افزایش فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام با ترفندهای بی‌نظیر

0

اگر شما هم به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار تازه در محیط اینستاگرام هستید و نمی‌دانید از مهارت‌هایتان چه استفاده‌هایی می‌توانید بکنید، این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله، چند ایده برای فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام به شما معرفی می‌کنیم.

بسیاری از مردم در خانه از گل‌های آپارتمانی و زینتی نگهداری می‌کنند اما به مرور زمان گل‌ها قارچ و آفت می‌گیرند. گاهی نیز به دلیل شرایط نامناسب، همچون نور کم یا دمای نامناسب، گیاهانشان پژمرده شده و به مرور از بین می‌روند. همین امر باعث شده تا بستر مناسبی برای مشاورهٔ گل و گیاه و حتی فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام به وجود بیاید.

فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام

فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام را از کجا شروع کنیم؟

آغاز کار شما به این موضوع بستگی دارد که آیا تجربه و دانشی در زمینه گیاهان و فروش محصول دارید یا خیر. شما باید هم در زمینهٔ تخصصی کارتان اطلاعات کاملی داشته باشید و هم در زمینهٔ ارائه و به قول معروف پرزنت کردن کارتان.

بنابراین در مرحلهٔ اول به سراغ سایت‌های فروشگاه آنلاین، پیج‌ها و حتی شبکه‌هایی مثل یوتیوب بروید و سعی کنید دانش‌تان را در زمینهٔ گل و گیاه ارتقاء دهید. پس از آن، لازم است یک صفحهٔ اجتماعی برای کسب و کارتان راه‌اندازی کنید. قبل از این کار نیز باید به خوبی مطالعه کرده و با مراحل انجام کار آشنا شوید.

برای فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام چه پیجی داشته باشیم؟

در ابتدا باید این مسئله را به روشنی برای خودتان مشخص کنید که قرار است حوزهٔ فعالیت پیج شما چگونه باشد. مشاوره و فروش گل‌های طبیعی؟ فروش گل‌های زینتی؟ سعی کنید به طور دقیق مشخص باشد که چه کاری انجام می‌دهید. هر چقدر حوزهٔ کاری شما دقیق‌‌تر و روشن‌تر باشد، پیج شما تخصصی‌تر به نظر می‌رسد.

علاوه بر آن، مخاطب شما به راحتی می‌تواند شما را پیدا کند و نیازی به جست‌وجوی زیاد ندارد. پس از مشخص کردن حوزهٔ کاری می‌توانید پیج خود را راه‌اندازی کنید. البته راه‌اندازی پیچ باید با اقدامات درست و سنجیده همراه باشد. در این بخش، به چند نکتهٔ کلیدی در این زمینه اشاره می‌کنیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    لوگوی اختصاصی برای فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام

    یکی از مواردی که بر روی وجههٔ پیج شما تاثیر زیادی دارد انتخاب یک لوگوی اختصاصی است. وجود لوگو علاوه بر آن که کسب و کار شما را حرفه‌ای جلوه می‌دهد، مانع از سوء‌استفاده و کپی‌برداری غیرقانونی از محتوای اختصاصی پیج شما می‌شود.

    سعی کنید یک لوگوی ساده اما شیک طراحی کنید. از این لوگوی اختصاصی می‌توانید بر روی پروفایل پیج، در کنار عکس‌های اختصاصی پیج و همچنین بر روی بسته‌بندی محصولاتتان استفاده کنید.

    نکات کلیدی راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی برای فروش گل و گیاه طبیعی

    بیشتر بخوانید: 7 استراتژی کاربردی برای برندسازی در اینستاگرام

    اهمیت تولید محتوا برای فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام

    فرقی ندارد که پیج شما در زمینهٔ فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام فعالیت کند و یا در زمینهٔ مشاوره برای خرید و نگهداری از گل و گیاه، در نهایت باید بدانید که تولید محتوای اختصاصی برای آن لازم و ضروری است.

