صفر تا صد راه اندازی داروخانه اینترنتی

0

شاید ایده راه‌ اندازی داروخانه اینترنتی در نگاه اول پر دردسر و بعید بنظر برسد اما این روزها تقریباً تمامی مشاغل قدرت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را در حوزه فروش و تبلیغات درک کرده‌اند. به ویژه پس از پاندمی کرونا، اغلب مردم ترجیح می‌دهند تا محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین از فروشگاه‌‌های اینترنتی خریداری کنند.

در این میان دارو و محصولات بهداشتی یکی از پرفروش‌ترین محصولاتی‌ست که همیشه برای آن تقاضاهای بسیاری از سمت بازار واقعی و مجازی مشاهده می‌شود. بنابراین اگر شما داروخانه‌ای واقعی دارید مطمئنا راه اندازی داروخانه اینترنتی نیز در کنار کسب و کارتان می‌تواند به درآمدتان بیافزاید و هم سبب مشهور شدن واحد فروش شما در بازار رقابتی این روزها شود. در این بین یک فروشگاه ساز آنلاین مانند پادروشاپ نیز در همین مسیر به شما برای ساخت یک سایت بی‌نقص کمک خواهند کرد. 

مزیت راه اندازی داروخانه اینترنتی چیست؟

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید مردم اغلب از داروخانه محدوده خانه یا محل کار خود خرید می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا درآمد این داروکده‌ها همواره ثابت بماند. از طرفی با افتتاح داروخانه‌های مجاور احتمالاً از تعداد مشتریان شما کاسته خواهد شد. راه اندازی داروخانه آنلاین این مزیت را دارد که شما می‌توانید به طیف بالایی از مشتریان بالقوه دست یابید. همچنین در مقایسه با رقبای دنیای واقعی شما این برگه برنده را دارید که از تمامی منطقه‌های جغرافیایی کشور، مشتری جذب کنید. 

مزیت بعدی بحث «برندسازی و برندینگ» است. همان‌طور که می‌دانید ساختن برند و هویت کاری همواره می‌تواند اعتبار کاری و جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی شما را افزایش دهد. اعتبار تجاری باعث می‌شود مردم به این فکر بیفتند که به جای خرید از فروشگاه‌های بی‌نام و نشان و حتی واقعی، با تنها چند کلیک در اندک زمان کالای مورد نظر خود را درب منزل دریافت کنند. 

اما راه اندازی فروشگاه اینترنتی داروخانه مزیت‌های دیگری نیز به دنبال دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • کاهش هزینه‌های انبارداری و محدود شدن انبار محصولات 
  • در دست گرفتن نبض بازار و پوشش دادن تمامی حوزه‌های مرتبط به دارو و محصولات بهداشتی 
  • در دسترس بودن در تمامی ساعات شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل (عدم محدودیت زمانی و مکانی)
  • تکنیک برجسته‌سازی برند در بین دیگر رقبا با تهیه محصولات با کیفیت، ترند و درجه یک

سود راه اندازی داروخانه آنلاین چقدر است؟

اگر قرار باشد یک داروخانه مستقل واقعی افتتاح کنید، شما نیاز به سرمایه هنگفتی دارید. از خرید یا رهن و اجاره ملک تجاری گرفته تا دکور زدن، حقوق کارمندان، مالیات بر درآمد و… که البته اصلی‌ترین مبلغ صرف گرفتن جواز کسب خواهد شد. اما راه‌‌ اندازی داروخانه اینترنتی تقریباً تمامی این خرج‌ها را به صفر می‌رساند، بنابراین راه بسیار خوبی برای کسب سود بالاست.

داروخانه‌های غیرشبانه‌روزی در سطح شهر ماهیانه در حدود بالای پنجاه میلیون سود دارند، حال آنکه داروخانه آنلاین نیازی به هیچ‌کدام از این خرج‌ها ندارد! شما تنها باید سرمایه اولیه‌ای برای خرید داروهای بدون نسخه و محصولات بهداشتی داشته باشید که البته می‌توانید به تدریج موجود کنید. به‌علاوه اگر داروخانه‌ای در سطح شهر داشته باشید، با گسترش و پیشرفت پیج داروخانه آنلاین، می‌توانید در بسیاری مخارج صرفه‌جویی کرده و کم‌کم سوددهی کسب و کارتان را ارتقا دهید. 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی داروخانه

برای راه اندازی داروخانه آنلاین تنها کافی‌ست با یک فروشگاه ساز مانند پادروشاپ تماس بگیرید. مزیت این فروشگاه‌سازها، ساخت یک وبسایت بدون نقص و کامل با تمام بخش‌های ضروری همانند دسته‌بندی‌ها، قفسه‌های مجازی محصولات، درگاه پرداخت امن، درگاه ورود نسخه، امکان ارتباط با مشاور دارویی و یا داروخانه مرکزی (CTA)، چت آنلاین و… است.

همچنین پادرو به شما کمک می‌کند تا ترافیک ورودی به سایت فروشگاهی‌تان را افزایش دهید و فروش بیشتری را تجربه کنید. همچنین ظاهر این سایت‌های ساخته شده بسیاری حرفه‌ای و بی‌نقص خواهد بود، بنابراین اعتماد صددرصدی مشتریان را جلب خواهد کرد. 

نحوه تامین دارو برای فروشگاه اینترنتی دارو

اگر اقدام به راه‌‌ اندازی داروخانه اینترنتی باید بدانید شما تنها مجاز به فروش داروهای OTC یا همان بدون نسخه هستید. البته این نوع داروها طیف وسیعی را دربرمی‌گیرد که شامل انواع مکمل‌ها، ویتامین‌ها و داروهای پوست و مو است. خرید این نوع داروها برای اکثر مردم ضروری است.

