بهترین روش ارسال بسته به شهرستان

0

تمرکز عرضه بسیاری از محصولات و وجود فروشگاه‌های اینترنتی فراوان در سطح شهر تهران و مراکز استان‌ها و همچنین ارتباط افراد جامعه با هم موجب شده است ارسال بسته به شهرستان یکی از مطالب مهم و کاربردی چه در سطح تجاری و چه اجتماعی مطرح شود؛ از این‌رو بسیار مهم است با بهترین روش‌ها در این زمینه آشنا باشید؛ چراکه هم می‌تواند در زندگی شخصی شما بسیار کاربردی باشد و هم اگر قصد راه‌اندازی کسب و کاری با محوریت عرضه کالا را دارید شما را در همین گام‌های ابتدایی از رقبا جلوتر بیندازد. در این متن به ارسال بسته به شهرستان از درب منزل و هزینه این جابه‌جایی نیز اشاره خواهیم کرد و از پلتفرمی برای مقایسه انواع خدمات شرکت‌های پستی خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

ارسال بسته به شهرستان

ارسال بسته به شهرستان با پست ملی و انواع روش‌های آن

برای ارسال بسته به شهرستان راه‌های مختلفی وجود دارد که به‌واسطه سابقه طولانی بی‌شک اولین موردی که به ذهن شما و بسیاری دیگر خواهد آمد، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهر و استفاده از خدمات شرکت ملی پست ایران است.

تعیین روش ارسال کالا براساس اهداف و نیازهای خود پس از بسته‌بندی محصول نیز تمامی مراحلی است که در این مسیر باید پشت سر بگذارید. روش‌های ارسال کالا به شهرستان با استفاده از خدمات شرکت ملی پست عبارت است از:

پست سفارشی

سرویسی متداول که بسیاری از افراد به‌واسطه پایین‌تر بودن هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان در مقایسه با دو روش دیگر آن را انتخاب خواهند کرد. وجود محدودیت ۴۰ کیلویی برای بارهای ارسالی با استفاده از این روش و بازه زمانی ۵ تا ۷ روزه برای تحویل بسته به دست افراد گیرنده نیز از دیگر ویژگی‌های اصلی آن به شمار می‌رود؛ البته ناگفته نماند اگر به هر دلیلی عجله دارید انتخاب دو روش دیگر به‌مراتب راهکار بهتری خواهد بود!

پست پیشتاز

اگر سرویسی می‌خواهید که از پست سفارشی سرعت بیشتری در تحویل بسته داشته باشد پست پیشتاز یکی از بهترین انتخاب‌هاست که تا ۲۵ کیلوگرم بار را تنها در عرض ۲۴ تا ۷۲ ساعت به دست گیرنده خواهد رساند. این نوع ارسال کالا یکی از بهترین موارد برای ارسال بسته پستی توسط فروشگاه‌های اینترنتی به شمار می‌رود.

انتخابی که میزان اهمیت مشتریان برای کسب و کارها را به نمایش گذاشته و کالا را ۱ تا ۳ روزه به دست او خواهد رساند البته نباید فراموش کرد ارسال بسته به شهرستان با استفاده از پست پیشتاز به‌واسطه سرعت بیشتر هزینه بالاتری نیز در مقایسه با پست سفارشی به همراه خواهد داشت، اما اگر عجله دارید قبول پرداخت این هزینه مضاعف انتخابی منطقی و هوشمندانه خواهد بود.

پست ویژه

این شرایط و نیازهای شماست که بهترین روش ارسال کالا را برایتان مشخص خواهد کرد. اگر فردی عجله نداشته باشد یا وزن بارش زیاد باشد، پست سفارشی انتخاب عاقلانه‌تری است و عجله داشتن شما را به سمت پست پیشتاز هدایت خواهد کرد، اما گاهی این تعجیل جای خود را به یک وضعیت اضطراری می‌دهد که باید یک بسته پستی حاوی مدارک یا کالا در کمتر از یک روز به دست فردی در شهرستان برسد!

اینجاست که پست ویژه با امکان تحویل بسته در عرض ۱۰ ساعت تا نهایت یک روز بهترین انتخاب ممکن خواهد بود؛ البته هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان با این روش نیز از دو روش دیگر به مراتب بالاتر بوده و طبیعتاً هزینه متناسب با میزان سرعت بالاتر خواهد رفت.

ارسال بسته به شهرستان از درب منزل با خدمات شرکت‌های پستی خصوصی

در کنار خدمات شرکت ملی پست برخی از معتبرترین شرکت‌های خصوصی پستی نیز وجود دارند که به‌واسطه رقابت بالا با یکدیگر می‌توانید بهترین خدمات ممکن را از آن‌ها دریافت کنید؛ از جمله این شرکت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهکس

شرکت پستی ماهکس با ناوگان مجهز برای ارسال کالا به داخل و خارج ایران حتی برای ثانیه‌های وقت شما نیز ارزش قائل شده و با ارائه خدمات و امکانات مختلف شما و کسب و کارتان را با سطح دیگری از حمل و نقل کالا آشنا خواهد کرد. ارسال بسته به شهرستان از درب منزل در کنار خدمات بسیاری چون خدمات پرداخت در محل توسط مشتری و واریز آنی وجه به حساب شما، امکان ارسال محموله در بازه ۲۴ تا ۷۲ ساعتی، امکان حمل بسته‌هایی از سایز ۱ تا ۹ حداکثر وزن ۴۰ کیلوگرم و دو مرتبه ارسال مجدد به‌صورت رایگان درصورت نبود حضور گیرنده در آدرس ذکرشده، بیمه مرسولات پستی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تنها گوشه‌ای از خدمات این شرکت پستی است.

ندکس

یکی دیگر از شرکت‌های معتبر در حوزه ارسال مرسولات برای ارسال بسته به شهرستان، شرکت ندکس است که راحتی و سرعت بالا را در آن واحد برای افراد و صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی فراهم کرده است. با انتخاب این شرکت بسته‌هایی تا وزن ۱۰ کیلوگرم را به سراسر شهرستان‌های ایران خواهید فرستاد که با سرعتی به مراتب بیشتر از شرکت پست ملی مرسولات به دست گیرنده خواهند رسید. ارسال بسته به شهرستان از درب منزل صورت می‌گیرد و لازم نیست به دفاتر پیشخوان یا مراکز اداره پست مراجعه کنید، بسته‌بندی محموله‌ها منعطف‌تر خواهد بود و در عین حال هزینه مناسبی هم پرداخت خواهید کرد.

به همه این‌ موارد امکان رهگیری مرسولات پستی به کمک پیامکی حاوی لینک رهگیری، تحویل در به درب و ارسال مجدد کالا تا ۳ بار درصورت حضور نداشتن گیرنده را نیز اضافه کنید. دیگر از یک شرکت خصوصی پستی چه می‌خواهید.

همچنین دیگر شرکت‌های معتبر درون شهر تهران نیز همچون اکوپیک، پیشرو پست و سامانه هوشمند ارسال مرسولات اسپید نیز با سرعتی فوق‌العاده و خدماتی شگفت‌انگیز ارسال بسته پستی درون‌شهری را پوشش داده و اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین یا اینستاگرامی باشید می‌توانید تمامی نیازهای خود را با انتخاب هرکدام برطرف کنید.

عوامل مؤثر بر هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان

هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان به عوامل مختلفی بستگی دارد که با تغییر هرکدام میزان متفاوتی به دست آمده و می‌توانید با آگاهی از آن‌ها و با توجه به شرایط خود بهترین تصمیم ممکن را از نظر صرفه اقتصادی بگیرید؛ از این عوامل باید اشاره کرد به:

ارزش و نوع بسته پستی

 یکی از مؤثرترین موارد بر هزینه‌های ارسال مرسولات، ارزش و نوع بسته است که هر چه ارزشمندتر یا خاص‌تر باشد در طول زمان حمل و نقل باید مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد و انواع بیمه‌نامه‌های مختلف در این زمینه هزینه‌های شما را تا حدی افزایش می‌دهند؛ البته این مورد برای فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات نفیس و گران‌قیمت را به فروش می‌رساند کاملاً توجیه دارد و امنیت مرسولات اولویت اصلی آن‌ها باید باشد.

آدرس گیرنده بسته پستی

آدرس گیرنده بسته پستی و مسافت آن هم طبیعتاً بر هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان تأثیر خواهد داشت. فرض کنید فروشگاه آنلاین شما در تهران قرار دارد و بسته‌ای را باید برای دو مشتری یکی به شهر قزوین و مشتری دیگر در شهر بوشهر ارسال کنید. بدیهی است مسافت بیشتر ارسال بسته به شهرستان برای مشتری دوم را به مراتب هزینه برتر خواهد کرد!

وزن و ابعاد بسته پستی

وزن و ابعاد بسته پستی نیز کاملاً بر میزان هزینه ارسال مرسولات اثرگذار خواهد بود. گذشته از محدودیت‌های وزن و ابعاد محموله‌ها در روش‌های مختلف ارسال مرسوله سنگین‌تر شدن وزن بسته پستی و بزرگ‌تر بودن ابعاد آن افزایش هزینه را نیز در پی خواهد داشت؛ پس در زمان پست محموله‌ها این نکته را حتماً مدنظر داشته باشید تا در حساب و کتاب خود دچار مشکل نشوید!

روش‌های ارسال بسته پستی

یکی از مؤثرترین‌ها روش‌ها در هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان روش‌های ارسال مرسولات است. درحقیقت شما در این بخش با نظرتان که از نیازها و اهداف شخصی یا کسب و کار نشئت می‌گیرد، می‌توانید در افزایش یا کاهش هزینه‌های ارسال محموله بسیار اثرگذار باشید؛ برای مثال از آنجا که پست ویژه و پیشتاز هزینه بیشتری را به حساب شما خواهند گذاشت اگر بتوانید زمان را مدیریت کرده و از بسته سفارشی که به مراتب ارزان‌تر است استفاده کنید به‌طرز محسوسی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید داشت.

پادروپین، پلتفرم مقایسه و انتخاب خدمات پستی با همکاری شرکت‌های ملی و خصوصی پستی، امکان محاسبه قیمت ارسال کالا از هر نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر را تنها با چند کلیک ساده فراهم کرده است. برای این کار کافی است وارد سایت این پلتفرم و بخش هزینه‌ها شوید و فرم مربوط را تکمیل کنید.

در این فرم ابتدا باید نوع بسته پستی را بین دو نوع جعبه و پاکت انتخاب کنید و پس از آن با تعیین شهر مبدأ و مقصد، فرایند را ادامه دهید. حال نوبت تکمیل فیلد مربوط به وزن مرسوله، ارزش آن و مشخصات و سایز بسته شامل طول، عرض و ارتفاع آن خواهد رسید که پس از پر کردن این بخش‌ها می‌توانید محاسبه قیمت را داشته باشید. گفتنی است حتی وارد کردن داده‌های تقریبی از مشخصات بسته پستی نیز می‌تواند آمار یک هزینه تقریبی از ارسال بسته به شهرستان در اختیار شما بگذارد که بسیار کاربردی خواهد بود.

هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان

بهترین روش ارسال بسته به شهرستان

بهترین روش ارسال بسته به شهرستان تا حدی نسبی است. درواقع این نیاز و شرایط شماست که تعیین می‌کند از چه روشی برای ارسال کالا استفاده کنید و بهترین انتخاب برای شما ممکن است با دیگر افراد تفاوت‌هایی داشته باشد.

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و می‌خواهید میزان نظم کاری و اهمیت مشتری نزد خود را نشان دهید یا به هر دلیلی برای ارسال یک بسته پستی به شهرستان عجله دارید انتخاب روش‌های پیشتاز و پست ویژه می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد! اما اگر وزن و ابعاد بسته پستی شما بیش‌ازحد تعیین شده برای این روش‌ها باشد و عجله‌ای برای تحویل بسته گیرنده خود نداشته باشید، پست سفارشی با هزینه‌ای به‌مراتب پایین‌تر گزینه بهتری خواهد بود.

