۷ مورد از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام برای بازاریابی

۷ مورد از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام برای بازاریابی

اینستاگرام را باید یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان دانست. بسیاری از برندها در این پلتفرم فعال هستند و با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به انجام تبلیغات می‌کنند....

امیر یارائی

نوسته شده در تیر ۴, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

7 مورد از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام برای بازاریابی

اینستاگرام را باید یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان دانست. بسیاری از برندها در این پلتفرم فعال هستند و با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به انجام تبلیغات می‌کنند. اگر بخواهیم جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام را بررسی کنیم موارد بسیار متفاوتی را مشاهده خواهیم کرد. برندها با توجه به نکات بسیاری اقدام به استفاده از روش‌های مختلف برای تبلیغات می‌کنند. به همین دلیل تبلیغات هر برند با برند دیگر متفاوت است. در این مطلب از پادرو قصد داریم به روش تبلیغات برندهای موفق و جدیدترین نمونه‌های آن‌ها بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

چرا برندها از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنند؟

اینستاگرام از روزهای ابتدایی که شروع به کار کرد تا امروز، همواره رو به رشد بوده و هر سال موفقیت بیشتری را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند. علاقه مردم به این شبکه اجتماعی به صورت روزانه افزایش می‌یابد و همین مسئله باعث شده تا کسب‌وکارهای بیشتری به استفاده از فضای آن برای معرفی و تبلیغات خود اقدام کنند. باید بدانید که این روزها بیش از ۸۰ درصد کاربران فعال اینستاگرام، حداقل یک پیج کاری را دنبال می‌کنند.

به همین دلیل بسیاری از برندها و شرکت‌ها علاقه بسیاری به فعالیت در این پلتفرم برای افزایش شهرت و محبوبیت دارند. برخی از کسب‌وکارها و برندها به دلیل استفاده از روش‌های نامناسب در اینستاگرام شکست می‌خورند و برخی دیگر با هوشمندی به میزان بسیار مناسبی از موفقیت می‌رسند.

علاقه روز افزون مردم به شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا خلاقیت بسیار زیادی در جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام مشاهده شود.

موفق‌ترین برندهای و جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام

پس از این که دلیل استفاده برندها از اینستاگرام را متوجه شدیم، اکنون به بررسی چند برند موفق و جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام می‌پردازیم. برندهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم با استفاده از استراتژی‌های هوشمندانه توانسته‌اند به موفقیت بسیار زیادی در اینستاگرام برسند.

۱- رقابت پپسی و کوکاکولا

باید بدانید که بسیاری از کاربران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از محصولات و خدماتی که در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند، از خرید آن‌ها صرف نظر می‌کنند. پس با استفاده از این تکنیک می‌توانید مخاطبان را به مشتریانی پروپاقرص و وفادار تبدیل کنید.

۵- برند (Oreo) و توجه به علاقه مردم

برند (Oreo) و توجه به علاقه مردم

یکی دیگر از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام به برند اورئو اختصاص دارد. باید بدانید که اورئو یک برند معروف و محبوب در زمینه تولید شکلات و بیسکوییت است. این برند در یکی از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام با استفاده از بیسکوییت‌های خود، تیتراژ سریال محبوب و معروف بازی تاج و تخت (Game of Thrones) را بازسازی کرده است. در این تبلیغ می‌توانید مشاهده کنید که چگونه بیسکوییت‌ها توانسته‌اند هفت اقلیم این سریال را با قرار گرفتن روی هم بسازند.

استفاده از خلاقیت بسیار بالا و مناسب در این تبلیغ باعث شد تا این تبلیغ مورد توجه افراد بسیاری زیادی در دنیا قرار بگیرد. قطعاً برند اورئو و تیم تبلیغاتی آن برای ساختن این ویدیو هفته‌ها و حتی ماه‌ها زمان صرف کرده‌اند اما میزان موفقیت و انتشار این ویدیو به قدری زیاد بود که باعث شد تا میزان طرفداران آن افزایش زیادی پیدا کند. در پست این تبلیغ از هشتگ‌های (#GameofCookies) و (#ForTheThrone) استفاده شد که میزان سرچ آن‌ها در اینستاگرام خود نشانه‌ای است که بتوان میزان موفقیت این ویدیو را متوجه شد.

پس نکته دیگری که باید از بررسی جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام یاد بگیریم این است که تبلیغات خلاقانه با توجه به ترند روز و البته با کیفیت و جذابیت مناسب، یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فالوئر و مشتریان است.

