بهترین سوشال کامرس های حال حاضر چیست؟

0

پلتفرم‌های تجارت اجتماعی در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های بازاریابی و فروش تبدیل شده‌اند. از بین انواع روش‌های تجارت الکترونیک، سوشال کامرس‌ به بهترین ابزار برای برندها تبدیل شده‌ است. اما از بین انواع شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی، بهترین سوشال کامرس متعلق به کدام پلتفرم‌هاست؟

کسب‌وکارهای مختلف به شکلی فعال به دنبال راه‌حل‌هایی برای ادغام خرید از رسانه‌های اجتماعی در کمپین‌های مربوط به برند خود هستند. در این میان، ارزش بازار سوشال کامرس به بیش از 500 میلیارد دلار رسیده است. رقمی که بین 5 تا 7 سال آینده در سطح جهان به بیش از 3500 میلیارد دلار خواهد رسید.

فروش آنلاین در بستر بهترین سوشال کامرس

اگر در حوزۀ تجارت الکترونیک فعالیت دارید به خوبی می‌دانید که تشویق مخاطبان به بازدید از وبسایت فروشگاه آنلاین شما چقدر دشوار است. حتی اگر بتوانید روی تعداد محدودی از آن‌ها نیز تأثیر بگذارید باز هم خرید آنها با فواصل زمانی طولانی صورت خواهد گرفت. سوشال کامرس به عنوان انقلابی در صنعت تجارت آنلاین تبدیل شده است. روندی که باعث الهام بخشیدن به کاربران شده و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت، چالش‌های رشد تجارت الکترونیک را پوشش داده است.

ظهور پلتفرم‌های اجتماعی منجر به ایجاد مفهومی شد که امروزه به آن سوشال کامرس می‌گویند. از این رو اهمیت دارد که بدانیم پلتفرم‌های تجارت اجتماعی کدامند و چگونه می‌توانند فروش آنلاین و موفقیت برندمان را تضمین کنند. در ادامه به معرفی بهترین سوشال کامرس و مزایای هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

پلتفرم تجارت اجتماعی چیست؟

به عقیدۀ بسیاری از صاحب نظران حوزۀ تجارت الکترونیک، سوشال کامرس یا تجارت اجتماعی به عنوان بستری تعریف می‌شود که امکان وقوع خرید اجتماعی را فراهم می‌کند. این اتفاق به معنای خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی است. یک پلتفرم سوشال کامرس الزاماً معنای مشخص و دقیقی ندارد. در عوض آن‌ها به برندها و مشاغل اجازه می‌دهند تا محصولات و خدمات را با کمک پلتفرم‌ها، محتوا و عناصر رسانه‌های اجتماعی به فروش برسانند.

بهترین سوشال کامرس های حال حاضر چیست؟

در تعریف سنتی، رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی، افزایش نرخ تبدیل و فروش آنلاین شناخته می‌شوند. اما این روزها همه چیز تغییر کرده است. با مراجعه به بهترین سوشال کامرس و پلتفرم‌های مرتبط با آن‌ها، کاربران هرگز مجبور به تغییر سیستم‌عامل خود نیستند. همۀ مراحل کاوش در محصولات برندها و مشاهدۀ جزئیات تا نهایی کردن خرید بدون خروج از پلتفرم اجتماعی صورت می‌گیرد.

روند کار بهترین سوشال کامرس‌ها

همۀ روند سوشال کامرس با برندهایی شروع می‌شود که پست‌هایی با برچسب قابل خرید منتشر می‌کنند. هر زمان که کاربران با این پست‌ها روبرو می‌شوند، روی محصول مورد نظر خود کلیک کرده و برچسب‌های قابل خرید را لمس می‌کنند. بدین ترتیب با طی کردن چند مرحلۀ آسان به صفحۀ پرداخت هدایت می‌شوند.

