راهنمای جامع ارسال کتاب در داخل و خارج از کشور

0

امروزه فروش کتاب به کمک پیج‌های اینترنتی شکل تازه‌ای به خود گرفته اما نحوه ارسال کتاب با توجه به ارزش و وزن آن متفاوت است. اگر کتاب‌ها به درستی بسته‌بندی شوند ارسال آن‌ها ساده خواهد بود، اما اگر بخواهید چندین کتاب یا یک کتابخانه کامل را ارسال کنید، ممکن است با چالش‌ها و موانعی مانند هزینه زیاد مواجه شوید.

ارسال کتاب و مجله

خرده‌فروشانی که صفحه اینستاگرام دارند یا کتاب‌فروشی‌های بزرگ، روزانه کتاب‌های زیادی را برای مشتریان خود ارسال می‌کنند. همچنین ممکن است ارسال کتاب به قصد رساندن هدیه به یک دوست انجام شود یا مجموعه‌دارانی که کتاب‌های کمیاب، مجلات عتیقه یا ارزشمند را جمع می‌کنند خواهان ارسال کتاب یا مجله باشند.

صرف نظر از دلیل ارسال کتاب، انتخاب امن‌ترین و ارزان‌ترین راه برای ارسال کتاب به شما کمک می‌کند تا هزینه‌ها را پایین نگه دارید. برای این کار می‌توانید از افزونه حمل و نقل وردپرس پادروپین استفاده کنید. علاوه‌ بر پایین نگه داشتن هزینه‌های حمل‌ونقل، نکاتی وجود دارد که باید هنگام آماده‌سازی مرسوله خود در نظر داشته باشید:

بسته‌بندی مناسب

کتاب مستحکم است اما همچنان به بسته‌بندی مناسب نیاز دارد تا در اثر رطوبت یا جابه‌جایی خشن آسیب نبیند. انتخاب روش بسته‌بندی بستگی به این دارد که چرا کتاب را ارسال می‌کنید. آیا مرسوله‌ای که می‌خواهید بفرستید یک کتاب تکی، یک کتاب عتیقه یا یک کتابخانه کامل است؟ مهم‌ترین نکته استفاده از جعبه‌های جدید است. ارسال کتاب با کمک جعبه‌های قوی‌، احتمال آسیب دیدن آن‌ها با آب یا آسیب‌های دیگر را کم می‌کند و برای محافظت از کتاب‌های شما در سفر بهترین گزینه هستند.

تعداد کتاب‌های ارسالی

برای ارسال کتاب در محموله‌های کوچک که ارزش عتیقه‌ای نداشته باشد، پاکت‌های پستی گزینه اقتصادی مناسبی هستند. برای محموله‌های بزرگ‌تر، به یک جعبه مقوایی با اندازه متوسط ​​نیاز دارید. یک جعبه بزرگ را با کتاب پر نکنید، این کار به سرعت بسته را بیش از حد سنگین کرده و بلند کردن آن را دشوار می‌سازد. در نتیجه ممکن است از دست کسانی که آن را جابه‌جا می‌کنند بیفتد و آسیب ببیند.

اندازه کتاب

کتاب‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلفی مانند بزرگ و کوچک، ضخیم و نازک، با جلد گالینگور و شومیز و سنگین و سبک هستند. همه این عوامل بر روش بسته‌بندی و هزینه حمل‌ونقل شما تأثیر می‌گذارد. کتاب‌های نازک و سبک وزن را می‌توان در پاکت‌های حمل‌ونقل گذاشت. در حالی که کتاب‌های ضخیم‌تر و سنگین‌تر باید در جعبه‌های بزرگ بسته‌بندی شوند.

وزن و ابعاد

قیمت هر شرکت حامل برای ارسال کتاب با وزن و ابعاد مختلف، متفاوت است. بنابراین هنگام تخمین هزینه‌های حمل‌ونقل خود به دنبال تعرفه هر شرکت باشید.

ارزش کتاب

برخی از کتاب‌ها ارزش مادی زیادی دارند و باید بر همین اساس بسته‌بندی، بیمه و ارسال شوند.

پست مطمئن

اگر برای ارسال محصول خود از پست استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن را به یک واحد باکیفیت می‌سپارید. اینکه محصول شما در چه انباری باشد و دست چه کارمندانی بچرخد نکته مهمی است که سالم رسیدن مرسوله را تضمین می‌کند. اگر واحد مطمئنی نمی‌شناسید برای این کار نیاز به آزمون و خطا خواهید داشت.

