آموزش استفاده از فرم در فروشگاه اینترنتی

0

امروزه کسب و کارهای مختلف، باید وب‌سایت فروش اینترنتی خود راه‌اندازی کنند تا بتوانند به گسترش فعالیت و میزان فروش خود بپردازند. یک سایت فروشگاهی دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اثرگذاری فوق‌العاده‌ای در روند موفقیت شما دارند. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها فرم محصول در سایت فروشگاهی است. با در اختیار داشتن یک فرم مناسب می‌توانید اطلاعات حیاتی و مهمی را از مشتریان دریافت کرده و خدمات مناسب و مطلوبی به آن‌ها ارائه دهید.

فرم چیست؟

فرم‌ها یکی از بهترین رابط‌ها میان مشتری و کسب و کار است. در هر فروشگاه اینترنتی، صاحبان سایت احتیاج دارند که بتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و انواع فرم های آنلاین یک گزینه مناسب برای انجام این کار است. از این رو می‌توانیم ساخت فرم در فروشگاه های اینترنتی ساخته شده با فروشگاه ساز پادروشاپ یا فروشگاه های وردپرسی را یکی از الزامات اساسی برای افزایش نرخ تبدیل در نظر بگیریم.

فرم در سایت‌ها یکی از بهترین روش‌های جمع‌آوری اطلاعات از کاربر و مشتری است و در قسمت ثبت‌نام گرفته تا بخش نظرسنجی، محصول و تماس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرم‌ها مدل‌های مختلفی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که به تبادل اطلاعات، دریافت هزینه، ثبت سفارش، اشتراک‌گذاری خبرنامه‌ و بسیاری بپردازید.

فرم محصول چیست؟

یکی از مدل‌های کاربردی فرم که شما می‌توانید برای ارتقای کسب و کار خود انتخاب کنید و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرم محصول است.

با استفاده از فرم محصول شما این امکان را دارید که داده‌ها و اطلاعات مورد نیازتان را از مشتریان دریافت کرده و امکان ثبت سفارش شخصی را برای آن‌ها فراهم کنید. این حالت با امکان ثبت سفارش شخصی‌سازی‌ شده توسط مشتریان، می‌تواند میزان رضایت بیشتر و مطلوب‌تر آن‌ها را به‌دنبال داشته باشد. امکان اضافه کردن امکانات مختلف در راستای ثبت سفارش به فرم محصول فروشگاه اینترنتی وجود داشته و شما می‌توانید به ‌راحتی از آن استفاده کنید.

فرم محصول چه کاربردی دارد؟

اصلی‌ترین کاربرد فرم که باعث شده استفاده از این امکانات در سایت‌های فروشگاهی به مراتب بیشتر شود، افزایش نرخ تبدیل و در نتیجه افزایش میزان فروش محصولات است. همان‌طور که اشاره کردیم فرم‌ها با هدف تعامل بیشتر بین صاحبان مشاغل و مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر این اساس، شما این امکان را دارید که با استفاده از فرم‌های مخصوص و متناسب با سبک فعالیت خود، داده‌های مورد نیاز و کاربردی به دست آورید.

یکی دیگر از نکاتی که باید زمان راه اندازی سایت فروشگاهی در نظر داشته باشید، کسب رضایت مشتریان است. همه مشاغل تمایل دارند که مشتریان ثابت و همیشگی داشته باشند. لازمه این حالت، به دست آوردن میزان رضایت مطلوب مشتریان است.

در صورتی که مشتری از خدمات و محصولات شما، رضایت کامل داشته باشد، مجددا اقدام به خرید کرده و احتمال تبدیل شدن آن به یک مشتری دائمی، بیشتر از قبل می‌شود. در این حالت فرم مربوط به سنجش میزان رضایت مشتری از خدمات یا تبلیغ، کمک‌کننده است و توصیه می‌کنیم حتما از آن بهره ببرید.

اصول طراحی فرم محصول به چه صورتی است؟

برای کسب بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه از طراحی فرم فروشگاه اینترنتی، لازم است به نکاتی توجه داشته باشید. در این بخش قصد داریم تا به اصول طراحی فرم بپردازیم تا شما با آگاهی بیشتر اقدامات لازم و مورد نظر خود را انجام دهید.

فرم محصول در فروشگاه اینترنتی

خلاقیت در طراحی فرم محصول

یکی از اساسی‌ترین اصول طراحی فرم، خلاقیت است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. در راستای استفاده مطلوب از فرم محصول و داده‌های آن، بدون اینکه وقت زیادی از مشتری بگیرید، باید خلاقیت خود را به‌کار گرفته و ویژگی‌های مختلفی برای ساخت آن در نظر داشته باشید. از این رو توصیه می‌کنیم تمام راه‌های ورود اطلاعات و استفاده از امکانات را مورد بررسی قرار دهید.

عدم اثر منفی روی تجربه کاربری

در نظر داشته باشید که فرم‌های بلند و با گزینه‌های غیرضروری، می‌توانند اثرگذاری منفی و سوئی در تجربه کاربری شخص داشته باشند. فرم محصول باید کاربردی و مناسب باشد و اطلاعات مفید و بهینه‌ای از شخص دریافت کند. در غیر این‌صورت می‌تواند تجربه کاربری ضعیفی به دنبال داشته و فروش شما را به میزان قابل ‌توجهی کاهش دهد.

هدیه دادن در فرم محصول

یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث ترغیب مشتریان به خرید از برند شما و پر کردن فرم محصول شود، هدیه دادن است. هدیه دادن مزایای متعددی به دنبال دارد و می‌تواند به نوعی نشان‌دهنده میزان اهمیت مشتریان نسبت به کسب و کار شما باشد. می‌توانید هدیه‌های متنوعی به مشتریان خود اختصاص داده و امکان انتخاب آن‌ها را به مشتریان در فرم محصول بدهید.

