بهترین راه مدیریت سفارشات برای فروش بیشتر در اینستاگرام

0

در حال حاضر اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد و ایجاد کسب‌وکار است. شما به راحتی می‌توانید با راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام، در زمینه‌ای که در آن تبحر دارید، فعالیت کنید. طی سال‌های اخیر و پس از همه‌گیری کرونا، افراد زیادی به سمت فروش آنلاین رفتند اما بسیاری از افراد، شبکه‌های اجتماعی و بالاخص اینستاگرام را به عنوان بستری مناسب برای فروش محصولات‌شان انتخاب کردند زیرا می‌توانستند به پلتفرمی رایگان دسترسی داشته باشند که به دلیل هزینه اولیه پایین، بهترین راه برای فروش محسوب می‌شد اما این موضوع قابل انکار نیست که گاهی مدیریت سفارشات دشوار خواهد بود.

بر اساس آماری که اینستاگرام منتشر کرده است، بیش از ۹۰ درصد کاربران در این شبکه اجتماعی، حداقل یک برند تولیدکننده محصولات یا ارائه‌دهنده خدمات را دنبال می‌کنند. این حجم استقبال از کسب‌وکارها توسط کاربران، موجب می‌شود اینستاگرام به عنوان مکانی فوق‌العاده برای فروش محصولات یا خدمات شناخته شود اما زمانی که شما قصد فروش محصولات خود را در اینستاگرام دارید، باید به چند اصل توجه کنید که مهم‌ترین آن‌ها مدیریت سفارشات است.

اگر مدیریت سفارشات شما به صورت هدفمند و هوشمندانه نباشد، درک درستی از میزان فروش، درآمد خالص و… نخواهید داشت.

مشکلات یک صاحب کسب‌وکار در اینستاگرام

شخصی که صاحب پیج بیزینسی در اینستاگرام باشد، در طول روز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

سرعت در پاسخگویی

گاهی تعداد پیام‌های ارسال شده در دایرکت آنقدر زیاد است که زمان و انرژی کافی برای پاسخگویی به همه افراد، میسر نیست و همین کار مدیریت سفارشات را سخت خواهد کرد. همچنین تولید محتوا ممکن است زمان و انرژی زیادی از شما بگیرد و دیگر فرصتی برای پاسخگویی به دایرکت‌ها و کامنت‌ها نداشته باشید. اگر شما یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام دارید، بارها این جملات را شنیده‌اید:

  • “لطفا دایرکتتون رو چک کنین”
  • “چرا جواب دایرکت نمیدین؟”
  • “چندروزه پیام دادم ولی اصلا رسیدگی نمی‌کنین”
  • “پس چرا جواب نمیدی؟ سرکاریه؟”

کامنت‌های منفی مانند یک بیماری مسری هستند که هر چقدر بیشتر بی‌جواب بمانند، ذهنیت‌های بیشتری را خراب می‌کنند. زمانی که شخصی برای شما کامنت منفی می‌گذارد، هزاران شخص دیگر آن‌ها را می‌بینند و نسبت به ارتباط با شما، برداشت‌های منفی خواهند داشت. پس بهترین راه این است که هرچه سریع‌تر به آن‌ها پاسخ دهید. تمام این موارد مدیریت سفارشات را برای شما سخت خواهد کرد.

هزینه بالای استخدام ادمین

گرچه ادمین اینستاگرام می‌تواند کمک حال خوبی باشد اما گاهی هزینه‌های استخدام این افراد بالاست و بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به تنهایی مدیریت شبکه‌های اجتماعی را برعهده داشته باشند. جدا از این موضوع، مسئله امنیت پیج هم ممکن است به خطر بیفتد ولی مدیریت پیج به تنهایی نیز، مستلزم این است که شما زمان کافی در اختیار داشته باشید.

سخت بودن پروسه خرید

زمانی که پروسه خرید شما سخت و نامشخص باشد، درصد زیادی از فروش خود را از دست خواهید داد. در بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی، کاربر یک‌بار باید برای پرسیدن قیمت به دایرکت مراجعه کند، سپس برای گرفتن موجودی، سفارش محصول، ارسال فیش واریز و در نهایت دریافت محصول در درب منزل به شما پیام خواهد داد. این پروسه طولانی و خسته‌کننده است و در این راه، ممکن است درصد زیادی از مشتریان خود را از دست بدهید.

همیشه آنلاین بودن

یکی از مشکلاتی که شما به عنوان صاجب بیزینس با آن روبرو هستید، “همیشه آنلاین بودن” است. شما باید دائما دست به گوشی باشید تا بتوانید به سرعت پاسخ کاربران را بدهید. گاهی ممکن است شما نیاز به استراحت داشته باشید یا به مراسمی دعوت شده باشید و امکان پاسخ‌گویی نداشته باشید و اگر پاسخ کاربران را دیر بدهید، با حجم زیادی از نارضایتی‌ها روبرو خواهید بود.