بیمه

هنگام ارسال کتاب با پست، محصولات خود را بیمه کنید. این کار شما را در برابر خسارات مالی در هنگام هرگونه آسیب احتمالی موقع حمل‌ونقل محافظت می‌کند. حتی اگر قبل از ارسال، سفارش را به درستی آماده کرده باشید، ممکن است هر اتفاقی در حین حمل بیفتد، به خصوص اگر تا رسیدن به مقصد راه زیادی در پیش باشد. بیشتر اوقات چنین اتفاقاتی خارج از کنترل شماست، بنابراین انتخاب بیمه حمل‌ونقل برای محافظت از کتاب‌های خود ارزش هزینه اضافی را دارد.

مهم‌ترین نکته در ارسال کتاب استفاده از جعبه‌های جدید است. با کمک جعبه‌های قوی‌، احتمال آسیب دیدن کتاب‌ها با آب یا آسیب‌های دیگر کم می‌شود و برای محافظت از کتاب‌های شما در سفر بهترین گزینه هستند.

ارسال کتاب به خارج از کشور

برای ارسال کتاب به خارج از کشور باید از قوانین خاصی پیروی شود. یکی از این قوانین داشتن کد شابک است. شابک یک بارکد استاندارد 13 رقمی در سطح بین‌المللی است که به منظور شناسنامه‌دار کردن کتاب توسط خانه کتاب صادر می‌شود. توجه کنید که کتاب‌های ممنوعه، کتب خطی و قدیمی را نمی‌توانید به خارج ارسال کنید. برای ارسال کتاب به خارج از کشور سه راه پیش روی شماست:

  • پست: ارسال کتاب‌ها با پست از 1 تا 5 کیلوگرم ثابت بوده و از 5 کیلوگرم به بالا بیشتر می‌شود.
    • میزان افزایش قیمت برای بسته‌های بالای 5 کیلوگرم زیاد نیست.
    • بنابراین هر چقدر وزن کتاب‌های شما بیشتر باشد هزینه پست به‌صرفه‌تر است.
  • شرکت‌های حمل: ارسال کتاب‌ها از طریق شرکت‌های برای کسانی مناسب است که می‌خواهند بسته سریع به مقصد برسد.
    • هزینه ارسال کتاب توسط شرکت‌های حمل بیشتر از پست است.
  • مسافران: اگر مسافری آشنا عازم مقصد بشناسید می‌توانید بسته را به او بسپارید تا در مقصد به تحویل دهد.

ارسال کتاب به آمریکا

برای فرستادن کتاب به آمریکا نیز باید یکی از روش‌های گفته شده را در پیش بگیرید. یافتن مسافری که عازم آمریکا باشد شاید همیشه گزینه‌ای در دسترس نباشد بنابراین ارسال با پست گزینه بهتری خواهد بود. همچنین ارسال کتاب به آمریکا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل موسوم به فریت بار نیز امکان‌پذیر است. برای این کار لازم است شهر مبدأ و مقصد را معین کنید و با توجه به وزن کتاب‌ها، نرخ را از شرکت مورد نظر خود بپرسید.

برای ارسال کتاب به خارج از کشور باید از قوانین خاصی پیروی شود. یکی از این قوانین داشتن کد شابک است. همچنین توجه داشته باشید که کتاب‌های ممنوعه، کتب خطی و قدیمی را نمی‌توانید به خارج ارسال کنید.

ارسال کتاب به آمریکا

ارسال کتاب با پیک

اگر گیرنده شما در همان شهری ساکن باشد که شما هستید، فرستادن کتاب با پیک می‌تواند بهترین و سریع‌ترین گزینه باشد اما ارزان‌ترین راه نیست. برای ارسال یک الی سه کتاب می‌توانید از شرکت‌های مختلفی استفاده کنید که پیک موتوری برای حمل‌ونقل وسایل شما به مبدأ ارسال می‌کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    توجه داشته باشید که پیک کردن کتاب با وزن زیاد یا چندین کتاب با پیک امکان‌پذیر نیست. زیرا موتور توانایی حمل چند کتاب سبک را بیشتر نخواهد داشت. بنابراین برای ارسال کتاب با پیک ابتدا باید شرایط مبدأ و مقصد و وزن و تعداد کتاب‌ها را بررسی نمایید.