سفارشی‌ سازی فرم محصول

برای کسب نتیجه بهتر و مطلوب‌تر، توصیه می‌کنیم اقدام به سفارشی‌سازی فرم محصول کنید. امروزه روش‌های مختلفی برای طراحی فرم وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توانیم به ساخت فرم در وردپرس بدون افزونه اشاره کنیم. در این حالت شما می‌توانید به رنگ‌ها، جنس، پوسته‌ها و امکانات مختلفی برای طراحی فرم محصول در فروشگاه اینترنتی دسترسی داشته باشید و به نتیجه مطلوبی که در نظر دارید، دست پیدا کنید.

روش‌های ساخت فرم محصول

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، روش‌ها و راهکارهایی است که می‌توانید برای ساخت فرم محصول، مورد استفاده قرار دهید. یکی از بهترین راهکارهای کمک‌کننده، استفاده از افزونه فرم ساز وردپرس رایگان است. این افزونه با قالب‌های مختلف وردپرس سازگار است و امکاناتی را به صورت پیش‌فرض در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید یک فرم بهینه طراحی کنید. در چنین حالتی، به ‌صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه، می‌توانید فرم محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

اهمیت استفاده از فرم محصول در فروشگاه‌های اینترنتی

دو فاکتور فوق العاده مهم در رابطه با محصول وجود دارند که باید برای گسترش فعالیت و میزان فروش خود، آن‌ها را در نظر داشته باشید. این فاکتورها درواقع کیفیت و قیمت محصولات هستند. در صورتی که کیفیت و قیمت محصولات خوب باشند، شما می‌توانید فروش‌های ابتدایی خوبی را تجربه کنید اما برای اینکه مشتریان تمایل بیشتری به محصولات شما نشان دهند و ترغیب به خرید شوند، باید تصویر کاملی از محصول به مخاطب نمایش داده شود.

بر این اساس به فرمی احتیاج دارید که بتوانید در آن به تمام خواسته‌ها درباره محصول، به‌درستی پاسخ دهید. از این رو فرم محصول به شما کمک می‌کند تا بتوانید سطح رضایت مشتریان خود را به میزان قابل ‌توجهی ارتقا دهید.

همچنین فرم محصول به نوعی یک پل ارتباطی بین مشتریان و فروشندگان محسوب شده که باعث تعامل بهتر و سازنده‌تر می‌شود. بر اساس تجربه‌های به‌دست‌آمده، می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ روش مشابهی در یک فروشگاه اینترنتی وجود ندارد که نتایجی از این دست و تا این حد اثرگذار برای شما به دنبال داشته باشد.

به ‌عنوان مالک کسب و کار، می‌توانید از این نتایج و داده‌های به‌دست‌آمده، به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و رضایت مشتریان خود را به دست آورید. در چنین حالتی مشتریان احساس مشارکت بیشتری خواهند داشت.

سخن پایانی

امروزه خرید اینترنتی و سفارش محصول از سایت‌های فروشگاهی تا حد بسیار زیادی گسترش پیدا کرده است. بر این اساس اغلب کسب و کارها، اقدامات لازم برای گسترش فعالیت خود را انجام داده و سایت فروش اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده‌اند. هر سایت اینترنتی نیاز به شرایطی دارد که در آن مالک بتواند تعامل خوب و سازنده‌ای با مشتریان خود داشته باشد. فرم محصول یکی از بهترین امکانات ارائه‌شده است که در این زمینه تا حد زیادی کمک می‌کند و اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار مالک قرار می‌دهد.

در بخش‌های قبلی به‌ صورت کامل به اصول طراحی فرم محصول و اهمیت استفاده از این قابلیت پرداختیم. بر این اساس شما با پلتفرم پادروشاپ، می‌توانید بهترین و بیشترین میزان استفاده را داشته باشید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول فرم محصول در سایت فروشگاهی

    فرم محصول در سایت فروشگاهی چیست؟

    با استفاده از فرم محصول شما این امکان را دارید که داده‌ها و اطلاعات مورد نیازتان را از مشتریان دریافت کرده و امکان ثبت سفارش شخصی را برای آن‌ها فراهم کنید.

    فرم محصول در چه صورتی می‌تواند اثر منفی داشته باشد؟

    در حالتی که فرم بیش از حد طولانی بوده و سوالات غیرضروری از مخاطب بپرسد، می‌تواند خسته‌کننده شده و تأثیرات منفی برای افراد به دنبال داشته باشد.

    استفاده از فرم محصول در فروشگاه اینترنتی، چه مزایایی به دنبال دارد؟

    با استفاده از فرم محصول شما می‌توانید میزان فروش و سود خود را به مقدار قابل ‌توجهی ارتقا دهید و تعامل بهتر و سازنده‌تری با مشتریان خود داشته باشید. همچنین کسب رضایت مشتریان را می‌توانیم یکی دیگر از مزایای استفاده از این امکان، در سایت‌های فروشگاهی بدانیم.

    امکان سفارشی‌ سازی فرم محصول وجود دارد؟

    شما می‌توانید با انتخاب رنگ، پوسته، امکانات و سایر جزئیات به‌ صورت تخصصی، به سفارشی‌سازی فرم محصول خود بپردازید. بدیهی است که استفاده از خلاقیت و سفارشی‌سازی فرم محصول، مزایای مختلفی را در پیشرفت و گسترش کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.