    محتوای پیج می‌تواند به صورت بلاگ متنی، ساخت ویدئو و کلیپ اختصاصی، استوری و پست معرفی محصول تهیه شود. توجه کنید که فعالیت شما در اینستاگرام باید مستمر باشد تا بتوانید بازخورد مثبتی از بازدید‌ پست‌هایتان بگیرید.

    بنابراین نیاز به یک برنامهٔ ماهانه برای ترتیب و تعداد پست‌ها به همراه موضوع آن‌ها دارید. مثلاً می‌توانید در هر ماه دو لایو برای پاسخ دادن به سولات دنبال‌کننده‌ها برگزار کنید.

    می‌توانید 5 بلاگ یا 3 کلیپ آموزشی دربارهٔ شرایط نگهداری از گیاهان مختلف، معرفی انواع گل‌ها برای محیط‌های مختلف و جلوگیری از قارچ گرفتن گل‌های آپارتمانی بگذارید. همچنین می‌توانید به صورت روزانه استوری بگذارید و در هفته یک محصول معرفی کنید.

    زمان مناسب برای انتشار محتوا

    برای پی‌ بردن به این نکته که چه زمانی می‌توانید از انتشار پست‌هایتان بیشترین بازخورد و تعامل را دریافت کنید، ابتدا باید به طیف مخاطبان‌تان توجه کنید.

    یک گروه مهم از کسانی که به گل و گیاهان طبیعی اهمیت می‌دهند و ممکن است پیج‌های فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام را دنبال کنند، خانم‌های خانه‌دار هستند. پس بهتر است محتوای پیج شما به سلیقهٔ آن‌ها نزدیک باشد.

    این موضوع در خصوص زمان انتشار پست و استوری‌ها نیز مد نظر قرار می‌گیرد. برای مثال خانم‌های خانه‌دار معمولاً قبل از ظهر و در ساعات پایانی شب، اوقات فراغت بیشتری برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی دارند. بنابراین سعی کنید زمان انتشار پست‌ها و استوری‌هایتان را در همین اوقات انتخاب کنید تا بیشتر دیده‌ شوند.

    برای فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام چه استوری‌هایی بگذاریم؟

    از آن جا که ممکن است در طول روز یک یا چندین استوری را در پیج خود قرار دهید و معمولا دیدن استوری‌ها راحت‌تر از خواندن پست‌های طولانی است، لازم است به چند نکته توجه کنید:

    • سعی کنید تا حد امکان موضوع استوری‌هایتان به موضوع پیج مربوط باشد و استوری‌های متفرقهٔ زیادی قرار ندهید.
    • برای مثال عکس‌های مهمانی‌های خانوادگی یا سفرهای شخصی شما اصولاً به موضوع فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام ارتباطی ندارد.
    • نکتهٔ دیگر این است که در گذاشتن استوری افراط و تفریط نکنید. به عنوان مثال، اگر به مدت دو هفته هیچ فعالیتی در زمینهٔ‌ استوری نداشته‌اید، به یک باره تعداد زیادی استوری در فواصل زمانی کوتاه منتشر نکنید.
    • الگوریتم اینستاگرام به نحوی تعریف شده است که اگر افراد به سرعت از استوری شما رد شوند، آن محتوا غیرمفید شناخته می‌شود و برای دنبال‌کننده‌های دیگر در انتهای لیست استوری‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین سعی کنید اولین استوری شما جذابیت و گیرایی لازم را داشته باشد.

    رازهای تعامل برای فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام

    حتماً شنیده‌اید که در سازوکار اینستاگرام تعامل با مخاطب جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. میزان تعامل معمولاً با فاکتور‌هایی همچون تعداد لایک، کامنت و به اشتراک گذاری پست‌ها سنجیده می‌شود.

    بنابراین، هیچ‌وقت با این تصور اشتباه که با افزایش تعداد فالوور به هر قیمتی می‌توانید اعبتار پیجتان را بالا ببرید، به کسب‌وکار خود آسیب نزنید. اگر تعداد فالوورهای خاموش پیج شما بالا باشد، اینستاگرام آن‌ها را فالوورهای فیک تشخیص می‌دهد و این موضوع به شدت به پیج شما ضربه می‌زند.

    به جای استفاده از روش‌های غیراصولی برای افزایش تعداد فالوورها، سعی کنید فالوورهایتان را به مشارکت تشویق کنید. برای نمونه از آن‌ها بخواهید نظر شخصی خودشان را کامنت کنند، و یا پست‌ها را ذخیره کرده و برای دوستانشان بفرستند. عملکرد شما نیز نقش مؤثری در بالا بردن میزان تعامل صفحه‌تان دارد.

    • در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ کامنت‌ها و دایرکت‌ها را بدهید.
    • مشتری‌ها معمولا سؤالات زیادی دربارهٔ محصولات از شما می‌پرسند. سعی کنید با خوش‌رویی تمام سوالات آن‌ها را پاسخ بدهید.
    • اطلاعات محصولات، همچون اندازه، قیمت، نحوهٔ پرداخت و ارسال را در پیج قرار دهید تا مراجعین و مشتریان دچار سردرگمی نشوند و از شما سؤالات تکراری نپرسند. از این طریق، در زمان‌تان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.
    • پیج‌های مرتبط با پیج خودتان را دنبال کنید. با آن‌ها تعامل مناسب و تبادل تجربه و اطلاعات داشته باشید. با این کار می‌توانید در کنار رقابت، ارتباطات خودتان را نیز گسترش دهید.
    • از تأثیر مسابقه‌ها، تخفیف‌ها و حراج‌ها غافل نشوید. بسیاری از فالوور‌ها از همین طریق با شما آشنا می‌شوند.
    راه‌های افزایش تعامل در فروشگاه اینستاگرامی

    افزایش فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام

    فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام کار ساده‌ای نیست. ترس از آسیب دیدن گیاهان در مسیر حمل‌ونقل، عدم اعتماد به فروش اینترنتی، تمایل به مقایسهٔ محصولات مختلف و تعویض آن‌ها در صورت وجود اشکال، از جمله دلایلی هستند که می‌توانند موجب تردید مشتریان در هنگام خرید شوند.

    بسیاری از افراد، به همین دلایل ترجیح می‌دهند به صورت حضوری برای خرید گل و گیاه مراجعه کنند. شما باید بتوانید در گام اول اعتماد فالوور‌ها را که همان مشتریان بالقوه شما هستند جلب کنید تا تبدیل به مشتریان بالفعل شما شوند. در این بخش، به تعدادی از نکات کاربردی برای اعتمادسازی اشاره خواهیم کرد.

    اطلاعات محصول

    در فروش آنلاین، تنها اطلاعاتی که مخاطب شما از محصولات دارد، اطلاعاتی‌ است که شما در اختیار او قرار می‌دهید. عکس‌های واضح و توضیحات کافی دربارهٔ ابعاد دقیق، وزن، شرایط نگهداری از گیاه، نحوهٔ ارسال و قیمت محصول، اطلاعات نسبتاً خوبی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

    علاوه بر موارد یاد شده، ممکن است مخاطبان سؤالات دیگری نیز در خصوص محصولات داشته باشند. ممکن است برخی کاربران، از شما دربارهٔ گیاهان خودشان مشاوره بخواهند. حتی شاید از شما درخواست شود تا از زاویهٔ خاصی از محصول عکس بفرستید. در این موقعیت‌ها تردید نکنید. پاسخگویی به موقع و کامل شما، به فرآیند اعتمادسازی کمک می‌کند.


    بیشتر بخوانید: آموزش محصول نویسی برای فروشگاه‌های آنلاین و اینستاگرامی

    لوازم جانبی برای فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام

    در صورتی که موضوع فعالیت شما فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام باشد، می‌توانید در کنار گل و گیاه، سایر اقلام کاربردی مورد نیاز در این زمینه را نیز عرضه کنید. لوازم گلخانه، گلدان و زیرگلدانی، استند گل، کود و قارچ‌کش، ابزار مناسب کاشتن گیاه و بذر گل و گیاه از جمله اقلامی هستند که می‌توانید مد نظر قرار دهید.

    اجرای این ایده باعث می‌شود تا خریداران گل و گیاه، برای تهیهٔ سایر محصولات مورد نیازشان به پیج شما مراجعه کنند. بدین ترتیب، به تدریج پیج شما به مرجع معتبری برای ارائهٔ این محصولات تبدیل خواهد شد.

