نحوه ساخت کلاژ عکس در استوری و پست اینستاگرام به شکل حرفه‌ای

نحوه ساخت کلاژ عکس در استوری و پست اینستاگرام به شکل حرفه‌ای

آیا تا به حال با مفهوم کولاژ یا کلاژ عکس برخورد داشته‌اید؟ کلاژ (تکه چسبانی) که یک لغت فرانسوی است، به مجموعه‌ای از تصاویر مختلف گفته می‌شود که با کنار...

سهیلا سلحشور

نوسته شده در شهریور ۲۰, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

ساخت کلاژ عکس حرفه ای

آیا تا به حال با مفهوم کولاژ یا کلاژ عکس برخورد داشته‌اید؟ کلاژ (تکه چسبانی) که یک لغت فرانسوی است، به مجموعه‌ای از تصاویر مختلف گفته می‌شود که با کنار هم قرار گرفتن، یک تصویر واحد را تشکیل می‌دهند. در شیوه سنتی هنر ساخت عکس نمی‌توانستیم کار خاصی انجام دهیم و تغییرات در یک عکس تنها به برش آن‌ها به اشکال خاص منتهی می‌شد. بنابراین سبک‌ها در یکی دو مورد معمولی خلاصه می‌شدند.

بعدها با روی کار آمدن فتوشاپ توانستیم قبل از استفاده از عکس روی آن تغییراتی ایجاد کنیم. با پیشرفت تکنولوژی، منابع تأثیرگذار در این هنر نیز گسترش یافتند و مفاهیمی مثل عکس دیجیتال پدید آمدند. امروزه می‌توان با استفاده از ابزارها و امکانات گوناگون عکس‌ها را به اشکال بسیار متنوع تغییر داد که یکی از سبک‌های آن ترکیب عکس‌ها برای ایجاد یک تصویر است.

کلاژ عکس چیست؟

ساخت کلاژهای سرگرم‌کننده با برنامه (Storyluxe)

یکی دیگر از محبوب‌ترین برنامه‌های ساخت کلاژ عکس، اپ (Storyluxe) است. این برنامه طیف گسترده‌ای از قالب‌های کولاژ را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا به کمک آن‌ها حق انتخاب زیادی داشته باشد. افراد مختلف می‌توانند با توجه به نیاز خود از قالب‌های پولاروید، نئون، گل‌دار یا فیلم فوری در ساخت یک کلاژ پویا در اینستاگرام استفاده کنند. شما نه تنها می‌توانید از این برنامه برای ساخت استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید، بلکه به کمک قالب‌های متنوع آن قادر خواهید بود برای ساخت کلاژ فید و پست نیز از آن کمک بگیرید.

برای ساخت انواع کلاژ عکس با مفاهیم گوناگون می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی مثل (Unfold)، (Over) و (Storyluxe) استفاده کنید.

نرم‌افزار کلاژ عکس (SCRL)

اگر به دنبال یک برنامه عالی برای جلب توجه فالوئرهای هستید، می‌توانید از ابزار (SCRL) برای ساخت کلاژ در اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای ایجاد کلاژهای یکپارچه و پست‌های چرخ‌وفلکی محسوب ‌شود. شما با کمک این برنامه هم آزادی و هم انعطاف‌پذیری بیشتری برای کار روی کلاژ مورد نظر خود خواهید داشت.

ایجاد کلاژهای سفارشی با (PicMonkey)

از دیگر ابزارهای منحصربه‌فرد برای ایجاد یک کلاژ زیبا، برنامه (PicMonkey) است. به کمک این ابزار شما می‌توانید تنها در عرض چند دقیقه، تصاویر جالب و خلاقانه‌ای را به صورت سفارشی ایجاد کنید. در این نرم‌افزار گزینه‌های متعددی برای ساخت هزاران کلاژ متنوع وجود دارند. تنها کافی است ک هنگام استفاده از آن به صورت درست تنظیمات پس‌زمینه را پیاده‌‌سازی کنید.