۶- برند (Airbnb) و استفاده از تجربه مشتریان

برند (Airbnb) و استفاده از تجربه مشتریان

برند (Airbnb) یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه اسکان مسافران و گردشگران است. این برند که در اینستاگرام نیز فعال است با استفاده از روشی متفاوت و نوین یکی از جدیدترین تبلیغات برندها را در اینستاگرام منتشر کرده است. این برند به جای این که خود به تولید تمام محتواهای منتشر شده در پیج اقدام کند، از عکس و ویدیوهای ارسالی کاربران از مکان‌هایی که توسط این شرکت اجاره کرده‌اند و تجربه سفر خود را به اشتراک گذاشته‌اند، استفاده می‌کند.

باید بدانید که این برند اکنون در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا فعالیت دارد و می‌توان از طریق آن در بیش از ۳۴ هزار شهر در دنیا مکانی برای اقامت اجاره کرد. این مجموعه با استفاده از این روش توانسته بیش از ۵.۱ میلیون فالوئر جذب کند. استفاده از این تصاویر و ویدیوها باعث شده تا کاربران حس اعتماد و نزدیکی بیشتری با برند داشته باشند و با خیال راحت‌تری اقدام به رزرو اقامتگاه از این برند کنند. البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که این برند تنها از تصاویر با کیفیت و مناسب گرفته شده توسط کاربران استفاده می‌کند تا کیفیت تصاویر موجود در پیجشان نیز کاهش نیابد.

با استفاده از این روش هم توانسته‌اند اعتماد کاربران را جلب کنند و هم میزان تعامل با مخاطبان را به نسبت زیادی افزایش دهند. به خاطر داشته باشید که افزایش تعامل با کاربران یکی از مهم‌ترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای افزایش فالوئر و مشتری در اینستاگرام است.

۷- برند (Converse) و استفاده از سبک زندگی مشتریان

برند (Converse) و استفاده از سبک زندگی مشتریان

یکی دیگر از برندهایی که با شیوه‌ای نوین اقدام به انتشاری یکی از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام کرده، برند کانورس است. این برند تولید کننده لباس، پوشاک و کفش ورزشی به جای تمرکز روی تبلیغاتی که خودشان تولید می‌کنند، اقدام به استفاده از تصاویر حاوی سبک زندگی مشتریان کرده است. این برند با استفاده از این روش توانسته ۱۰.۵ میلیون فالوئر جذب کند.

آن‌ها معتقدند که این روزها تبلیغات محصولات در رده دوم قرار دارد و استفاده از تصاویر و سبک زندگی مخاطبان و مشتریان در اولویت بالاتری قرار گرفته است. این از برند پست‌هایی که مشتریان و مخاطبان از سبک زندگی خود با استفاده از لوازم این برند منتشر می‌کنند و با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند، برای تبلیغات خود در اینستاگرام استفاده می‌کنند. همین روش را باید یکی از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام دانست که توسط آن توانسته‌اند افزایش فالوئر، افزایش فروش محصولات و بالاتر رفتن اعتماد میان مخاطبان را تجربه کنند.

با توجه به این نکته که اکنون بسیاری از برندهای مطرح از پست‌ها، عکس‌ها و ویدیوهایی که کاربران و مخاطبان منتشر می‌کنند، برای انجام تبلیغات در اینستاگرام استفاده می‌کنند، می‌توانید اهمیت این روش را بیشتر متوجه شوید. به خاطر داشته باشید که استفاده درست از این روش می‌تواند باعث شود تا موفقیت بسیار مناسبی را تجربه کنید.

کوکاکولا، پپسی، اورئو، دیور، کانورس و چند شرکت دیگر با استفاده از خلاقیت و تعامل بیشتر با مخاطبان توانسته‌اند تبلیغات خلاقانه و مناسبی را در اینستاگرام منتشر کنند.

نکات مهم در جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام

نکات مهم در جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام

حالا که با چند نمونه از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام آشنا شدید، زمان آن رسیده تا به طور کلی با متدهای نوین و استفاده شده در جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام آشنا شوید. باید بدانید که برندها با توجه به نوع فعالیت و استفاده از روش‌های متفاوت توانسته‌اند به موفقیت‌های مناسبی دست پیدا کنند. از مهم‌ترین نکاتی که برندها به آن توجه می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تغییر در نحوه تبلیغات

همان‌طور که در مثال‌ها به آن اشاره کردیم، جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام با استفاده از تغییر در روش‌های قدیمی و استفاده از خلاقیت و روش‌های متفاوت به موفقیت رسیده‌اند. بسیاری از برندها بودجه تبلیغاتی خود برای سال ۲۰۲۲ را افزایش داده‌اند تا بتوانند روی تبلیغات جدید و مؤثرتر کار کنند. پس اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، اختصاص بودجه مناسب برای انجام تغییرات در نحوه تبلیغات و استفاده از روش‌های جدید و هوشمندانه است.

باید بدانید که دلیل این امر استفاده روز افزون از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است. پس اصلاً نباید از فضای رقابتی موجود در این پلتفرم غافل شد و باید آن را جدی گرفت.

