نکات مهم برای موفقیت در فروش سازه های رزینی در اینستاگرام

0

درباره رزین و کاربردهای آن در صنایع مختلف زیاد می‌شنویم. از رزین اپوکسی گرفته تا رزین طبیعی و مصنوعی، کاربردهای مختلفی در تولیدات دستی و صنعتی دارند. خلاقیت بشر در به‌کارگیری منابع و پدیده‌های طبیعی، همراه با اکتشافات و اختراعات فراوان، دستاوردهای متعددی داشته است. روند پیشرفت بشر در طبیعت، او را با پدیده‌های مختلفی همراه کرده است.

در این میان، رزین و تولیدات آن به محبوبیت زیادی رسیده‌اند. رزین مادۀ جامد یا مایعی پلیمری است که از آن به عنوان چسب استفاده می‌شود. سازه های رزینی در سالیان اخیر با استقبال زیاده روبرو شده‌اند. در ادامه با ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام و توضیحاتی مفصل دربارۀ این مادۀ شگفت‌انگیز همراه خواهیم بود.

ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام

ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام بسیارند. برخی از این ایده‌ها مشترک با فروش همۀ محصولات دیگر در این شبکۀ اجتماعی هستند.

سازه های رزینی از چه چیزی تشکیل می‌شوند؟

شاید شما هم برخی از سازه های رزینی را دیده باشید. حتی اگر نام آن را نشنیده باشید باز هم احتمالاً آن‌ها را در گوشه و کنار خانه یا در مغازه‌ها می‌بینید. سازه‌هایی شبیه به شیشه که روی چوب، فلز، سرامیک یا چیزهای دیگر به کار می‌روند. رزین‌ها در کل به دو دستۀ اصلی تقسیم می‌شوند:

  1. رزین‌های تک جزئی که در ساخت چسب‌های شفاف کاربرد دارند
  2. رزین‌های دو جزئی که برای خشک شدن نیاز به ترکیب با جزء دوم دارند.

رزین‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، رزین اپوکسی نام دارد.

رزین اپوکسی چیست؟

بیشتر سازه های رزینی از نوعی رزین مصنوعی به نام رزین اپوکسی تهیه می‌شوند. رزین اپوکسی کاربردهای مختلف و متنوعی دارد که از ترکیب دو جزء مختلف ساخته شده و با هم مطابقت دارند. ترکیب شدن رزین مایع با هاردنر یا خشک‌کن منجر به برخی فعل و انفعالات شیمیایی می‌شود.

روند خشک شدن و تکمیل فرآیند ممکن است چند ساعت طول بکشد. ترکیب اجزاء مختلف با هم باعث ایجاد گرما شده و مواد را از حالت مایع به جامد تغییر می‌دهد. خشک شدن و سختی رزین‌ها بایستی با ترکیب رزین و هاردنر با نسبت 1 به 1 یا 1 به 2 انجام شود.

رزین اپوکسی به مصنوعات مختلفی گفته می‌شود که کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند. هر یک از انواع رزین‌ها دارای ویژگی و کاربرد مشخصی است.

رزین‌های مختلفی در صنایع تولید می‌شوند که هر یک کاربرد خاص خود را دارد. عمده تفاوتی که رزین‌های مختلف با هم دارند مربوط به زمان و فرآیند خشک شدن، میزان سختی، استحکام و ظاهر ایجاد شده روی سطح است. هرچند که عوامل دیگری نیز در انتخاب و کاربرد رزین‌ها دخیل هستند.

مواردی نظیر میزان مقاومت در برابر گرما، حداکثر ضخامت لایه، میزان چسبندگی و سختی آن بعد از خشک شدن از جملۀ آن‌ها هستند. همانطور که گفتیم، رزین‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند کاربردهای مختلفی را شامل می‌شوند.

