بهترین راه‌های جذب مخاطب در اینستاگرام چیست؟

0

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان است. با فیلترشدن تلگرام این محبوبیت دوچندان شد. به همین خاطر هر شبکه اجتماعی که مخاطبان زیادی داشته باشد بهترین مکان برای برندسازی، راه‌اندازی کسب و کار، تبلیغات و بازاریابی است‌. برای راه اندازی کسب و کار باید مخاطب هدف خود را بشناسیم و آن را جذب کنیم. در این مطلب از پادرو قصد داریم روش‌های شناخت و جذب مخاطب در اینستاگرام را بیان کنیم و در خصوص هر کدام از آن‌ها توضیحاتی ارائه کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

مخاطب هدف در اینستاگرام کیست؟

مخاطب هدف در اینستاگرام گروهی از افراد هستند که احتمال علاقه‌مندشدنشان به برند شما، محصولات و خدماتتان و محتوایی که تولید می‌کنید بسیار زیاد است و به احتمال زیاد محصولات شما را می‌خرند یا از خدماتتان استفاده می‌کنند. برخی از خصوصیات و رفتارهای این افراد با هم مشترک است. به عنوان مثال اگر یک پیج گل و گیاه دارید مخاطبین هدف شما افراد علاقه‌مند به گل وگیاه هستند.

راه‌های جذب مخاطب در اینستاگرام

در قسمت قبل توضیح دادیم که مخاطب هدف کیست الان زمان آن رسیده که نحوه جذب مخاطب دراینستاگرام را به شما بگوییم و ببینیم چگونه می توانیم در این شبکه اجتماعی به مخاطبان دست پیدا کنیم. در ادامه به اصلی ترین روش ها برای جذب مخاطب در اینستاگرام اشاره شده است:

شناخت مخاطب در اینستاگرام

هر پیجی با هدف و کارکرد مشخصی راه‌اندازی می‌شود. شما در ابتدای کار باید جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید.

 شناخت شما از سن، جنسیت، موقعیت مکانی، محصولات‌مورد نیاز و علاقه‌مند‌های این افراد به شما کمک می‌کند بهترین استراتژی‌ها را برای جذب مخاطب اتخاذ کنید.

مخاطبان فعلی خود را تحلیل کنید

اولین قدم برا شناخت مخاطب، جمع آوری اطلاعات لازم است. اطلاعاتی که باید جمع آوری شود شامل مشتریان کنونی و مخاطبان فعلی ما در اینستاگرام می شود.

مخاطبان فعلی خود را تحلیل کنید

شما باید ببینید چه کسانی با چه ویژگی هایی بیشترین تمایل برای برقراری ارتباط با شما را دارند. باید همین افراد که در حال حاظر مشتری و مخاطبتان هستند را مدنظر قرار دهید و در مورد این افراد فاکتورهای زیر را بررسی کنید:

سن: لازم نیست که سن دقیق مخاطب را بدانید. همین که بفهمید مخاطب شما در اینستاگرام در چه دهه ای از زندگی خود قرار دارند یا مربوط به کدام نسل هستند کافیست.

موقعیت مکانی و زمانی:مخاطب شما در کجا زندگی می‌کند؟ دانستن موقعیت مکانی مخاطب در اینستاگرام به شما کمک می کند بفهمید باید کدام منطقه جغرافیایی را مورد هدف قرار دهید یا اینکه مخاطب شما در چه ساعات و زمان هایی بیشتر آنلاین هستند؟

زبان: زبان اصلی مخاطب شما در اینستاگرام چیست و به چه زبانی صحبت می‌کند؟

قدرت والگوهای خرید: مخاطب شما چقدر پول برای خرید از پیج شما صرف می کنند؟الگوی خرید مخاطب شما به چه شکل است؟ و اینکه نگرانی مالی برای خرج کردن و خرید از پیج شما دارد؟

علاقه مندی ها: مخاطب شما به انجام چه کارهایی علاقه مند است؟ به چه محصولات و خدماتی علاقه بیشتری دارد؟ چه تبلیغاتی را بیشتر دوست دارد؟

چالش ها: مخاطب در اینستاگرام با‌ چه مشکلات و چالش هایی دست و پنجه نرم می‌کند؟

مرحله زندگی: آیا مخطبان شما دانش‌آموزان دبیرستانی یا دانشجویان هستند؟آیا به تازگی پدرومادر شده‌اند؟آیا مخاطبان شما بازنشسته ‌اند؟خلاصه اینکه مشخص کنید مخاطب شما در کدام مرحله از زندگی خودشان هستند.

تجزیه و تحلیل رقبا

یکی دیگر از راه‌های شناخت مخاطب در اینستاگرام تجزیه و تحلیل رقبا است چون ممکن است بسیاری از مخاطبان هدف شما با مخاطبان رقیبتان یکسان باشد. شما باید ببینید رقبای شما از چه روش‌هایی برای شناخت و جذب مخاطب در اینستاگرام استفاده کرده‌اند. شاید آن‌ها از روشی استفاده کرده باشند که تا به حال به ذهن شما خطور نکرده است. چند ابزار برای تجزیه و تحلیل رقبا وجود دارد که ما در ادامه دو مورد از بهترین آن ها را به شما می گویبم

Buzzsumoیکی از ابزارهای عالی برای تجزیه و تحلیل رقبا Buzzsumoاست. نحوه کار با این ابزار به این صورت است که در نوار جستجوی آن باید کلمه کلیدی موردنظر خود را وارد کنید. چند جستجو اول رایگان است و برای موارد بیشتر باید اشتراک بخرید.


بیشتر بخوانید: چطور از استوری اینستاگرام در قیف فروش استفاده کنیم؟

Search streams با این ابزار به راحتی می توانید کلمات کلیدی و هشتگ ها را بررسی کنید و ببینید رقبای بیشترین تمرکزشان روی چه کلماتی است.

پرسونای مخاطب در اینستاگرام را تعریف کنید

پرسونا یک تصویر ذهنی اما کاملا شفاف از ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌ها و روش های فکری مخاطبان فرضی یک کسب وکار است.

تعریف پرسونا‌ی مخاطب در اینستاگرام کمک می‌کند تا محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید پاسخگو تمام یا بخش عمده‌ای از نیاز مشتریان باشد. در واقع طراحی پرسونا باعث می‌شود از همان ابتدای راه اندازی کسب وکارتان در اینستاگرام، بهترین ارتباط را با مخاطبین خود برقرار کنید.

طراحی پرسونای مخاطب اگر به درستی انجام شود کسب وکار شما را دگرگون می‌کند.

دعوت از دوستان و آشنایان

یکی از راه‌های جذب هزار مخاطب اول پیج اینستاگرام دعوت از دوستان و آشنایان است. پس شما باید ابتدا مخاطبین خود را در اینستاگرام پیدا کنید و بعد از آنها دعوت کنید که پیج شما را فالو‌ کنند‌. حتما میپرسید چگونه مخاطبین خود را در اینستاگرام فارسی پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن افراد با شماره تلفن در اپدیت جدید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • روی آیکن سه خطی بالای اکانت اینستاگرام کلیک کنید.
  • گزینه یافن افراد در پایین صفحه خود را انتخاب نمایید.
  • در برگه یافتن افراد، به بخش مخاطبین رفته و دکمه اتصال مخاطبین را بزنید.
  • اگر برای اولین بار است از این ویژگی استفاده می‌کنید اینستاگرام اینستاگرام از شما سوال می‌کند آیا اجازه می‌دهید مخاطبین شما متصل شوند شما باید گزینه اجازه دادن را بزنید.

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام ایفون هم به همین صورت است ونیاز به برنامه خاصی ندارد.

فید اینستاگرام خود را جذاب کنید

فید اینستاگرام روی جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد چون اولین چیزی که مخاطب به آن توجه می‌کند صفحه فید است. پس ظاهر و شکل پیج شما باید جذاب باشد. البته این ظاهر باید مرتبط با حیطه فعالیت شما باشد تا مخاطب علاوه بر جلوه بصری بتواند روند کاری صفحه شما را درک کند.

