دلایل کاهش سرعت اینستاگرام و نحوه رفع آن‌ها

0

شبکه اجتماعی اینستاگرام را باید یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دانست. عوامل متعددی باعث کاهش سرعت اینستاگرام می‌شوند. به همین دلیل برای استفاده بهتر از این پلتفرم باید در خصوص عوامل کاهش سرعت اینستاگرام و نحوه رفع آن‌ها اطلاعاتی را کسب کرد. در این مطلب از پادرو قصد داریم در این خصوص نکاتی را بیان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

دلایل کاهش سرعت اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، اینستاگرام یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. هر روز بیش از چند صد میلیون پست و استوری در این پلتفرم منتشر می‌شوند. بسیاری از ما ممکن است در مواقع متفاوت با مشکل کاهش سرعت اینستاگرام مواجه شده‌ باشیم. این کاهش سرعت ممکن است به دلایل متفاوتی اتفاق بیفتد و هر کدام از این مشکلات راه‌حل مخصوص به خود را دارد.
به همین دلیل برای این‌ که بتوانیم مشکل کاهش سرعت در اینستاگرام را رفع کنیم، ابتدا باید در خصوص رایج‌ترین عوامل افت سرعت اینستاگرام اطلاعاتی به‌ دست آوریم و سپس به راه‌حل‌های موجود برای رفع آن‌ها بپردازیم.

البته باید بدانید در صورتی که نمی‌توانید به اینستاگرام متصل شوید و عکس‌های یا ویدیوها را تماشا کنید، ابتدا باید از اتصال گوشی خود به اینترنت مطمئن شوید و سپس موارد زیر را بررسی کنید. مهم‌ترین عوامل کاهش سرعت اینستاگرام و راه‌حل رفع آن‌ها عبارتند از:

1- اختلال در شبکه اینستاگرام

گاهی مواقع به دلایلی مانند شلوغی بیش از حد یا بروز مشکل و باگ در سرورهای اینستاگرام با مشکل کندی و کاهش سرعت مواجه می‌شویم. درست است که سازندگان این اپلیکیشن به صورت شبانه روزی در تلاش برای بهبود سرورها و سرعت اینستاگرام هستند اما با توجه به سرعت افزایش مخاطبان در این شبکه، گاهی این تلاش نمی‌تواند به صورت کامل تأثیرگذار باشد و باز هم بسیاری از کاربران با مشکل مواجه می‌شوند.

راه‌حل

در این مواقع معمولاً کار خاصی نمی‌توان کرد و باید اندکی منتظر ماند تا سرعت بهبود پیدا کند. در بسیاری مواقع مشکل کاهش سرعت اینستاگرام که به دلیل اختلال در شبکه این پلتفرم به وجود آمده، پس از چند ساعت رفع می‌شود. البته استفاده از اینترنت سریع‌تر باعث می‌شود تا میزان این مشکل کمتر شود و راحت‌تر بتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

گاهی مواقع به دلایلی مانند شلوغی بیش از حد یا بروز مشکل و باگ در سرورهای اینستاگرام با مشکل کندی و کاهش سرعت مواجه می‌شویم.

2- استفاده از اینترنت ضعیف

برخی اوقات شما از اینترنتی استفاده می‌کنید که سرعت کافی را برای بارگذاری سریع پیج‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام ندارد. این مشکل ممکن است به دلیل افت سرعت، استفاده هم‌زمان چند نفر از یک مودم و عدم آنتن‌دهی درست گوشی موبایل و کاهش سرعت اینترنت موبایل به وجود بیاید.

راه‌حل

برای رفع این نوع کاهش سرعت اینستاگرام باید به اینترنت سریع‌تری متصل شوید یا با تغییر جای خود، میزان آنتن‌دهی گوشی تلفن همراه خود را افزایش دهید تا سرعت اینترنت شما افزایش پیدا کند. همچنین می‌توانید از روش‌های موجود برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام استفاده کنید. با استفاده از این روش‌ها و کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام، با وجود کندی سرعت اینترنت می‌توانید در اینستاگرام با راحتی بیشتری به مشاهده عکس‌ها و ویدیوها مشغول شوید.

