نکاتی که باید برای فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام بدانید

0

فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام می‌تواند کسب‌وکار خوبی باشد. هرچند که پوشاک در کنار مواد غذایی، نیازهای دائمی ما هستند اما فروش پوشاک همواره با موفقیت همراه نیست. قطعاً دلیل اصلی شکست کسب و کارهای مرتبط با پوشاک، عدم دانش و آگاهی کافی آنان و در نظر نداشتن نکات ضروری است. این واقعیت البته در مورد همۀ مدل تجارت‌ها صدق می‌کند. در گذشته‌ای نه چندان دور، فروش پوشاک تنها محدود به فروشگاه‌های لباس در بازارها بود.

اما امروز با رشد تکنولوژی، روش‌ها و راه‌های مختلفی به این منظور فراهم شده‌اند. شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام در نگاه اول تنها برای ایجاد رابطۀ افراد مختلف با هم تشکیل شدند. اما این ارتباط به سرعت خود را با داد و ستد، تجارت و خرید و فروش همراه کرد.

پتانسیل اینستاگرام برای کسب درآمد

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم کسب و کار، مکانی عالی برای فروش انواع محصولات است.

اهمیت شناخت اینستاگرام به عنوان بستر فروش

گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را به مکانی برای فروش محصولات و درآمدزایی تبدیل کرده است. امروزه اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین پلتفرم‌های فروش محصولات شناخته می‌شود. پتانسیل بالا و قابلیت رشد سریع در اینستاگرام، آن را به محبوبیت زیادی رسانده است.

هرچند که بسیاری از کسب‌وکارها تنها به دلیل شناخته شدن برندشان اقدام به راه‌اندازی اکانت اینستاگرام می‌کنند. به عبارت بهتر، حتی بدون قصد فروش مستقیم از اینستاگرام نیز الزام آن احساس می‌شود. با این حال بسیاری از کسب‌وکارها تنها مبتنی بر این شبکه رشد کرده‌اند و اتفاقاً درآمد خوبی را نیز عائد شده‌اند.

در حال حاضر میلیون‌ها انسان روی زمین از این شبکۀ اجتماعی استفاده می‌نند. افزایش محبوبیت اینستاگرام باعث شد که افراد مختلف به فکر فروش محصولات و کسب درآمد از آن اقدام کنند.

در این میان، شرکت متا (فیسبوک سابق) نیز تمام تلاش خود برای ارتقا و به روز رسانی این پلتفرم را انجام داده است. هرچند که آپدیت‌های چنین شبکه‌هایی تمامی ندارند اما می‌توان گفت که بیشترین کاربرد این اپلیکیشن، فروش و کسب درآمد است.

اینستاگرام با آمار بالای کاربران خود، پتانسیل زیادی برای رشد کسب و کارها فراهم کرده است. این واقعیت دربارۀ فروش محصولات مرتبط با پوشاک، مصداق بیشتری دارد.

توجه کاربران به آنچه در این شبکه می‌گذرد بسیار فراتر از نسخه‌های مشابه قبلی است. در کشور ما هم افراد زیادی از آن برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز به درآمدهای قابل توجهی رسیده‌اند. فروش در اینستاگرام و رشد درآمدی مستلزم دانستن نکات متعددی است.

اما اگر قصد فروش پوشاک مردانه در این شبکۀ اجتماعی را دارید لازم است موارد بیشتری را بدانید. با این حال ابتدا چند نکتۀ کلی برای فروش در اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم.

آمارهای مرتبط با فروش محصولات در اینستاگرام

پیش از ارائۀ نکاتی دربارۀ فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام بهتر است مروری بر آمار و ارقام مرتبط با این بازار داشته باشیم. آمارها همگی نشان از محبوبیت بالای این پلتفرم دارند. این اپلیکیشن هر روز توسط صدها هزار نفر دانلود می‌شود.

مرز استفادۀ کاربران از این شبکه تا سال 2018 بالای یک میلیارد کاربر بود. هم اکنون در سال 2021 نیز شاهد رشد روز افزون اینستاگرام هستیم. طبق آمار در کشور ما نیز بالغ بر 25 میلیون نفر از این شبکۀ اجتماعی استفاده می‌کنند. این میزان نشان از جمعیت 30 درصدی کاربران فعال اینستاگرام در ایران دارد.

کاربران اینستاگرام روزانه حداقل یک اکانت تجاری را در این شبکه بازدید می‌کنند. بیشتر از 80 درصد از کابران اینستاگرام نیز حداقل یک برند تجاری را دنبال کرده‌اند. مطابق با بررسی‌های انجام شده، هر یک از کاربران روزانه حداقل 50 دقیقه زمان در آن سپری می‌کنند. بیش از نیمی از آنان را افراد 18 تا 29 سال تشکیل داده‌اند. به خصوص که بیش از 55 درصد از کاربران خانم هستند.

آمارهای مرتبط با فروش محصولات در اینستاگرام

برندهای معتبر فروش پوشاک در جهان، هر ساله حجم زیادی از محصولات خود را از طریق پیج‌های شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسانند.

می‌توان پتانسیل بالقوۀ این شبکۀ اجتماعی را برای فروش محصولات تصور کرد. با در نظر داشتن این‌ها لازم است بدانیم که مخاطبان ما چه قشری هستند؟ اینکه مثلاً اگر قصد فروش پوشاک داریم، دقیقاً چه نوع پوشاکی مد نظرمان است؟ همچنین که سبک و سیاق، ردۀ سنی و سایزی که می‌خواهیم بفروشیم کدامند؟

با در نظر داشتن این‌ها می‌توانیم محصول مشخصی را انتخاب کرده و راه خود را در آن بپیماییم. فروش پوشاک مردانه یکی از ایده‌های خوب برای کسب درآمد از اینستاگرام است.

ایدۀ فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام

به عنوان کاربری که قصد کسب درآمد از اینستاگرام دارد، فروش پوشاک مردانه می‌تواند گزینۀ خوبی باشد. پوشاک یکی از محصولات پرفروش در فضای آنلاین است. امروزه بهترین برندهای جهان بخشی از فروش محصول خود را به اینستاگرام اختصاص داده‌اند. برندهایی نظیر زارا، کوکوشنل، نایک و آدیداس، مخاطبان زیادی در صفحۀ اینستاگرام خود دارند.

در کشور خودمان نیز فروشندگان زیادی اینستاگرام را به عنوان راه فروش پوشاک مردانه انتخاب کرده‌اند. بسیاری از آنان نیز با اندکی ذکاوت و مقداری خلاقیت، موفق به کسب درآمدهای بالا شده‌‌اند.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از مبادلات و فروش‌های اینستاگرام مرتبط با پوشاک است. در این میان فروش پوشاک مردانه نیز بخش اعظمی را به خود اختصاص داده است. با وجود پتانسیل بالای این محصول برای فروش، رقابت بر سر آن نیز بسیار است. بنابراین پیش از اقدام به فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام، حسابی موتور خلاقیت و ایده‌پردازی خود را روشن کنید.

فروش محصول در اینستاگرام رونق زیادی یافته است. رقابت زیاد در این عرصه مستلزم داشتن برند شخصی و فعالیت حرفه‌ای است.

شما به عنوان یک فروشندۀ پوشاک در اینستاگرام، برند شخصی خودتان را خواهید داشت. می‌توانید از انواع طرح‌ها یا استایل حرفه‌ای خود برای تولید پوشاک رونمایی کنید. همچنین می‌توانید چاپ روی تی‌شرت و لباس را نیز تجربه کنید. یا در ساده‌ترین شکل می‌توانید محصولات تولیدکنندگان را در پیج خود بفروشید.

پتانسیل بالای این پلتفرم برای فروش پوشاک مردانه می‌تواند سکوی پرشی در سطح مالی شما باشد. لازم است به عنوان یک مقدمه بر ایده‌های فروش پوشاک در اینستاگرام، مروری بر چند عامل برتری این شبکه داشته باشیم.

فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام: دلایل برتری

پیش از پرداختن به ایده‌های تولید محتوا برای فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام، مروری سریع بر مزایای استفاده از این شبکۀ اجتماعی داریم. برخی از قابلیت‌های بی‌نظیر اینستاگرام باعث شده‌اند که پتانسیل این شبکه برای فروش بسیاری از محصولات افزایش یابد. مواردی چون:

  • ظرفیتی بالغ بر 50 میلیون نفر به صورت فعال در این شبکۀ اجتماعی حضور دارند.
  • هزینه‌های مرتبط با تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام بسیار کمتر از دیگر پلتفرم‌هاست.
  • امکان ایجاد تعامل با کاربران و شناخت نیازهای آنان برای کسب‌وکارها بسیار هموارتر است.
  • فضای کسب درآمد از این شبکۀ اجتماعی نامحدود است.
  • امکان رشد و افزایش مخاطبان بدون صرف هزینۀ زیاد و تجهیزات پیشرفته وجود دارد.

ایده‌های فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام

هرچند آمار دقیق از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند در دست نیست اما تعداد پیج‌های مرتبط با فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام فراوانند. تولید محتوا در اینستاگرام، تنها راه برقراری ارتباط با مشتریان است. محتواها می‌توانند از نوع تصویر یا ویدیو باشند. شیوۀ بارگذاری و نمایش آن‌ها نیز ممکن است به شکل پست، استوری یا لایو باشد.

دلیل اصلی رشد یا شکست یک کسب و کار در اینستاگرام، شیوه و کیفیت تولید محتوای آنان است. محتوایی که کیفیت بالایی داشته و در هماهنگی با جنس و سیلقۀ مخاطبان باشد. ایده‌های تولید محتوا برای فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام کم نیستند. در ادامه چند مورد از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام

فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام، یکی از ایده‌های عالی برای کسب درآمد آنلاین است. کافیست نکات مرتبط با این فعالیت را بدانید و خلاقیت خود را به کار بگیرید.

از کاربران خود نظرخواهی کنید

موضوع مد و پوشاک کاملاً به سلیقۀ افراد گره خورده است. به همین دلیل، کسب‌وکارهای فعال در این زمینه باید به نظرات و سلیقۀ مشتریان خود اهمیت زیادی دهند. ابزارهای زیادی در اینستاگرام برای نظرخواهی طراحی شده‌اند. شما به عنوان صاحب برند لازم است به صورت مستمر از این ابزارها استفاده کنید.

گاهی ممکن است استقبال زیادی از طرف آنان مشاهده نشود. مثلاً این احتمال وجود دارد که عدۀ زیادی از کاربران به محتوای شما پاسخ ندهند. با این حال لازم است شیوۀ خود را دائماً تغییر داده تا شناخت بیشتری از مخاطبان خود کسب کنید.

هنگام نظرخواهی از کاربران حتماً همۀ کامنت‌های آنان را بررسی کرده و پاسخ دهید. به این ترتیب مخاطبان شما در می‌یابند که برای نظر و پیشنهاد آنان ارزش قائل هستید. این اقدام به نوع خود تأثیر زیادی در جلب وفاداری آنان دارد.

همچنین که نظرسنجی‌ها را صرفاً برای جلب توجه برگزار نکنید. همیشه نتایج به دست آمده را در فعالیت خود به کار بگیرید. گاهی در بین کامنت‌های کاربران با ایده‌های جالبی برای فروش پوشاک مردانه روبرو می‌شوید. بنابراین برای هر نظری، ارزش قائل باشید.

ایده‌ای برای مناسبت‌های تقویمی داشته باشید

همیشه در کار خود وقت بگذارید و تقویم را مرور کنید. مناسبت‌ها می‌توانند بهانه‌ای برای خلق ایده‌ای جدید باشند. همۀ مناسبت‌های ملی و جهانی را در نظر داشته باشید. یک فایل اکسل برای آن‌ها ایجاد کنید. یا می‌توانید همۀ مناسبت‌ها را از برخی سایت‌ها دانلود کنید. در این میان حتماً روزهایی خواهند بود که ارتباط نزدیک با فروش پوشاک مردانه دارند.

مواردی از قبیل روز پدر، روز مهندس یا روز معلم تنها موارد شناخته شدۀ تقویم هستند. به هر حال حتی اگر مناسبتی ارتباط چندانی نیز با پوشاک نداشته باشد، این خلاقیت شماست که می‌تواند ارتباطات را پیدا کند.

حتماً در کار خود توجه ویژه‌ای به اتفاقات و جریانات حوزۀ پوشاک داشته باشید. اهمیتی ندهید که این مناسبت برای چه کشوری است. به هر حال همواره می‌توانید بهانه‌ای برای تولید محتوا پیدا کنید. هرچه بتوانید محتوای جذاب‌تری را برای مناسبت‌های مختلف تهیه کنید، شانس‌تان برای فروش افزایش خواهد یافت.

با اقداماتی این‌چنینی به مرور زمان به بانک اطلاعاتی از مناسبت‌ها و ایده‌ها دست خواهید یافت. ایده‌هایی که می‌توانند به شما در زمینۀ فروش موفق انواع پوشاک کمک کنند. به یاد داشته باشید که مهارت‌های داستان‌سرایی و راوی‌گری همواره می‌توانند در فروش بهتر از طریق محتوا مؤثر باشند.


بیشتر بخوانید: اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

سایز و رنگ‌بندی لباس‌ها را مشخص کنید

در فروش پوشاک مردانه هیچ چیز به اندازۀ سایزبندی لباس برای مشتریان مهم نیست. برای کاربران مهم است که بدانند اندازۀ لباسی که می‌خرند برایشان مناسب هست یا خیر. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان هیچ ایده‌ای از اینکه چه سایز لباسی برایشان مناسب است ندارند. به همین دلیل اغلب در خرید لباس مردانه برای خود دچار اشتباه می‌شوند. این موضوع در خرید آنلاین لباس بیشتر خود را نشان می‌دهد.

مشتریان در خرید آنلاین همواره دوست دارند سایز و رنگ بندی محصول مورد نظر خود را بدانند.

بهتر است یک پست ویدیویی برای مخاطبان خود آماده کنید و آن را پست کنید. در این ویدیو از نحوۀ اندازه‌گیری سایز لباس‌های مختلف بگویید. سعی کنید همۀ جزئیات را بازگو کنید. همچنین همواره از مشتریان بخواهید که سایز دقیق خود را اندازه بگیرند. یا اگر در اندازۀ لباس شک دارند آنان را به ویدویی که منتشر کرده‌اید ارجاع دهید. بدین ترتیب می‌توانید همواره مشتریان را متقاعد کنید که سایز درستی از لباس را برای خود سفارش دهند.

محتوای آموزشی را جدی بگیرید

محتوای آموزشی از محبوب‌ترین انواع محتوا در اینستاگرام است. سعی کنید در دوره‌های مشخص، مطالب آموزشی را در پیج خود منتشر کنید. این محتوا می‌تواند در قالب ویدیو یا مجموعه‌ای از تصاویر باشد. همچنین در حین تدوین محتوای آموزشی حتماً توجهی ویژه به کپشن‌نویسی نیز داشته باشید. با این حال آنچه بیشتر مهم است، موضوع محتوایی است که انتخاب می‌کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    از آنجا که شما به کار فروش پوشاک مردانه اشتغال دارید لازم است محتوایی در مورد پوشاک آقایان تهیه کنید. این محتوا می‌تواند تاریخچه‌ای از برندهای پوشاک مردانه، شیوۀ دوخت لباس، تاریخچۀ نوع خاصی از پوشاک، آموزش رنگ، جنس‌های مختلف پارچه، معرفی برندها و آموزش تا کردن یا اتوکشی لباس‌ها باشد. در تولید محتوا آموزشی هیچ محدودیتی ندارید. هرچه بیشتر این کار را بکنید در آن حرفه‌ای‌تر خواهید شد.

    مد روز را در نظر داشته باشید

    هیچ چیز به اندازۀ مد و پوشاک در جهان امروز با هم گره نخورده‌اند. بهترین ایده برای فروش پوشاک مردانه آگاهی از مد روز است. بهترین ایده‌ها را می‌توانید با دنبال کردن پیج‌های معتبر و خلاق در زمینۀ تولید یا طراحی پوشاک کسب کنید. به این منظور لازم است به صورت پیوسته سایت‌هایی در زمینۀ مد را مطالعه کنید. هیچ وقت موضوع مطالعات مد را محدود به پوشاک نکنید. مثلاً اگر یک طراح لباس هستید می‌توانید حتی از ایده‌هایی در دکوراسیون منزل نیز استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید همواره خود را از انواع ایده‌هایی که به عمل درمی‌آیند اشباع نگه دارید.

    فروش پوشاک مردانه همگام با فصل‌ها

    نوع پوشاکی که در هر فصل استفاده می‌شود تغییر می‌کند. مثلاً کسی در تابستان به دنبال خرید کاپشن و هودی نیست. همچنین که منطقۀ جغرافیایی که در آن فعالیت دارید نیز حائز اهمیت است. با توجه به اینکه نوع پوشاک مورد استفادۀ کاربران در هر فصل تغییر می‌کند لازم است در هر یک از فصول، محتوای مرتبط با آن را بسازید. اگر بتوانید چارچوب محتوای خود را با فصول همگام کنید همواره محتوایی داغ برای کاربران خواهید داشت.

    محصولات را کامل و دقیق معرفی کنید

    بسیاری از کاربران از عدم معرفی دقیق و کامل محصولات شکایت دارند. برخی از پیج‌های فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام، اطلاعات درستی از محصولات خود نمی‌دهند. به همین دلیل کاربران در خرید آن محصولات تردید دارند. واقعیت این است که کاربران دوست دارند پیش از خرید، مواردی از قبیل زیر را در مورد پوشاک خود بدانند:

    • برند تولیدکننده
    • کشور سازنده
    • سال تولید یا طراحی
    • جنس پارچه
    • میزان مقاومت
    • نوع شست و شو
    • سایز
    • رنگ‌بندی
    • امکان اتوکشی
    • و موارد دیگر

    بیشتر بخوانید: اصول نوشتن توضیحات محصول برای فروش بیشتر

    جزئیات محصول در اینستاگرام

    در معرفی محصولات خود در اینستاگرام، همۀ جزئیات مرتبط با محصول را بنویسید.

    از تصاویر اختصاصی استفاده کنید

    یکی از بهترین راهکارها برای جلب اطمینان کاربران، استفاده از محتوای اختصاصی برای محصولات است. معمولاً کاربران در مقابل محتوای کپی واکنش خوبی نشان نمی‌دهند. به جای جست‌وجو در گوگل برای یافتن تصاویر، خودتان با تجهیزاتی که دارید اقدام به این کار کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی با دوربین مناسب، نور خوب و مقداری سلیقه است.

    مطمئن باشید اگر خودتان از محصولات‌تان عکس بگیرید تأثیر بیشری روی کاربران خواهید داشت. دقت کنید که محتوای اختصاصی و یونیک در متن خلاصه نمی‌شود. شما باید برای کل پیج‌تان یک استایل حرفه‌ای بسازید.

    جمع بندی

    • فروش پوشاک مردانه در اینستاگرام راهی مطمئن برای کسب درآمد است.
    • در فروش پوشاک حتماً سلیقۀ مشتریان را بدانید.
    • به سایز و رنگ محصولات خود و مطابقت آن با سلایق مشتریان دقت کنید.
    • تولید محتوای تخصصی انجام دهید.
    • تغییر فصول را در نظر داشته باشید.
    • از محتوای آموزشی استفاده کنید.
    • مناسبت‌های تقویمی را به کار بگیرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.