ثبت لوکیشن در اینستاگرام در 3 مرحله ساده

0

اگر به دنبال یک فرصت فوق‌العاده برای رشد کسب‌وکار خود هستید، استفاده از لوکیشن در اینستاگرام را به هیچ‌وجه از دست ندهید. ثبت مکان در این پلتفرم پرطرفدار تجارت شما را به مشتریان جدید معرفی می‌کند. هرچند این ویژگی کمی ساده به‌نظر می‌رسد، اما می‌تواند برای بازاریابی برند شما مؤثر باشد. البته قابلیت ثبت مکان در اینستاگرام یک ویژگی جدید از این شبکه اجتماعی نیست و استفاده از آن به چندین سال قبل برمی‌گردد.

اما از زمان خرید اینستاگرام توسط فیسبوک دیگر تنها مکان‌هایی در اینستاگرام قابل استفاده هستند که از قبل در این شبکه ثبت شده باشند. اما نگران نباشید ما در اینجا با معرفی یک راه‌حل ساده به رفع این مشکل کمک می‌کنیم. پس فرصت یاد گرفتن یک ترفند جدید بازاریابی در اینستاگرام را از دست ندهید.

کاربرد لوکیشن اینستاگرام

لوکیشن در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

لوکیشن در اینستاگرام (Location on Instagram)، موقعیت مکانی یا ژئوتگ (Geotag) یک برچسب جغرافیایی است که موقعیت محل زندگی یا کسب‌وکار شما را به کمک نقشه جغرافیایی در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این کار با به اشتراک‌گذاری از طریق پست‌ها و استوری‌های موجود در اینستاگرام انجام می‌شود. اگرچه بسیاری از صاحبان پیج‌های اینستاگرامی علاقه چندانی به اشتراک‌گذاری مکان خود را ندارند، اما برای کسانی که دوست دارند از تمام ویژگی‌های این پلتفرم به نفع خود استفاده کنند، ثبت مکان یک ایده خوب به‌نظر می‌رسد.

به عبارتی لوکیشن در اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی کمک می‌کند که یک مکان جغرافیایی را به صورت برچسبی دقیق به پست‌هایی که با دیگران به اشتراک می‌گذارند، اضافه کنند. اینکه این مکان به صورت عمده معرف یک مکان خاص جغرافیایی مثل شهر تهران باشد یا اینکه نه کمی جزئی‌تر باشد و محل کسب‌وکار شما را در یکی از خیابان‌های تهران یا هر جای دیگر نشان دهد، به خود شما بستگی دارد. زیرا امکان استفاده از هر دو قابلیت برای شما وجود دارد.

کاربرانی که در اینستاگرام پیج شما را دنبال می‌کنند، در قسمت بالای پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید، مکان ثبت شده موردنظرتان را مشاهده خواهند کرد. آن‌ها همچنین می‌توانند برای بازدید از پست‌های بیشتر که در همان مکان تگ شده‌اند، روی قسمت مورد نظر کلیک کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از این برگ برنده به نفع تجارت خود استفاده کنید، باید به اینستاگرام اجازه دهید که موقعیت فعلی شما را در (GPS) به صورت طول و عرض جغرافیایی ثبت و جمع‌آوری کند. اما اگر به حریم خصوصی خود علاقه زیادی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از این روش استفاده نکنید.

ثبت لوکیشن در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

شما می‌توانید هم از طریق پست‌های فید خود و هم به کمک استوری‌هایی که به اشتراک می‌گذارید، مکان خود را ثبت کنید. این ثبت لوکیشن می‌تواند به افراد دنبال‌کننده شما نشان دهد که در حال حاضر در چه مکانی فعالیت می‌کنید. این قابلیت کشف محل کار شما حس عمیقی از اعتماد را برای مخاطبینتان فراهم می‌کند.

وقتی کمی در آمار دقیق می‌شویم، متوجه خواهیم شد که این پلتفرم چندین میلیون کاربر فعال ایرانی دارد. این بدون احتساب کاربران خارجی است که به راحتی می‌توانند به پیج شما دسترسی داشته باشند. بخش زیادی از این کاربران می‌توانند در هر جایی که باشند، به مشتری دائم شما تبدیل شوند. پس زمانی که یک آدرس فیزیکی را به پست‌های خود اضافه می‌کنید، یا از این لوکیشن در استوری‌های خود بهره می‌برید، یک فرصت فروش قدرتمند را برای برند خود ایجاد خواهید کرد.

این روش خصوصاً برای کسانی که هم به فکر بازاریابی آنلاین و هم به دنبال بازاریابی آفلاین و حضوری هستند، بسیار مناسب است. شما با ثبت یک لوکیشن در اینستاگرام می‌توانید افراد را به بازدید از مکان کسب‌وکار خود ترغیب کنید و از سوی دیگر به سایرین ثابت کنید که یک برند قابل اعتماد هستید. در ادامه در مورد برخی دیگر از این مزایا صحبت خواهیم کرد.

لوکیشن در اینستاگرام باعث می‌شود که بتوانید از طریق پست و استوری مکان جغرافیایی کسب‌وکار را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

کمک به بهتر دیده شدن

یکی از مزایای فوق‌العاده استفاده از لوکیشن در اینستاگرام این است که باعث می‌شوید پست‌های شما بیش از گذشته دیده شوند و در مقابل سیل بیشتری از مخاطبین را به سمت پیج خود سرازیر می‌کنید. مشخص است که با بالا رفتن دنبال‌کنندگان شانس بیشتری برای افزایش فروش در اینستاگرام و کسب سود خواهید داشت. واقعیت این است که اضافه کردن یک ژئوتگ در اینستاگرام به همان اندازه استفاده از هشتگ می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

روزانه افراد زیادی به دنبال یافتن پیج جدید مطابق با خواست خود هستند. در این بین بخش زیادی از آن‌ها می‌توانند مخاطب هدف شما محسوب شوند. پس باید برنامه‌ریزی زیادی برای جذب آن‌ها داشته باشید. یکی از این ترفندهای فوق‌العاده استفاده از لوکیشن در اینستاگرام است. این روش نه‌تنها یافتن پیج شما را برای سایر کاربران اینستاگرامی آسان می‌کند، بلکه این موضوع را تضمین می‌کند که با اضافه کردن مکان خود در این پلتفرم، در جستجوهای بیشتری نشان داده شوید. البته هنوز این قابلیت فراهم نشده است که کاربران درست مانند هشتگ‌ها، بتوانند مکان‌ها را نیز دنبال کنند.

بهبود رشد تعامل

کمک به رشد تعامل

اگر برندی باشید که حسابی روی رشد پیج خود برنامه‌ریزی کرده‌اید و با همه جوانب اینستاگرام به خوبی آشنا هستید، حتماً می‌دانید که تعامل در این فضا حرف اول را می‌زند. بسیاری از مدیران در این فضا تعامل را به عنوان یک معیار کلیدی برای سطح بازگشت سرمایه خود در نظر می‌گیرند. پس چنین افرادی میزان تعامل که شامل میزان کامنت، لایک و به اشتراک‌گذاری است را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار می‌دهند.

چنین افرادی همچنین می‌توانند برای بالا بردن سطح تعامل خود از قابلیت ثبت لوکیشن در اینستاگرام هم بهره ببرند. جالب است بدانید که طبق آمار به‌دست آمده، پست‌های حاوی لوکیشن در اینستاگرام، نسبت به پست‌هایی که با ثبت مکان برچسب‌گذاری نشده‌اند، 79 درصد میزان تعامل بیشتری را ایجاد می‌کنند. پس این می‌تواند صدای برند شما برای دیده شدن در سطح وسیع‌تری باشد.

کمک گرفتن از تأثیرگذاری روی مخاطب

بسیاری از برندها می‌توانند کارهای خود را که برای مشتریان متعدد انجام داده‌اند، با ذکر لوکیشن با مخاطب به اشتراک بگذارند. برای مثال تصور کنید که شما یک برند تزئینات و دکوراسیون مجالس هستید و در هفته اخیر کار تزئین یک رستوران معتبر برای انجام یک جشن را بر عهده داشته‌اید. در چنین حالتی به راحتی می‌توانید با اضافه کردن برچسب لوکیشن در اینستاگرام و پستی که به اشتراک‌ گذاشته‌اید، نشان دهید که تا چه اندازه در کار خود حرفه‌ای هستید.

رابطه بین شما و یک رستوران معتبر نه‌تنها باعث جذابیت برند شما می‌شود، بلکه اعتماد به کسب‌وکار شما را نیز افزایش می‌دهد. از سوی دیگر در عین اینکه می‌توانید به بازاریابی رستوران مورد نظر هم کمک کنید، باعث می‌شوید که مخاطبین چنین رستورانی از پیج شما بازدید کنند. یقیناً در راستای چنین بازدید‌هایی است که می‌توانید دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید.

از مزایای لوکیشن در اینستاگرام می‌توانیم به کمک به رشد تعامل، کمک به بهتر دیده شدن، افزایش دنبال‌کنندگان و به تبع آن افزایش فروش اشاره کنیم.

ثبت لوکیشن در اینستاگرام

هنگامی که قرار است از قابلیت لوکیشن در اینستاگرام استفاده کنید، یک مکان سفارشی راهی عالی برای سرگرم شدن افراد، افزایش دسترسی آن‌ها به برند شما و افزایش سوددهی شما خواهد بود. در گذشته کاربران اینستاگرام چه آن‌هایی که یک کسب‌وکار را اداره می‌کردند، چه کسانی که صرفاً یک پیج سرگرم‌کننده داشتند، به راحتی می‌توانستند هنگام به اشتراک‌گذاری یک تصویر در پست یا استوری، لوکیشن خود را هم با مخاطبین هم‌رسانی کنند.

اما این حالت از زمانی که اینستاگرام به عنوان زیرمجموعه فیسبوک به این پلتفرم پیوست، دیگر برای کاربران قابل استفاده نبود. اما خوشبختانه به دلیل اینکه اینستاگرام فضای قدرتمندی برای برندهای مختلف است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، همیشه راهی برای دور زدن چنین مشکلاتی وجود دارد. شما برای استفاده از ویژگی لوکیشن در اینستاگرام نیاز دارید که از فیسبوک کمک بگیرید. اما شاید برای شما این پرسش پیش آید که چرا فیسبوک؟ واقعیت این است که از زمان ادغام این دو پلتفرم در سال 2012 کاربران برای استفاده از بسیاری از عملکردهای هر دو شبکه، به دیگری نیاز خواهند داشت.

احتمالاً این یک روش بازاریابی برای صاحبین فیسبوک و اینستاگرام است تا از طریق یکدیگر بتوانند تعداد کاربران خود را افزایش دهند. نمونه بارز ادغام این دو بستر در یکدیگر، هنگام ثبت لوکیشن در اینستاگرام خود را نشان می‌دهند. زمانی که شما مجبور هستید برای اضافه کردن مکان به پست و استوری‌های اینستاگرام، از فیسبوک کمک بگیرید. در ادامه شیوه انجام این کار را برای شما ذکر کرده‌ایم.

قدم اول: متصل کردن فیسبوک به اینستاگرام

برای ثبت لوکیشن در اینستاگرام اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری فیسبوک داشته باشید و آن را به حساب خود در اینستاگرام اضافه کنید. این عمل معمولاً بیشترین کارایی را برای پیج‌های تجاری خواهد داشت. اما شما به عنوان یک کاربر معمولی اینستاگرام هم می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای اتصال فیسبوک به اینستاگرام به صورت زیر عمل کنید.

  1. به بخش پروفایل اینستاگرام خود وارد شوید.
  2. وارد قسمت تنظیمات شوید.
  3. روی گزینه (Linked accounts) کلیک کنید.
  4. در این مرحله لیستی از شبکه‌های اجتماعی مختلف را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  5. از آن‌جایی که هدف فعلی ما اتصال اینستاگرام به فیسبوک است، باید روی این گزینه کلیک کنید. برای انجام این مراحل می‌توانید از عکس زیر کمک بگیرید.
  6. در ادامه با ورود به صفحه جدید باید اطلاعات فیسبوک خود را در آن وارد کنید تا بتوانید این دو شبکه اجتماعی را به هم متصل کنید.
افزودن لوکیشن سفارشی در فیسبوک

قدم دوم: افزودن لوکیشن سفارشی در فیسبوک

پس از اتصال دو پلتفرم باید به حساب فیسبوک خود وارد شوید. برای اضافه کردن لوکیشن دلخواه خود در این پلتفرم طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. فیسبوک را باز کنید.
  2. لوکیشن موبایل یا سیستم کامپیوتری خود را روشن کنید.
  3. گزینه (Checked in) را مطابق با شکل زیر انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  4. بعد از ورود به صفحه جدید در قسمت جستجو نام مکان مورد نظر خود را در کادر مربوطه تایپ کنید.
  5. در صورتی که لوکیشن شما از قبل توسط شخص دیگری ثبت شده باشد، هنگام جستجو در نتایج به شما نشان داده می‌شود. پس روی همان کلیک کنید.
  6. در ادامه شاهد نمایش گزینه (Add) خواهید بود. بنابراین روی آن کلیک کنید تا لوکیشن مورد نظر به حساب شما افزوده شود.

قدم سوم: رفع مشکل گذاشتن لوکیشن در اینستاگرام

به جذاب‌ترین بخش ماجرا رسیدیم. شما در این مرحله می‌توانید مکان سفارشی شده که محل آن را در فیسبوک ثبت کردید را به پست‌ها یا استوری‌های خود اضافه کنید. برای انجام این کار باید طبق توضیحاتی که در ادامه بیان می‌کنیم پیش بروید. اما اگر به هر یک از مشکلات زیر برخورد کردید، حتماً راه‌کارهای معرفی شده برای حل آن‌ها را به‌ کار بگیرید.

  • عدم اجازه انتخاب لوکیشن‌های دور
    • در صورت بروز این مشکل اول لوکیشن‌های نزدیک به خود را ثبت کنید، سپس به دنبال مکان‌های دورتر بروید.
  • عدم پذیرش لوکیشن از سوی دو پلتفرم
    • اگر مکان شما مورد قبول فیسبوک یا اینستاگرام نیست، از دسته‌بندی‌های بهتر و عباراتی که واقعی‌تر هستند استفاده کنید.
  • جستجوی لوکیشن
    • احتمالاً پس از اضافه کردن مکان جدید، لوکیشن شما در اینستاگرام نمایش داده نشود، پس برای حل این مشکل چند بار نام آن را جستجو کنید.
  • ارسال پست در فیسبوک با لوکیشن جدید
    • این ترفند را برای زمانی که لوکیشن در اینستاگرام (برای به اشتراک‌گذاری) دچار مشکل است، انجام دهید.

آموزش ساخت لوکیشن در اینستاگرام

از کاربردها و مزایای اضافه کردن لوکیشن در اینستاگرام که بگذریم، نوبت به آموزش ثبت و استفاده از این قابلیت می‌رسد. نحوه افزودن مکان اینستاگرام بسته به اینکه قرار است لوکیشن خود را به پست فید یا پست استوری اضافه کنید، متفاوت خواهد بود. در اینجا قرار است به معرفی هر دو روش بپردازیم تا متناسب با نیاز خود از هر یک از آن‌ها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    نحوه افزودن لوکیشن اینستاگرام به پست

    برای استفاده موقعیت مکانی خود در پست کار ساده‌ای پیش‌رو دارید. کافی است گام‌به‌گام طبق مراحل زیر پیش بروید:

    1. در اولین قدم باید پست خود را در اینستاگرام آپلود و اقدام به ویرایش آن کنید.
    2. در گام بعدی باید روی فیلد (Add Location) کلیک کنید. این عبارت پایین‌تر از بخش (Tag People) در صفحه‌ای که در حضور دارید، قرار داده شده است. برای مشاهده این بخش به عکس زیر نگاه کنید.
    3. حالا نوبت به جستجوی مکان‌هایی می‌رسد که بر اساس (GPS) گوشی شما ثبت شده‌اند. یک گزینه را انتخاب کنید.
    4. بعد از ثبت مکان مورد نظر به پست خود اقدام به انتشار آن کنید.
    نحوه افزودن لوکیشن اینستاگرام به پست

    نکته 1: زمانی که مخاطبین شما با مشاهده پست روی بخش لوکیشن کلیک می‌کنند، به صفحه‌ای منتقل خواهند شد که در آن پست‌هایی با مضمون جغرافیایی مشابه وجود دارد. در چنین شرایطی قادر خواهید بود رقابت خود را بر سر این مکان جغرافیایی با سایر پیج‌ها بررسی کنید.

    نکته 2: برای ثبت آدرس دقیق خود می‌توانید از ویژگی نقشه روی صفحه استفاده کنید. این قابلیت باعث می‌شود مشتریان به آدرس محل کسب‌وکار شما با جزئیات کامل‌تری دسترسی داشته باشند.

    نحوه اضافه کردن لوکیشن اینستاگرام به استوری

    راه دیگر استفاده از لوکیشن در اینستاگرام، اضافه کردن آن به استوری است. این گزینه می‌تواند یک نکته هوشمندانه برای رشد و ارتقاء پیج شما محسوب شود. بخش استوری اینستاگرام زمانی که با یک موقعیت مکانی ترکیب شود، ایده‌ای بی‌نظیر برای جلب توجه بیشتر خواهد بود. این کار می‌تواند حتی از یک پست معمولی، محتوایی کارآمد بسازد که بازدهی خوبی برای برند دارد. برای استفاده از این ویژگی تمام کاری را که باید انجام دهید در ادامه توضیح داده‌ایم.

    1. محتوای استوری خود را ایجاد کنید. سپس روی یک نماد مربعی در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
    2. پس از انجام این کار درست مثل تصویر زیر وارد صفحه‌ای می‌شوید که دارای کادرهای متعددی است. یکی از این کادرها برچسب لوکیشن را نشان می‌دهد. روی این بخش کلیک کنید تا به صفحه مکان‌ها منتقل شوید.
    3. حالا مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید رنگ مورد نظر خود را نیز به برچسب مکان اضافه کنید.
    4. در نهایت بعد از انجام تمامی مراحل و پس از تغییر سایز و اندازه تصویر، اقدام به انتشار استوری خود کنید.

    نکته 1: در صورتی که کاربران روی یک لوکیشن در استوری‌های اینستاگرام کلیک کنند، وارد صفحه‌ای خواهند شد که تمامی پست‌های برتر اخیر را در معرض نمایش قرار می‌دهد. این مکان دقیقاً همان‌جایی است که برندها و اینفلوئنسرهای مختلف بر سر دیده شدن می‌جنگند.

    نکته 2: علاوه بر برچسب حاوی لوکیشن در اینستاگرام، می‌توانید به پست‌ها و استوری‌های خود یک هشتگ حاوی ژئوتگ نیز اضافه کنید. چنین روشی باعث افزایش دسترسی و بازدید از پست و به تبع آن رشد پیج شما خواهد شد.

    شما می‌توانید از لوکیشن در اینستاگرام برای استفاده در پست‌ها و استوری‌های خود هم به صورت برچسب معمولی و هم به شکل هشتگ کمک بگیرید.

    نتیجه‌گیری

    • لوکیشن در اینستاگرام یک راه فوق‌العاده برای بازاریابی برندها در این پلتفرم به‌شمار می‌آید. بنابراین اگر به دنبال افزایش تعامل در این فضا هستید، استفاده از برچسب لوکیشن در این پلتفرم قطعاً می‌تواند ارزش وقت شما را داشته باشد.
    • ویژگی لوکیشن در اینستاگرام می‌تواند منجر به بیشتر دیده شدن تجارت شما، بالا رفتن تعداد دنبال‌کنندگان و در نهایت افزایش فروش شود.
    • استفاده از لوکیشن در پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام امکان‌پذیر است. برای این کار تنها کافی است طبق روش‌هایی که در راهنما ذکر کردیم، عمل کنید.
    • برای ایجاد موقعیت مکانی مورد نظر باید حساب اینستاگرامی خود را به حساب فیسبوک متصل کنید. شما راه ساده‌تری برای اضافه کردن ژئوتگ به حساب اینستاگرام سراغ دارید

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    sendible

    jumpermedia

    socialhead

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.