3- استفاده از نسخه‌های قدیمی اینستاگرام

برخی مواقع، کاهش سرعت اینستاگرام به دلیل استفاده از نسخه‌های قدیمی اینستاگرام پیش می‌آید. همان‌طور که گفتیم سازندگان این اپلیکیشن به صورت مداوم در تلاش هستند تا سرویس‌های مختلف و سرعت اینستاگرام را افزایش دهند. به همین دلیل نسخه‌های جدیدتر در بسیاری موارد سریع‌تر از نسخه‌های قدیمی هستند.

راه‌حل

برای رفع این عامل کاهش سرعت اینستاگرام تنها کافی است به استورهای موجود روی گوشی خود مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا از آخرین ورژن اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ اگر جواب خیر بود با دانلود و نصب آخرین ورژن، می‌توانید سرعت کار با اینستاگرام را افزایش دهید.

4- سیستم‌عامل قدیمی

این روزها سرعت پیشرفت تکنولوژی بسیار زیاد است. به همین دلیل هر سال گوشی‌های تلفن همراه جدیدتر و قدرتمندتری به بازار عرضه می‌شوند. برخی از گوشی‌ها پس از سپری شدن چند سال دیگر قابلیت به‌روزرسانی سیستم‌عامل را ندارند. این اتفاق هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم گوشی‌های آیفون پیش می‌آید. سیستم‌عامل قدیمی نمی‌تواند از بسیاری از برنامه‌ها پشتیبانی کند. همچنین برخی مواقع افراد با عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل با این مشکل مواجه می‌شوند.

راه‌حل

برای رفع این علت کاهش سرعت اینستاگرام بررسی کنید که آیا سیستم‌عامل جدیدی برای گوشی شما عرضه شده است. اگر جواب بله بود، سیستم‌عامل گوشی خود را به‌روزرسانی کنید. در صورتی که گوشی شما قدیمی شده و دیگر سیستم‌عامل آن نمی‌توان به‌روزرسانی شود، نمی‌توان کار خاصی انجام داد و تنها با عوض کردن گوشی این مشکل حل خواهد شد.

5- پر شدن حافظه کش

پر شدن حافظه کش از فایل‌های بی‌مصرف را می‌توان یکی دیگر از دلایل کاهش سرعت اینستاگرام دانست. زمانی که افراد در اینستاگرام مشغول تماشای عکس‌ها و ویدیوها هستند، برخی اطلاعات روی حافظه کش به صورت خودکار ذخیره می‌شوند. به مرور و با افزایش حجم این فایل‌ها با مشکل کاهش سرعت اینستاگرام مواجه خواهید شد.

 پر شدن حافظه کش اینستاگرام

راه‌حل

برای رفع این نوع مشکل و عدم مواجه با کاهش سرعت اینستاگرام به دلیل پر شدن حافظه کش، باید این حافظه را خالی کنید. البته توجه داشته باشید که نحوه پاک کردن حافظه کش در گوشی‌های اندرویدی و (iOS) متفاوت است.

پر شدن حافظه کش از فایل‌های بی‌مصرف را می‌توان یکی دیگر از دلایل کاهش سرعت اینستاگرام دانست.

پاک کردن کش گوشی‌های اندرویدی

برای این کار ابتدا باید به (Settings) گوشی خود بروید و از قسمت اپلیکیشن‌ها، اینستاگرام را پیدا کنید. پس از آن وارد قسمت مربوط به اینستاگرام شوید و از طریق گزینه‌های (Clear Cache) و (Clear Data) اقدام به پاک کردن فایل‌های اضافه موجود در این قسمت کنید.

پاک کردن کش گوشی‌های (ios)

باید بدانید که راه ساده و آسانی برای پاک کردن حافظه کش گوشی‌های (iOS) وجود ندارد. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

پاک کردن اینستاگرام

اولین روشی که توسط آن می‌توانید کش اینستاگرام را روی گوشی‌های (iOS) پاک کنید، حذف برنامه اینستاگرام و نصب مجدد آن است. البته باید بدانید که درست است که این کار می‌تواند مشکل کاهش سرعت اینستاگرام را رفع کند، اما نیاز است تا مجدداً نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

استفاده از اینستاگرام

روش دیگری که برای پاک کردن حافظه کش و رفع مشکل کاهش سرعت اینستاگرام دارید، این است که از امکانات داخل اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار ابتدا وارد اینستاگرام شوید، از منوی تنظیمات گزینه (Clear search history) را انتخاب کنید. با استفاده از این روش بخشی از کش اینستاگرام شما پاک خواهد شد و سرعت این اپلیکیشن افزایش خواهد یافت.