در حال حاضر پلتفر‌م‌های سوشال کامرس برندها را قادر می‌سازند تا امکانات خرید اجتماعی را فراتر از سیستم‌های مورد نظر گسترش دهند. این ویژگی به برندها امکان می‌دهد تا گالری‌های بزرگ‌تر، کمپین‌های ایمیل، فروشگاه‌های تجارت آنلاین و موارد دیگر را ایجاد نمایند. رفتار کاربرپسند پلتفرم‌های تجارت اجتماعی منجر به رونق گستردۀ آن‌ها شده است. بنابراین در اینجا به معرفی فهرست بهترین سوشال کامرس و نحوۀ انتخاب یکی از آن‌ها برای کسب‌وکارتان می‌پردازیم.

آشنایی با بهترین سوشال کامرس این اجازه را به کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ می‌دهد تا از پتانسیل‌های رسانه‌های اجتماعی برای رشد فروش محصولات خود استفاده کنند.

بهترین سوشال کامرس کدام است؟

در اینجا به معرفی 10 مورد از فهرست بهترین سوشال کامرس پرداخته‌ایم. آگاهی از این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کند تا رسانه‌های اجتماعی را به شکلی مؤثرتر برای افزایش فروش برند خود به کار بگیرید. همچنین تجربیات خرید اجتماعی در راستای بهبود شناخت مشتریان و گسترش دایرۀ ارتباطی نیز تأثیرات چشمگیری خواهد داشت.

اینستاگرام

قطعاً اینستاگرام به عنوان بهترین سوشال کامرس در کنار فیسبوک شناخته می‌شود. این رسانۀ اجتماعی غول‌پیکر با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، ارتباط مشتریان و برندها را آسان کرده است. اینستاگرام همواره تصاویری جذاب برای کاربران خود عرضه می‌کند. کاربران این رسانه نیز عاشق پیمایش در فید اینستاگرام هستند. از این‌رو زمان ماندگاری کاربران در اپلیکیشن در حال افزایش است.

خرید از اینستاگرام به عنوان یکی از ویژگی‌های درون برنامه‌ای آن شناخته شده است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا بدون خروج از برنامه، فید اینستاگرام را مورد کاوش قرار دهد. در نهایت بدون نیاز به مراجعه به وب‌سایت ثانویه، مراحل پرداخت را طی کرده و خرید خود را انجام می‌دهد. کاربران با کلیک بر روی پست، نام و قیمت محصول را دریافت می‌کنند. سپس به راحتی وارد صفحۀ جزئیات محصول شده و بدون هیچ مزاحمتی امکان پرداخت هزینۀ محصول مورد نظر را خواهند داشت.

اینستاگرام با تمام امکانات بصری، گزینه‌های پرداخت آسان و سریع، ویژگی‌های کاربرپسند و رابط کاربری سادۀ خود به بهترین سوشال کامرس تبدیل شده است. اینستاگرام همچنین با اضافه کردن ویژگی‌هایی نظیر خرید زنده، برچسب‌های استوری‌ها و قابلیت (Reels)، امکانات خود را ارتقاء داده است. ایدۀ نهایی این پلتفرم این است که کاربران بدون وقفه در فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته شوند.

فیسبوک: بهترین سوشال کامرس

قطعاً نام بهترین سوشال کامرس برازندۀ فیسبوک است. بیش از 17 سال از تولد فیسبوک می‌گذرد. پلتفرمی که از ابتدا تا کنون به عنوان پرچم‌دار همۀ شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. فیسبوک شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین شبکۀ اجتماعی است که همواره پست‌هایی در مورد فروش کالاها و خدمات مختلف منتشر کرده است. اما هرگز یک ویژگی داخلی برای آن وجود نداشت که بتواند گزینه‌های خرید و فروش آسان را فعال کند. فیسبوک بالاخره تصمیم گرفت که این ابتکار را به عرصۀ عمل رسانده و شرایط آن را برای کسب‌و‌کارهای کوچک فراهم نماید.

