0 تا 100 پیدا کردن موضوع برای اینستاگرام و تولید محتوا

0

اینستاگرام یکی از برنامه‌هایی است که به‌محض ساخت و ارائه توانست محبوبیت بسیار بالایی پیدا کند. پیداکردن موضوع برای اشتراک‌گذاری در این برنامه کمی حساس است. قطعاً شما نیز از آن دسته افرادی هستید که هر روز صبح به‌محض بیدارشدن از خواب اینستاگرام خود را چک می‌کنید. جذابیت و قابلیت‌های بسیار متنوع این برنامه توانسته است تا مخاطبان را به میزان زیادی درگیر خود کند.

به همین دلیل است که اغلب کسب‌وکارها نیز برای گسترش فروش و افزایش درآمد خود، در این برنامه پیج دارند. آن‌ها با معرفی فروشگاه خود از طریق اینستاگرام، می‌توانند روزبه‌روز بر تعداد مشتریان خود بیفزایند.

این کار سبب می‌شود که کسب‌وکارهای مختلف به مردم معرفی شود و آن‌ها از طریق سایت فروش اینترنتی از این فروشگاه‌ها خرید نمایند. همین عوامل این برنامه را بسیار پررونق کرده است. اما مهم‌ترین نکته در جلب‌توجه کاربران، تولید محتوای مناسب است. هر فردی که در اینستاگرام پیج پابلیک دارد و از این طریق درآمد کسب می‌کند، باید برای افزایش فالوورها همچنین حفظ آن‌ها محتوای مناسبی تولید کند.

پست و استوری‌های چنین پیج‌هایی باید فکر شده و مناسب باشند تا مخاطبان پبج ریزش نکند. در خصوص تولید محتوا هرگز نباید از سایر پیج‌ها کپی‌برداری کنید و سعی کنید محتوایی مشابه آن‌ها بسازید. هرچقدر خلاقیت و نوآوری افراد در ارائه محتوا برای پیدا کردن موضوع بیشتر باشد، قطعاً مخاطبان نیز علاقه بیشتری به دنبال‌کردن آن‌ها پیدا می‌کنند.

داشتن پست تا چه اندازه اهمیت دارد؟

غالباً اکثر پیج‌هایی که در اینستاگرام فعالیت دارند برای انتشار پست و استوری از یک قالب خاص استفاده می‌کنند. یعنی تمام پست‌های آن‌ها طراحی یکسانی دارد و به طور مثال، بک‌گراند آن‌ها یک رنگ است. قالب‌ها شامل لوگوی خاص یک برند، اطلاعات تماس و … می‌شوند و بسته به هر پیج متفاوت هستند.

استفاده از این قالب‌ها سبب می‌شود تا هنگامی که کاربری به پست‌های شما نگاه می‌کند، همگی آراسته و منظم باشند و از یک الگوی خاص پیروی کنند. چنین عواملی باعث می‌شود تا مطالب منتشر شده در سایت شما، بیشتر در ذهن کاربران بماند. از طرفی استفاده از یک قالب خوب و استاندارد جذابیت پیج را نیز چندبرابر می‌کند.

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بسیار گوناگونی در زمینه‌های مختلف در اینستاگرام فعالیت دارند. هزینه‌کردن برای چنین مواردی پیج شما را در بین رقبا منحصربه‌فرد می‌کند. به همین دلیل افراد بیشتری به فالوکردن پیج شما گرایش پیدا می‌کنند و پیج شما هر روز حرفه‌ای‌تر می‌شود.

در برخی از مواقع صاحبان کسب‌وکارها به‌جای استفاده از یک الگوی ساده یا قالب‌های آماده، ترجیح می‌دهند تا برای برند خود یک طراحی مخصوص با ویژگی‌هایی که خودشان تعیین می‌کنند، داشته باشند. در پیدا کردن موضوع برای اینستاگرام جهت انتشار، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید.

افراد زیادی در زمینه پیدا کردن موضوع فعالیت دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. اگر برای این‌گونه طراحی‌ها ویژگی خاصی در نظر دارید، باید آن را به طراح منتقل کنید تا فرایند همان گونه که شما می‌خواهید پیش برود. بدین ترتیب نتیجه کار نیز موفقیت‌آمیز خواهد بود.

پیدا کردن موضوع مناسب با محتوای پیج

همان‌طور که در بخش‌های قبلی ذکر کردیم، چنانچه صاحب یک کسب‌وکار بزرگ هستید و در اینستاگرام پیج دارید باید در تولید محتوا دقت زیادی به خرج دهید. شاید از خودتان سؤال کنید که تولید محتوای خوب به چه معناست؟ تولید محتوا شامل پست‌ها و استوری‌هایی است که شما در پیج خود انتشار می‌دهید. این  محتواها باید در راستای اهداف پیج باشند.

همچنین برای جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قدیمی این تولید محتوا باید به طور پیوسته انجام شود. یعنی به این صورت نباشد که شما ماهیانه یک پست منتشر کنید و استوری نیز در پیج خود نداشته باشید. البته این موضوع تا حد زیادی به نوع کسب‌وکار شما نیز بستگی دارد. به طور مثال، پیجی که در حوزه پوشاک فعالیت دارد، باید روزانه محصولات جدید خود را در قالب پست و استوری منتشر کند.

چنین پیج‌هایی چندان برای پیدا کردن موضوع به مشکل نمی‌خورند زیرا نیازی به پست و استوری‌های رنگارنگ نیست. مخاطبان باید در جریان موجودی کلیه اجناس قرار بگیرند، همچنین از تخفیف‌های مختلف اطلاع یابند. پیداکردن موضوع استوری یا پست چنین پیج‌هایی چندان سخت نیست، زیرا روال پیج کاملاً مشخص است و شما با معرفی محصول به مخاطبان، آن‌ها را برای خرید تشویق می‌کنید. اما سایر پیج‌های اینستاگرامی برای پیدا کردن موضوع باید چطور عمل کنند؟ برخی از روش‌هایی که می‌توانید برای پیدا کردن موضوع برای پست انجام دهید، عبارتند از:

مشخص‌کردن روال پیج

قبل از پیدا کردن موضوع، اول از همه شما باید حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. مثلاً اگر شما یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای هستید، باید بدانید که قرار است روند پیج شما به چه صورتی دنبال شود. آیا در تولید محتوای خود صرفاً می‌خواهید شیوه میکاپ کردن را آموزش دهید یا این که مطالبی نیز در خصوص شنیون کردن موها یا معرفی لوازم‌آرایشی‌های مختلف نیز منتشر می‌کنید.

چنین تصمیمی سبب می‌شود، هم شما در تولید محتوای پیج دچار سردرگمی نشوید و هم مخاطبان بدانند به چه منظوری پیج شما را دنبال می‌کنند.

پیاده کردن ایده‌های خلاقانه

مطمئن باشید که اگر برای تولید محتوا خلاقیت داشته باشید و ایده‌های مختلفی را اجرایی کنید، قطعاً چند گام از رقبای خود پیشی می‌گیرید. برای پیدا کردن موضوع همچنین پیاده کردن ایده‌های جدید می‌توانید نگاهی به پیج‌های همکاران خود در این حوزه بیندازید و ببینید آن‌ها چگونه محتوایی تولید می‌کنند. آیا مخاطبان از شیوه تولید محتوای آن‌ها رضایت دارند؟ بدین ترتیب می‌توانید کاری متفاوت‌تر از چیزی که آن‌ها ارائه می‌دهند انجام دهید.

کپی‌برداری ممنوع

متأسفانه برخی از افراد که تازه می‌خواهند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، سعی می‌کنند برای تولید محتوا از سایر پیج‌های اینستاگرامی کپی‌برداری کنند و وقتی را صرف پیدا کردن موضوع نکنند. اما این کار بزرگ‌ترین ضربه را به کسب‌وکار آن‌ها وارد می‌کند. شما هرگز نباید به دلیل بالا بودن فالوورهای یک پیج، سعی کنید پست‌های خود را شبیه آن‌ها کنید. این کار سبب می‌شود که مخاطبان نیز شما را دست‌کم بگیرند و پیج شما را دنبال نکنند.

از طرفی اعتمادی نیز بین شما و کاربران شکل نمی‌گیرد. زیرا آن‌ها شما را فردی بی هنر می‌بینند که از سایرین کپی می‌کند. می‌توانید برای اجرای ایده‌های جدید سری به این پیج‌ها بزنید، اما هرگز نباید از کار آن‌ها کپی‌برداری کنید. این را باید در پیدا کردن موضوع برای استوری نیز رعایت کنید.

درخواست کردن از مخاطبان

 از راه‌های دیگری که برای منتشر کردن پست‌های جدید می‌توانید از آن کمک بگیرید، سؤال کردن از مخاطبین است. شما می‌توانید از مخاطبان بپرسید که دوست دارند پست بعدی پیج شما در چه موردی باشد؟

بدین ترتیب پیدا کردن موضوع برای شما بسیار ساده‌تر از قبل می‌شود. به طور مثال، اگر پیج شما در خصوص مراقبت‌های پوستی است، از فالوورها بخواهید تا موضوع‌های موردعلاقه خود را برای شما کامنت کنند. بدین ترتیب شما بهتر می‌توانید برای انتشار پست‌های خود تصمیم‌گیری کنید. همچنین مخاطبان نیز متوجه می‌شوند که شما برای نظرات و نیازهای آنان ارزش قائل هستید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

پیدا کردن موضوع

شناسایی نیازهای مخاطب

این نکته نیز اهمیت بسیار بالایی در تولید محتوا دارد. برای انتخاب موضوع شما باید در درجه اول نیازهای مخاطبین را شناسایی کنید. یعنی کاملاً آگاه باشید که مخاطب شما اکنون در چه موضوعی نیاز به تولید محتوا دارد. برای فهمیدن این مسئله می‌توانید سری به پیج‌های مختلف بزنید و ببینید آن‌ها بیشتر روی چه مواردی فوکوس دارند. از این طریق شما می‌توانید محتوای متفاوت‌تری در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. مثلاً یک دکتر روان‌شناس که در اینستاگرام نیز فعالیت دارد با توجه به مراجعاتی که دارد، همچنین سؤالاتی که از وی می‌شود، می‌تواند به‌خوبی با نیازهای جامعه آشنایی یابد.

به‌روز کردن اطلاعات

یکی از مواردی که برای پیدا کردن موضوع برای پست به شما کمک می‌کند به‌روز بودن شماست. شما در هر حوزه‌ای که مشغول فعالیت هستید باید به طور مرتب اطلاعات خود را آپدیت کنید. این نکته می‌تواند در پیدا کردن موضوع و تولید محتوای جدید نیز به شما کمک زیادی کند. به طور مثال یک دکتر روان‌شناس با مطالعه مقاله‌های جدید منتشر شده در حوزه روان‌شناسی، می‌تواند مردم را در جریان پژوهش‌های جدید قرار دهد.

یا یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای با شرکت در ایونت‌های معتبر دنیا متدهای روز دنیا را یاد می‌گیرد و بدین ترتیب در این حوزه حرفه‌ای‌تر می‌شود. از طرفی این موضوع می‌تواند در راستای تولید محتوای پیج نیز مفید واقع شود.

چطور برای استوری‌ها محتوا پیدا کنیم؟

استوری نیز یکی دیگر از بخش‌های اینستاگرام است که افراد می‌توانند برای تولید محتوا از آن کمک بگیرند. اما شیوه تولید محتوا در این قسمت کمی با پست گذاشتن تفاوت دارد. به همین دلیل معمولاً اغلب افراد برای تولید محتوا در بخش استوری شیوه خاصی دارند. اگر شما بخواهید در بخش استوری فیلمی منتشر کنید، با محدودیت روبه‌رو هستید.

پیش‌تر شما در هر استوری می‌توانستید 15 ثانیه ویدئو منتشر کنید، اما اکنون این مدت به 60 ثانیه ارتقا یافته است. در این بخش برخی از راهکارهایی که می‌توانید برای تولید محتوای استوری از آن استفاده کنید را به شما معرفی می‌کنیم. با امتحان کردن هر یک از این روش‌ها می‌توانید پیدا کردن موضوع مناسب برای ارائه را بهتر انجام دهید.

استفاده از باکس سؤالات

به‌منظور یکنواخت نشدن روند پیج می‌توانید هر از گاهی به سؤالات مخاطبین خود پاسخ دهید. برای این که پیج شما شلوغ نشود، می‌توانید باکس سؤالات را در استوری‌ها منتشر کنید و جواب‌ها را نیز همان جا قرار دهید. بدین ترتیب هم می‌توانید تعداد سؤالات بیشتری را در استوری منتشر کنید، هم این که پیج خود را از یک روند کسل‌کننده خارج کنید. مخاطبین نیز پی می‌برند که شما برای آن‌ها ارزش قائل هستید.