۲- تعامل بیشتر با مخاطبان

روشی که در جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام در سال‌های اخیر می‌توان مشاهده کرد، توجه بیشتر به مخاطبان و مشتریان است. انتشار عکس‌ها و ویدیوهای ارسالی توسط آن‌ها و موارد بسیار دیگری که از آن استفاده می‌شود باعث شده تا این تعامل به وجود بیاید. تعامل بیشتر با مخاطب در نهایت به افزایش فروش و موفقیت برند منجر خواهد شد. پس نباید از تعامل با مخاطبان خود غافل شوید.

۳- توجه به تغییر بازار

با شروع پاندمی و همه‌گیری بیماری کرونا، تجارت جهانی دستخوش تغییراتی شد. اکنون بسیاری از افراد به شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی از جدیدترین محصولات برندهای مورد علاقه خود مراجعه می‌کنند. باید بدانید که بر اساس تحقیقاتی که انجام شده افراد بین ۱۶ تا ۲۴ سال اکنون بیشتر از موتورهای جستجو از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
همین امر باعث شده تا برندها از این افزایش ظرفیت شبکه‌های اجتماعی به صورت هوشمندانه استفاده کنند و فعالیت خود را در این پلتفرم‌ها بیشتر کنند. اکنون بسیاری از برندها از نقش پر رنگ شبکه‌های اجتماعی در زندگی مردم بهره می‌برند و به راحتی تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

۴- مشتری مداری

اکنون که با توجه به آمارهای ارائه‌شده، بسیاری از مشتریان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام حضور دارند، برندها اقدام به توجه به این مشتریان کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام به مشتریان خود اطلاع داده‌اند که به آن‌ها توجه می‌کنند و دیگر لازم نیست برای خرید به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کنند. اکنون در بسیاری از نقاط جهان می‌توان از اینستاگرام سفارش محصولات متفاوت را داد و آن‌ها را جلوی در منزل تحویل گرفت.

بسیاری از کسب‌وکارهایی که آمادگی یا توانایی ارائه خدمات و محصولات روی شبکه‌های اجتماعی را نداشته‌اند با کاهش فروش و از دست رفتن مشتریان خود مواجه شده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارها نیز در طی جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام به شعار «ما به کاربران خود تکیه می‌کنیم تا بتوانیم کسب‌وکار خود را بهبود بخشیم» توجه کرده‌اند.

مشتری مداری، اختصاص بودجه بیشتر برای تبلیغات، خلاقیت و نوآوری در کنار اندکی جسارت باعث شده تا جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام شکلی جدید و متفاوت داشته باشند.

درس‌هایی که از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام باید گرفت

پس از بررسی جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام و نکات مربوط به آن می‌توان چند درس اساسی و مهم از این موارد گرفت. از مهم‌ترین درس‌هایی که باید گرفت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. انتشار اطلاعات را برای تیم مارکتینگ آسان کنید.
  2. بودجه بیشتری را به تبلیغات اختصاص دهید.
  3. آموزش تیم مارکتینگ و تبلیغات را فراموش نکنید.
  4. اندکی جسور باشید و روش‌های خلاقانه و جدیدتری را سرلوحه کار خود قرار دهید.
  5. استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود را دوباره بررسی کنید و نکات لازم را به آن اضافه کنید.
  6. میزان تبلیغات مناسب خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید.
  7. از زاویه جدیدی به تجارت اجتماعی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید.
  8. مشتری مدار باشید و تعامل خود با آن‌ها را افزایش دهید.
  9. شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن‌ها را دست کم نگیرید.

جمع‌بندی

  • این روزها با بررسی بسیاری از برندها می‌توان جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام را مشاهده کرد.
  • آن‌ها از متدها و روش‌های جدیدی برای تبلیغات استفاده می‌کنند.
  • کوکاکولا، پپسی، اورئو، دیور و چند شرکت دیگر با استفاده از خلاقیت و تعامل بیشتر با مخاطبان توانسته‌اند تبلیغات بسیار خوبی را در اینستاگرام انجام دهند.
  • با تغییر نحوه خرید افراد، شبکه‌های اجتماعی تأثیر بسیار بیشتری در زندگی و خرید مردم دارند، توجه به این نکته را نباید از یاد برد.
  • مشتری مداری، اختصاص بودجه بیشتر برای تبلیغات، خلاقیت و نوآوری در کنار اندکی جسارت باعث شده تا جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام شکلی جدید و متفاوت داشته باشند.
  • شما از جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام چه می‌دانید؟ از کدام مورد بیشتر خوشتان آمده است؟ اگر در اینستاگرام فعال هستید، از چه روشی برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده می‌کنید؟
  • نظرات و تجربیات خود را در خصوص جدیدترین تبلیغات برندها در اینستاگرام و موارد مربوط به آن با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های پرتکرار

منابع

instagram

امیر یارائی

نوسته شده در تیر ۴, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب