاد تعامل با برندها و افزایش فرصت‌های فروش می‌شود.

ورینت (Vernit)

انجمن ورینت یک پلتفرم اجتماعی قابل تنظیم برای مشاغل فراهم می‌کند تا به آن‌ها در افزایش فروش کمک کند. این پلتفرم بینش کاملی از مشتری را در نظر گرفته است. به این ترتیب به آن‌ها کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته و نتایج مطلوبی را برای مخاطبان هدف خود تعیین نماید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ورنیت، تالار گفت‌وگوی آزاد است. این ویژگی با ایجاد مکالمات فردی و ایجاد اعتماد به برند، شکاف ارتباطی بین برند و مشتریان خود را پر می‌کند. در نهایت روند ایجاد اعتماد بین مشتری و برند به شکلی اثربخش‌تر طی می‌شود. نتیجۀ نهایی افزایش فروش برندها و بالا رفتن میزان رضایت کاربران است.

میشو (Meesho)

نمی‌توان فهرست بهترین سوشال کامرس را خواند و نام میشو را از قلم انداخت. میشو یک برنامۀ فروش مجدد است که برندها و کسب‌وکارهای بسیاری را توانمند کرده است. این پلتفرم اجتماعی به افراد کمک می‌کند تا بدون نیاز به هیچ منبعی به عنوان کارآفرین شناخته شود. تنها چیزی که نیاز دارید، اپلیکیشن میشو (Meesho) است. شما یک حساب کاربری در آن ایجاد کرده و پس از تکمیل نمایۀ خود اقدام به معرفی محصولات و گفت‌وگو با خریداران کنید.

عمده فروشان محصولات خود را به قیمت عمده در میشو قرار می‌دهند. کاربران این شبکه نیز می‌توانند با اضافه کردن حاشیۀ توضیحات خود به برچسب قیمت، تصاویر محصولات را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. میشو در واقع به عنوان یک رسانۀ واسط عمل می‌کند. چرا که محصولات را از عمده‌فروش جمع‌آوری کرده و به مشتری نهایی تحویل می‌دهد.

بازار آوایس (Bazaarvoice)

مانند تگ شاپ، بازار آوایس نیز بر حول محور استفاده از (UGC) برای تأثیرگذاری بر مخاطبان هدف و ایجاد اعتماد به برندها فعالیت می‌کند. آن‌ها بین برندها، خریداران و خرده‌فروشان کار می‌کنند تا تجارب خرید هوشمندتری را ارائه دهند. ایدۀ ایجاد ارتباط آسان با خریداران برای ایجاد آگاهی از برند است. این پلتفرم به فعالان تجارت الکترونیک کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را برای ارائۀ یک تجربۀ خرید اجتماعی بهینه کنند. در نتیجه کاربران و بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار برندهای محبوب خود تبدیل خواهند شد.

جمع‌بندی

  • پلتفرم‌های اجتماعی با ادغام تجارت الکترونیک و فرصت دیده شدن در بستر اجتماعی، روند جدیدی را در فروش آنلاین محصولات آغاز کردند.
  • تا پایان سال ۲۰۲۱، درآمد ناشی از فروش در پتلفرم‌های تجارت اجتماعی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است.
  • سوشال کامرس به معنای خرید مستقیم و بی واسطه از طریق پلتفرم‌های اجتماعی است.
  • کاربران بدون خروج از برنامه امکان خرید محصولات و دریافت خدمات مورد نظر خود را دارند.
  • پیش‌بینی می‌شود میزان فروش از این طریق تا ۷ سال آینده به بیش از ۳۵۰۰ میلیارد دلار برسد.
  • در حال حاضر برندهای زیادی در سراسر دنیا به استفاده از پتانسیل سوشال کامرس روی آورده‌اند.
  • آشنایی با بهترین سوشال کامرس به شما کمک می‌کند تا ایده‌های آن را به شکلی بهینه برای رشد کسب‌وکار خود به کار بگیرید.
  • سوشال کامرس مزایای متعددی دارد. رشد روز افزون مخاطبان، ترافیک و تعامل بیشتر، ایجاد اعتماد و آگاهی از برند و بازاریابی تصویر محور از جمله مزایای آن هستند.

پرسش‌های پرتکرار

منابع

سروش سلیم‌پور

نوسته شده در خرداد ۹, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب