آموزش راه اندازی وب شاپ با سرمایه کم و بازدهی بالا

0

راه‌ اندازی وب شاپ یا همان فروشگاه اینترنتی امروزه تبدیل به یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد برای کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران آنلاین، خیلی از فروشگاه‌ها، فعالیت خود را علاوه بر حالت حضوری به بستر آنلاین نیز منتقل کردند. در همین راستا برخی افراد از ابتدا فعالیت خود را با راه اندازی وب شاپ‌های مختلف شروع کردند.

تعداد فروشگاه‌های آنلاین در چند سال اخیر به میزان چشمگیری رشد کرده است. از طرفی کاربران نیز از این خدمات استقبال زیادی کردند. به همین دلیل خیلی از برندها و شرکت‌ها تصمیم گرفتند خدمات خود را به صورت آنلاین نیز گسترش دهند. اما راه اندازی وب شاپ دارای اصولی است که پیش از هر چیز باید با آن‌ها آشنا باشید. پس از آگاهی از این موارد می توانید برای راه اندازی آنلاین شاپ خود اقدام کنید. در این مقاله از پادرو قصد داریم به راه اندازی وب شاپ بپردازیم و مراحل آن را به ترتیب شرح دهیم. با ما همراه باشید.

ایجاد وب شاپ

وب شاپ چیست؟

وب شاپ درواقع همان فروشگاه اینترنتی است. امروزه کاربران با فروشگاه‌های اینترنتی به خوبی آشنا هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. فروشگاه‌های اینترنتی قابلیت‌های زیادی را از جمله مقایسه کالاهای مختلف از نظر ویژگی‌ها و قیمت در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مخصوصاً که فرد برای خرید محصول مورد نظر خود دیگری نیازی به مراجعه حضوری ندارد و تنها با چند کلیک می‌تواند هر آنچه نیاز دارد را خریداری کند. در ادامه به مراحل راه اندازی وب شاپ می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ایجاد سند بیزینس پلن در راه‌ اندازی وب شاپ

بیزینس پلن سندی است که توسط یک شخص متخصص طراحی می‌شود. این سند در واقع به اهداف بلندمدت یک کسب‎‌وکار می‌پردازد. در این سند همه جزئیات از جمله بودجه، درآمد، اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت و موارد دیگر ذکر می‌شود. یک سند بیزینس پلن به شما کمک می‌کند تا فعالیت خود را به صورت آگاهانه و با داشتن اسنادهای به دست آمده آغاز کنید. در بیزینس پلن باید به نوع مشتری‌ها نیز توجه شود. برای مثال مشتری‌های شما چه قشر سنی را در برمی‌گیرند.

مرحله 1. آیا به فروشگاه اینترنتی نیاز دارید؟

قبل از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، باید از خود بپرسید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر. آیا می‌خواهید فعالیت خود را به صورت آنلاین نیز ادامه دهید؟ همه این‌ها پرسش‌هایی هستند که پیش از راه اندازی وب شاپ باید به آن‌ها پاسخ دقیقی بدهید. فروشگاه‌سازها و پیج‌های اینستاگرامی امروزه یکی از روش‌های راه اندازی وب شاپ هستند. البته بهتر است قبل از هر چیز با متخصصان و کارشناسان فروشگاه‌های اینترنتی مشورت کنید تا دریابید نیاز شما به یک وب شاپ به چه اندازه است و در این مسیر به چه چیزهایی احتیاج دارید.

در همین راستا نیز می‌توانید از شرکت‌هایی که فعالیت آن‌ها در زمینه ساخت فروشگاه‌های اینترنتی برای برندهای مختلف است، مشاوره بگیرید.

بهتر است قبل از راه اندازی وب شاپ با متخصصان و کارشناسان فروشگاه‌های اینترنتی مشورت کنید تا دریابید نیاز شما به یک وب شاپ تا چه اندازه پیش می‌رود و در این مسیر به چه چیزهایی احتیاج دارید.

مرحله 2. نرم‌افزار خود را انتخاب کنید

دومین مرحله از راه اندازی وب شاپ، انتخاب نرم‌افزاری است که قصد دارید فروشگاه خود را به وسیله آن اجرا کنید. این که از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنید وابسته به میزان بودجه شماست.

فروشگاه ساز احتمالاً ساده‌ترین و البته کم‌هزینه‌ترین روش برای راه اندازی وب شاپ، استفاده از فروشگاه‌سازهای آماده است. این روش هزینه کمتری دارد. همچنین در سریع‌ترین زمان کار را جلو می‌برد. از طرفی استفاده از آن‌ها پیچیدگی خاصی ندارد و فرد در اوایل کار می‌تواند خود به تنهایی نیز آن را مدیریت کند. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید قالب‌های بسیار متنوعی برای فروشگاه خود ایجاد کنید. همچنین آن را کاملاً شخصی‌سازی کنید تا نتیجه نزدیک یا شبیه به خواسته شما باشد.

پلتفرم‌هایی بر بستر افزونه

مهم‌ترین پلاگین فروشگاه‌سازی که برای راه اندازی وب شاپ استفاده می‌شود افزونه ووکامرس است. این افزونه امکانات بسیار زیادی را برای شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین فراهم می‌کند. به گونه‌ای که تنها با نصب و راه‌اندازی این افزونه روی وب سایت فروشگاهی اینترنتی می‌توان تمام کارهایی را که برای راه‌اندازی و پیشبرد یک فروشگاه اینترنتی نیاز است، در دسترس داشته باشید. در افزونه ووکامرس می‌توان همه محصولات از جمله محصولات فیزیکی یا مجازی(دانلودی) را ثبت کرد. در ادامه نیز امکان انبارداری و سیستم‌های ارسال نیز در اختیار کاربران این افزونه قرار می‌گیرد تا برای وب شاپ خود نیازی به هیچ ابزار مدیریتی دیگر نداشته باشند. استفاده از این افزونه هزینه بسیار کمی داشته و استفاده از آن نیز آسان است.

نرم‌افزارهای سفارشی

اگر هنگام شروع کار جدی هستید و همچنین بودجه کافی برای راه اندازی وب شاپ خود را دارید می‌توانید از نرم‌افزارهای سفارشی استفاده کنید. اما منظور از نرم‌افزار سفارشی چیست؟ نرم‌افزار سفارشی توسط یک یا چند برنامه‌نویس با توجه به نیازهای یک فروشگاه نوشته می‌شود. این کار معمولاً به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. پیشنهاد می‌شود در شروع کار از فروشگاه‌سازها یا افزونه‌هایی مانند ووکامرس استفاده کنید و سپس بعد از بازخورد اولیه به سراغ نرم‌افزارهای سفارشی‌سازی شده بروید. همچنین این نرم‌افزارها برای شرکت‌های بزرگ حیاتی بوده و برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر ضروری نیست.

مرحله 3. انتخاب درگاه پرداخت

در مرحله سوم نوبت به انتخاب درگاه پرداخت مناسب می‌رسد. برای دریافت درگاه پرداخت معتبر افراد باید برای دریافت ای-نماد اقدام کنند. پس از آن می‌توانند از طریق بانک درخواست درگاه بانکی خود را ثبت کنند. بانک‌های مختلف، درگاه‌های مختلف ارائه می‌دهند. سپس با نصب افزونه آن بانک می‌توان به راحتی درگاه را به وب شاپ متصل کرد. البته باید بدانید که راه‌های ساده‌تری نیز برای دریافت درگاه بانکی وجود دارد.

مطمئن‌ترین روش، استفاده از درگاه‌های واسط است. این درگاه‌ها همانند زرین پال، در همان لحظه، خلوت‌ترین درگاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا پرداخت خود را انجام دهد. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که هیچ وقت درگاه شما به دلیل ایجاد مشکل در یک بانک، با خطا مواجه نمی‌شود. برای دریافت این درگاه‌ها نیز باید در وب سایت مربوطه ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید. پس از ثبت نهایی، درگاه به شما تعلق خواهد گرفت. پرداخت درگاه‌های واسط نیز با تأخیرهای چند ساعته و به صورت انتقال وجه پایا انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مرحله 4. انتخاب گزینه‌های حمل‌ونقل

    اگر محصولی که در وب شاپ شما به فروش می‌رسد یک محصول فیزیکی است، برای ارسال آن نیاز به سیستم حمل‌ونقل مناسب دارید. همه این موارد را می‌توانید در هر سه موردی که درباره نرم‌افزارهای وب شاپ گفته شد از جمله فروشگاه‌ساز، ووکامرس و نرم‌افزارهای سفارشی پیاده‌سازی کنید. با استفاده از این سیستم کاربر خود می‌تواند با ثبت آدرس و اطلاعات مربوطه سفارش خود را ثبت و روش ارسال آن را که می‌تواند ارسال توسط پست یا پیک باشد انتخاب کند. لازم به ذکر است که برای بهتر شدن کارایی و اعتماد کاربران زمان و ساعت ارسال نیز مشخص باشد.

    مرحله 5. به روز نگه داشتن وب شاپ

    تا به اینجا با مراحل راه اندازی وب شاپ آشنا شدید، نکته آخری که باید همیشه به آن توجه کنید، به روز نگه داشتن اطلاعات فروشگاه شماست. همچنین به شرایطی که برای کاربر در نظر گرفته و به او نیز اطلاع داده‌اید، پایبند باشید. این موضوع باعث می‌شود تا کاربران به فروشگاه شما اعتماد داشته باشند و در آینده نیز سفارش‌های بیشتری ثبت کنند.

    مرحله 5. به روز نگه داشتن وب شاپ

    انتخاب نام اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا مشتریان، شما را با این نام می‌شناسند و به اطرافیان خود معرفی می‌کنند.

    انتخاب نام وب شاپ

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از راه اندازی وب شاپ به آن توجه کنید، نام فروشگاه اینترنتی شماست. انتخاب نام اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا مشتریان، شما را با این نام می‌شناسند و به اطرافیان خود معرفی می‌کنند. این اسم باید با دقت و دانش انتخاب شود. همچنین هنگام انتخاب نام برند باید به این نکته توجه داشته باشید که دامنه مناسب آن نیز وجود داشته باشد تا بتوانید آن را ثبت کنید. این اسم نباید پیچیدگی خاصی در تلفظ و نوشتار داشته باشد تا به راحتی در ذهن مخاطب نقش ببند.

    جمع‌بندی

    • پیش از راه اندازی وب شاپ باید بیزینس پلن مربوط به کار خود را ایجاد کنید.
    • اهداف وب شاپ و برنامه‌های بلندمدت آن باید در بیزینس پلن تعریف شود.
    • راه اندازی وب شاپ دارای مراحل متعددی است که باید به ترتیب انجام شود.
    • انتخاب نام وب شاپ را جدی بگیرید و برای آن با افراد متخصص مشورت کنید.
    • شما فکر می‌کنید راه اندازی وب شاپ چه چالش‌هایی به همراه دارد؟

    منابع

    dhlparcel

    bigcommerce

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.