بهترین استیکر استوری اینستاگرام و نحوه استفاده از آن‌ها

0

وقتی استیکر استوری اینستاگرام برای اولین بار در سال 2016 به وجود آمد، فرصت‌های جدیدی را به برند‌ها و همچنین کاربران ارائه داد. بدین ترتیب چه شرکت‌ها و برندهای بزرگ، چه بلاگرهای محبوب و یا حتی افراد معمولی قادر بودند که در این پلتفرم، اعتماد افراد بیشتری را به خود جلب کرده و عملکرد خلاقانه‌تری داشته باشند. حالا همین پلتفرم که در ابتدا تنها برای اشتراک‌گذاری عکس و فیلم‌های روزمره بود، به یک ابزار فروش قوی تبدیل شده است که اگر به درستی از آن استفاده کنید، می‌تواند موفقیت‌های بسیاری را برای شما به ارمغان آورد.

اما یک قابلیت بسیار قدرتمند در استوری‌ها وجود دارد که شاید حتی برندهای بزرگ هم آن را نادیده می‌گیرند و چیزی نیست جز: گذاشتن استیکر در استوری اینستاگرام! فرقی ندارد که از طریق اینستاگرام، برند خود را معرفی می‌کنید یا صفحه‌ای شخصی دارید؛ استفاده از استیکرها همیشه لذت‌بخش است. اما این ابزار نه‌تنها به صفحه شما زیبایی می‌بخشد، بلکه با استفاده درست در زمان مناسب، می‌تواند باعث موفقیت کسب‌وکار شما شده و افراد بسیاری را هم به آن جذب کند. پس اگر شما هم می‌خواهید همه چیز را درباره آن‌ها بدانید و با استیکرهای مختلف از جمله استیکر متحرک اینستاگرام آشنا شوید، مطلب امروز ما را از دست ندهید!

استیکر استوری اینستاگرام

استیکر استوری اینستاگرام چیست؟

استیکرهای استوری، ابزارهای گرافیکی پویایی هستند که هم به شکل ثابت و عکسی، هم به شکل متحرک و فیلمی وجود دارند. شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را هم در عکس‌ها و ویدیوهایی که استوری می‌کنید، استفاده نمایید و از این نظر هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد. استیکرها انواع مختلفی دارند؛ از متحرک گرفته تا قابل کلیک و حتی آن‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند مستقیما با استوری شما ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند. اتفاقا نام این دسته از استیکرها هم استیکرهای تعاملی است و یکی از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. به زبان ساده، استیکرها باعث می‌شوند که استوری‌های شما سرگرم‌کننده‌تر شوند و به همین ترتیب، مخاطبین شما احتمال بیشتری دارد که با آن‌ها ارتباط بگیرند.

چطور باید از استیکرهای استوری استفاده کنیم؟

شما می‌توانید پس از ضبط ویدیو یا گرفتن عکس و آپلود آن در قسمت استوری اینستاگرام خود، به استیکرها دسترسی داشته باشید. این گزینه در آیکون استیکر سمت راست بالای صفحه تنظیمات استوری وجود دارد و با ضربه بر روی آن، به کاربردی‌ترین استیکر استوری اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنید.

زمانی که بر روی این آیکون ضربه بزنید، یک لیست از استیکرها برای شما نمایش داده می‌شود. اول از همه، استیکرهای تعاملی یا آن‌هایی را می‌بینید که قابلیت شخصی‌سازی دارند و شامل هشتگ، منشن یا افزودن آی‌دی فرد دیگری در استوری، استیکرهای مکان‌یابی و یا تمامی استیکرهای جدید می‌شود. می‌توانید مابقی استیکرها را هم به‌راحتی با بالا بردن صفحه و یا جستجوی دقیق آنچه که به‌دنبال آن هستید، پیدا کنید. پس از یافتن استیکر موردنظر، تنها کافیست بر روی آن کلیک کنید تا بتوانید آن را به استوری‌های خود بیافزایید و به مخاطبین خود نشان دهید.

استیکرهای بامزه اینستاگرام

در حالی که استیکرهای کاربردی همچون هشتگ و یا استیکرهای لینک بسیار تأثیرگذار هستند، اما گاهی همین که یک استیکر بامزه یا زیبا، بدون هیچ کاربردی خاصی نیز به استوری‌های شما اعتبار به‌سزایی می‌بخشد. استفاده از استیکرهای بامزه به‌خودی‌خود می‌تواند وجه مهمی از برندسازی شما به‌شمار رود. همچنین این نوع از استیکرها می‌توانند راه بسیار خوبی برای ایجاد راه ارتباطی ساده‌تر با مخاطبین شما باشند. بدین ترتیب مخاطب شما احساس نمی‌کند که در تمام مدت با برندی حرفه‌ای روبه‌روست؛ بلکه گاهی شما را همچون دوست نزدیک خود می‌بیند و همین باعث اعتماد بیشتر به شما می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کاربردی‌ترین استیکر استوری اینستاگرام کدام است؟

    پس گاهی همین استیکرهای بامزه می‌توانند کاربردی‌تر از هر استیکر دیگری عمل کنند. فرقی ندارد که می‌خواهید به چه دلیلی از چنین استیکرهایی استفاده کنید. در این بخش مجموعه استیکرهای بامزه‌ای را که در حال حاضر در دسترس قرار دارد، به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که چندین مورد اول کلیدواژه‌هایی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها استیکرهای زیبایی را که به کلمه یا سبک مدنظر مربوط هستند، پیدا کنید. مجموعه‌های بعدی هم مربوط به هنرمندان مشخصی هستند که حقیقتا ارزش معرفی را دارند. برای آنکه فراموش نکنید، می‌توانید اسامی این فهرست را برای خود یادداشت نمایید.

    عبارت “Cute”

    اولین عبارت تقریبا واضح است: «بامزه» یا “Cute”. شما به‌راحتی با جستجوی همین یک عبارت ساده، استیکرهای کیوت یا به اصطلاح بسیار بامزه و زیبایی را مشاهده می‌کنید. این استیکرها توسط هنرمندان مختلفی درست و در حقیقت طراحی شده‌اند تا بینندگان با دیدن آن‌ها احساس بسیار خوبی پیدا کنند. استفاده از استیکر شخصیت‌های حیوانات کوچک و بامزه، یک راه بسیار سریعی برای رسیدن به قلب افراد است!

    استیکر استوری اینستاگرام

    عبارت “Plants”؛ استیکر استوری اینستاگرام برای نوروز!

    عبارت پر استفاده و بامزه بعدی، “Plants” به معنای «گل و گیاه» است. شما می‌توانید از این استیکرها به‌عنوان استیکر استوری اینستاگرام برای نوروز هم استفاده کنید. بعضی افراد ممکن است گل و گیاهان را هرگز بامزه نبینند، اما عده بسیاری هم هستند که به‌شدت تحت تأثیر بامزگی و زیبایی آن‌ها قرار می‌گیرند. حتی اگر شما هم از آن دسته‌ای هستید که گیاهان را بامزه نمی‌دانید، تنها کافی است این عبارت را جستجو و فقط یکبار آن را امتحان کنید تا عاشق آن‌ها شوید! تصویرسازی‌های گل و گیاه، کوچک و کارتونی هستند و معمولا انیمیشن ساده‌ای دارند. شما می‌توانید از آن‌ها برای انتقال حس رشد یا تغییر به مخاطبین خود استفاده نمایید.

    عبارت “Pastel”

    خیلی از کسب‌وکارهای کوچک، مبنای سبک و زیبایی‌شناسی خود را بر روی پالت رنگی پاستل می‌گذارند. اگر شما از آن دسته کسب‌وکارها و یا افراد هستید، پس می‌توانید با جستجوی این عبارت به استیکرهای بامزه و زیبای بسیاری برسید که فضای جذابی به استوری‌های شما می‌بخشند. در حالی که ممکن است در این بین با استیکرهای مربوط به موضوع خاص یا عجیبی هم روبه‌رو شوید، اما بیشتر آن‌ها دارای پالت رنگ آبی، زرد و صورتی روشن و کلاسیک هستند. بسیاری از این استیکرها از کاراکترهای بامزه استفاده می‌کنند و پیام‌های بامزه و زیبایی به مخاطبین یک صفحه می‌رسانند.

    استیکر استوری اینستاگرام

    عبارت “Boho”

    این استیکر استوری اینستاگرام هم یکی دیگر از استیکرهای خوش‌ساخت مخصوصا برای کسب‌وکارها و صفحات حرفه‌ای است. عبارت “Boho” مخفف “Bohemian” به معنای کولی محسوب می‌شود. این استیکرها هم مانند پاستل، الهام‌بخش یک حس آرام و رلکس و دارای رنگ‌های پاییزی هستند.

    عبارت “Mikyla”

    از این بخش می‌رویم به سراغ لیست استیکرهای هنرمندان. اولین استیکرهای این لیست، “Mikyla” هستند. اگر در ابزار استیکرهای خود این عبارت را جستجو کنید، گزینه‌های زیر را به‌دست می‌آورید. Mikyla از یک پالت رنگ پاستلی بهره‌مند بوده و در بیشتر مواقع از تصویر‌سازی‌های گل و گیاه ساده استفاده می‌کند. البته گاها زبانی را هم به کار می‌برد که بیشتر افراد آن را بامزه می‌دانند.

    استیکر استوری اینستاگرام

    عبارت “Izzyink”

    عبارت بعدی، “Izzyink” است. تصویرسازی‌های این هنرمند در کنار آنکه ساده هستند، بیشتر از عبارات به‌جای تصاویر استفاده می‌کنند. اما حتی استیکرهای متنی هم زمانی که به چیزها یا رفتارهای بامزه ربط داشته باشند، بامزه می‌شوند و به دل می‌نشینند.

    عبارت “Hanmade”

    استیکرهای “Hanmade” هم با استفاده استراتژی شبیه به Izzyink، بیشتر از تصاویر، از کلمات استفاده می‌کنند اما خب به روش کمی متفاوت‌تر. Hanmade از دست‌خط شکسته‌ای برای متون خود استفاده می‌کند که زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد خود را دارد و بسیاری از افراد آن را چشم‌نواز و بسیار زیبا به‌حساب می‌آورند.

    استیکر استوری اینستاگرام

    عبارت “Green Dotori”

    این استیکر استوری اینستاگرام هم از زیبایی‌شناسی مینیمال و ساده‌ای بهره‌ می‌برد. “Green Dotori” دارای تصویرسازی‌های گرافیکی ساده‌ای است که توجه مخاطبین را به بخش‌های دیگری از استوری شما جلب می‌کند. این مجموعه استیکر، گزینه بسیار خوبی برای شما به‌شمار می‌روند؛ چراکه هم بامزه و کاربردی بوده و هم به شما کمک می‌کنند تا کال تو اکشن (Call to Action) انجام دهید. کال تو اکشن، در حقیقت عملی است که طی آن از مخاطبین خود می‌خواهید کاری را در صفحه شما انجام دهند؛ مثلا کامنت بگذارند یا پستی را سیو نمایند.

    به‌طور کلی هزاران هزار عبارت وجود دارد که می‌توانید با جستجوی آن‌ها به استیکرهای بسیار زیبایی برسید. در اینجا عبارت‌های دیگر را به‌صورت خلاصه‌وار برای شما لیست کردیم که می‌توانند شما را به مجموعه استیکرهای هنرمندان مختلف برسانند:

    • Wildflowerbar
    • Latifundija
    • Studiojonesy
    • Ohlalalita
    • Ketnipz

    انواع استیکرهای اینستاگرام

    در بخش پیشین استیکرهایی را بررسی کردیم که استوری‌های شما را جالب و سرگرم‌کننده می‌کردند. اما آن‌ها تنها استیکرهایی نیستند که می‌توانید استفاده کنید. دسته دیگری از استیکرها هم وجود دارند که به‌صورت مستقیم به اهداف بازاریابی اینستاگرامی شما کمک می‌کنند. البته گزینه‌های بسیاری از این نظر وجود دارد و هرگز در این باره، گزینه کم نمی‌آورید. اما در ادامه موارد خاصی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند بیشترین تأثیر را بر روی کسب‌وکار شما بگذارند.

    بیشتر بخوانید: طراحی پست اینستاگرام با گوشی

    استیکر هشتگ

    با افزودن هشتگی که قابلیت کلیک بر روی آن وجود داشته باشد، می‌توانید به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید. وقتی کاربران بر روی آن هشتگ کلیک می‌کنند،‌ به‌راحتی به صفحه مربوط به هشتگ می‌رسند. درست انگار زمانی که به‌صورت دستی هشتگ را جستجو کرده باشند. البته توجه داشته باشید که فقط می‌توانید از یک هشتگ در هر استوری استفاده نمایید.

    استیکر نظرسنجی

    با این استیکر می‌توانید از کاربران سوالی بپرسید و به آن‌ها دو گزینه دهید که از میانشان انتخاب کنند. به‌صورت پیش‌فرض، جواب‌های بله و خیر برای شما وجود دارد. اما می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و گزینه‌ها یا حتی اموجی‌های دلخواه خود را به‌عنوان پاسخ بگذارید. کاربران هم برای آنکه پاسخ بدهند بر روی استیکر ضربه می‌زنند و نتایج در آن واحد محاسبه می‌شوند. به‌علاوه، شما قادر هستید که ببینید چه کسانی به چه گزینه‌ای رأی دادند. همین امر به شما فرصت آن را می‌دهد که به‌صورت مستقیم با کاربران خود در ارتباط باشید.