نظرسنجی برای انتشار پست‌ها

ممکن است گاهی برای شما پیش بیاید که ندانید چه موضوعی برای پست خود انتخاب کنید. شما از طریق استوری می‌توانید دو موضوع را انتخاب کنید و از فالوورها بخواهید تا یکی از آن‌ها را انتخاب نمایند. بدین ترتیب هم کار شما برای منتشر کردن پست راحت‌تر می‌شود و هم علاقه مخاطبین برای انتشار آن در نظر گرفته شده است.

معرفی محصول‌های مناسب

اگر پیج شما یک پیج خریدوفروش است، می‌توانید محصولات جدید خود را استوری کرده و از این طریق موجودی‌های جدید را به مخاطبان اطلاع دهید. همچنین می‌توانید مقدار اجناس باقی‌مانده در فروشگاه را نیز استوری کنید، تا مخاطبانی که قصد خرید آن را دارند هر چه سریع‌تر اقدام نمایند. پیدا کردن موضوع در پیج‌های خریدوفروش راحت انجام می‌شود. به طور مثال، اگر در حوزه پوست فعالیت دارید و محصول جدیدی استفاده کردید که از آن رضایت دارید نیز می‌توانید آن را در بخش استوری به مخاطبان معرفی کنید.

برگزاری مسابقه

چنانچه قصد دارید که برای فالوورهای خود مسابقه برگزار کنید، می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام کمک بگیرید. پیج‌های مختلفی وجود دارند که در بخش استوری بین مخاطبان مسابقه برگزار می‌کنند و لیست برندگان را نیز در همان قسمت منتشر می‌کنند.

برگزاری تخفیف

گاهی اوقات به مناسبت‌های مختلف پیج‌ها به مخاطبان خود تخفیف می‌دهند. به‌منظور حفظ روال پیج و به هم نخوردن تعادل پست‌های منتشر شده، این پیج‌ها تخفیف‌های خود را در بخش استوری قرار می‌دهند. بدین ترتیب مخاطبین بیشتری نیز از چنین تخفیف‌هایی مطلع می‌شوند. همچنین ممکن است تعداد کالاهای تخفیفی زیاد باشد و نتوان آن را از طریق پست منتشر کرد. به همین دلیل در چنین مواردی می‌توانید از بخش استوری استفاده نمایید.

پیدا کردن موضوع برای اینستاگرام

معرفی محصولات بی‌ارتباط با محتوای پیج

ممکن است شما یک فشن بلاگر، میکاپ آرتیست، اسکین کر و … باشید که در اینستاگرام فعالیت دارد. فرض کنید که شما فشن بلاگر هستید و هر روز محتوایی مرتبط با حوزه کاری خود انتشار می‌دهید. پیدا کردن موضوع برای ارائه به مخاطبان باید متناسب با حوزه تخصصی شما صورت گیرد.

اما ممکن است برخی از مواقع با سؤالاتی بی‌ربط به هدف اصلی پیج از قبیل کرم‌پودری که استفاده می‌کنید از چه برندی است؟ یا این که رژ لبتان را از کدام فروشگاه خریدید؟ رو‌به‌رو شوید. درست است که شما یک فشن بلاگر هستید و پیج شما هیچ ارتباطی به حوزه لوازم‌آرایش ندارد، اما نمی‌توانید نسبت به سؤالات مخاطبین خود نیز بی‌تفاوت باشید.

 به همین دلیل باید به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید. در چنین مواردی نیز می‌توانید برای این که تعادل پیج شما بر هم نخورد، چنین مطالبی را در بخش استوری منتشر کنید. بدین ترتیب هم مخاطبین از توجهی که به آن‌ها دارید، رضایت دارند و هم شما در بخش پست‌های صفحه خود موضوع بی‌ربطی را مطرح نکردید.

همه مواردی که مطرح کردیم می‌توانند در پیدا کردن موضوع برای استوری به شما کمک کنند. از طرفی اگر واقعاً در تولید محتوا برای پیج خود به مشکل خوردید، افراد زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

این مشاوران در حوزه اینستاگرام و بازاریابی، اطلاعات زیادی دارند و می‌توانند در خصوص تغییر روند پیج یا تولید محتوا به شما مشاوره بدهند. گاهی اوقات راه‌حل‌هایی که مشاوران جهت تولید محتوا و پیدا کردن موضوع برای ارائه در پیج به شما معرفی می‌کنند، می‌تواند به رشد پیج شما کمک شایانی کند.