فید اینستاگرام خود را جذاب کنید

ظاهر پست ها، نوع و کیفیت عکس و استوری ها در جذب مخاطب  در نگاه اول تاثیر زیادی دارد. شما می توانید از تم‌های جدید و به روز برای جذب مخاطب در اینستاگرام استفاده کنید.

بیو پیج شما و کپشن های پست ها باعث می شود مخاطب در اولین نگاه متوجه شود که ادمین این صفحه حرفه ای است و حتما در قسمت بیو آدرس سایت، آدرس خرید حضوری را بنویسید تا مخاطب حضوری هم جذب کنید و ترافیک سایتتان هم بالا برود و این موضوع از روش جذب و افزایش مخاطب در اینستاگرام است.

نظم وآراستگی و شیوه چیدمان پست ها بر اساس یک قالب مشخص کیفیت بصری پیج شما را بالا می برد.

به غیر از ظاهر زیبای پیج و پست ها باید محتوای پست های شما هم کاربر‌پسند باشد تا بتوانید در جذب مخاطب موفق ترعمل کنید. نکته دیگر اینکه حتما کال تو اکشن را در پست ها و استوری های خود داشته باشید.

از #هشتگ ها  استفاده کنید

هشتگ‌ها نقش مهمی در بیشتر دیده شدن پست‌های شما و جذب مخاطب دارند. استفاده از هشتگ بسیار تاثیرگذار است تا جایی که برخی هشتگ مناسب را هشتگ افزایش فالوور می گویند. هشتگ گذاری باید به صورت صحیح انجام شود اگر هشتگ زدن را به خوبی انجام ندهید، از هشتگ‌های بی ربط و اشتباه استفاده کنید، نه تنها فالور شما زیاد نمی شوند بلکه ممکن است در طولانی مدت ریزش فالوور داشته باشید. پس حتما از هشتگ‌های مرتبط، پربازدید و کاربردی استفاده کنید.

سعی کنید لیستی از هشتگ‌های پرطرفدار در حوزه کاری خود را تهیه کنید. این کار را می توانید در بخش جست وجوی اینستاگرام انجام دهید. به این صورت که هشتگ اصلی خود را در قسمت سرچ بر اساس تگ در اینستاگرام وارد کنید تا به شما نشان دهد چه هشتگ هایی شبیه به آن وجود دارند که پست های زیادی با آن ها برچسب گذاری شده. بعد از پیداکردن هشتگ ها از آن ها به اندازه در پست های خود استفاده کنید.

چندوقتی است که قابلیت فالوکردن هشتگ‌ها هم وجود دارد و افراد زیادی هشتگ‌ محبوب خود را دنبال می کنند. همیم باعث شده تا محبوبیت هشتگ بیشتر شود و استفاده مستمر و صحیح از هشتگ در انتشارپست ها باعث جذب مخاطل در اینستاگرام می شود.

با پیج های هم حوزه خود در تعامل باشید

یکی از سودمندترین کارها برای جذب مخاطب در اینستاگرام تعامل با رقبا و پیج‌های هم حوزه خود است. اگر در اینستاگرام فعال باشید برای پیدا کردن رقبا نیاز نیست بگردید بلکه به طور طبیعی با آن‌‌ها برخورد می‌کنید. فقط کافیست با آنها ارتباط برقرا کنید.

سعی کنید پیج های رقبا را فالو کنید و به صورت مداوم پیگیر فعالیت آن ها باشید. هرازگاهی با آن‌ها تبادل داشته باشید و از طریق دایرکت با آنها در تماس باشید. تبادل با پیج‌های هم حوزه باعث جذب و افزایش مخاطب دراینستاگرام می شود و هدفمندترین افراد را برای پیجتان به ارمغان می آورد پس از آن غافل نشوید.

همچنین زمانی که با پیج های همکار تعامل برقرار کنید شانس این را دارید که در لیست ساجسشن آن ها قرار بگیرید و این هم باعث می‌شود فالوور های شما روز به روز افزایش یابند.

