مناسبت های شهریور در بازاریابی و تاثیر آن در میزان فروش

0

روزهای زیادی در سراسر جهان وجود دارد که طی آن بازاریابان می‌توانند محتوای مرتبط با صنایع خود را به اشتراک بگذارند که مناسبت های شهریور ماه نیز از این جمله موارد است. این “مناسبت‌های” رسانه‌های اجتماعی یک راه سرگرم‌کننده برای برقراری ارتباط با فالوورهای جدید و فعلی است که به مطالب خاص، شخصیت‌ها و … علاقه دارند. این مناسبت‌ها می‌توانند فرصتی برای تبلیغ برند شما به روشی مرتبط باشند.

انجام ندادن این کار می‌تواند باعث شود فرصت‌های ارزشمندی را از دست بدهید که در آن برند شما بهترین شانس برای دیده و شناخته شدن را خواهد داشت. در این مطلب برای کمک به برنامه ریزی شما در مورد مناسبت های شهریور، فهرستی ایجاد کردیم که شما را در تعیین راهبردها و اهداف‌تان یاری خواهد رساند. با ما همراه باشید.

مناسبت های شهریور در بازاریابی

مناسبت‌های شهریور برای بازاریابی شامل موارد زیر است:

۱ شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک

یکی از مناسبت های شهریور، روز پزشک است. همه گیری کرونا ویروس و این پاندمی جهانی باعث شده که پزشکان و کادر درمان فشار و زحمات زیادی را متحمل شوند. روز پزشک بهترین زمان برای قدردانی از این قشر زحمت‌کش است و شما می‌توانید از این موقعیت برای تشکر و صحبت در این باره استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید از کارهایی که ناخواسته باعث رنجش پزشکان می‌شود و راه‌هایی برای مقابله با آن و فرهنگ‌سازی بیشتر صحبت کنید.

۴ شهریور زادروز کوروش و جشن شهریورگان

در فرهنگ باستانی ما ایرانیان، هر یک از روزهای ماه یک نام منحصر به خود داشتند. به عنوان مثال، روز چهارم هر ماه شهریور نام داشت. بر این اساس، روزهایی که نام روز و سال آن‌ها با هم مطابقت داشتند، جشن گرفته می‌شدند که روز چهارم شهریور نیز از همین نمونه روزها محسوب می‌شدند. از طرفی، برخی منابع خبر از زادروز کوروش در این روز می‌دهند. به همین دلیل روز چهارم شهریور زمان بسیار مناسبتی برای آن است که در مورد تاریخ کهن ایران و آداب و رسوم آن صحبت کنید. حتی می‌توانید در مورد آداب و رفتارهای کوروش با دنبال‌کنندگان خود صحبت کنید.

تقویم تولید محتوا
تقویم تولید محتوا

۴ شهریور روز کارمند

شما می‌توانید زمان ثبت نام کاربران خود از شغل آن‌ها نیز باخبر شوید و آنها را بر اساس این دسته‌بندی از هم تفکیک کنید. از این رو می‌توانید روز مشاغل هر دسته بندی، به آنها یک پیام حاوی کد تخفیف یا تبریک ارسال کنید و از این طریق بر تعداد مشتریان وفادار خود اضافه کنید. کارمندان نیز یکی از این دسته مشاغل هستند که روز چهارم شهریور به نام آن‌ها اختصاص داده شده است.

همچنین بخوانید: نقش اینفلوئنسر در بازاریابی؛ افزایش فروش یا افزایش فالوور؟

۵ شهریور روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی و روز داروساز

اگر در مشاغل مربوط به داروسازی فعالیت می‌کنید و یک صفحه فعال دارید، می‌توانید روز داروساز که در تاریخ ۵ شهریور ماه است را برای اطلاع رسانی بیشتر به کاربران خود و همچنین اشتراک کدهای تخفیف هیجان انگیز برای خرید بیشتر اختصاص دهید. یا می‌توانید مسابقاتی را برنامه‌ریزی کنید که مثلا کابران با معرفی شما به دوستان خود، در این روز هدایا و تخفیف‌های شگفت‌انگیز دریافت کنند.