کسب‌و‌کارها می‌توانند با طی کردن چند مرحلۀ آسان، یک فروشگاه خرید اجتماعی برای اینستاگرام و فیسبوک ایجاد نمایند. فیسبوک به برندها این اجازه را می‌دهد تا فروشگاه خود را بدون هیچ‌گونه هزینۀ اضافه شخصی‌سازی کنند. آن‌ها می‌توانند تصاویر محصولات خود را به نمایش بگذارند. سپس موضوعی را برای مطابقت برند خود با آن انتخاب کرده و شروع به برقراری ارتباط با مخاطبان خود کنند. همۀ این امکانات به صورت رایگان ارائه می‌شود. به این ترتیب کسب‌و‌کارهای کوچک امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود را در هر زمان و مکان خواهند داشت.

در حال حاضر فیسبوک به عنوان بهترین سوشال کامرس در جهان شناخته می‌شود. ویژگی‌های متمایزکنندۀ این رسانه باعث افزایش محبوبیت آن در بین فروشندگان و خریداران شده است.

تگ شاپ

ویژگی‌های خاص تگ شاپ باعث شده‌اند تا نام این رسانۀ اجتماعی نیز به عنوان بهترین سوشال کامرس شناخته شود. این شبکه به کاربران خود امکان می‌دهد تا محتوای اجتماعی را به ابزاری برای فروش محصولات برند خود تبدیل کنند. با تگ شاپ می‌توانید به راحتی گالری‌های قابل خرید مانند (UGC) ایجاد کنید. فیدهای اینستاگرام قابل خرید، گالری صفحۀ محصولات، لوک‌بوک‌های (UGC) و موارد دیگر در این دسته هستند. این ویژگی، یک تجربۀ خرید اجتماعی برای بازدیدکنندگان آن فراهم کرده است.

گالری‌های اجتماعی معتبر و قابل خرید، تجربیات واقعی را به کاربران خود ارائه می‌کنند. همچنین که کاربران را برای کشف محصولات شما جذب کرده و با برندها تعامل ایجاد می‌کنند. در نهایت با تشویق مشتریان به خرید محصولات منجر به ارتقای فروش برندها می‌شوند. تگ شاپ به معرفی ویژگی‌های جدید محصولات ادامه می‌دهد تا تجربۀ خرید را به فرآیندی سرگرم‌کننده تبدیل کند. یکی از ویژگی‌های آن، هات اسپات‌های قابل خرید است. در کنار آن، برچسب‌های قابل خرید برای گالری‌ها نیز باعث ارتقای تجربۀ خرید کاربران و یکپارچگی آن‌ها می‌شوند.

اسنپ چت

این برنامه نیز نام و جایگاهی را به عنوان بهترین سوشال کامرس کسب کرده است. اسنپ چت به دلیل منحصربه‌فرد بودن فیلترهایش معروف است. این شبکۀ اجتماعی با واقعیت افزوده کار می‌کند. به همین دلیل فیلترهای آن بسیار واقعی جلوه می‌کنند. اگرچه اسنپ چت به طور کامل به یک پلتفرم تجارت اجتماعی تبدیل نشده است اما همکاری آن با شاپیفای باعث شده است که نام آن نیز در لیست بهترین سوشال کامرس به چشم بخورد. این همکاری به برندها اجازه می‌دهد تا فیلترهای منحصربه‌فرد برای نمایش محصولات خود ایجاد کنند.

کاربران اسنپ چت در صورت تمایل به امتحان محصولات برندها می‌توانند این فیلترها را تجربه کنند. آن‌ها می‌توانند روی تصاویر کلیک کرده و آن‌ها را در داستان‌های اسنپ چت خود پست کنند. این تصاویر با یک لینک تعبیه شده به وب‌سایت تجارت الکترونیک شما منتقل می‌شوند. در این میان نیز کاربران قادر به مشاهدۀ محصولات هستند. بدین ترتیب فالوئرهای آنان با کلیک بر روی استوری‌ها امکان خرید محصولات را پیدا می‌کنند. همۀ این‌ها فرصت‌های تبلیغاتی سرگرم‌کننده برای برندهای تجاری کوچک و بزرگ است.

بهترین سوشال کامرس یوتیوب

خرید یوتیوب به برندها امکان ایجاد ویدیوهایی می‌دهد که از آن‌ها به عنوان کاتالوگی برای معرفی محصولات خود استفاده کنند. یوتیوب نیز قطعاً جزو بهترین سوشال کامرس‌ محسوب می‌شود. یوتیوب بزرگ‌ترین شبکۀ اجتماعی مبتنی بر ویدیو است که سال‌های زیادی از شروع به کار آن‌ می‌گذرد. ویدیو محور بودن آن باعث ایجاد تمایز زیاد با دیگر پلتفرم‌ها شده است. این ویژگی باعث نزدیکی بیشتر مشتریان و برندها می‌شود. زیرا آن‌ها مستقیماً و بدون دخالت شخص ثالث اقدام به خرید محصولات می‌کنند. عدم خروج از سایت و پرداخت مستقیم از مواردی است که کاربران را به خرید بیشتر ترغیب می‌کند. بنابراین کاربران مجبور به توقف ویدیویی که در حال تماشای آن هستند نخواهند بود. تجربه‌ای مطلوب که رضایت مخاطبان شما را در پی دارد.

پینترست

پینترست نیز نامی در فهرست بهترین سوشال کامرس را از آن خود کرده است. این شبکۀ اجتماعی با ارائۀ پین‌های قابل خرید به کاربران امکان می‌دهد تا محصولات را از پست‌های ایجاد شده توسط برندها خریداری کنند. پینترست مانند اینستاگرام نیز روی محتوای تصویری متمرکز شده است. اما نحوۀ ارائۀ پست‌های قابل خرید آن متفاوت است. ایدۀ ایجاد یک فضای خرید آسان، ایمن و سازگار با موبایل باعث علاقه‌مندی بیش از 460 میلیون کاربر در پینترست شده است.

تعداد زیاد کاربران و تجربۀ کاربری ساده و مطلوب، تمایز زیادی در این پلتفرم ایجاد کرده است. ویژگی پین‌های قابل خرید پینترست به برندها کمک می‌کند تا فروش خود را افزایش دهند. به این ترتیب کسب‌و‌کارها مجبور نیستند استراتژی‌های بازاریابی اضافه ایجاد کنند. همچنین که با استفاده از پتانسیل‌های آن، کاربران قادر به تأثیرگذاری روی وب‌سایت تجارت الکترونیک خود نیز خواهند بود. با انجام خرید اجتماعی از پینترست، کاربران مجبور به ترک اپلیکیشن نیستند. به این ترتیب زمان اقامت آن‌ها در این شبکه افزایش یافته است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بهترین سوشال کامرس آمازون لایو

    نام آمازون را نمی‌توان از فهرست بهترین سوشال کامرس جا انداخت. سوشال کامرس یا تجارت اجتماعی، مفهومی است که به تازگی در آمازون معرفی شده است. آمازون لایو نام سرویسی است که به این منظور طراحی و توسعه یافته است. با آمازون لایو، برندها قادر به ترکیب سوشال کامرس با اینفلوئنسر مارکتینگ هستند. هدف نهایی این همکاری نیز ایجاد ترافیک است. با کمک اینفلوئنسرها در شبکۀ خود، برندها ویدیوهای زنده‌ای ایجاد می‌کنند. این اقدام باعث تأثیرگذاری روی کاربران شده و آن‌ها را به خرید محصولات سوق می‌دهند. در کنار آن کوپن‌های تخفیف نیز به مخاطبان عرضه می‌شود. بینندگان محتواهای آمازون لایو در تماشای ویدیوها تحت تأثیر قرار گرفته و اینفلوئنسرها نیز محتوای مورد علاقۀ آنها را نمایش می‌دهند. آمازون لایو باعث ایجاد تعامل با برندها و افزایش فرصت‌های فروش می‌شود.

    ورینت (Vernit)

    انجمن ورینت یک پلتفرم اجتماعی قابل تنظیم برای مشاغل فراهم می‌کند تا به آن‌ها در افزایش فروش کمک کند. این پلتفرم بینش کاملی از مشتری را در نظر گرفته است. به این ترتیب به آن‌ها کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته و نتایج مطلوبی را برای مخاطبان هدف خود تعیین نماید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ورنیت، تالار گفت‌وگوی آزاد است. این ویژگی با ایجاد مکالمات فردی و ایجاد اعتماد به برند، شکاف ارتباطی بین برند و مشتریان خود را پر می‌کند. در نهایت روند ایجاد اعتماد بین مشتری و برند به شکلی اثربخش‌تر طی می‌شود. نتیجۀ نهایی افزایش فروش برندها و بالا رفتن میزان رضایت کاربران است.

    میشو (Meesho)

    نمی‌توان فهرست بهترین سوشال کامرس را خواند و نام میشو را از قلم انداخت. میشو یک برنامۀ فروش مجدد است که برندها و کسب‌وکارهای بسیاری را توانمند کرده است. این پلتفرم اجتماعی به افراد کمک می‌کند تا بدون نیاز به هیچ منبعی به عنوان کارآفرین شناخته شود. تنها چیزی که نیاز دارید، اپلیکیشن میشو (Meesho) است. شما یک حساب کاربری در آن ایجاد کرده و پس از تکمیل نمایۀ خود اقدام به معرفی محصولات و گفت‌وگو با خریداران کنید.

    عمده فروشان محصولات خود را به قیمت عمده در میشو قرار می‌دهند. کاربران این شبکه نیز می‌توانند با اضافه کردن حاشیۀ توضیحات خود به برچسب قیمت، تصاویر محصولات را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. میشو در واقع به عنوان یک رسانۀ واسط عمل می‌کند. چرا که محصولات را از عمده‌فروش جمع‌آوری کرده و به مشتری نهایی تحویل می‌دهد.

    بازار آوایس (Bazaarvoice)

    مانند تگ شاپ، بازار آوایس نیز بر حول محور استفاده از (UGC) برای تأثیرگذاری بر مخاطبان هدف و ایجاد اعتماد به برندها فعالیت می‌کند. آن‌ها بین برندها، خریداران و خرده‌فروشان کار می‌کنند تا تجارب خرید هوشمندتری را ارائه دهند. ایدۀ ایجاد ارتباط آسان با خریداران برای ایجاد آگاهی از برند است. این پلتفرم به فعالان تجارت الکترونیک کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را برای ارائۀ یک تجربۀ خرید اجتماعی بهینه کنند. در نتیجه کاربران و بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار برندهای محبوب خود تبدیل خواهند شد.

    جمع‌بندی

    • پلتفرم‌های اجتماعی با ادغام تجارت الکترونیک و فرصت دیده شدن در بستر اجتماعی، روند جدیدی را در فروش آنلاین محصولات آغاز کردند.
    • تا پایان سال 2021، درآمد ناشی از فروش در پتلفرم‌های تجارت اجتماعی بیش از 500 میلیارد دلار بوده است.
    • سوشال کامرس به معنای خرید مستقیم و بی واسطه از طریق پلتفرم‌های اجتماعی است.
    • کاربران بدون خروج از برنامه امکان خرید محصولات و دریافت خدمات مورد نظر خود را دارند.
    • پیش‌بینی می‌شود میزان فروش از این طریق تا 7 سال آینده به بیش از 3500 میلیارد دلار برسد.
    • در حال حاضر برندهای زیادی در سراسر دنیا به استفاده از پتانسیل سوشال کامرس روی آورده‌اند.
    • آشنایی با بهترین سوشال کامرس به شما کمک می‌کند تا ایده‌های آن را به شکلی بهینه برای رشد کسب‌وکار خود به کار بگیرید.
    • سوشال کامرس مزایای متعددی دارد. رشد روز افزون مخاطبان، ترافیک و تعامل بیشتر، ایجاد اعتماد و آگاهی از برند و بازاریابی تصویر محور از جمله مزایای آن هستند.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.