10 مورد از مهم‌ترین دلایل ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام

0

با رشد و توسعه اینستاگرام، کاربران بیشتری از این پلتفرم استفاده می‌کنند. اما پس از ثبت نام در اینستاگرام، رشد فالوورها کار چندان آسانی نیست. دانستن دلایل ثابت ماندن فالوور می‌تواند به رشد صفحه شما کمک کند. به‌نظر می‌رسد امروزه کاربران رسانه‌های اجتماعی کمتر از قبل روی «دنبال کردن» ضربه می‌زنند. با این حال رشد فالوور در اینستاگرام به عوامل متعددی بستگی دارد. همچنین در این مسیر باید از انجام برخی کارها که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، پرهیز کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل ثابت ماندن فالوور بپردازیم. اگر قصد دارید در این‌باره اطلاعات کاملی به دست آورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

دلایل ثابت ماندن فالوور 

اینستاگرام در حال حاضر یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای گسترش کسب‌وکار و پرسونال برندینگ است. بنابراین اکثر افراد در این شبکه اجتماعی عضو هستند. یکی از چالش‌های اینستاگرام رشد فالوورهاست. خیلی از افراد در دوره‌ای عدم رشد فالوورها را تجربه خواهند کرد. این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه به 10 مورد از دلایل ثابت ماندن فالوور می‌پردازیم.

1. با مخاطب خود تعامل ندارید

اگر به کامنت‌ها و دایرکت‌ها پاسخ نمی‌دهید و بیشتر زمان خود را صرف تولید محتوا می‌کنید، بهتر است برای رشد کسب‌وکار خود به فکر پلتفرم دیگری به جز شبکه‌های اجتماعی باشید. زیرا همانطور که مشخص است، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. بنابراین باید با مخاطب خود به بهترین شکل ارتباط برقرار کنید. برای مثال از افراد سؤال بپرسید. به پرسش‌های آنها پاسخ دهید و همه کامنت‌ها را به دقت بررسی کنید.


بیشتر بخوانید: حفظ امنیت اینستاگرام

شروع به پاسخ دادن به افراد در پست‌های خود کنید. با برقراری ارتباط با افراد از طریق محتوای خود به الگوریتم اینستاگرام پیامی می‌فرستید که فعال و آماده بحث هستید. شما باید همیشه به دنبال راه‌اندازی یک مکالمه باشید؛ فقط نظرات مبهم و کوتاه مانند «بله» یا «خیر» را مطرح نکنید، در این راستا سعی کنید مخاطبان را به چالش دعوت کنید. پس تا به اینجا دریافتید که یکی از مهم‌ترین دلایل ثابت ماندن فالوور نداشتن تعامل با مخاطب است.

دلایل ثابت ماندن فالوور اینستاگرام

2. برای محتوای خود برنامه‌ریزی ندارید

پست کردن بیشتر به طور کلی منجر به تعامل و جذب فالوورهای بیشتر می‌شود. بدیهی است که برای این کار به زمان بیشتری نیاز دارید، اما ارزش ایجاد محتوای بیشتر و برنامه‌ریزی در ثبات انتشار آن، ارزش زمان بیشتری که صرف می‌کنید را دارد.

برخی از اکانت‌های اینستاگرام که رشد خود را افزایش داده‌اند، معتقدند که این امتیاز را دارند که کمتر پست منتشر کنند و همچنان همان تعامل را دریافت کنند. این منطق ناقصی است. زیرا با رسیدن به تعداد مشخصی از فالوورها، به خصوص در تعداد خیلی بالا، باید حتی بیشتر روی محتوای خود سرمایه‌گذاری کنید. توجه داشته باشید که داشتن ثبات، کلید موفقیت است. نداشتن تقویم محتوایی می‌تواند یکی از دلایل ثابت ماندن فالوورهای شما باشد.

داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی محتوا و ثابت در انتشار آن، کلید موفقیت در اینستاگرام است. 

برنامه‌ریزی و ایجاد یک برنامه زمان‌بندی انتشار یکی از کارهایی است که باید با هدف جلوگیری از دلایل ثابت ماندن فالوور انجام دهید. با اختصاص زمان به ایجاد یک تقویم محتوا، می‌توانید استراتژی بهتری در مورد آنچه پست و زمانی که آن را پست می‌کنید، تعیین نمایید.

3. شما با حساب‌های دیگر تعامل ندارید

اگر می‌خواهید نام خود را به اکانت‌های دیگر معرفی کنید، باید با سایر اکانت‌های اینستاگرام تعامل داشته باشید. این می‌تواند همکاری‌ها را تسهیل کرده و شما را قادر به ایجاد روابط تجاری کند. برای این کار با سایر اینفلوئنسرها و حساب‌های کاربری ارتباط برقرار کنید. هرچه با افراد بیشتری در ارتباط باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که محتوای خود را در معرض گروه‌های جدیدی از افراد قرار دهید که قبلاً هرگز نام شما را نشنیده‌اند.

4. از قابلیت‌های اینستاگرام مانند استوری استفاده نمی‌کنید

پست کردن محتوا یکی از نکات اساسی است. اما تا وقتی که در استوری خود عکس و ویدئو منتشر نکنید با ویژگی‌های این بخش آشنا نمی‌شوید. استوری‌ها گاهاً بیشتر از پست‌ها دیده می‌شوند. همچنین شما در استوری می‌توانید راه‌های تعامل با مخاطب را افزایش دهید. 

برای افزایش پتانسیل قابلیت استوری، استوری‌ها را با هشتگ‌ها و لوکیشن ارسال کنید. به همین ترتیب، می‌توانید از لایو اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری رویدادها و به‌روزرسانی‌های زنده استفاده کنید. استفاده از فرمت‌های مختلف محتوا، مانند ویدئو، عکس و (Gif) می‌تواند در بیشتر دیده شدن برند شما کمک کند. 

5. محتوای شما هیجان‌انگیز نیست

توجه داشته باشید که محتوای شما پیش از هر چیز باید توجه مخاطب را به خود جلب کند. برای این کار باید محتوای کاربردی و هیجان‌انگیز تولید کنید. سعی کنید از داستان‌سرایی استفاده کنید. برای مثال استوری کردن یک عکس بدون شرح کار درستی نیست. سعی کنید روی عکس، داستان آن را نیز بنویسید تا مخاطب را بیشتر درگیر کنید. توجه داشته باشید که انتشار یک محتوای خسته‌کننده یکی از دلایل ثابت ماندن فالوور یا کاهش آن است. 

تولید محتوای مناسب

6. شما خودتان نیستید

یکی دیگر از دلایل ثابت ماندن فالوور آن است که شما خودتان نیستید. واقعی و معتبر بودن در هر نوع پلتفرم رسانه اجتماعی مهم است. این امر به ویژه در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

مردم تمایل دارند افراد واقعی را دنبال کنند. به همین دلیل است که اینفلوئنسرها در این پلتفرم بسیار محبوب هستند. آنها در واقع نقش خودشان را بازی می‌کنند و به همین دلیل مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

برای این کار باید آنچه را که پست می‌کنید و لحن نوشته‌های خود را ارزیابی کنید. از ویرایش آشکار و زیاد عکس‌های خود اجتناب کنید. این که شما نقش بازی کنید می‌تواند یکی از دلایل ثابت ماندن فالوور  باشد.

همچنین اطمینان حاصل کنید که نوشته‌های شما همیشه نشان دهنده صدای شما هستند. آنها نباید خیلی ملایم یا رباتیک باشند یا مانند یک اجرا برای فروش به نظر برسند. همیشه سعی کنید واقعی باشید تا فالوورها به شما اعتماد کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از محتوای پشت صحنه یا حتی ارسال محتوای بداهه است.

تبلیغات بیش از حد یکی از دلایل ثابت ماندن فالوور  است.

7. بیش از حد تبلیغ می‌کنید

ما همیشه به عنوان مخاطب از تبلیغات دوری می‌کنیم. تبلیغات در ذهن انسان و در شبکه‌های اجتماعی مانند ویروس هستند و کاربران از آنها اجتناب می‌کنند. بنابراین اگر تبلیغات بسیار زیادی در حساب خود منتشر می‌کنید، کاربران دیگر مطالب شما را دنبال نخواهند کرد. 


بیشتر بخوانید: دلایل ریزش فالوور اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن

به طور کلی بد نیست که از اینستاگرام به عنوان راهی برای فروش یا بازاریابی خود استفاده کنید. در وهله اول، این دلیلی است که تبلیغ‌کنندگان در این پلتفرم حضور دارند. اما شما باید آن را به شیوه درست انجام دهید. تبلیغات بیش از حد می‌تواند یکی از دلایل ثابت ماندن فالوور  باشد.