۱۱ شهریور روز صنعت چاپ

روز صنعت چاپ که تاریخ ۱۱ شهریور به آن اختصاص داده شده، یکی از مناسبت های شهریور است که بهترین زمان برای مشاغل مربوط به نشریات، کتاب فروشی‌ها، آژانس‌های تبلیغاتی و … است که مخاطبان خود را از اهمیت این صنعت آگاه سازند.

۱۳ شهریور روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی

ابوریحان بیرونی یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان ایرانی در همه اعصار است که به علوم مربوط به ریاضی، فیزیک، ستاره‌شناسی، تقویم شناسی، تاریخ نگار و … تبحر بسیاری داشت. شما می‌توانید از این روز برای آگاهی دادن بیشتر در مورد این همه‌چیز دان و فیلسوف ایرانی به دنبال‌کنندگان صفحه خود بپردازید.

۱۹ شهریور روز جهانی پیشگیری از خودکشی

طبق مطالعات، سالانه یک میلیون نفر به وسیله خودکشی کردن به زندگی خود پایان می‌دهند. یعنی هر روز سه هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر خودکشی از دست می‌دهند. از این رو، روز ۱۰ سپتامبر مصادف با ۱۹ شهریور به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام‌گذاری شده است. شما هم می‌توانید از این روز برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به خودکشی و پیشگیری از آن استفاده کنید و مطالب جالب و موثری را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

۲۱ شهریور روز سینما

رسانه‌های تصویری و سینماها می‌توانند در این روز تخفیف‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان خود در نظر بگیرند تا به این وسیله، فروش خود را افزایش دهند. اطلاعیه‌های مربوط به تخفیف را می‌توان هم در صفحات شبکه‌های اجتماعی و هم به صورت چاپی منتشر کرد تا افراد با فعالیت بازاریابی آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

۲۲ شهریور روز گرامیداشت برنامه نویسان

در هر حوزه‌ای که مشغول به فعالیت هستید، می‌توانید روز ۲۲ شهریور که به عنوان گرامی‌داشت برنامه نویسان نام‌گذاری شده است، یک پست یا استوری را به تبریک به این گروه اختصاص دهید و نظر مخاطبان خود را بیشتر جلب کنید. برنامه‌نویسان عنوان قهرمان‌های قرن بیست و یکم را به دوش می‌کشند و شاید بسیاری از افراد با کار آن‌ها آشنایی چندانی نداشته باشند. به همین دلیل، می‌توانید این روز را به معرفی این حوزه کاری بپردازید.

۲۷ شهریور روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار

ادبیات فارسی همواره علاقه‌مندان بسیاری از سراسر جهان داشته است و افراد زیادی تمایل به دانستن ادب، فرهنگ و هنر این مرز و بوم داشته‌اند. روز ۲۷ شهریور که روز شعر و ادب فارسی و همچنین روز بزرگداشت استاد شهریار نام‌گذاری شده است، زمان بسیار خوبی برای به اشتراک گذاری محتواهای جذاب فارسی بخصوص از این شاعر نام‌دار کشور است.

۳۰ شهریور روز گفتگوی تمدن‌ها و روز جهانی صلح

۲۱ سپتامبر یا ۳۰ شهریور به عنوان روز جهانی صلح در نظر گرفته شده است. چیزی که در این دنیای پر تنش، جای آن واقعا خالی است. بنابراین، شما می‌توانید از این موقعیت برای فرهنگ‌سازی بیشتر استفاده کنید و نقل قول‌هایی جالب در مورد صلح را به اشتراک بگذارید.

سایر مناسبت های شهریور ماه

در ادامه شما را با سایر مناسبت‌های شهریور آشنا خواهیم کرد.

۲ شهریور آغاز هفته دولت

۸ شهریور روز مبارزه با تروریسم

۱۳ شهریور روز تعاون

۱۷ شهریور قیام ۱۷ شهریور

۱۹ شهریور درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی

۲۰ شهریور حمله به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی

۲۶ شهریور اربعین حسینی

۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سخن آخر

    از آن‌جایی که شهریور یکی از ماه‌های پرمناسبت در سال است، دانستن موقعیت‌های آن به شما کمک می‌کند تا تقویم تولید محتوای خود را بهتر برنامه‌ریزی کرده و نتیجه بهتری بگیرید. در این مطلب به معرفی و بررسی مناسبت های شهریور پرداختیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

    منبع:

    blog.hubspot

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.