12 مورد از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام برای گرفتن لایک بیشتر

0

اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که این روزها افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. برخی افراد در این شبکه به صورت شخصی فعالیت می‌کنند و بعضی دیگر در آن با راه‌اندازی پیج‌های کاری قصد کسب درآمد دارند. اما باید بدانید که برخی موضوعات اینستاگرام برای کاربران این پلتفرم جذاب‌تر هستند و در صورتی که بتوان پیجی مناسب و جذاب در خصوص این موضوعات درست کرد، احتمال رسیدن به موفقیت در زمان کوتاه‌تر، بیشتر می‌شود. در این مطلب از پادرو قصد داریم نمونه‌هایی از جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام را با هم مرور کرده و در خصوص آن‌ها مطالبی را بیان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام

پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام

برای راه‌اندازی یک پیج ابتدا باید موضوع و حیطه کاری پیج را مشخص کرد. به همین دلیل بد نیست که ابتدا با برخی از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام آشنا شوید. این موضوعات عبارتند از:

  • پیج‌های شخصی
  • پیج‌های آموزشی
  • پیج‌های سرگرمی
  • پیج‌های تبلیغاتی
  • پیج‌های فروشگاهی

البته باید بدانید که این موضوعات به صورت کلی بیان شده و هر کدام شاخه‌های بسیاری دارند. اما انتخاب یکی از این موضوعات باعث می‌شود تا مسیر مشخص‌تری برای ساخت پیج داشته باشید.

برخی موضوعات اینستاگرام برای کاربران این پلتفرم جذاب‌تر هستند و پیج‌هایی که محتوای مناسب در این خصوص تولید می‌کنند، زودتر به موفقیت می‌رسند.

بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام

هیچ فردی نمی‌تواند بگوید که یک موضوع بهترین موضوع در میان تمام موضوعات اینستاگرام است. با توجه به تنوع سلیقه افراد مختلف، هر کدام به موضوع متفاوتی علاقه دارند. به همین دلیل افراد باید بیشتر به علاقه و دانش خود توجه کنند. اما توجه به برخی نکات باعث می‌شود تا بتوانید بهترین نسخه از پیجی را بسازید که در ذهن دارید. توجه به این موارد باعث می‌شود تا سریع‌تر فالوئر جذب کنید و به تعداد مناسب دنبال‌کننده برسید. این موارد عبارتند از:

1- استفاده از ایده‌های خلاقانه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پس از انتخاب یکی از موضوعات اینستاگرام که باید به آن توجه کنید، خلاقیت است. برخی از پیج‌ها شاید موضوعی یکسان داشته باشند اما می‌توانید مشاهده کنید که پیجی که در آن خلاقیت بیشتر است، فالوئرهای بیشتری دارد. این خلاقیت می‌تواند در موارد بسیاری باشد. از این موارد می‌توان به نگاه متفاوت به یک موضوع، استفاده از عکس، کپشن یا ویدیوهای جذاب، متفاوت و خلاقانه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

2- داشتن استراتژی

اگر به پیج‌های موفق نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که در کنار استفاده از جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام، استراتژی خاصی برای انتشار محتوای خود دارند. این استراتژی را باید با توجه به موضوع پیج مشخص کرد. هر چه استراتژی انتخاب شده توسط شما بهتر و مناسب‌تر باشد، افراد بیشتری جذب پیج شما می‌شوند و آن را فالو می‌کنند.

3- استمرار در کار

یکی از عوامل موفقیت پیج‌هایی با موضوعات متفاوت در اینستاگرام، استمرار در کار است. پیج‌های موفق به صورت مداوم اقدام به انتشار محتواهای گوناگون می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که دنبال‌کننده‌های آن‌ها افزایش یابند. پیج‌هایی که برای مدتی طولانی پست منتشر نمی‌کنند به مرور دنبال‌کننده‌های خود را از دست می‌دهند.

4- تعامل با مخاطب

تعامل با مخاطبان مانند پاسخ دادن مناسب به کامنت‌ها و پیام‌های شخصی آن‌ها می‌تواند سبب شود تا افراد بیشتری به پیج شما علاقه‌مند شوند. پس باید بگوییم که علاوه بر انتخاب مناسب میان موضوعات اینستاگرام، تعامل با مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است.

موضوعات برتر اینستاگرام

موضوعات برتر اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم علاوه بر انتخاب از میان پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام، باید به نکاتی برای پیشرفت اشاره کرد. اکنون زمان آن رسیده تا برخی از موضوعات برتر اینستاگرام را با هم مرور کنیم. مواردی که در ادامه گفته می‌شود را باید از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام دانست.

1- موضوعات طنز

طنز همیشه جایگاه خود را در میان مردم دارد. بسیاری از مردم دوست دارند که در اوقات فراقت خود محتوای طنز مشاهده کنند تا وقت خود را بهتر سپری کنند. به همین دلیل پیج‌های طنز طرفداران بسیاری دارند و در دسته پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام قرار می‌گیرد.

2- موضوعات آموزشی

همه افراد دوست دارند با یادگیری نکات جدید، پیشرفت کنند. به همین دلیل موضوعات آموزشی نیز طرفداران بسیاری دارد. این آموزش می‌تواند در خصوص موضوعات متفاوتی باشد. از این موارد می‌توان به بازارهای مالی، آشپزی، آرایشگری و زبان‌های متفاوت اشاره کرد.

3- اخبار و حواشی

اخبار و حواشی یکی دیگر از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام است. پیج‌های بسیاری در این خصوص وجود دارند که از میان آن‌ها پیج‌های اخبار و حواشی تیم‌های ورزشی و افراد مشهور طرفداران بیشتری دارند. این‌گونه پیج‌ها هر چه اخبار جذاب‌تری منتشر کنند، زودتر پیشرفت خواهند کرد و به فالوئرهای بالاتری می‌رسند.

4- فروش محصولات

این روزها افراد بسیاری در اینستاگرام اقدام به ساخت پیج‌های آنلاین شاپ کرده‌اند. آن‌ها محصولات متفاوتی را در این پیج‌ها به فروش می‌رسانند. بنابراین اگر محصولات جذابی برای ارائه به مخاطبین دارید، می‌توانید از میان موضوعات اینستاگرام، موضوع فروش آنلاین را انتخاب و در آن فعالیت کنید. یکی از مزیت‌های پیج‌های آنلاین شاپ درآمد مناسب در کنار استفاده از دریافت هزینه برای تبلیغات است.

5- مالی و اقتصادی

این روزها بسیاری افراد دوست دارند که در بازارهای مالی متفاوت فعالیت کنند تا بتوانند درآمد کسب کنند. به همین دلیل باید گفت که این روزها یکی از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام، پیج‌هایی است که مطالب مختلفی را در خصوص بازارهای مالی و اقتصادی منتشر می‌کنند. هر چه میزان صحت این اطلاعات بالاتر باشد و بتواند اطلاعات بهتری را در اختیار مخاطب قرار دهد، افراد بیشتری آن‌ها را فالو می‌کنند و به سرعت به اعداد بالای فالوئر می‌رسند.

6- پیج‌های شخصی

یکی دیگر از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام، زندگی شخصی افراد است. افراد متفاوتی در خصوص سفرهای خود، تجربیات، خاطرات، دورهمی‌ها و بسیاری موارد دیگر محتوا تولید و منتشر می‌کنند. هر چه میزان خلاقیت شما در این موضوع بیشتر باشد، افراد بیشتری پیجتان را دنبال خواهند کرد.

7- آشپزی

همان‌طور که در بخش پیج‌های آموزشی به آن اشاره کردیم، آشپزی یکی از جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام است. البته باید بدانید که پیج‌های آشپزی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. آموزش آشپزی، معرفی رستوران‌ها و کافه‌های متفاوت، رسپی‌های متفاوت برای پخت غذا و تست غذاهای متفاوت از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام در زمینه آشپزی هستند. پیج‌های آشپزی یکی از آن پیج‌هایی است که افراد نمی‌توانند به سادگی از کنار آن بگذرند. به همین دلیل می‌توانید با کمی خلاقیت پست‌های آشپزی جذابی را تولید و منتشر کرده تا طرفداران خود را پیدا کنید.

8- پیج‌های آرایشی

تقریباً تمام بانوان به موضوعات مربوط به آرایش علاقه دارند. افرادی که تخصصی در خصوص آرایشگری دارند، می‌توانند پیج‌های متفاوتی در این خصوص بسازند. معرفی لوازم آرایشی متفاوت، برندهای متفاوت، نحوه‌های متفاوت آرایش کردن، میکاپ و خودآرایی از مهم‌ترین موضوعات پیج‌های آرایشی است که طرفداران بسیاری دارند.

9- فن پیج

فن پیج یکی از موضوعات اینستاگرام است که به تازگی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. این پیج‌ها در حقیقت پیج طرفداران افراد، تیم‌ها، اشخاص خاص و برنامه‌های متفاوت هستند و پست‌هایی در خصوص آن‌ها منتشر می‌کنند. از مهم‌ترین فن پیج‌ها می‌توان به فن پیج تیم‌های ورزشی مخصوصاً تیم‌های فوتبال، ورزشکاران، بازیگران، خواننده‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و اشخاص معروف اشاره کرد. فن پیج مارکتینگ هم یکی از شیوه‌های بازاریابی است که به رشد پیج کمک می‌کند.

10- گردشگری

سفر و گردشگری

همه افراد به سفر علاقه دارند و به همین دلیل گردشگری را باید یکی دیگر از جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام دانست. بسیاری افراد با انتشار عکس، ویدیو و محتوا در خصوص مکان‌های متفاوت و جذاب، فالوئر جذب می‌کنند. برخی از این پیج‌ها شخصی هستند و افراد متفاوت تجربه‌های خود را در آن منتشر می‌کنند. برخی دیگر از این پیج‌ها را کسب‌وکارهای فعال در زمینه گردشگری ساخته‌اند تا بتوانند از طریق آن گردشگر بیشتری جذب کنند و سود خود را افزایش دهند.

11- مد و لباس

شاید بتوان گفت که هیچ فردی نیست که دوست ندارد استایل خوبی داشته باشد و لباس‌های زیبایی بپوشد. به همین دلیل پیج‌های مد و لباس نیز طرفداران خاص خود را دارند. پس باید سوژه مد و لباس را در میان جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام قرار داد. پیج‌های مد و لباس نیز تنوع بالایی دارند. از مهم‌ترین موضوعات مد و لباس می‌توان به نحوه ست کردن لباس‌های متفاوت، فروشگاه‌های فروش لباس آنلاین و موارد دیگر اشاره کرد.

12- عکاسی

از جمله پیج‌های پرطرفدار در اینستاگرام، صفحاتی هستند که عکس‌هایی زیبا، جذاب و متفاوت منتشر می‌کنند. افراد زیادی به عکاسی علاقه دارند و عکس‌های خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند. در صورتی که این عکس‌ها از جذابیت کافی برخوردار باشند، پیج‌ آن‌ها به سرعت رشد می‌کند و دنبال‌کننده زیادی کسب خواهند کرد. پیج‌های عکاسی موضوعات متفاوتی دارند. از این موضوعات می‌توان به عکاسی از طبیعت، حیوانات، عکاسی شهری و پرتره اشاره کرد.

موضوعاتی مانند آشپزی، آرایشی، سفر و گردشگری، عکاسی، فن پیج، آموزشی، مالی و اقتصادی، مد و لباس از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام محسوب می‌شوند.

موضوعات خوب اینستاگرام برای افزایش لایک

حال که با پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام آشنا شدید، باید بدانید که برخی پست‌ها و موضوعات می‌توانند باعث شوند تا میزان لایک، کامنت و به طور کلی ایمپرشن پیج شما بالا رود. از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌توانند سبب افزایش میزان لایک شود، باید به موارد زیر اشاره کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    1- پشت صحنه

    یکی از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام که معمولاً لایک بالایی دریافت می‌کند، ویدیوهای پشت صحنه است. افراد معمولاً کنجکاو هستند تا روند ساخت ویدیوهای متفاوت را مشاهده کنند. همچنین مشاهده این ویدیوها می‌تواند سرگرم کننده، هیجان‌انگیز و جذاب باشد. به همین دلیل این ویدیوها طرفداران بسیاری دارند. بسیاری از پیج‌ها به این نکته توجه نمی‌کنند در حالی که اگر پیج‌های متفاوت و پرطرفدار را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که پست‌های حاوی ویدیوهای پشت صحنه میزان بالاتری لایک و حتی کامنت دریافت کرده‌اند. البته توجه داشته باشید که این ویدیوها را به صورت مناسب ادیت کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشند.

    2- پرسش و پاسخ

    یکی دیگر از پست‌هایی که باید آن را در میان پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام قرار داد، پست‌های پرسش و پاسخ است. بسیاری افراد سؤالات بسیاری در خصوص انواع کسب‌وکارها و موضوعات دیگر دارند و به همین دلیل پست‌های پرسش و پاسخ، لایک و کامنت بسیار بالایی دریافت می‌کنند. فقط نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که این پست‌ها را در زمان مناسب منتشر کنید تا بتوانید به پرسش‌های متفاوت مخاطبان در اسرع وقت پاسخ دهید. عدم پاسخگویی مناسب به کامنت‌های مخاطبان نه تنها سودمند نیست بلکه باعث می‌شود تا برخی از دنبال‌کنندگان خود را از دست بدهید.

    3- محتواهای سریالی

    موضوعات دنباله‌دار و سریالی یکی دیگر از جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام است. پیج‌هایی که می‌توانند پست‌های سریالی و دنباله‌دار جذابی تولید کنند، معمولاً بازخورد بسیار بالا و مناسبی دریافت می‌کنند. همچنین با استفاده از این روش می‌توانید کاری کنید که مخاطبان پیج شما را بیشتر از قبل چک کنند. زیرا منتظر قسمت بعدی محتوای تولید شده توسط شما هستند. به همین دلیل استفاده از این تکنیک را فراموش نکنید تا بتوانید از مزایای آن به حداکثر بهره‌وری برسید.

    4- همکاری با پیج‌های دیگر

    یکی از جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های اینستاگرام، انتشار پست مشترک است. با استفاده از این ویژگی می‌توان پست مشخصی را با یک پیج دیگر منتشر کرد. این کار باعث می‌شود تا دنبال‌کنندگان هر دو پیج آن پست را مشاهده کنند. به همین دلیل میزان لایک آن معمولاً بسیار بیشتر از پست‌های معمولی پیج‌هاست. این پست می‌تواند در خصوص همکاری جذاب میان دو پیج باشد یا اینکه محتوای آن تبلیغاتی باشد.

    پست‌هایی که حاوی موضوعاتی مانند پرسش و پاسخ، پشت صحنه، مسابقه، آموزش، مصاحبه و محتواهای ترند باشند، بیشتر از سایر پست‌ها دیده و لایک می‌شوند.

    5- محتواهای مربوط به موضوعات ترند

    محتواهای مربوط به موضوعات ترند

    برخی موضوعات در شبکه‌های مجازی ترند می‌شوند و افراد بسیاری به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن‌ها هستند. همین مورد یکی از جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام را به وجود آورده است. توجه و استفاده از ترندهای جذاب زمینه کاری خود باعث می‌شود تا بتوانید لایک بیشتری دریافت کنید. همچنین در صورتی که اطلاعات مناسبی در خصوص این موضوعات منتشر کنید، میزان دنبال‌کنندگان شما با سرعت بسیار بیشتری افزایش خواهد یافت.

    6- مصاحبه

    مصاحبه با افراد مشهور در زمینه‌های متفاوت یکی دیگر از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام است که معمولاً لایک بسیار بالایی دریافت می‌کند. دلیل این لایک بالا این است که افراد بسیار زیادی این پست‌ها را مشاهده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این مصاحبه باید در خصوص زمینه کاری شما باشد. در غیر این صورت نه تنها جواب مناسبی دریافت نخواهید کرد بلکه باعث خواهید شد که برخی افراد علاقه خود را به پیج شما از دست بدهند و پیج را آنفالو کنند.

    7- آموزش

    علاوه بر پیج‌های آموزشی، تولید محتوای آموزشی در زمینه کاری خود می‌تواند باعث شود تا لایک بالایی دریافت کنید. همچنین این پست‌ها می‌توانند به مخاطبان نشان دهند که تا چه میزان به کار خود مسلط و وارد هستید و با این روش اعتماد آن‌ها را نیز جلب کنید. از دیگر نکات مثبت پست‌های آموزشی لایک، کامنت و به اشتراک گذاشته شدن بالای آن‌هاست. همین امر سبب می‌شود تا علاوه بر لایک بالا، ایمپرشن پیج را افزایش دهید و دنبال‌کننده بیشتری جذب کنید. از جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام در خصوص آموزش، پست‌هایی هستند که در آن به موارد زیر اشاره شده باشد.

    • چگونه؟
    • آیا می‌دانستید؟
    • بررسی آمار
    • بررسی احتمالات متفاوت
    • معرفی مراحل
    • معرفی اشتباهات رایج
    • نکاتی که قبل شروع کار باید بدانند
    • کمک به حل مشکلات

    8- مسابقات اینستاگرامی

    مسابقات متفاوتی در اینستاگرام برگزار می‌شود که به برخی افراد به قید قرعه جایزه تعلق می‌گیرد. معمولاً یکی از کارهایی که برای شرکت در این مسابقات باید انجام داد، لایک کردن پست مسابقه است. به همین دلیل پست مسابقۀ بسیاری از صفحات، بسیار بیشتر از سایر پست‌هایشان لایک شده است. همچنین برگزاری این مسابقات را باید یک تبلیغات مناسب با هزینه‌ای معقول دانست که اگر درست برگزار شود باعث رشد بسیار مناسب پیج خواهد شد.

    نحوه پیدا کردن موضوعات جذاب برای پست‌های

    باید بدانید هر پیجی که در زمینه یکی از پرطرفدار‌ترین موضوعات اینستاگرام فعالیت می‌کند، موفق نخواهد شد. نکات بسیاری وجود دارند که باید برای موفق شدن از آن‌ها کمک گرفت. به برخی از این نکات در این مطلب اشاره کردیم. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از پیج‌ها با آن مواجه هستند، پیدا کردن موضوعات مناسب برای پست‌هایشان است. برای پیدا کردن موضوعات جذاب می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

    • بررسی کامنت مخاطبان
    • بررسی سؤالات پرسیده شده در پیام شخصی
    • جست‌وجو در گوگل
    • بررسی ویدیوهای یوتیوب
    • بررسی توییتر

    البته این‌ها تنها مواردی نیستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا موضوعات جذابی برای پست‌های خود پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، مطلب پیدا کردن موضوع برای اینستاگرام را مطالعه کنید تا با موارد بیشتر به صورت بهتر آشنا شوید.

    جمع‌بندی

    • پرطرفدار‌ترین موضوعات اینستاگرام را باید موضوعاتی دانست که افراد بسیاری به آن‌‌ها علاقه دارند و پیج‌های فعال در آن زمینه‌ها را دنبال می‌کنند.
    • اگر بخواهیم این موضوعات پرطرفدار را در دسته‌هایی کلی قرار دهیم باید به دسته‌های شخصی، آموزشی، سرگرمی، فروش و تبلیغاتی اشاره کنیم.
    • هیچ موضوعی را نمی‌توان به عنوان پرطرفدارترین موضوع اینستاگرام مشخص کرد اما توجه به برخی نکات باعث می‌شود تا احتمال موفقیت یک پیج بالاتر رود.
    • موضوعاتی مانند آشپزی، آرایشی، سفر و گردشگری، عکاسی، فن پیج، آموزشی، مالی و اقتصادی، مد و لباس از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام محسوب می‌شوند.
    • برخی پست‌ها در اینستاگرام بیشتر از سایر پست‌های یک پیج لایک می‌شوند. این پست‌ها معمولاً حاوی پشت صحنه، پرسش و پاسخ، محتوای سریالی و همکاری با سایر پیج‌هاست.
    • فراموش نکنید پست‌هایی که موضوعات جذابی دارند هم لایک بیشتری دریافت می‌کنند و هم باعث رشد پیج خواهند شد.
    • شما از کدام موضوع پرطرفدار اینستاگرام بیشتر خوشتان می‌آید؟ با چه موضوعات دیگری آشنا هستید؟ چه نکاتی در خصوص جذاب‌ترین موضوعات اینستاگرام می‌دانید؟
    • نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    blog.fanpagekarma

    quora

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.