مسابقات اینستاگرامی راه اندازی کنید

مسابقات اینستاگرامی از بهترین راه‌های جذب مخاطب در اینستاگرام هستند‌‌. امروزه بسیاری از پیج‌های معروف و همچنین پیج‌های ناشناخته و نوپا از این روش برای جذب مخاطب هدف استفاده می کنند.

در طراحی مسابقات خلاقیت داشته باشید و هدایای ترغیب کننده قرار دهید. هرچه جوایز ارزشمندتر باشد قطعا افراد بیشتری در مسابقه شرکت می‌کنند و جذب پیج شما می‌شوند.

نکته مهم در برگزاری مسابقه این است که از شرکت کنندگان بخواهید کاری انجام بدهند مثلا 5 نفر از دوستانشان را به مسابقه دعوت کنند و حتما دونفر از دعوت شدگان پیج را دنبال کنند تا بتوانند در مسابقه شرکت داده شوند. پس حتما هر چند وقت یکبار برای جذب و افزایش مخاطب در اینستاگرام مسابقه راه اندازی کنید.

از کامنت مارکتینگ حرفه ای استفاده کنید

کامنت مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های جذب مخاطب در اینستاگرام است. این کار در بسیاری از مواقع باعث افزایش فروش هم می‌شود‌. در این روش شما زیر پست‌های مرتبط به حوزه کاری خود کامنت حرفه‌ای می‌گذارید و به صورت هوشمندانه اقدام به جذب مخاطب می کنید.

برای استفاده از این روش اول پست‌های مرتبط به کارتان که به تازگی منتشر شده را بیابید‌. حتما می‌پرسید چگونه؟ خیلی راحته فقط کافیه هشتگ‌های مرتبط به کسب و کار خود را به صورت روزانه بررسی کنید تا پست‌های جدید را پیدا کنید و زیر آن کامنت بگذارید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

     حتی می‌توانید با پیدا کردن پست‌های مرتبط، سوالاتی که مخاطبان آن پیج در کامنت پرسیده اند و ادمین پیج پاسخ نداده، شما پاسخ بدهید. به طور مثال اگر پیج شما مربوط به فروش پوشاک است می‌ توانید در پیج های مد و استایل خیلی از این سوالات را پیدا کنید و به آن پاسخ دهید. حتی می‌توانید در کامنت‌ها نقد استایل انجام بدین و به صورت غیر مستقیم و کاملا حرفه‌ای پیج و محصول خودتون را معرفی کنید.

    از قانون تعامل 20 دقیقه ای استفاده کنید

    قانون تعامل 20 دقیقه‌ای به مرور زمان باعث جذب مخاطب در اینستاگرام می‌شود. طبق این قانون شما باید 20 دقیقه قبل از انتشار پست جدید به تعامل با دیگران بپردازید. پست‌هایشان را لایک کنید و برایشان کامنت بگذارید. این کار باعث می‌شود وقتی ظما پست جدید گذاشتید آن‌ها متقابلا به پیج شما بیایند و پست‌هایتان را لایک کنند و حتی کامنت بگذارند. این کار با گذشت زمان تبدیل به یک تعامل واقعی می‌شود و باعث افزایش فالوور و افزایش بازدید پست‌هایتان می‌شود.

    با مخاطب هدف خود تعامل داشته باشید

    یکی از مهم ترین اقداماتی که باید براب جذب مخاطب در اینستاگرام انجام دهید، تعامل با مخاطب هدف است‌. این کار واقعا آسان است‌. کافیست به صفحه افراد بروید پست‌هایشان را لایک کنید، کامنت بگذارید. با این کار حداقل به صفحه شما می‌آید و نگاهی به پیج شما می‌اندازد و اگر پیح شما ظاهر و محتوای خوبی داشته باشد شما را فالو می‌کند‌.

