انواع ترند تیک تاک در سال جدید و اتفاقات مهم آن

0

رسانۀ اجتماعی تیک تاک در چند سال گذشته به محبوبیت زیادی رسیده است. این روند همچنان در حال افزایش است و هر روز شاهد تمایل بیشتر کاربران به حضور در این شبکه هستیم. این در حالی است که شیوع کرونا در دو سال اخیر به رشد این شبکه کمک زیادی کرده است.

تیک تاک همچنان به یکی از پلتفرم‌های اصلی برای فعالیت کاربران در نظر گرفته شده است. جالب این است که فعالیت در شبکۀ تیک تاک در کشور هند ممنوع اعلام شده است. همچنین که دولت پیشین ایالات متحده نیز این رسانه را در سال 2020 ممنوع کرد. هرچند که هر روز شاهد ترند تیک تاک و رشد بیشتر آن هستیم.

جمعیت غالب زنان و نوجوانان در تیک تاک

ترند تیک تاک تحت تأثیر شیوع ویروس تغییرات اساسی داشته است.

جامعۀ آماری و جنسیتی غالب در تیک تاک

در حال حاضر تیک تاک بیش از یک میلیارد کاربرد فعال ماهانه دارد. اغلب این افراد جوان هستند. به طوری که 28 درصد از کاربران تیک تاک را افراد زیر 18 سال تشکیل داده‌اند. 35 درصد هم کاربران بین 19 تا 29 سال هستند. همچنین که حدود 60 درصد از کاربران آن را جامعۀ زنان تشکیل داده‌اند.

این تنها شبکۀ اجتماعی است که جمعیت غالب آن را زنان تشکیل می‌دهند. این میزان بیشتر از شبکه‌های دیگر نظیر فیسبوک، یوتیوب، واتس‌اپ، اینستاگرام و وی‌چت است. تعداد دانلود این برنامه در ژوئن سال 2021 به 3 میلیارد رسید و رکورد بیشترین میزان دانلود را به خود اختصاص داد.

آمارها نشان می‌دهند جامعۀ زنان و نوجوانان در تیک تاک، جمعیت غالب آن را تشکیل داده‌اند.

مروری بر فهرست ترند تیک تاک در سال جدید

ما معتقدیم که ترند تیک تاک و رشد آن در امسال عمدتاً رو به فزونی خواهد رفت. درک این مسئله برای افراد، کسب‌وکارها و به خصوص برندها حائز اهمیت زیادی است. به خصوص آنان که با جامعۀ جوان کار می‌کنند و تولیداتی برای نسل آنان دارد. به همین منظور لازم است که امکانات تیک تاک را برای بازاریابی بهتر بشناسیم.

استفاده رو به افزایش برندها و اینفلوئنسرها

محبوبیت تیک تاک با چنان سرعتی رشد کرده است که هنوز بسیاری از کسب‌وکارها و برندها موفق به درک پتانسیل‌های آن نشده‌اند. اما ترند تیک تاک در حال تغییر است و اکنون به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای یک شبکۀ تبلیغاتی مطرح است.
در نتیجه انتظار می‌رود که به‌خاطر تغییرات ترند تیک تاک در سال جاری شاهد افزایش قابل توجهی از فعالیت‌های مارکتینگ در این رسانه باشیم. افزایش اینفلوئنسرها همچنین به افزایش تعداد شرکت‌های بازاریابی در آن کمک کرده است. بسیاری از شرکت‌ها با همکاری تأثیرگذاران این رسانه در حال انجام فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هستند.

به همین ترتیب با افزایش تعداد کاربران تیک تاک، تعداد اینفلوئنسرهای فعال در آن نیز در حال افزایش است. در روزهای اولیه تیک تاک عمدتاً برای افرادی آشنا بود که ویدئوهایی از روی موزیک ویدئوها می‌ساختند. اکنون این جامعه خود را بزرگ‌تر کرده و طیق وسیع‌تری از افراد را به زیر بال خود آورده است.

حتی کسانی که به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند نیز به خوبی در آن فعالیت دارند. به طوری که 35 درصد از اینفلوئنسرها می‌گویند که در سال گذشته از تیک تاک استفاده کرده‌اند. الگورتیم هوشمند تیک تاک در اثربخشی و بازدهی آن تأثیرات قابل توجهی گذاشته است.

نقش اینفلوئنسرها در تیک تاک

اینفلوئنسرها در ترند تیک تاک در سال 2022، نقشی پررنگی داشتند.

رشد ترند تیک تاک و حفظ محبوبیت آن

شیوع کرونا و دوران طولانی قرنطینه یکی از دلایل مؤثر بر تغییر روند ترند تیک تاک بود. روزهای تعطیل و قرنطینه باعث شدند که مردم، اوقات فراغت بیشتری را به گشت‌وگذار در این شبکه اختصاص دهند.

در حالی که مردم در خانه مانده بودند و به‌دنبال راهی برای سرگرمی بودند، تیک تاک به خوبی در این عرصه حاضر شد. روند «در خانه بمانیم» همچنان در بسیاری از کشورها در جریان است. این بدین معناست که همچنان شاهد ساخت ویدیوهای بیشتری در تیک تاک خواهیم بود.

در این دوران برخی از ژانرهای ویدیوها با استقبال بیشتری روبه‌رو شدند. مثلاً کاربرانی که اقدام به ساخت ویدیوهای تناسب اندام در خانه کردند، به سرعت رشد زیادی یافتند. درواقع ساخت محتوای سرگرم‌کننده و در عین حال کاربردی، یکی از محبوب‌ترین انواع ویدیوها در تیک تاک شناخته شده است.

ترند تیک تاک جایگزین تلویزیون نسل جدید

تیک تاک از همان ابتدا محبوب نسل جدید بوده است. بسیاری از مکالمات روزمرۀ آنان پیرامون این شبکه است. تا حدی که از عبارت «تیک تاک» به عنوان یک فعل استفاده می‌شود.

این عبارت در واقع زمان و روش‌های استفادۀ آنان از این برنامه را توصیف می‌کند. مطابق با آمار Qustodio، کاربران جهانی زیر 15 سال این شبکه چیزی حدود 75 دقیقه در روز را به این برنامه اختصاص داده‌اند. این میزان نسبت به دو سال گذشته، 38 دقیقه افزایش یافته است. همچنین که در آمریکا این رقم از میزان متوسط بیشتر است.

98 درصد از کاربران نسل جدید از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و آن را ابزاری مناسب‌تر برای سرگرمی و اوقات فراغت یافته‌اند. در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر همچنان خود را با تلویزیون سرگرم می‌کنند. جوانان نسل امروز از الگوهایی که در شبکه‌های اجتماعی نظیر تیک تاک وجود دارند بیشتر استقبال کرده‌اند.

سطح تعامل بالای این شبکه‌های یکی از دلایل اصلی ترند تیک تاک در سال جدید است. تیک تاک با تشویق محتوای اپیزودیک باعث شده است که نسل جدید به راحتی آن را با تلویزیون جایگزین کنند.

تیک تاک به شبکۀ محبوب برای نسل زد (Z Generation) تبدیل شده است. زومرها بیشترین استفاده را از این شبکه دارند و آن را جایگزین تلویزیون کرده‌اند.

حضور افراد مشهور و رشد ترند تیک تاک

هرچند این روند اندکی به درازا انجامید اما افراد مشهور بیشتری در حال رهسپاری به سمت این شبکه هستند. هرچند که بسیاری از ستاره‌ها پیش از کسب شهرت، حساب تیک تاک خود را داشته‌اند. جالب این است که همۀ سلبریتی‌هایی که در تیک تاک حضور دارند در گروه سنی جوان قرار نمی‌گیرند.

مثلاً حتی آرنولد شوارتزنگر نیز در این فهرست حضور دارد. به همین ترتیب، گروه‌های معروفی نظیر Coldplay نیز که اغلب طرفداران بالای 30 سال دارد، 2.5 میلیون دنبال کننده در تیک تاک را به خود اختصاص داده است. همچنین التون جان 74 ساله نیز با 2 میلیون فالوئر، حضوری پررنگ در این رسانه دارد.

به شهرت رسیدن موسیقی‌ها

موزیک‌ها از همان ابتدا در ترند تیک تاک نقش مؤثری داشتند. اما این روند با سرعت و قدرت بیشتری در سال جاری همراه خواهد شد. هرچند که موسیقی برای یک ویدئوی موفق در تیک تاک ضروری نیست اما بسیاری از آن‌ها ترجیح به چنین کاری داده‌اند. تیک تاک با بسیاری از استودیوهای موسیقی بزرگ همکاری و هماهنگی دارد.

بدین ترتیب کلیپ‌های کوتاهی که از آهنگ‌های جدید پخش می‌شوند، جزئی جدایی‌ناپذیر از ویدئوهای تیک تاک را شامل می‌شوند. در واقع می‌توانید ویدئوهای دارای موسیقی بیشتری در تیک تاک پیدا کنید که به شهرت زیادی رسیده‌اند.

ترند شدن موزیک در تیک تاک، امری عادی است که در سال جاری، شاهد رشد آن خواهیم بود.

محبوبیت بیشتر هشتگ #Memes

میم‌ها به طور فزاینده‌ای در حال محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی هستند. این اتفاق به ویژه در Millennials و Generation Z خود را بیشتر نشان داده است. حتی اگر ویدئو در مقایسه با تصاویر ثابت، محتوای کمتر آشکار شده‌ای برای میم‌هاست اما همچنان در تیک تاک رایج هستند.

فیلم‌سازان تیک تاک ویدئوهای کوتاهی ایجاد می‌کنند تا میم‌های مورد علاقۀ خود را برجسته کنند. هرچه افراد بیشتری این ویدئوها را به اشتراک بگذارند، افرادی بیشتری برای ساختن ویدیوهای مشابه خود الهام می‌گیرند.

ترند تیک تاک و موسیقی

در سال جدید شاهد رشد چشمگیر هشتگ میم در شبکۀ اجتماعی تیک تاک خواهیم بود.

رشد ترند تیک تاک و افزایش محتوای اپیزودیک

ویدیوها در تیک تاک کوتاه هستند و تا این اواخر به حداکثر 60 ثانیه رسیده‌اند. اما متداول‌ترین نوع ویدیوها در این پلتفرم همچنان همان محتوای اصلی 15 ثانیه‌ای است. بیشتر ترندهای موسیقی در تیک تاک نیز از محتواهای 15 ثانیه‌ای استفاده می‌کنند.

با این حال، هم برندها و هم اینفلوئنسرها به خوبی دریافته‌اند که با تولید محتوای اپیزودیک می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب خود کنند. محتوای اپیزودیک یعنی مجموعه‌ای از ویدئوهایی که به ترتیب با یکدیگر دنبال می‌شوند.

 اگر بتوانید مخاطبان خود را با اولین سکانس از مجموعه ویدیوهای خود درگیر کنید، آنان به دنبال کنجکاوی خود خواهند رفت. این روشی است که برخی از کاربران حرفه‌ای برای تولید ویدئوهای عمیق‌تر در این پلتفرم به کار می‌برند.

آن‌ها به سادگی محتوای خود را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کنند تا با ساخت محتوای اپیزودیک، کاربران را بیشتر جذب خود کنند. هرچند در این زمینه باید با خلاقیت زیادی عمل کنید.

محبوبیت بیشتر چالش‌های هشتگ مارک‌دار

چالش‌های هشتگ از زمانی که جیمی فالون، #TumbleWeedChallenge را در یکی از قسمت‌های برنامه‌اش تنظیم کرد، در تیک تاک محبوب شدند. چالش این بود که مردم در حالی که یک سبک قدیمی موسیقی غربی در پس‌زمینه پخش می‌شد، روی زمین غلت می‌خوردند.

پس از آن، برندها به محبوبیت چالش های هشتگ توجه بیشتری نشان دادند و محتوایی را ایجاد کردند که برای مخاطب هدف آنها جذاب باشد.

برندها با چالش هشتگ مارک دار، هشتگی را طراحی می‌کند و از فالوئرهای خود می‌خواهد که ویدئوهای مرتبط با آن هشتگ و احتمالاً محصول خود را ایجاد کنند. تیک تاک این امر را به خوبی رشد داده و تبلیغات چالش های هشتگ خود را برای برندها آسان کرده است.

هرچند این روند اندکی هزینه‌بر و مستلزم خلاقیت است. نکته مهم این است که چالش هشتگ برند خود را برای فالوورهای خود سرگرم‌کننده کنید. چرا که نباید هشتگ‌های خود را شبیه به یک فعالیت بازاریابی واضح ایجاد نمایید.

اهمیت بیشتر محتوای تولیدشده کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربران یا User Generated Content که به اختصار UGC نامیده می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از برندها در شبکه‌های اجتماعی و سایتهای فروشگاهی آنلاین به دنبال دست یافتن به چنین چیزی هستند.

تولید محتوای تازه و مداوم برای برندها، چالش زیادی به همراه دارد. بنابراین استفاده از تکنیک‌هایی برای تولید محتوا توسط کاربران، هزینه‌های آنان را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

محتوای تولیدشده توسط کاربر به هر نوع محتوایی گفته می‌شود که مشتریان و مخاطبان یک برند تجاری ایجاد می‌کنند. این در مورد تیک تاک به معنای تولید محتوای ویدئویی برای خریداران یک محصول، دنبال‌کنندگان یک گروه موسیقی و مواردی مشابه است.

اکنون وقت آن است که مشتریان خود را تشویق کنید تا محتوایی برای برند شما بسازند. مهم‌ترین مزیت این محتواها این است که بینندگان تیک تاک، آن‌ها را به رسمیت شناخته و بهای زیادی به آن می‌دهند. این در نهایت به معنای ایجاد اعتماد بیشتر در کاربران است.

دوئت‌ها تعامل بیشتری با کاربران ایجاد خواهند کرد

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های تیک تاک، Duets است. دوئت‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا یک ویدئو بسازند و سپس دیگران را تشویق به ساخت ویدیویی کنند که در کتار ویدیوی اصلی پخش شود.

این روشی است که تعامل بین برندها و کسب و کارها را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. شاید این را بتوان مهم‌ترین ترند تیک تاک در سال جاری دانست. تا زمانی که سازندگان اصلی اجازۀ چنین چیزی را به کاربران دهند، شاهد استقبال آنان از دوئت‌ها خواهیم بود.

برندها می‌توانند از دوئت به عنوان یک چالش هم استفاده کنند. این ویدئوها بهترین انواع محتوای تولید شده توسط کاربر هستند. چراکه به شکل بالقوه باعث ایجاد تعامل گسترده بین مشتریان بالقوه خواهد شد. اگر با اینفلوئنسرها کار می‌کنید، پتانسیل تماشای زیادی از ویدیوهای خود ایجاد خواهید کرد.

اهمیت سوشال کامرس در ترند تیک تاک

اولین پیشرفت‌های چشمگیر تجارت اجتماعی مربوط به رسانۀ تیک تاک بود. از آنجا که جامعۀ کاربران تیک تاک اغلب جوان هستند، پتانسیل بیشتری برای رشد آن دیده می‌شود. بنابراین ترند تیک تاک متأثر از سوشال کامرس است. هشتگ چالش‌ها یکی از گزینه‌های محبوب برای تجارت اجتماعی در تیک تاک است.

افراد با استفاده از چنین ویدیوهایی، محصولات مشخصی را به معرض نمایش می‌گذارند. تیک تاک اعلام کرده است که قصد همکاری با شاپی‌فای برای فروش محصولات و آسان کردن روند آن دارد. این خبر نوید این را می‌دهد که کمپین‌های بازاریابی بزرگی را در این شبکه شاهد باشیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    تمرکز بیشتر روی ویدیوهای پشت صحنه

    اغلب مردم به اتفاقاتی که در پشت صحنۀ کسب‌وکارها می‌افتد، علاقۀ زیادی نشان می‌دهند. مردم دوست دارند بدانند که چه جریاناتی در جنبۀ شخصی کسب‌وکار شما رایج است. اگر کاری غیرعادی، هیجان انگیز یا حتی کثیف انجام می‌دهید، احتمالاً وقت آن است که آن را در تیک تاک به نمایش بگذارید.

    هرچند در این کار باید دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید تا باعث دلزدگی کاربران خود نشوید. ترند تیک تاک در امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها از کارمندان خود به عنوان چهره‌های عمومی استفاده خواهند کرد.

    ویدئوهای پشت صحنه در تیک تاک به یکی از انواع محتوای پرطرفدار در این شبکه تبدیل خواهد شد. کاربران همواره دوست دارند بدانند که پشت صحنۀ فیلم‌ها، زندگی‌ افراد مشهور، کسب و کارها و برندها چه می‌گذرد.

    رواج بیشتر ویدیوهای طولانی‌تر

    تیک تاک هرگز یوتیوب دیگری نخواهد بود. یوتیوب به کاربران خود این اجازه را داده است که ویدئوهایی با حجم حداکثر 128 گیگابایت و مدت زمان 12 ساعت آپلود کنند.

    اما تیک تاک که کار خود را از محتوای 15 ثانیه‌ای شروع کرد، همچنان سنت خود را حفظ کرده و انتظارها بر این است که محتواهای سه دقیقه‌ای در سال جاری در تیک تاک بارگذاری شوند. این به سازندگان محتوا انعطاف‌پذیری بیشتری برای جذب بینندگان می‌دهد. چرا که نیاز به پست‌های چند قسمتی را به حداقل رسانده و اثربخشی آن‌ها را افزایش خواهد داد.

    ویدیوهای طولانی‌تر نقش مثبتی در رشد ترند تیک تاک دارند

    کوتاه در مورد ترندهای تیک تاک امسال

    • ترند تیک تاک در سال جدید آن را به محبوبیت بیشتری خواهد رساند.
    • تیک تاک یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای وایرال شدن به حساب می‌آید.
    • در حال حاضر اغلب برندها و کسب‌وکارها به دنبال راهی برای حضور بیشتر در این رسانه هستند.
    • اغلب جامعۀ کاربران تیک تاک را افراد جوان و نوجوان تشکیل می‌دهد.
    • جمعیت زنان حاضر در تیک تاک چیزی حدود 59 درصد است. این رقم در هیچ رسانۀ اجتماعی دیگری مشاهده نمی‌شود.
    • تیک تاک به عنوان یک شبکۀ در حال رشد، پتانسیل زیادی برای گسترش سوشال کامرس دارد.
    • سوشال کامرس، محتوای تولیدی کاربران و ویدیوهای طولانی‌تر باعث افزایش ترند تیک تاک خواهند شد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.