اینکه شما تضمین کنید داروهایتان اورجینال، دارای تاریخ انقضای طولانی و کیفیت بالاست، برای داروخانه آنلاین بسیار مهم است.همچنین شما می‌توانید در کنار این فرآورده‌های دارویی و درمانی، اقدام به فروش انواع محصولات بهداشتی، بهداشت شخصی و آرایشی نیز کنید. این طیف وسیع نیازی به اخذ مجوز فروش اینترنتی داروخانه ندارند و برای شما از لحاظ قانونی دردسری ایجاد نخواهند کرد. 

نحوه خرید دارو برای داروخانه بسیار راحت است. برای تامین داروها شما نیاز به ارتباط با مراکز پخش دارو در سراسر کشور دارید. کافی‌ست برندهای مطرح پخش دارو را در گوگل سرچ کنید. همچنین تامین‌کننده‌های مختلفی در حوزه محصولات بهداشتی و آرایشی وجود دارند که می‌توانند محصولات مورد نظر را برای شما تامین کنند. 

هزینه راه اندازی سایت داروخانه اینترنتی

برای فروش قانونی دارو، شما نیاز به مبلغی در حدود 300 تا 400 میلیون تومان دارید. البته احتمالاً با مبالغی کمتر نیز بتوان استارت راه‌‌ اندازی داروخانه اینترنتی را زد! اما خودتان را خریداری تصور کنید که برای اولین بار به یک سایت فروشگاهی دارو سر زده است. احتمالاً دیدن داروهایی که جلویشان نوشته شده «ناموجود» شما را از سر زدن دوباره به این وبسایت دلسرد خواهد کرد!

بنابراین سعی کنید از همان ابتدای راه اندازی سایت داروخانه، همه چیز کامل و بدون نقص پیش برود. سوددهی داروخانه بسیار بالا است و مبلغ‌هایی مانند مبلغ مذکور در این دوران اقتصادی مبلغ ناچیزی برای شروع کار یک داروخانه خواهد بود. 

راه اندازی داروخانه آنلاین با پادروشاپ

همان‌طور که تا اینجای کار مشاهده کردید، راه‌‌ اندازی داروخانه اینترنتی اول از همه نیازمند ساخت یک وبسایت فروشگاهی کامل و بدون‌ نقص است. وبسایتی که تمام امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد و مشتری از همه لحاظ به آن اعتماد کند. در این مسیر فروشگاه‌ساز پادروشاپ به شما کمک می‌کند تا وبسایت فروشگاهی داروخانه خود را بسازید.

پادرو تمام مواردی که موجب سهولت تجربه کاربری مشتری و اعتماد او اعم از درگاه امن پرداخت، سبد خرید، چت آنلاین، امکان دریافت نسخه و… می‌شود را در سایت فروشگاهی شما تعبیه خواهد کرد. همچنین به شما کمک می‌کند تا ترافیک و ورودی قابل توجهی را از سایت دریافت کنید. به علاوه مواردی مانند تولید محتوا، سئو، تبلیغات و… نیز که می‌تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند، با پادروشاپ به راحتی تجربه خواهید کرد. 

از سمت دیگر یکی از اصلی‌ترین مشکلات و دردسرهای فروشگاه‌های آنلاین، بحث ارسال مرسولات پستی به مقصد مشتری است. علاوه بر آنچه گفته شد، پادروشاپ به شما برای ارسال مرسولات پستی نیز کمک خواهد کرد. ماموران پادروشاپ هرکجا باشید، حاضر می‌شوند و مرسولات پستی شما را دریافت می‌کنند. آنها این مرسوله‌ها را خودشان برای مشتری پست خواهند کرد، این بدین معناست که شما دیگر نیازی نیست به پست مراجعه کنید. 

سخن پایانی

این روزها فروش اینترنتی دارو یکی از پرسودترین مشاغل اینترنتی محسوب می‌شود. چه شما یک داروخانه واقعی در سطح شهر داشته باشید چه نه، راه اندازی داروخانه آنلاین می‌تواند سود بسیار زیادی نصیب شما کند. این کسب و کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و شما می‎توانید با چند ماه تحقیق در رابطه با انواع داروها، مکمل‌های ورزشی دارای مجوز، ویتامین‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به راه‌‌ اندازی داروخانه اینترنتی خود کنید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول راه اندازی داروخانه اینترنتی

    یک داروخانه آنلاین چه کمکی به شما خواهد کرد؟

    اگر در دنیای واقعی داروخانه دارید، راه اندازی یک داروخانه آنلاین باعث می‌شود تا سود شما چندین برابر شود. همچنین این فروشگاه اینترنتی می‌تواند نقش عمده‌ای در برندسازی برای شما ایفا کند. 

    اولین قدم برای راه‌‌ اندازی داروخانه اینترنتی چیست؟

    اولین قدم برای راه‌‌ اندازی داروخانه اینترنتی ارتباط با مراکز پخش دارو و محصولات بهداشتی در سراسر کشور است. شما با ارتباط با این مراکز می‌توانید تامین‌کننده‌هایی برای داروخانه اینترنتی خود پیدا کنید. 

    برای راه اندازی داروخانه آنلاین چقدر سرمایه نیاز است؟

    نمی‌توان دقیق گفت برای راه اندازی داروخانه آنلاین چقدر سرمایه نیاز است. اما شما برای این فروشگاه تنها به محصولات دارویی و بهداشتی و یک سایت فروشگاهی نیاز خواهید داشت. بسیاری از مخارج مانند انبارداری، استخدام نیرو و کارمند، اجاره بها، دکور و… در این موقعیت حذف خواهند شد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.