حفظ مشتری فروشگاه اینستاگرامی با 10 تکنیک کاربردی

0

حفظ مشتری یکی از موضوعات مهم در فروشگاه‌های اینستاگرامی است که به فروش بیشتر و شناخته شدن بیشتر فروشگاه منجر می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب می‌شود مشتریان خرید خود را نهایی نکنند پشتیبانی  نادرست و بی‌تفاوتی شرکت‌ها در پاسخ مناسب به مشتریان خود است.

بنابراین روش‌های جذب و حفظ مشتری برای هر کسب و کار اینترنتی به خصوص در حوزه اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. کلیدی‌ترین نکته برای افزایش فروش یک کسب و کار برقراری ارتباط شفاف و استفاده از تکنیک‌های مدیریتی برای ایجاد مشتری وفادار است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر ماهانه بیش از یک میلیارد کاربرد دارد و این میزان حتی بیشتر از توییتر است. به همین دلیل هم کسب و کارهای بیشتری به دنبال استفاده از جامعه موجود در اینستاگرام هستند.

زیرا با این کار حفظ مشتری قدیمی برای آنها راحت‌تر خواهد بود. کاربران اینستاگرامی در صورت بازاریابی مناسب شما خرید خوبی را انجام خواهند داد به شرطی که چند تکنیک کاربردی را بدانید. پس در ادامه با پادرو همراه شوید.

حفظ مشتری

برای حفظ مشتری در اینستاگرام چکار کنیم؟

ارتباط با مشتریان قدیمی فروشگاه

نیمی از مشتریان قدیمی شما افرادی هستند که دوباره از شما خرید خواهند کرد. پس بهتر است این خریداران قدیمی را راضی و خوشحال نگه دارید تا کسب و کار شما رونق بگیرد. برای این کار می‌توانید هر هفته ساعتی را برای این کار و ارتباط با مشتریان قدیمی اختصاص دهید.

برای مثال شما می‌توانید یک خبرنامه پیامکی یا ارسال ایمیل ترتیب دهید و از آنها بابت خرید از فروشگاه خود تشکر کنید و در کنار آن پیشنهادهای جدید خرید یا کد تخفیف برای آنها ارسال کنید. این موضوع را فراموش نکنید که مشتری وفادار خود بهترین تبلیغ برای همه کسب و کارها است.

داشتن الگوی پیش فرض برای ارتباط با مشتریان

با توجه به اینکه این روزها استفاده از فروشگاه‌های آنلاین بسیار رواج پیدا کرده است؛ درصد زیادی از صاحبان کسب و کارها به سراغ این شبکه اجتماعی می‌روند. این موضوع موجب شده تا برای مدیریت و پشتیبانی صفحه کسب و کار خود از افراد متخصص در این حوزه به عنوان ادمین اینستاگرام استفاده کنند.

شما قبل از این کار باید یک الگوی مدیریتی برای ارتباط با مشتریان خود طراحی کنید تا ادمین صفحه کسب و کار شما مطابق با معیارهای برند شما و هماهنگ با این الگوی پیش فرض بتواند فعالیت کند.

برای مثال شما باید استراتژی‌های حفظ مشتری را مشخص کنید و اینکه تمایل دارید در ارتباط با مشتریان از چه لحنی استفاده کنید و چه نکاتی در حفظ این ارتباط برای شما اهمیت دارد.

راهکارهای حفظ مشتری

ارتباط شفاف با مشتریان و مخاطبین فروشگاه

حفظ مشتری در بازاریابی به ارتباط شفاف شما با مشتریان بستگی دارد. یکی از موثرترین روش‌ها در این زمینه استفاده از شیوه کوتاه نویسی و بیان شفاف است. بهتر است هنگام ارتباط با مشتریان خود از روش ارتباط شفاف کمک بگیرید.

به صورت مستقیم از آنها در ارتباط با دغدغه، پرسش یا درخواستی که دارند سوال کنید. با این روش شما جایگاه ویژه‌ای در میان مشتریان خود پیدا خواهید کرد و این به تغییر مشتری به مشتری وفادار منجر می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ممکن است برخی از مشتریان به دلایل مختلف و یا تغییراتی که در ساختار کسب و کارهای اینترنتی به وجود می‌آید؛ دچار حس ترس و عدم اعتماد شوند.