برای زمان خود ارزش قائل باشید

اگر صاحب پیج فروشگاهی در اینستاگرام هستید، مهم‌ترین موضوع برای شما زمان است. باید از زمان خود استفاده بهینه داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تعامل با کاربران

یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود، تعامل با کاربران است. زمان خود را صرف تعامل بیشتر با مخاطب کنید تا راحت‌تر نیازها و دغدغه‌های آن‌ها را بشناسید. از آن‌ها سوال کنید. نظرشان را در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، جویا شوید. ارتباط موثر با مشتریان‌تان را حفظ کنید تا بازدهی لازم را دریافت کنید.

شما صاحب هر کسب‌وکاری که باشید، باید زمان مشخصی را صرف ارتباط با مخاطب و مدیریت سفارشات کنید. کانال ارتباطی شما با مخاطب در اینستاگرام، دایرکت و کامنت‌هاست و باید به شیوه‌ای هوشمندانه آن‌ها را مدیریت کنید.

تولید محتوا

تولید محتوا می‌تواند یکی از ارزشمندترین فعالیت‌های شما در اینستاگرام باشد. به کمک تولید محتوا می‌توانید راحت‌تر پست‌هایتان را در اکسپلور اینستاگرام نمایش دهید. افراد بیشتری پست‌های شما را می‌بینند و تعداد فالوورهای‌تان افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه تعداد مشتریان‌تان را افزایش می‌دهید.با تولید محتوا به مخاطب خود نشان می‌دهید که برای بالابردن سطح علمی او و آگاهی‌بخشی به او در تلاش هستید زیرا کاربران همیشه به دنبال محتوای خوب و باکیفیت می‌گردند. از این رو‌، شما باید زمان کافی برای تولید محتوا داشته باشید تا مخاطبان‌تان را تحت تاثیر قرار دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

آنالیز پیج اینستاگرام

پس از تولید محتوا، باید زمان خود را برای آنالیز پیج اینستاگرام صرف کنید. با این کار می‌توانیدساعات پربازدید پیج را بررسی کنید و دموگرافی فالوور پیج‌تان را به دست آورید. همچنین می‌توانید آمار مربوط به تعداد بازدید پست (Profile visit)، دیده‌شدن پست (impression)، تعداد بازدیدهای هر کاربر (Reach)، نرخ درگیری (Engagement) و… را آنالیز کنید تا پیج‌تان بازدهی بیشتری داشته باشد.

بهترین راه مدیریت سفارشات چیست؟

متمرکز کردن مدیریت سفارشات مشتریان فروشگاه در یک پلتفرم، مزیت پاسخ‌گویی سریع و دقیق را به همراه دارد. یکی از بهترین ابزارهایی که می‌تواند تاثیر بالایی در زمان و هزینه شما داشته باشد، استفاده از پنل مدیریت سفارشات است. فروشگاه ساز حرفه ای پادروشاپ با طراحی پلتفرمی، مانند یک دستیار فروش برای شما عمل می‌کند.

در پادروشاپ شما می‌توانید کاتالوگی از محصولات‌تان که در پیج اینستاگرام شما قرار دارند، بسازید و با تعیین موجودی و قیمت محصولات، فروش‌تان را بهتر مدیریت کنید.

مزایای بهره‌مندی از پنل مدیریت سفارشات

  • برای فروش محصولات نیاز نیست دائما آنلاین باشید و به دایرکت‌ها پاسخ دهید با استفاده از ابزار مدیریت سفارشات پادروشاپ، سفارشات خود را در طول شبانه‌روز مدیریت کنید.
  • می‌توانید به راحتی پرداخت‌های مشتریان را با ایجاد درگاه پرداخت مدیریت کنید و دیگر نیازی به ارسال شماره کارت یا نگرانی بابت پرداختی‌های جعلی، نخواهید داشت
  • پروسه خرید از پیج شما سخت و آزاردهنده نخواهد بود. کاربران به راحتی می‌توانند موجودی و قیمت محصولات را ببینند و در صورت تمایل خرید کنند.
  • برای ارسال سفارشات، نیازی به رفتن به اداره پست نخواهد بود. شما چه یک بسته داشته باشید و چه ده‌ها بسته، مامور پادرو یا شرکت پستی، بسته‌ها را از شما تحویل خواهند گرفت و به آدرس مورد نظر شما ارسال خواهند کرد.
  • پس از ارسال بسته‌ها هم شما و هم مشتریان‌تان می‌توانید وضعیت سفارش را به صورت آنلاین پیگیری کنید. از این رو، دیگر پیام‌هایی از قبیل “بسته چه زمانی به دست ما می‌رسد” یا “سفارش پست شده است یا خیر؟” نخواهید داشت.
  • همچنین شما امکان رهگیری مرسولات پستی به صورت آنلاین را خواهید داشت.

با استفاده از این پنل، فالوورهای شما به مشتری تبدیل خواهند شد و می‌توانید مدیریت سفارشات را هوشمندانه انجام دهید. پس همین الان به فکر رشد فروش‌تان در اینستاگرام باشید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    منبع:

    zoho

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.