    سپس آن‌ها را بسته‌بندی کرده و به دست پیک بسپارید. برای بسته‌بندی کردن کتاب‌ها لازم نیست حتماً آن‌ها را با پلاستیک حباب‌دار بپیچید چرا که پیک تنها بستۀ شما را می‌برد و در راه آسیب نخواهد دید. تنها باید کتاب‌ها را در یک پلاستیک یا جعبه معمولی بگذارید.

    ارسال کتاب فوری

    ارسال کتاب از طریق پیک موتوری سریع‌ترین راه ارسال مرسولات به دست گیرنده است. اما این روش ارسال کتاب به صورت فوری، تنها در صورتی امکان‌پذیر می‌شود که گیرنده و فرستنده هر دو در یک شهر ساکن باشند. اگر چنین شرایطی ندارید، پست سفارشی می‌تواند گزینه بهتری باشد. پست سفارشی از پست پیشتاز گران‌تر است اما اگر در شرایطی هستید که می‌خواهید ارسال کتاب را فوری انجام دهید، کمی هزینه بیشتر ارزش دارد.

    ارسال کتاب با پست

    برای ارسال کتاب با پست، کافی است آن را به درستی بسته‌بندی کنید. سپس می‌توانید با تحویل بسته به اداره پست نزدیک خود و پرداخت هزینه، آن را به مقصد مورد نظرتان ارسال نمایید. برای بسته‌بندی درست یک کتاب می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

    • همیشه با استفاده از چند لایه چسب نواری، کف جعبه را محکم بچسبانید تا در حین حمل‌ونقل باز نشود.
    • کتاب‌های عتیقه همیشه باید به‌ صورت جداگانه بسته‌بندی شوند. برای این کار کتاب را به دقت در بالشتک، پلاستیک حباب‌دار و سایر مواد محافظ بپیچید.
    • اگر کتاب‌هایی با جلد گالینگور می‌فرستید، به گوشه‌های آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. چراکه گوشه‌های کتاب می‌توانند به راحتی در حین ارسال ضربه بخورند و پاره یا خم شوند.

    اگر فروشنده آنلاین هستید و کتاب‌ها را برای مشتریان ارسال می‌کنید، این مراحل را دنبال نمایید:

    • کتاب را در یک کیسه پلاستیکی شفاف قرار دهید یا آن را در پلاستیک حباب‌دار بپیچید.
    • سپس آن را طوری محکم ببندید تا اطمینان حاصل شود که رطوبت وارد بسته نخواهد شد.
    • برای محافظت بیشتر، کتاب را در مقوای ضخیم بپیچید.
    • انتهای باز مقوا را منگنه کنید و درزها را محکم بچسبانید تا از شیرازه و گوشه‌های کتاب محافظت کنید.
    • کتاب‌های پیچیده شده را به همراه کاغذ باطله، پلاستیک حباب‌دار و سایر مواد پر کننده در یک جعبه پستی قرار دهید.
    • جعبه را ببندید و مشخصات را بنویسید. کتاب شما آمده ارسال است.
    بسته بندی کتاب

    اگر در حال جابه‌جایی هستید و کتابخانه شخصی خود را ارسال می‌کنید، بسته‌بندی هر کتاب به صورت جداگانه بیشترین حالت امنیت را دارد، اما اگر زمان یا تمایلی برای بسته‌بندی جداگانه نداشته باشید، می‌توانید از جعبه‌های کوچک استفاده کنید تا حمل آن‌ها خیلی سخت نشود.

    جمع‌بندی

    • برای ارسال بیش از یک کتاب، باید هر جلد را به صورت جداگانه ببندید. با استفاده از پلاستیک حباب‌دار بین هر کتاب می‌توانید آن‌ها را مرتب در جعبه قرار دهید و سالم به مقصد برسانید.
    • اگر جعبۀ ارسال کتاب خیلی کوچک باشد، خطر آسیب رسیدن به کتاب در حال حمل بیشتر می‌شود.
    • با توجه به فاصله مبدأ و مقصد و وزن مرسوله خود باید یک روش مناسب برای ارسال کتاب انتخاب نمایید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    tsishipping

    Easyship

    swanngalleries

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.