    بسته‌بندی و ارسال

    این مرحله از فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام، بسیار حساس و مهم است. زمانی که فردی به شما اعتماد می‌کند و هزینه‌ می‌کند تا خدمتی از سمت شما دریافت کند، باید نهایت سعی خود را بکنید تا خریداران‌تان ناامید نشوند.

    بدقولی و تأخیر در ارسال محصول، مغایرت محصول واقعی با تصویر آن، ارسال اشتباه یک محصول دیگر، عدم بسته‌بندی مناسب و وجود شکستی و پارگی در بسته‌بندی، از جمله مواردی هستند که کیفیت کار شما را کاهش می‌دهند.

    خوب است علاوه بر دقت در بسته‌بندی اصولی، محصولی شکیل و تمیز را به مشتری تحویل دهید. اگر هدیهٔ کوچکی نیز در کنار محصولات خود قرار دهید، تأثیر بسیار مثبتی بر روی دیدگاه مشتری خواهد داشت.

    کیفیت عکس‌ها

    عکس‌هایی که از محصولات‌تان تهیه کرده و در پیج‌تان درج می‌کنید باید رنگ، اندازه و جزئیات محصول را به درستی نمایش دهند. همچنین پس‌زمینهٔ تصاویر باید خلوت باشد تا محصول در مرکز توجه قرار گیرد. علاوه بر آن، سعی کنید عکس‌ها با یکدیگر تناسب داشته و یک تم هماهنگ و موزون را شکل دهند.

    اصول تولید محتوا برای پیج فروش گل و گیاه طبیعی

    خدمات پس ‌از فروش

    تعجب نکنید. خدمات پس از فروش تنها به خرید لوازم برقی و خودرو تعلق ندارد. حتی در حوزهٔ فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام نیز، شما در برابر محصولاتی که به مشتریان خود عرضه می‌کنید مسئول هستید.

    برای مثال اگر گیاهی به صورت آسیب‌دیده، یا با گلدان شکسته به دست خریدار برسد و شما مطلع شوید، تلاش کنید تا آن خسارت جبران شود؛ هزینه را مرجوع کنید یا یک گیاه دیگر را ارسال کنید. به این صورت حتی خطاها و اشکلات سهوی در حین کار، به فرصتی برای جلب اعتماد مشتری تبدیل می‌شوند.

    پلتفرم اینستاگرام بستر مناسبی‌ است برای آن که بتوانید در زمانی مناسب، کسب و کارتان را گسترش دهید؛ اما لازمهٔ این کار این است که به صورت مداوم آن را پیگیری کنید. برای موفقیت در زمینهٔ فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام، لازم است توانایی‌هایتان را گسترش دهید، روش‌ها و تکنیک‌های جدید را بیاموزید و مهم‌تر از همه اینکه به کارتان عشق بورزید.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ است. در این فروشگاه ساز  شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید. ضمنا نیازی نیست برای تحویل بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. مامور پادرو بسته یا بسته‌های شما را از درب منزل جمع‌آوری می‌کند. همچنین به خدمات مختلفی مانند ارسال پیامک به مشتریان، ساخت و ارائه کد تخفیف، اشتراک گذاری نظرات مشتریان و… دسترسی خواهید داشت.

    کوتاه در مورد فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام

    • فروش گل و گیاه طبیعی در اینستاگرام می‌تواند روش مناسبی برای درآمدزایی آنلاین باشد. اما شما باید با تکنیک‌ها و نکات این کسب‌وکار آشنایی داشت باشید.
    • سعی کنید مهارت‌های خود در شناخت انواع گل و گیاه طبیعی را بالاتر ببرید.
    • زیبایی پیج خود را فراموش نکنید و ویترینی جذاب برای فروشگاه آنلاین خود بسازید.
    • تعامل در پیج خود را با بهره‌گیری از کال تو اکشن (Call to action) و دعوت بازدید کنندگان به فعالیت بالاتر ببرید.

    منبع:

    Youtube

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.