    بنابراین شما می‌توانید یک سیستم پشتیبانی که به طور خاص به این موضوع می‌پردازد، پیاده سازی کنید. شما در این زمینه باید قادر باشید که پاسخ مناسبی به کاربران خود بدهید. این موضوع موجب افزایش حس اعتماد مشتریان به شما می‌شود.

    داشتن وبلاگ

    در دنیای امروز محتوا پادشاه است. به همین دلیل هم با توجه به محوریت محتوا وبلاگ نویسی یکی از راه‌های گسترش کسب و کار است. در همین زمینه بازاریاب‌هایی که وبلاگ دارند 67 درصد بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند در کار خود موفق هستند.

    علاوه بر این مشتریانی که قصد خرید خدمات یا محصولاتی را دارند معمولا در ارتباط با آن وسیله بیشتر جستجو می‌کنند به همین دلیل هم محتوای شما می‌تواند برای آنها مناسب باشد.

    شما در وبلاگ خود می‌توانید از روش‌های جذب و حفظ مشتری هم کمک بگیرید و راه‌های ارتباطی خود را در آن گسترش دهید. اگر به تازگی می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی و اینستاگرامی را راه اندازی کنید، بهتر است یک وبلاگ داشته باشید.

    هزینه راه اندازی وبلاگ زیاد نیست و شما هر هفته ساعاتی را می‌توانید به تولید پست وبلاگ اختصاص دهید و محتوایی را تولید کنید که مربوط به کسب و کار شما باشد. انتشار محتوا به برند سازی هم کمک می‌کند و بازده خوبی برای فروش شما خواهد داشت.

    حفظ مشتری

    به روز بودن

    یکی از استراتژی‌های حفظ مشتری به روز بودن است. سعی کنید همواره به روز باشید و اطلاعات موثقی را در ارتباط با کسب و کار خود به مشتری انتقال دهید. در این زمینه می‌توانید شماره ایمیل یا شماره تلفن خود را در اختیار خریداران قرار دهید و یک باشگاه مشتریان داشته باشید.

    در شبکه‌های اجتماعی هم بهتر است اقدام به تولید محتوای جذاب کنید و راه‌های دسترسی را برای خریداران خود باز بگذارید. این کار کمک می‌کند تا مشتری هر زمان خواست بتواند به شما تلفن بزند یا پیامک ارسال کند.

    وب سایت فروشگاهی یا پیج شما باید به روز باشد و تمامی اطلاعات تماس شما هم در آنها به درستی وارد شده باشد. زمانی که خریداران برای پیدا کردن شما و شماره تماسی از شما بخواهند بارها و بارها جستجو کرده و به نتیجه مطلوبی نرسند، احتمالا از خرید خود منصرف می‌شوند.

    روش‌های ارسال کالا

    حفظ مشتری و ایجاد مشتری وفادار به عامل دیگری هم بستگی دارد و آن رساندن صحیح کالا به دست مشتریان است. با توجه به گسترش خریدهای آنلاین امروزی و آمار بالای آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام، فروشگاه‌های آنلاین نیاز دارند تا یک برنامه ریزی دقیق و درست برای ارسال کالای خود به مشتریان تعیین کنند.

    در واقع رسیدن کالا به دست مشتری آخرین و مهم‌ترین مرحله از پروسه فروش شما است. شما باید مشخص کنید که سریع‌ترین راه برای ارسال کالا کدام است و چگونه می‌توان این هزینه را کاهش داد. کسب و کارهای اینترنتی بهتر است که یک استراتژی پیش فرض برای ارسال کالاهای خود به مشتریان داشته باشند.

    بهتر است مشخص کنید که هنگام ارسال و پرداخت هزینه کدام روش برای شما و کدام برای مشتریان مناسب است. ارسال کالا از طریق پست پیشتاز، پیک درون شهری، تیپاکس، یا پست سفارشی و پرداخت هزینه درب منزل، کارت به کارت یا واریز به حساب و غیره همگی روش‌هایی هستند که شما یا مشتریان شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

    استفاده از چندین روش متنوع برای ارسال کالا و پرداخت هزینه کمک می‌کند تا مخاطب شما حق انتخاب داشته و به صورت غیر مستقیم بر رضایت آنها نیز تاثیر گذار است.