8. پروفایل خود را بهینه نکرده‌اید

برای بسیاری از ما، هنگامی که تنظیمات حساب‌های خود را کامل کردیم، دیگر آن را نادیده گرفته و تغییراتی در آن ایجاد نمی‌کنیم. اما این می‌تواند اولین تأثیر منفی را بر کسانی داشته باشد که اولین بار است از حساب شما بازدید می‌کنند. توجه داشته باشید عدم رعایت اصول نوشتن بیوگرافی و استانداردهای عکس پروفایل یکی از دلایل ثابت ماندن فالوور  است.

معمولاً یک شخص با نگاهی اجمالی به نمایه شما، به ویژه عکس پروفایل و بیوگرافی شما، تصمیم می‌گیرد که آیا شما را دنبال کند یا خیر. این عناصر در قسمت بالای صفحه شما قرار دارند. اگر بازدیدکننده‌ای آنها را دوست نداشته باشد یا با آنها درگیر نباشد، از فالو کردن شما اجتناب می‌کند.

عکس پروفایل شما باید به وضوح چهره یا لوگوی برند شما را نشان دهد. مطمئن شوید که به اندازه عکس و نحوه ارائه آن نیز فکر می‌کنید. بیوگرافی پروفایل شما نیز باید واضح و مستقیم باشد. آن را به اندازه کافی جذاب و کوتاه نگه دارید.

تعامل با حسا‌ب‌های دیگر

9. حساب شما تمرکز ندارد

داشتن یک حس واضح از هویت آنلاین شما مهم است. صفحه شما باید در یک جهت بوده و روی موضوع خاصی تمرکز داشته باشد. این موضوع به مخاطبان شما این حس را می‌دهد که شما چه کسی هستید و برند شما چیست. به بیان ساده، مردم شما را دنبال می‌کنند، زیرا انتظار خاصی از آنچه به فید خود دعوت می‌کنند خواهند داشت و مهم است که برای ارائه بهتر آن و برای تقویت ارتباط تلاش کنید.

اطمینان حاصل کنید برای آنچه که پست می‌کنید جهت مشخصی دارید. همچنین باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. با انجام این کار، می‌توانید پست‌های هدفمندی ایجاد کنید که مخاطبان شما به آن علاقه دارند. بنابراین نداشتن تمرکز روی موضوع خاص، یکی از دلایل ثابت ماندن فالوور است.

زندگی در یک حباب را متوقف کنید. بهترین راه برای رشد حسابتان این است که روابط خود را با دیگران افزایش دهید.

10. فالوور فیک خریداری کرده‌اید

هیچ موردی به اندازه فالوور فیک نمی‌تواند به صفحه اینستاگرام شما آسیب بزند. افزایش تعداد فالوور می‌تواند تعامل شما را افزایش دهد و ممکن است در کوتاه‌مدت برنده شوید. اما رشد و نفع واقعی از این کار حاصل نمی‌شود. اینستاگرام ربات‌ها را سرکوب کرده و این می‌تواند آسیب جدی به حساب شما وارد کند.

بنابراین به هیچ وجه فالوور نخرید. نه تنها خود اینستاگرام این موضوع را سرکوب می‌کند، بلکه اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که افراد می‌توانند به کمک آنها فالوورهای فیک را تشخیص دهند. فالوور فیک یکی از مهم‌ترین دلایل ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام است. 

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • پس از ثبت نام در اینستاگرام، رشد فالوورها کار چندان آسانی نیست. به‌نظر می‌رسد امروزه کاربران رسانه‌های اجتماعی کمتر از قبل تمایل به فالو کردن دارند. 
    • یکی از چالش‌های اینستاگرام رشد فالوورهاست. خیلی از افراد در دوره‌ای عدم رشد فالوورها را تجربه خواهند کرد. 
    • ثابت ماندن تعداد فالوور به عوامل زیادی بستگی دارد. 
    • فالوور فیک، محتوای خسته‌کننده، نداشتن تعامل با مخاطب، عدم استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام چند دلیل از دلایل ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام هستند. 
    • شما فکر می‌کنید چه عوامل دیگری جزء دلایل ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام است؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    socialmediatoday

    quora

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.