اگر هم به‌دلیل مشغله‌های فراوان یا ارسال مداوم بسته‌های پستی امکان مراجعه هر روزه به دفاتر پستی را ندارید و جمع‌آوری مرسولات و ارسال بسته به شهرستان از درب منزل در کنار بسیاری خدمات دیگر از جمله ره‌گیری بسته و پشتیبانی و سرعت بالا در تحویل کالا برایتان مهم است. بهترین روش برای شما انتخاب شرکت‌های خصوصی پستی و بهره‌مندی از انواع خدمات آن‌هاست.

پلتفرم پادروپین؛ مکانی برای مقایسه و انتخاب انواع خدمات پستی

ارسال بسته به شهرستان یکی از نیازهای اصلی فروشگاه‌های اینترنتی و حتی گاهی اشخاص عادی در زندگی شخصی‌شان است که به‌واسطه وجود شرکت‌های مختلف پستی، انتخاب بهترین شرکت و مناسب‌ترین روش و تخمین هزینه‌ها می‌تواند به‌شدت کلافه‌کننده باشد، اما پلتفرم پادروپین با همکاری شرکت ملی پست و جمعی از بهترین شرکت‌های خصوصی از جمله ماهکس، ندکس، اسپید، پیشرو پست، اکو پیک، امکان مقایسه و انتخاب خدمات هرکدام را برای شما مهیا کرده است.

همچنین امکان محاسبه هزینه، مشاوره رایگان لجستیک به‌منظور انتخاب بهترین خدمات، ایجاد پشتیبانی کامل مخصوص شما، ارتباط با مشتریان و ره‌گیری بسته پستی در تمامی ساعات شبانه‌روز را نیز فراهم کرده است؛ به همه این‌ها، امکان اتصال سیستم ارسال به سیستم‌های این پلتفرم، کاهش 40 درصدی تماس‌های پشتیبانی، 1200 سرویس فعال در سطح کشور و دقت کامل در جمع‌آوری مرسولات را که در مبحث ارسال بسته به شهرستان از درب منزل بسیار مهم است نیز باید اضافه کنیم.

در یک کلام پادروپین شما را به بهترین شرکت‌های پستی لینک کرده و امکان مقایسه خدمات آن‌ها را تنها با چند کلیک ساده فراهم کرده و می‌توانید مناسب‌ترین گزینه با توجه به شرایط خود را انتخاب کنید.

سخن پایانی

برای ارسال بسته پستی به شهرستان‌ شرکت‌های مختلفی در حال فعالیت هستند. عوامل متعددی در هزینه ارسال کالا به شهرستان تاثیر دارد؛ مانند، وزن کالا، ارزش مادی کالا و نوع پستی که انتخاب می‌کنید. پست ویژه، پست سفارشی و پست پیشتاز انواع پست‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از پادروپین انواع شرکت‌های پستی را بررسی کنید و بهترین گزینه را برای ارسال بسته خود به شهرستان انتخاب نمایید.

سوالات متداول

پست پیشتاز چه تفاوتی با پست ویژه از نظر سرعت تحویل بسته دارد؟

با پست پیشتاز مرسولات شما از یک تا سه روز به دست گیرنده می‌رسد، اما با پست ویژه، این زمان نهایت یک روز است.

با پست سفارشی مرسولات ظرف چه بازه زمانی به گیرنده در شهرستان تحویل داده خواهد شد؟

این زمان با پست سفارشی بین 5 تا 7 روز خواهد بود.

هزینه ارسال کالا به شهرستان به چه عواملی بستگی دارد؟

به عوامل مختلفی از نوع و ارزش مرسوله و وزن و ابعاد آن گرفته تا آدرس گیرنده و روش‌های ارسال مرسولات بستگی خواهد داشت.

بهترین روش ارسال مرسوله به شهرستان کدام است؟

تا حد زیادی بهترین بودن روش‌ها به شرایط و انتظارات شما بستگی دارد، اما استفاده از پست پیشتاز و همچنین خدمات شرکت‌های خصوصی پستی می‌تواند همگان را از جنبه‌های مختلف راضی نگه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.