رشد پیج اینستاگرام با طراحی مناسب

از آن جایی که اینستاگرام تصویر محور است، شما با منتشر کردن استوری و پست‌های جذاب می‌توانید فروش خود را بسیار گسترش دهید. اگر در این خصوص از یک روش منحصربه‌فرد استفاده کنید نیز صفحه شما بیش‌ازپیش معروف می‌شود و مخاطبان بیشتری پیدا می‌کند. به‌طورکلی، شما باید در تولید محتوا بسیار حرفه‌ای عمل کنید تا در این رقابت تنگاتنگ، از رقبا جا نمانید. هرگز نباید فکر کنید که با انتشار یک عکس یا فیلم ساده می‌توانید، پیج خود را بالا ببرید.

عمل‌کردن به این شیوه هرگز آن گونه که باید برای شما بازدهی به همراه ندارد. گرفتن عکس مناسب یا تولید فیلم جذاب اگر با ادیت خوب همراه باشد مخاطبین را چندبرابر می‌کند. حتی اگر خودتان نیز نمی‌توانید برای تولید محتوا عکس یا فیلم مناسبی تهیه کنید، باید از یک عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید.  

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    آپلود پست جدید با طراحی یک ویدئو حرفه‌ای

    هرگز در تولید پست‌ها نباید تنها به تصاویر بسنده کنید. قطعاً شما برای ساختن یک ویدئو باید زحمت زیادی بکشید. این کار در قیاس با عکاسی زحمت بسیار بیشتری دارد. پست کردن ویدئو می‌تواند ایده‌های نابی برای پیدا کردن موضوع جدید جهت ارائه به شما بدهد. شما برای تولید ویدئو باید مهارت کافی داشته باشید و خلاق‌تر عمل کنید.

    اگر در این خصوص تجربه چندانی ندارید، می‌توانید از افرادی که در حوزه ادیت ویدئو فعالیت دارند، استفاده کنید. هر یک از ویدئوهای شما باید 60 ثانیه باشند تا بتوانید آن‌ها را آپلود کنید. این موضوع نکته مهمی است که بتوانید ظرف 5 یا 10 دقیقه کلیه چیزی‌هایی که مدنظر دارید را در ویدئو قرار دهید.

    البته در ویدئو بهتر از عکس می‌توان منظور خود را به مخاطب القا کرد. اما از این موضوع نیز نباید چشم‌پوشی کرد که عکس در قیاس با فیلم، بازدید بیشتری می‌گیرد. زیرا عکس‌ها از مخاطبان زمان کمتری می‌گیرند و سریع‌تر منظور خود را می‌رسانند. می‌توانید برای بالابردن بازدید خود و ایجاد تنوع در پست‌ها هرازگاهی ویدئوهای فان و جذابی تهیه کنید و با مخاطبان به اشتراک بگذارید. اما حواستان باشد که ارائه محتوای ویدئویی باید کمتر از محتوای تصویری باشد.

    جمع‌بندی

    پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام کار آسانی نیست. زیرا تعداد افرادی که در حوزه‌‌های مختلف در این برنامه فعالیت دارند، بسیار زیاد است. به همین منظور شما کار سختی پیش‌رو دارید. زیرا باید سعی کنید چیز منحصربه‌فردی برای ارائه داشته باشید تا مخاطبان به پیج شما جذب شوند.

    از طرفی، بهتر است سعی کنید مهارت‌های گوناگون مانند عکاسی یا ادیت ویدئو را یاد بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا محتوای بیشتر و بهتری تولید کنید. نکته دیگری که هنگام انتشار پست‌های اینستاگرامی باید در نظر بگیرید، زمان انتشار آن‌هاست. سعی کنید پست‌های خود را در ساعت‌هایی منتشر کنید که مخاطبان بیشتری در اینستاگرام حضور دارند تا مطالب شما بیشتر دیده شود. شناخت مخاطب مهم‌ترین نکته در پیدا کردن موضوع برای اینستاگرام است.

    منبع

    business.instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.