استفاده از برنامه‌های پاک کردن کش

برنامه‌هایی مانند (Imyfone Umate) وجود دارد که توسط آن‌ها می‌توان کش برنامه‌های مختلف نصب شده روی گوشی‌های آیفون را پاک کرد. با استفاده از این برنامه‌ها نیز می‌توانید کش اینستاگرام را پاک کنید و مشکل کاهش سرعت اینستاگرام را رفع کنید.

6- پر شدن حافظه داخلی گوشی

یکی دیگر از عواملی که باعث کاهش سرعت اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌های موجود روی گوشی تلفن همراه می‌شود، پر شدن حافظه داخلی گوشی است. زمانی که حافظه گوشی بیش از اندازه پر شود، کار با بسیاری از اپلیکیشن‌ها با کندی و اختلال مواجه خواهد شد.

راه‌حل

برای این که مطمئن شوید حافظه گوشی شما پر شده است، باید وارد بخش تنظیمات و فایل منیجر شوید. در این قسمت می‌توانید میزان حافظه گوشی و میزان فضای خالی باقی مانده را مشاهده کنید. اگر فضای کمی برای شما باقی مانده با حذف فایل‌ها و اپلیکیشن‌های اضافه یا انتقال فایل‌ها به کامپیوتر یا فضای ابری و پاک کردن آن‌ها از روی گوشی می‌توانید فضای خالی بیشتری ایجاد کنید تا نه تنها اینستاگرام، بلکه سایر اپلیکیشن‌ها نیز با مشکل مواجه نشوند.

یکی دیگر از عواملی که باعث کاهش سرعت اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌های موجود روی گوشی تلفن همراه می‌شود، پر شدن حافظه داخلی گوشی است.

7- مشکل (DNS)

یکی دیگر از عوامل کاهش سرعت اینستاگرام، بروز اشکال در (DNS) است. باید بدانید گاهی مشکلات (DNS) می‌توانند سبب کندی شدید یا حتی قطع دسترسی به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون شود.

راه‌حل

برای حل این نوع مشکل کاهش سرعت اینستاگرام می‌توانید از اپلیکیشن‌های تغییر (DNS) استفاده کنید. در ادامه دو مورد از بهترین اپلیکیشن‌هایی را که می‌توانید توسط آن (DNS) خود را تغییر دهید، معرفی کرده‌ایم.

1- اپلیکیشن (DNS Changer)

کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است. تنها کافی است پس از دانلود و نصب گزینه (Start) را انتخاب کنید. سبز شدن اپلیکیشن به معنی اتصال به یک (DNS) جدید است. پس از پایان کار هم تنها لازم است گزینه (Stop) را لمس کنید.

2- اپلیکیشن (Nest DNS)

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مناسب و کاربردی برای تغییر (DNS)، اپلیکیشن (DNS Changer) است. این اپلیکیشن را می‌توانید به راحتی از گوگل‌پلی و اپ استور دانلود و نصب کنید. نحوه کار با این اپلیکیشن هم بسیار ساده است. تنها کافی است آن را باز کنید و گزینه شروع را انتخاب کنید و پس از پایان کارتان، گزینه توقف را لمس کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • کاهش سرعت اینستاگرام می‌تواند دلایل متفاوتی مانند کندی اینترنت، پر شدن حافظه یا حافظه کش گوشی و مشکلات در شبکه اینستاگرام داشته باشد.
    • هر کدام از مشکلاتی که باعث کاهش سرعت اینستاگرام می‌شود، راه‌حلی متفاوت دارد.
    • در صورتی که به دلیل کندی اینترنت با مشکل کاهش سرعت اینستاگرام مواجه شده‌اید، می‌توانید از روش‌هایی که باعث کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام می‌شود استفاده کنید.
    • استفاده از اپلیکیشن‌های تغییر (DNS) نیز می‌تواند در برخی موارد راه‌گشا باشد و کمک کند تا مشکل کاهش سرعت اینستاگرام را رفع کنید.
    • تا به حال با کاهش سرعت اینستاگرام مواجه شده‌اید؟ از چه روش‌هایی برای رفع این مشکل استفاده کرده‌اید؟
    • تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    tenorshare

    Instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.