رزین اپوکسی و کاربردهای آن را بشناسیم

رزین اپوکسی یا رزین مصنوعی، کاربردهای زیادی در پروژه‌های مختلف دارد. از این ماده در انواع پروژه‌های هنری، صنعتی و کارگاهی استفاده می‌شود. هرچند که نمی‌توان کاربردهای رزین و سازه های رزینی را محدود به مواردی خاص کرد اما عمده کاربردهای آن در عناوین زیر خلاصه شده است:

  • آب بندی کردن خاک در فضاهای ساختمانی
  • محکم کردن سنگ‌فرش در فضاهای داخل یا خارج
  • آب بندی کابینت‌ها و کانتر آشپزخانه
  • ساخت انواع میز با پوشش و سازه های رزینی
  • استحکام و تثبیت چوب‌های نرم با رزین
  • ساخت ابزار پر استفاده و کاربردی مثل تختۀ برش
  • ساخت انواع زیور آلات رزینی
  • اجرای ایده‌ها برای نوسازی سازه‌های قدیمی
  • ترمیم سطوح با رزین‌های مخصوص UV
  • طراحی و خلق آثار هنری
  • ساخت انواع مجسمه و قالب‌های صنعتی
  • ساخت انواع وسایل دکوراتیو
  • ساخت انواع وسایل و لوازم منزل
  • ساخت آکواریم، تراواریوم و گلخانه
  • ترمیم و چسباندن قطعات کوچک به هم
  • ایجاد لایه‌های محافظ روی سطوح
  • و بسیاری موارد دیگر

رزین و تولیدات مربوط به آن، ویژگی‌های خاصی دارند که باعث کارآمدی و تمایز آن‌ها نسبت به دیگر محصولات شده است.

از بین همۀ کاربردهایی که رزین در صنایع مختلف دارد، سازه های رزینی شاید یکی از محبوب‌ترین آن‌ها باشد. جالب است که یادگیری و اجرای کارهای مبتنی بر رزین کار چندان سختی نیست.

با مقداری مهارت و آگاهی می‌توانید کار خود را به راحتی آغاز کنید. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که قصد فروش سازه های رزینی در اینستاگرام دارید بهتر است برخی از نکات مهم راجع به آن را بدانید.

ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام

تولیدکنندۀ هر چیزی که باشید، برای کسب درآمد از آن نیاز به فروش خواهید داشت. بسترهای متعددی برای فروش محصولات تولیدی وجود دارند که می‌توانید بنا به سبک و سیاق خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از بین همۀ راهکارهایی که برای فروش محصولات وجود دارند، اینستاگرام یکی از بهترین‌هاست.

این شبکۀ اجتماعی با مخاطبان زیادی که دارد، همه چیز را برای فروش فراهم کرده است. ایده‌های مختلفی برای فروش محصولات در این پلتفرم وجود دارند. ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام نیز یکی از همین‌هاست.

اینستاگرام مارکتینگ یکی از راه‌های بازاریابی شناخته شده است که در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده است. شاید بتوان گفت که بخش عمده‌ای از افراد، این راهکار را برای خرید و فروش محصولات به کار می‌گیرند. اینستاگرام یک بستر عالی برای بازاریابی انواع فعالیت‌هاست.

چه در کار فروش سازه های رزینی باشید یا هر چیز دیگر، ایده‌هایی هستند که همواره به دردتان می‌خورند. به همین منظور ابتدا راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم. سپس راهکارهایی برای رشد ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام را ارائه خواهیم کرد.

بررسی چند راهکار فروش سازه های رزینی در اینستاگرام

برای افزایش فروش در اینستاگرام، راهکارهای کلیدی و مهمی وجود دارند که باید آن‌ها را به کار ببندیم. در نظر گرفتن و اجرای ایده‌های زیر در نهایت به فروش بیشتر و کسب نتیجۀ مطلوب منجر خواهد شد. راهکارهای عمومی برای فروش در اینستاگرام شامل موارد زیر هستند.

اینستاگرام بیزینس خود را راه‌اندازی کنید

اولین گام برای فروش سازه های رزینی در اینستاگرام، راه‌اندازی اکانت تجاری آن است. امروزه بخش زیادی از مشتریان به جای جست‌وجو در گوگل، کلیدواژه‌های خود را در اینستاگرام جست‌وجو می‌کنند.

بنابراین ساخت یک اکانت بیزینس در اینستاگرام حیاتی است. به همین دلیل لازم است به همان اندازه که برای وب‌سایت خود وقت می‌گذارید نسبت به اکانت بیزینس اینستاگرام‌تان نیز زمان و انرژی صرف کنید.

اکانت تجاری شما، نقطۀ برخورد مشتری با کسب‌وکارتان است. بنابراین برای دیده شدن و ایجاد حس نزدیک با مشتری، حرفه‌ای کردن آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

اکانت اینستاگرام شما باید مختص به کسب‌وکارتن باشد. آن را به شکل دقیق با اهداف خود همسو کنید. لوگو، توضیحات، رنگ و تمام چیزهایی که مربوط به کسب‌وکارتان است را در آن به نمایش بگذارید.

پروفایل خود را حرفه‌ای طراحی کنید

اولین مواجه مشتری با کسب‌وکار شما از پروفایل یا حساب کاربری‌تان در اینستاگرام آغاز می‌شود. به عبارت ساده‌تر، پروفایل شما معرف کسب‌وکارتان است. بنابراین یکی از ایده‌ های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام، طراحی حرفه‌ای پروفایل است.

برای ساخت یک پروفایل تجاری باکیفیت لازم است نکات متعددی را در نظر داشته باشید. اما در حالت کلی می‌توان عکس پروفایل، بیوگرافی و پیوند به فروشگاه‌ را از مهم‌ترین آن‌ها دانست.

اهمیت داشتن پروفایل حرفه‌ای در فروش اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای فروش محصولات در اینستاگرام، طراحی حرفه‌ای و دقیق پروفایل کاربری است.

عکس پروفایل بیزینس شما باید مرتبط با کسب‌وکارتان باشد. یک عکس که شامل لوگو یا آرم برندتان است می‌تواند انتخاب خوبی باشد. پس از آن، بیوگرافی یا توضیحات کسب‌وکار شما حائز اهمیت است.

در بیوی خود باید واضح و مختصر دربارۀ کسب‌وکار خود صحبت کنید. مخاطب شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شناخت کلی از کسب‌وکارتان برسد. در آخر اگر وب‌سایت فعال در زمینه فروش سازه های رزینی دارید لازم است آن را به پروفایل خود پیوند دهید.

تبلیغات را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام، استفاده از تبلیغات هدفمند است. در مورد کسب‌وکارهایی نظیر رزین اپوکسی باید بدانید که بسیاری از مخاطبان از آن اطلاعی ندارند. به همین دلیل لازم است به صورت منظم، تبلیغاتی را برای شناساندن کسب‌وکار، محصولات و برند خود به مشتریان انجام دهید.

پس از ساخت اکانت تجاری و پروفایل حرفه‌ای، هزینه‌ای برای تبلیغات در نظر بگیرید. اینستاگرام گزینه‌های مختلفی برای تبلیغات در نظر گرفته است. هرچند که برخی از آن‌ها در کشور ما قابل دسترسی نیستند. اما همواره راهکارهایی برای آن‌ها وجود دارد.

تصاویر سازه های رزینی را منتشر کنید

تصاویری که از سازه های رزینی منتشر می‌کنید سهم زیادی در شناخت پروفایل شما دارد. به این منظور می‌توانید از انواع روش‌های نشر محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. استوری، پست و لایو از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات و ترویج پیج در اینستاگرام هستند.

از این رو لازم است به صورت منظم، تصاویری از سازه‌های رزینی را در پیج خود منتشر کنید تا کاربران بیشتری با محصولات شما آشنا شوند. کیفیت و کمیت پست‌ها و استوری‌ها، هر دو اهمیت دارند. همچنین استفاده از لینک خرید روی استوری‌ها باعث هدایت مشتریان به سمت خرید نهایی محصول می‌شود.

برای فروش موفق سازه‌های رزینی در اینستاگرام لازم است تصاویر و ویدیوهای باکیفیتی از آن‌ها تهیه و منتشر کنید.

فروشگاه اینستاگرام را راه‌اندازی کنید

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود در اینستاگرام و برای فروش سازه های رزینی در اینستاگرام باید از این پلتفرم به نحو احسن استفاده کنید. با یک ترفند ساده می‌توانید فروش محصولات خود در اینستاگرام را افزایش دهید. یکی از ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام، راه اندازی فروشگاه آن است. قابلیت فروشگاه اینستاگرام این اجازه را می‌دهد تا کاتالوگی از محصولات را در پیج خود ایجاد کنید.

بدین ترتیب علاوه بر پست‌ها و استوری‌ها، بخش فروشگاه نیز به پروفایل شما اضافه خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید کاتالوگ محصولات و توضیحات آن‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشته و بازدهی آن را افزایش دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    چند نکته دربارۀ تولید محتوا برای فروش سازه های رزینی

    از راه‌اندازی پیج، طراحی پروفایل و تبلیغات که بگذریم، نوبت به مهم‌ترین بخش کار شما خواهد بود. تولید محتوای شاخص و جذاب، یکی از ایده های فروش سازه های رزینی در اینستاگرام است.

    این نکته را باید بدانید که تنها محتواست که می‌تواند برند شما را ارتقاء داده یا باعث شکست آن شود. به همین دلیل لازم است حساسیت و دقت زیادی در آن به خرج دهید. در ادامه چند ایدۀ تولید محتوا برای سازه های رزینی را با هم مرور خواهیم کرد.

    در نوشتن کپشن‌ها حرفه‌ای باشید

    کپشن‌نویسی یکی از مهم‌ترین اقدامات در تولید محتوا برای پیج کاری شماست. کپشن، عنصری جدانشدنی از پست‌های اینستاگرامی است. یکی از ترفندهای افزایش فروش و جذب مخاطبان در اینستاگرام نیز همین است. به خصوص اگر فعالیت شما در حوزه‌ای تخصصی نظیر سازه های رزینی باشد.

    برای شناخت بیشتر مشتریان از برند و فعالیت شما، لازم است توضیحات دقیق و جذاب دربارۀ برند خود بنویسید. کپشن‌ها در حکم ویترین فروشگاه‌ شما خواهند بود و همچون یک فراخوان عمل می‌کنند. در توضیحات محصولات خود، اطلاعات دقیق و مفید دربارۀ آن‌ها بنویسید. به این ترتیب مخاطبان برای بازدید از سایت شما تشویق خواهند شد.


    بیشتر بخوانید: 10 اشتباه رایج کپشن نویسی در اینستاگرام که نباید انجام دهید

    تصاویر باکیفیت از محصولات بگیرید

    شبکۀ اینستاگرام، یک شبکۀ محتوایی تصویری است. کیفیت تصاویر و عکس‌ها در جذب مخاطبان اهمیت بسزایی دارند. سازه های رزینی شما هر چه که باشد لازم است عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیتی از آن‌ها تهیه کنید. فراموش نکنید که در ارائۀ محصولات خود، تصاویری با زوایای مختلف تهیه کنید.

    مثلاً اگر یک میز یا قاب رزینی تهیه کرده‌اید، بخش‌های مختلف آن را به نمایش بگذارید. بدین ترتیب مخاطبان شما می‌توانند محصول شما را بهتر ببینند. این کار به تصمیم‌گیری بهتر در مشتریان برای نهایی کردن خرید کمک زیادی خواهد کرد.


    بیشتر بخوانید: آموزش کامل عکاسی از محصولات با موبایل با صرف کمترین هزینه

    روند ساخت سازه های رزینی را انتشار دهید

    هیچ چیز به اندازۀ تماشای روند ساخت محصولات برای مشتریان جذاب نیست. محصولات رزینی نیز تکنیک‌های جالب و منحصربفردی در روند تولید دارند. از این رو لازم است مراحل تهیه و ساخت این سازه‌ها را به صورت منظم در پیج خود منتشر کنید.

    رزین‌های اپوکسی در شکل‌ها و قالب‌های مختلفی تهیه می‌شوند. اگر مشتریان بدانند که این محصولات طی چه روندی طراحی و تولید شده‌اند، تمایل بیشتری به دنبال کردن آن‌ها خواهند داشت.

    مراحل ساخت سازه های رزینی

    در فروش سازه های رزینی همچون محصول فوق، بهتر است مراحل ساخت و تهیۀ آن را به صورت قدم به قدم منتشر کنید. این روند باعث جلب اعتماد مخاطب برای خرید نهایی خواهد شد.

    راهکارهای مختلفی برای این کار وجود دارد. می‌توانید از محتوای ویدیویی یا آلبوم تصاویر برای آن استفاده کنید. اگر بتوانید محتوای خلاقانه و باکیفیتی از روند تولید محصولات ارائه دهید، شانس فروش آ‌ن‌ها را افزایش خواهید داد.

    مثلاً اگر فروش یک میز رزینی دارید می‌توانید از مرحلۀ خرید چوب، برش‌، رزین‌کاری تا تکمیل آن تولید محتوا کنید. در تولید محتوای این‌چنینی، همۀ دقت و خلاقیت خود را به خرج دهید.

    دلایل محبوبیت رزین اپوکسی در صنایع مختلف چیست؟

    سازه های رزینی به دلایل متعدد، نقاط قوت متمایزی از سایر تولیدات مصنوعی دارند. ویژگی‌های خاص و منحصربفرد رزین اپوکسی باعث شده است که در سال‌های اخیر مورد توجه افراد و اصناف مختلف واقع شود. این ماده در حوزه‌های صنعتی، کارگاهی و هنری کاربردهای فراوان دارد. ویژگی‌های زیر تقریباً برای همه انواع رزین‌ها بعد از خشک شدن کامل صدق می‌کنند:

    • مقاومت زیاد در برابر فرسایش
    • قدرت پوشش بالا
    • مقاومت در برابر خرد شدن
    • تغییر حالت اندک در فرآیند خشک شدن
    • چگالی 1.2 گرم در سانتی‌متر مکعب
    • مقاومت مناسب در برابر اشعۀ خورشید
    • چسبندگی قوی روی سطوح مختلف
    • مقاومت در برابر دما و گرما
    • عملکرد قوی به عنوان عایق برق
    • مقاومت در برابر اسیدها
    • عدم بروز ترک روی سطوح
    • مقاومت در شرایط آب‌وهوایی مختلف

    کوتاه در مورد نکات فروش سازه های رزینی در اینستاگرام

    • سازه های رزینی به دلیل ویژگی‌های خاص خود به محبوبیت زیادی در صنایع مختلف رسیده‌اند.
    • فروش محصولات رزینی در اینستاگرام می‌تواند به عنوان کسب و کاری موفق عمل کند.
    • برای فروش این سازه‌ها در اینستاگرام سعی کنید از یک پروفایل تجاری استفاده کنید.
    • پروفایل خود را به صورت حرفه‌ای طراحی کنید. عکس و لوگوی اختصاصی، توضیحات بیو و لینک ورود به سایت را در پروفایل خود بگنجانید.
    • راز ماندگاری در ذهن مخاطب، استفاده از محتوای باکیفیت است.
    • به صورت مرتب از روند کسب‌وکار و تولید محصولات خود استوری بگذارید.
    • مراحل ساخت سازه‌های رزینی را به صورت آلبوم یا ویدیو منتشر کنید.
    • توضیحات دقیق راجع به محصولات خود بنویسید. کپشن‌نویسی حرفه‌ای را فراموش نکنید.
    • به منظور شناخته شدن بیشتر از راهکارهای تبلیغاتی مختلف استفاده کنید.
    • مخاطبان خود را هرچه بیشتر با اصول و مبانی کسب و کارخود آشنا کنید.
    • فروشگاه اینستاگرام می‌تواند راهکاری عالی برای حرفه‌ای‌تر شدن پیج شما باشد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.