    استفاده از هشتگ و منشن در استوری

    در استوری‌های خود از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید و افراد را منشن کنید. این کار باعث بیشتر دیده شدن استوری‌های شما می شود. به طور مثال اگر در استوری‌های خود یکی از فعالان حوزه‌کاری‌تان را تگ کنید باعث می‌شود به پیج شمت بیایند و شما را فالو کند. با فالو کردن چون حوزه کاری او با شما مرتبط است در لیست ساجسن‌های او قرار می‌گیرید و این کار باعث افزایش مخاطب شما می‌شود.

    فعالیتتان را تبلیغ کنید

    تبلیغات یکی از پایه‌های اساسی هر کسب وکاری چه آنلاین و چه آغلاین است. از این رو نمایش نوع فعالیت، سوابق کار، دستاوردها و وجوه تمایز در جذب مخاطب اینستاگرام تاثیر زیادی دارد. بهترین گزینه برای تبلیغ پیجتان انتخاب پیج‌های مرتبط با حوزه کاری شما است.

    از تگ لوکیشن حتما استفاده کنید

    با استفاده از تگ لوکیشن پست‌های شما توسط افراد بیشتری دیده می‌شود. چون اینستاگرام این قابلیت را دارد که پست‌های مرتبط را به افرادی که در آن منطقه قرار دارند نشان دهد. این کار باعث جذب مخاطب در اینستاگرام می‌شود.

    تولید محتوای مستمر داشته باشید

    تداوم در تولید محتوا از مهمترین عوامل رشد پیج‌های اینستاگرامی است. اگر پیج‌های موفق اینستاگرام را بررسی کنید متوجه می‌شوید یکی از دلایل موفقیت و جذب فالور زیادشان تولید محتوای مستمر است‌.

    طبق الگوریتم جدید اینستاگرام اگر فعالیت مستمر داشته باشید تعداد ریچ روزانه شما روز به روز افزایش می‌یابد و همین باعث افزایش بازدید پست‌هایتان می‌شود. این مسئله در نهایت باعث می‌شود پست‌های شما به اکسپلور برود.

    سعی کنید روزی یک پست بگذارید. تقویم محتوایی تهیه کنید و طبق آن پست‌های متنوع منتشر کنید

    انتشار پست در بهترین زمان

    برای اینکه پست‌های شما بیشتر دیده شود باید در بهترین زمان آن را منتشر کنید. برای اینکه بهترین زمان انتشار پست را پیدا کنید سری به insightsاینستاکرام بزنید و میزان فعالیت فالوور‌ها در پیج‌تان را بررسی کنید تا متوجه شوید در کدام ساعات بیشتر آنلاین هستند و فعالیت دارند. کاملا واضح است که انتشار پست در زمان مناسب باعث بیشتر دیده شدن پست و در نهایت جذب مخاطب در اینستاگرام می‌شود.


    بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

    محتوای سرگرم کننده تولید کنید

    خیلی از کاربران اینستاگران به دنبال سرگرم شدن هستند. در هر حوزه‌ای فعالیت دارید پست سرگرم‌کننده تولید و منتشر کنید. اگر بتوانید پست‌های سرگرم‌کننده تولید کنید که نظر مخاطب را جلب کند مطمئن باشید آن‌ها پست را با دوستانشان به اشتراک می گذارند و همین باعث جذب مخاطب در اینستاگرام می‌شود.

    محتوای سرگرم کننده تولید کنید

    از الگوریتم اینستاگرام پیروی کنید

    شما به عنوان ادمین یک پیج اینستاگرام باید از الگوریتم‌های اینستاگرام شناخت کافی داشته باشید. مثلا نباید از فالوور فیک استفاده کنید. بیش از حد از هشتگ استفاده نکنید. هشتگ نامرتبط استفاده نکنید. یا مثلا نباید کاری کنید که تعامل کاربران شما کم شود. به طور کل اگر میخواهید طبق الگوریتم‌ها پیش بروید نباید فعالیت غیرواقعی داشته باشید و نباید قوانین اینستاگرام را زیرپا بگذارید بلکه شما باید کاملا طبیعی رفتار کنید و با هدف جلب رضایت مخاطب فعالیت خود را ادامه دهید.

    لایو های آموزشی و پرسش و پاسخ

    برگزاری لایوهای آموزشی و پرسش و پاسخ به طور مسقتیم باعث افزایش مخاطب در اینستاگرام می‌شود. خیلی از مردم در اینستاگرام به دنبال یادگیری مسائل جدید هستند و اگر شما لایو آموزشی یا پرسش و پاسخ بگذارید مطمن باشید شما را به افراد زیادی معرفی می کنند. خود اینستاگرام هم به لایوها که افراد زیادی در آن حضور دارند توجه ویژه دارد.

    حرفه ای کپشن بنویسید

    نوشتن کپشن جذاب و گیرا برای جذب مخاطب در اینستاگرام بسیار مهم است. اگر دقیت کرده باشید خیلی از پست‌هایی که تعاملشان بالاست کپشن جذابی دارند. پس حتما کپشن خوب و مرتبط بنویسید. کپشن کاربر را درگیر پست‌هایتان می کند و این زمان توقف روی پست برای شما بسیار مفید است. این گونه اینستاگرام هم مطمن می‌شود که این پست برای مخاطب مفید بوده پس آن را به افراد بیشتری نمایش می‌دهد.

    کمک گرفتن از دیگر صفحات اجتماعی و مجازی

    برای جذب مخاطب در اینستاگرام، صفحه خود را در دیگر صفحات اجتماعی و مجازی معرفی کنید. برای مثال لینکدین، توئیتر و فیسبوک.

    استفاده از تبلیغات آفلاین و جذب مخاطب اینستاگرام

    در کارت ویزیت و بروشور‌های تبلیغاتی حتما آدر پیج اینستاگرام خود را درج کنید.

    به اشتراک گذاشتن پست های چالش برانگیز

    آیا می‌دانستید پست‌های چالش برانگیز باعث افزایش مخاطب در اینستاگرام می‌شود؟

    همه‌ی حوزه‌های کاری مباحث چالش برانگیز دارند. سعی کنید باانتشار این گونه پست‌ها مخاطب را به چالش بکشید. با مطرح کردن سوال‌های ویروسی و چالشی کاربران تعامل بیشتری با شما برقرار می‌کنند. حتی در اغلب موارد دوستانشان را به شرکت در بحث دعوت می‌کنند. وقتی پست بین کاربران پخش می‌شود و لایک زیادی می‌خورد در نتیجه به افزایش فالوور منجر می‌شود.

    برای جذب مخاطب از استوری‌ها استفاده کنید

     در کنار انتشار پست، استوری هم بگذارید و از ویژگی‌های تعاملی که در استوری ایجاد‌ می‌کنید مانند نظرسنجی توجه مخاطب را جلب کنید.

    از وب سایت تان برای افزایش مخاطب اینستاگرام استفاده کنید

    اگر سایت دارید، پیج اینستاگرام خود را داخل سایتتان تبلیغ کنید. افراد زیادی از طریق گوگل و سایت با ما آشنا می‌شوند ولی از طرفی پیگیری اینستاگرام برای بیشتر افراد راحتتر است و همین باعث می‌شود که افراد از پیج شما دیدن کرده و شما را دنبال کنند. شما می‌توانید از طریق خبرنامه که مربوط به سایتتان است کاربرهای سایت را به پیج اینستاگرام دعوت کنید. اگر این دعوت با یک پیشنهاد وسوسه کننده و ویژه همراه باشد تاثیر بیشتری در جذب فالوور دارد.

    جمع‌بندی

    • با استفاده از روش‌های متفاوتی که در مقاله گفتیم می‌توانید به جذب مخاطب در اینستاگرام کمک کنید.
    • جذب مخاطب در اینستاگرام کار سختی نیست و می‌توانید با پرداخت هزینه از روش‌هایی مانند تبلیغات مناسب و برگزاری مسابقات متنوع استفاده کنید.
    • به خاطر داشته باشید تداوم در تولید محتوای کاربرپسند در جذب مخاطب نقش بزرگی دارد.

    شما از چه روش‌هایی برای جذب مخاطب استفاده کرده‌اید؟

    روش‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های متداول

    منبع:

    Facebook

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.