    استیکر سوال

    این استیکر به شما اجازه می‌دهد که ایده، بازخورد و پاسخ‌های مختلف را با یک سوال با پایان باز، از مخاطبین خود جمع‌آوری کنید. پس از جمع‌آوری نیز کاملا قادر هستید که جواب‌ها را به‌صورت چندین استوری منتشر کرده و به مخاطبین، حس شنیده شدن بدهید.

    استیکر استوری اینستاگرام

    استیکر لوکیشن یا مکان

    با تگ کردن این استیکر استوری اینستاگرام، می‌توانید دسترسی را افزایش دهید. کاربران با ضربه بر روی استیکر لوکیشن می‌توانند به صفحه‌ای پر از محتواهایی با چنین استیکری دسترسی پیدا کنند. توجه داشته باشید که فقط یک استیکر لوکیشن را می‌توانید در هر استوری به کار ببرید.

    استیکر منشن یا افزودن نام فردی دیگر در استوری خود

    با این استیکر می‌توانید کاربر دیگری را در استوری خود تگ کنید و به آن‌ها هم خبر بدهید که چنین کاری را انجام دادید. زمانی که فردی بر روی این استیکر ضربه بزند به پروفایل شخصی که تگ کردید می‌رسد.

    استیکر موسیقی

    با استیکر موسیقی می‌توانید به‌راحتی آهنگ پس‌زمینه‌ای به عکس‌ها یا ویدیوهای خود اضافه نمایید. استیکر موسیقی به شما اجازه می‌دهد موسیقی متنی را از برنامه «اسپاتیفای» (Spotify) انتخاب و استفاده کنید.

    استیکر شمارش معکوس

    همان طور که از نام استیکر پیداست به شما اجازه می‌دهد تایمر شمارش معکوسی را برای زمان یا تاریخ خاصی در استوری خود درج کنید. استیکر شمارش معکوس بیشتر برای راه‌اندازی یک محصول یا رویدادهای مختلف به کار می‌آید.

    استیکر متحرک اینستاگرام یا گیف (GIF)

    این استیکر استوری اینستاگرام تصویر گرافیکی از GIPHY است که مدام تکرار می‌شود. گیف‌ها نه‌تنها بامزه و متحرک هستند، بلکه می‌توانند کال تو اکشن‌های متحرکی را هم همچون عبارت «ما را دنبال کنید» (Follow Us) به استوری‌های شما اضافه کنند.

    استیکرهای بسیار جالب و کاربردی دیگری هم از این دست وجود دارد که می‌توان ساعت‌ها درباره آن‌ها صحبت کرد. ما سعی کردیم مهم‌ترین و کاربردی‌ترین استیکرهای تعاملی را به شما معرفی کنیم اما در ادامه به‌صورت لیست‌وار به مابقی استیکرهای قابل‌استفاده نیز می‌پردازیم:

    • استیکر خرید
    • استیکر اسلایدر یا نمودار اموجی
    • استیکر تاریخ
    • استیکر لینک

    در ضمن شما قادر هستید که چند عدد از استوری‌ها را هم به‌صورت ترکیبی در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

    راه‌های خلاقانه برای گذاشتن استیکر در استوری اینستاگرام

    در بخش‌های پیشین شما را با انواع استیکرها آشنا کردیم. اما چطور می‌توان به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کرد؟ در این بخش راه‌های خلاقانه برای استفاده از هرکدام از استیکرها را با شما در میان می‌گذاریم.

    • بازخورد بگیرید و ایده‌های مختلف را تست کنید
    • جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنید و با فالورها ارتباط نزدیک‌تری بگیرید
    • محتوایی را که کاربران تولید کرده‌اند، منتشر و آن‌ها را به تولید محتواهای خود تشویق کنید
    • با افزودن موسیقی پس‌زمینه، استوری‌های مرتبط‌تری تولید کنید
    • هشتگ‌های برندسازی خود را تبلیغ کنید
    • مکان رویدادهایی را که به آن‌ها می‌روید، تگ کنید
    • مشتری را به انتخاب میان دو محصول خودتان ترغیب نمایید
    • فروش را به سمت جدیدترین محصولات خود هدایت کنید

    کلام آخر

    • استیکر استوری اینستاگرام یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای آن است.
    • استیکرهای مختلفی در اینستاگرام وجود دارد که هرکدام برای اهداف مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند.
    • بهترین لیست از استیکرهای زیبا و بامزه اینستاگرامی را فقط در این مطلب پیدا کنید!

    منبع shopify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.