    در صورتی که حجم ارسال‌های روزانه شما و سفارش‌هایتان زیاد است بهتر است از یک سیستم لجستیک شخصی استفاده کنید و با نظم دهی و برنامه ریزی در فرایند ارسال کالا در زمان خود صرفه جویی کنید که این یکی از روش‌های جذب و حفظ مشتری به خصوص مشتریان قدیمی است.

    حفظ مشتری فروشگاه اینستاگرامی

    امکان خرید امن از اینستاگرام

    یکی از موارد حیاتی و حساس در ارتباط با حفظ مشتری در بازاریابی بحث پرداخت‌ها است. با وجود آنکه هنوز روش پرداختی امن در اینستاگرام وجود ندارد اما با استفاده از چند روش مختلف می‌توان این چالش را برطرف کرد. این کار به اعتماد سازی بیشتر کسب و کارها نزد مخاطبان کمک می‌کند.

    برای این کار می‌توان از نحوه پرداخت درگاه‌های بانکی یا خرید با استفاده از انتقال کارت به کارت استفاده کرد و برای اعتماد سازی بیشتر می‌توانید فاکتور خریدهای گذشته خود را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

    اگر صاحب فروشگاه اینستاگرامی هستید، با استفاده از خدمات فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ به آسانی می‌توانید برای پیج اینستاگرام‌تان یک فروشگاه اینترنتی با لینک اختصاصی داشته باشید، کاتالوگ محصولات‌تان را بسازید و با تعیین موجودی و قیمت محصولات، فروش خود را مدیریت کنید.

    با قرار دادن این لینک در بیوی فروشگاه اینستاگرامی، مشتریان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز سفارش خود را ثبت کنند و شما با این روش از دریافت فیش‌های تقلبی جلوگیری می‌کنید. همچنین مبلغ حاصل از سفارش از طریق درگاه پرداخت امن به حساب شما واریز کنند.

    لیست سفارش‌های ثبت شده مشتریان به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به اسکرین‌شات در دایرکت اینستاگرام و یا فایل اکسل ندارید.

    علاوه بر این برای ارسال سفارش مشتریان نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و می‌توانید جمع‌آوری و ارسال بسته‌ها را هم به پادرو بسپارید.

    بررسی نیاز مشتریان

    برای استفاده از این روش در جهت حفظ مشتری شما باید خودتان را جای مشتریان فروشگاه خود قرار دهید. بهترین راه برای جلب رضایت خودتان چیست و چه به نظرتان می‌رسد؟ نیازهای شما مهم‌ترین چیز است. بهترین کار آن است که به مشتری آن چیزی را بدهید که او واقعا نیاز دارد و می‌خواهد.

    بنابراین برای افزایش فروش و جذب مشتری باید ببینید که خریداران یا متقاضیان بازار از چه چیزی در کسب و کار شما خوششان می‌آید یا چه موضوعی در خرید آنها تاثیر گذار است؟ برای این کار می‌توانید در ارتباط با نیازهای مشتری با او صحبت کنید در این صورت با اطلاع از نیازهای مخاطبان خود بهتر می‌توانید برای آینده برنامه ریزی کنید.

    بازاریابی پیامکی با استفاده از نظر سنجی هم می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. این کار به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا نیازهای مشتریان خود را آسان‌تر و سریع‌تر درک کنند. شما برای این کار همچنین می‌توانید بعد از خرید یا بعد از جشنواره‌های فروش با مشتریان خود تعامل داشته باشید و نظر مثبت آنها را جلب کنید.

    ایجاد اعتماد و حفظ مشتری با ارسال فایل صوتی در اینستاگرام

    یکی دیگر از استراتژی‌های حفظ مشتری که به حفظ مشتریان قدیمی هم کمک قابل توجهی می‌کند، استفاده از امکان ارسال صوتی است.

    تجربه فروشگاه‌های اینستاگرامی ثابت کرده است که یکی از بهترین و اثر گذارترین روش‌ها برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام و تبدیل آنها به مشتریان ثابت صحبت کردن به خصوص از طریق ارسال پیام صوتی است. در واقع مخاطبان شما با شنیدن صدای شما خیالشان از بابت واقعی بودن و پاسخگو بودن شما راحت می‌شود.

    زمانی که مشتریان از پاسخگو بودن شما مطمئن شوند احساس ارزشمندی خواهند کرد. در این زمینه بهتر است به سوالات آنها به خصوص به صورت صوتی پاسخ بدهید. پاسخ صوتی هر چه سریعتر شما هم می‌تواند اعتماد مشتریان را نسبت به شما و محصولات شما جلب کند.

    کوتاه در مورد راهکارهای حفظ مشتری فروشگاه اینستاگرام

    • حفظ مشتری یکی از موضوعات مهم در فروشگاه‌های اینستاگرامی است که به فروش بیشتر و شناخته شدن بیشتر فروشگاه منجر می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب می‌شود مشتریان خرید خود را نهایی نکنند پشتیبانی  نادرست و بی‌تفاوتی شرکت‌ها در پاسخ مناسب به مشتریان خود است.
    • شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر ماهانه بیش از یک میلیارد کاربرد دارد و این میزان حتی بیشتر از توییتر است. به همین دلیل هم کسب و کارهای بیشتری به دنبال استفاده از جامعه موجود در اینستاگرام هستند.
    • با توجه به اینکه این روزها استفاده از فروشگاه‌های آنلاین بسیار رواج پیدا کرده است؛ درصد زیادی از صاحبان کسب و کارها به سراغ این شبکه اجتماعی می‌روند. این موضوع موجب شده تا برای مدیریت و پشتیبانی صفحه کسب و کار خود از افراد متخصص در این حوزه به عنوان ادمین اینستاگرام استفاده کنند.
    • در دنیای امروز محتوا پادشاه است. به همین دلیل هم با توجه به محوریت محتوا وبلاگ نویسی یکی از راه‌های گسترش کسب و کار است. در همین زمینه بازاریاب‌هایی که وبلاگ دارند 67 درصد بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند در کار خود موفق هستند.
    • حفظ مشتری در بازاریابی به عامل دیگر هم بستگی دارد و آن پشتیبانی بهینه خدمات است. به طور معمول زمانی که یک محصول یا خدماتی از شما فروخته می‌شود،  پرسش‌های زیادی در حین تکمیل فرایند خرید به وجود می‌آید.
    • یکی از استراتژی‌های حفظ مشتری به روز بودن است. سعی کنید همواره به روز باشید و اطلاعات موثقی را در ارتباط با کسب و کار خود به مشتری انتقال دهید. در این زمینه می‌توانید شماره ایمیل یا شماره تلفن خود را در اختیار خریداران قرار دهید و یک باشگاه مشتریان داشته باشید.
    • کسب و کارهای اینترنتی بهتر است که یک استراتژی پیش فرض برای ارسال کالاهای خود به مشتریان داشته باشند. بهتر است مشخص کنید که هنگام ارسال و پرداخت هزینه کدام روش برای شما و کدام برای مشتریان مناسب است. ارسال کالا از طریق پست پیشتاز، پیک درون شهری، تیپاکس، یا پست سفارشی و پرداخت هزینه درب منزل، کارت به کارت یا واریز به حساب و غیره همگی روش‌هایی هستند که شما یا مشتریان شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.
    • بازاریابی پیامکی با استفاده از نظر سنجی هم می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. این کار به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا نیازهای مشتریان خود را آسان‌تر و سریع‌تر درک کنند. شما برای این کار همچنین می‌توانید بعد از خرید یا بعد از جشنواره‌های فروش با مشتریان خود تعامل داشته باشید و نظر مثبت آنها را جلب کنید.
    • یکی دیگر از استراتژی‌های حفظ مشتری که به حفظ مشتری قدیمی هم کمک قابل توجهی می‌کند، استفاده از امکان ارسال صوتی است. تجربه فروشگاه‌های اینستاگرامی ثابت کرده است که یکی از بهترین و اثر گذارترین روش‌ها برای جلب اعتماد و حفظ مشتری در اینستاگرام و تبدیل آنها به مشتریان ثابت صحبت کردن به خصوص از طریق ارسال پیام صوتی است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.