برنامه کلاژ عکس و فیلم

برنامه کلاژ عکس و فیلم کنوا

علاوه بر کلاژ عکس، شما می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلف به منظور ساخت انواع ویدیو کلاژ استفاده کنید. در حالی که بارها شنیده‌ایم یک تصویر می‌تواند بهتر از هزار کلمه باشد، در مقابل ویدئوها هم می‌توانند داستان‌ها را برای دنبال‌کنندکان به خوبی روایت کنند. نرم‌افزارهای مختلفی برای انجام این کار به بهترین شکل ممکن وجود دارند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما در اینجا قرار است نحوه کار با کنوا (Canva)، یکی از مشهورترین برنامه‌های طراحی را به شما معرفی کنیم. برای انجام این کار طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. برنامه (Canva) را باز کنید.
  2. کلاژهای ویدیویی مختلف را جستجو کنید.
    • در نهایت از یک قالب حرفه‌ای الهام بگیرید.
  3. برای ثبت لحظات خود گالری خود را مرور کنید.
    • می‌توانید هر چیزی را به طرح اولیه خود اضافه کنید.
    • کنوا این امکان را به شما می‌دهد که از مجموعه تصاویر یا ویدئوهای استوک برنامه نیز استفاده کنید.
  4. با کمک برنامه رنگ طرح را تغییر دهید، یک فونت مناسب انتخاب کنید و در نهایت کلاژ ویدئویی خود را شخصی‌سازی کنید.
    • برای بهبود کلاژ خود نیز می‌توانید از انبوه استیکرها، عناصر طراحی یا نمادهای موجود در برنامه کمک بگیرید.
  5. در ادامه نیز با انجام جابه‌جایی‌های لازم جای درست را برای تصاویر مختلف خود بیاید.
  6. سپس کلیپ‌های ساخته شده را با توجه به نیاز خود برش دهید.
    • فراموش نکنید که برای تکمیل کار از صداها یا انیمیشن‌های ذخیره شده کمک بگیرید.
  7. در نهایت طرح ایجاد شده خود را با فرمت (MP4) دانلود کرده و آن را با کمک اینستاگرام خود با سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

علاوه بر کنوا شما می‌توانید از سایر نرم‌افزارهای مشابه زیر برای ساخت ویدیو کلاژها کمک بگیرید. هر یک از این برنامه‌ها برای دو سیستم‌عامل اندروید و (iOS) قابل استفاده هستند.

  • برنامه سازنده کلاژ ویدئو (YouCam Video)
  • برنامه سبک‌های متنوع کلاژ ویدئویی (PhotoGrid)
  • بهترین برنامه برای میکس موسیقی کلاژهای ویدیویی (Video Collage Maker)
  • بهترین ویرایشگر کلاژهای ویدیویی متحرک (KineMaster)
  • بهترین سازنده کلاژ گیف (Vidstitch)

کنوا (Canva) یکی از بهترین گزینه‌های سازندگان طرح دیجیتال برای تولید انواع ویدئو کلاژ محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

  • کلاژ عکس به یک تصویر هنری گفته می‌شود که از ترکیب اشیاء گوناگون مثل پارچه و کاغذ روی یک سطح مانند عکس ایجاد می‌‌شود. گذشته غنی این سبک هنری امروزه باعث روی کار آمدن کلاژ دیجیتال شده است.
  • طراحان دیجیتال می‌توانند از ترکیب چند عکس مختلف به شیوه‌های گوناگون تصویری واحد و جدید را بسازند و از آن در رسانه‌‌های مختلف مثل اینستاگرام استفاده کنند.
  • فتومونتاژ در واقع همان کلاژ عکس است که ترکیبی از چند عکس جداگانه با هم ایجاد می‌کند. در مقابل فتوکلاژ به ترکیب تصویر با مواد مختلف مثل کاغذ و پارچه یا به کل به ترکیب مصالح گوناگون با هم مانند اشیاء گران‌بها گفته می‌شود.
  • کلاژ عکس می‌تواند بیان‌کننده یک داستان جدید یا اینکه یک سبک هنری خاص باشد که مفهومی را به مخاطب منتقل می‌کند.
  • اینستاگرام بهترین فضا برای استفاده از افکت‌های موجود کلاژ است. بنابراین شما می‌توانید با ساخت کلاژ عکس در این فضا از آن برای تبلیغ برند خود یا جلب نظر مخاطبین استفاده کنید.
  • امروزه از روش‌های گوناگونی برای ساخت کلاژ در اینستاگرام استفاده می‌شود. ساده‌ترین آن‌ها استفاده از قابلیت‌های خود برنامه است و دیگر نمونه‌ها نرم‌افزارهایی هستند که برای این سبک هنری ساخته شده‌اند.
  • برنامه‌های پیشنهادی خود را برای ساخت کلاژ عکس و فیلم در اختیار ما و سایر مخاطبین قرار دهید.

پرسش‌های پرتکرار

منابع:

ehow

later

canva

سهیلا سلحشور

نوسته شده در شهریور ۲۰, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب