کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام با 7 روش عالی در چند دقیقه

0

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدیوست و معمولاً حجم اینترنت زیادی را مصرف می‌کند. به همین دلیل بسیاری افراد به دنبال روش‌های کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام هستند. زمانی که فرد بتواند میزان مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهد، هزینه‌های خرید بسته اینترنتی او کاهش خواهد یافت. زیرا بسیاری از ما بخش نه چندان کمی از حجم اینترنت خود را صرف مشاهده عکس‌ها، ویدیوها و استوری‌ها در اینستاگرام می‌کنیم.

در این مطلب از پادرو قصد داریم ابتدا در خصوص مصرف اینترنت در اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم و سپس 7 روش کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام را معرفی کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

مصرف اینترنت اینستاگرام در ساعت چقدر است

برای این که بتوانیم در خصوص کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام صحبت کنیم، ابتدا باید به میزان مصرف اینترنت برای این شبکه اجتماعی اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم این شبکه اجتماعی بر اساس عکس و ویدیو فعالیت می‌کند. به همین دلیل میزان مصرف اینترنت آن زیاد است. البته عکس‌ها بسیار کمتر از ویدیو حجم مصرف می‌کنند. به طور میانگین مشاهده هر 100 عکس در اینستاگرام به 2.5 مگابایت حجم نیاز دارد.

اما مشاهده ویدیو، لایو‌ها، استوری‌هایی که در آن‌ها از ویدیو استفاده شده و مواد مشابه دیگر حجم بسیار بیشتری را مصرف می‌کنند. بهتر است بدانید که :

  • بارگذاری هر عکس در اینستاگرام معمولاً 1 تا 4 مگابایت حجم مصرف می‌کند.
  • بارگذاری ویدیوهای معمولی بین 8 تا 20 مگابایت حجم اینترنت را استفاده می‌کند.
  • مشاهده هر دقیقه لایو در اینستاگرام به حداقل 1 مگابایت اینترنت نیاز دارد.

باید بدانید که با توجه به این که پست یا استوری اینستاگرام ترکیبی از عکس و ویدیو هستند به طور میانگین هر 10 دقیقه حضور در اینستاگرام در حدود 70 مگابایت اینترنت مصرف می‌کند. پس باید اگر بخواهیم مصرف اینترنت گردش در اینستاگرام را به صورت ساعتی حساب کنیم، باید بگوییم که هر 1 ساعت حضور در اینستاگرام در حدود 420 مگابایت اینترنت مصرف خواهد کرد.

همان‌طور که خواندید، مصرف اینستاگرام بسیار زیاد است و به همین دلیل باید راه‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام را فرا گرفت.

بارگذاری هر عکس در اینستاگرام معمولاً 1 تا 4 مگابایت و بارگذاری ویدیوهای معمولی بین 8 تا 20 مگابایت حجم مصرف می‌کند.

مشاهده میزان مصرف اینترنت در اینستاگرام

شاید بسیاری تصور کنند که این آمار اشتباه است و بخواهند خودشان آن را مشاهده کنند. همان‌طور که گفتیم این آمار به صورت میانگین است و ممکن است مصرف یک ساعت حضور در اینستاگرام از این میزان مقداری کمتر یا بیشتر باشد.

برای مشاهده مصرف اینترنت اینستاگرام خود تنها لازم است

  • از طریق قسمت (Stetings) وارد بخش (Wireless & Networks) شوید.
  • در بخش (Data Usage) می‌توانید میزان مصرف اینترنت هر برنامه را مشاهده کنید.
  • البته باید بدانید که در این بخش تنها مصرفی که برنامه‌ها از اینترنت تلفن همراه داشته‌اند را مشاهده می‌کنید.

پس از این که مصرف اینترنت اینستاگرام را در این بخش مشاهده کردید به قسمت (Show Wi-Fi usage) مراجعه کنید تا مصرف این اپلیکیشن از اینترنت وای‌فای را هم مشاهده کنید. جمع این دو عدد میزان مصرف اینستاگرام شما را نشان می‌دهد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر روز چند ساعتی را در اینستاگرام می‌گذرانید، قطعاً با عدد کوچکی مواجه نخواهید شد. پس از مشاهده این میزان مصرف اینترنت به احتمال زیاد به دنبال روش‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام خواهید بود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    آموزش روش‌های کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

    همان‌طور که گفتیم مصرف اینترنت اینستاگرام زیاد است و باید به دنبال روش‌های کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام بود. استفاده از برخی روش‌های ساده اما کاربردی باعث می‌شود تا میزان مصرف اینترنت شما به صورت مناسبی کاهش یابد. توجه داشته باشید که با توجه به برخی نکات، هر کدام از این روش‌ها از طرق مختلفی اقدام به کاهش مصرف اینترنت می‌کنند.

    آموزش روش‌های کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

    پس شاید برای شما لازم نباشد از تمام آن‌ها استفاده کنید و بهتر است بهترین موارد را با توجه به نیاز خود انتخاب و استفاده کنید. در ادامه چندین روش که از طریق آن می‌توانید میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن اینستاگرام را به میزان مناسبی کاهش داد، معرفی می‌کنیم. این روش‌ها عبارتند از:

    1- کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام از بخش (Cellular Data Use)

    یکی از روش‌های کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام استفاده از بخش (Cellular Data Use) یا (Mobile Data Use) است. برای این کار باید

    • وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.
    • سپس از طریق منو (Settings) وارد بخش (Account) شوید.
    • در این قسمت به دنبال گزینه (Cellular Data Use) یا (Mobile Data Use) بگردید.
    • پس از این که وارد این بخش شدید، می‌توانید با فعال کردن گزینه (Data Saver) از یکی از روش‌های کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام استفاده کنید.
    • فعال کردن این گزینه باعث می‌شود که ویدیوهای مختلف به صورت خودکار دانلود نشوند.

    2- کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام از بخش (High Resolution Media)

    کار دیگری که می‌توانید در همان بخش (Cellular Data Use) یا (Mobile Data Use) برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام انجام دهید، خاموش کردن گزینه (High Resolution Media) است. این زمانی که این گزینه را انتخاب کنید به شما سه انتخاب داده می‌شود. این گزینه‌ها شامل موارد زیر است.

    • مشاهده عکس‌ها و ویدیوها با بالاترین کیفیت در هر زمان (زمان استفاده از اینترنت گوشی و وای‌فای)
    • مشاهده عکس‌ها و ویدیوها با بالاترین کیفیت تنها در زمان استفاده از اینترنتی وای‌فای
    • عدم مشاهده عکس‌ها و ویدیوها با بالاترین کیفیت

    موارد ذکر شده گزینه‌هایی است که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه (Never) کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها اندکی کاهش می‌یابد. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که پس از انجام این کار، کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام را به میزان مناسبی تجربه خواهید کرد.

    استفاده از برخی روش‌های ساده اما کاربردی باعث می‌شود تا میزان مصرف اینترنت شما در اینستاگرام به صورت مناسبی کاهش یابد.

    3- تنظیمات اینترنت برای اینستاگرام

    باید بدانید که برخی اپلیکیشن‌ها در پس زمینه نیز اینترنت مصرف می‌کنند. مفهوم مصرف اینترنت در پس زمینه این است که در زمانی که به اینترنت متصل هستید، حتی با این که اپلیکیشن را باز نکرده‌اید، اپ مورد نظر مقداری اینترنت مصرف می‌کند. البته باید بدانید که برخی از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در صورتی که جلوی مصرف اینترنت پس زمینه در آن‌ها را بگیرید، ممکن است نتوانند به درستی پیام‌ها را به شما بدهند.
    تنها زمانی که آن‌ها را باز می‌کنید، پیام‌های شما را نشان خواهند داد. اما این کار می‌تواند موجب کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام و برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها شود.

    • برای این کار باید وارد قسمت تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید.
    • پس از آن گزینه (Data Using) را انتخاب کنید.
    • در این بخش لیست تمام اپلیکیشن‌های خود را مشاهده می‌کنید.
    • در میان آن‌ها به دنبال اینستاگرام بگردید. پس از وارد شدن به بخش مربوط به اینستاگرام گزینه (Restrict background data) را فعال کنید.

    با این کار می‌توانید بخشی از اینترنت مصرف شده توسط اینستاگرام را کاهش دهید.

    4- خاموش کردن (Notifications)

    یکی دیگر از روش‌های کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام، خاموش کردن نوتیفیکیشن این اپلیکیشن است. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید:

    • باید وارد قسمت تنظیمات گوشی تلفن همراه شوید.
    • سپس وارد بخش (Notifications) شوید و گزینه (Advanced) را انتخاب کنید.
    • در این بخش اینستاگرام را پیدا کنید و گزینه (Allow notifications) را خاموش نمایید.
    • پس از انجام این کار، دیگر نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام برای شما نخواهد آمد اما حجم مصرف اینترنت شما کاهش خواهد یافت.

    زمانی که به اینترنت متصل هستید، حتی با این‌که اپلیکیشن را باز نکرده‌اید، باز هم مقداری اینترنت مصرف می‌کند.

    5- غیرفعال كردن آپديت اینستاگرام در گوگل پلی

    گوشی‌های اندرویدی از طریق گوگل‌ پلی اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های متفاوت کنند. یکی از قابلیت‌های این اپلیکیشن این است که زمانی که آپدیت جدیدی برای برنامه‌های متفاوت عرضه می‌شود، به طور خودکار آن‌ها را دانلود می‌کند. این کار می‌تواند باعث شود تا مصرف اینترنت شما بالا رود. به همین دلیل برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام و به طور کلی گوشی تلفن همراه خود، می‌توانید گزینه آپدیت به صورت خودکار را خاموش کنید. برای این کار باید به روش زیر عمل کنید.

    • ابتدا وارد پلی استور گوگل شوید.
    • سپس از طریق دکمه منو، گزینه (Settings) را انتخاب کنید.
    • در بخش جدیدی که به آن وارد می‌شود، بخش (Settings) را لمس نمایید.
    • در منویی که مشاهده خواهید کرد سه گزینه وجود دارد.
      • گزینه اول: اولین گزینه که مشاهده می‌کنید، (Over any network) است. انتخاب این گزینه به این معنی است که هر زمان به‌روزرسانی جدیدی برای برنامه‌ها عرضه شود، آن‌ها به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شوند.
      • گزینه دوم: گزینه دوم (Over WiFi only) است. با انتخاب این گزینه، به‌روزرسانی برنامه‌ها تنها زمانی که به وای‌فای دسترسی داشته باشید انجام خواهد شد.
      • گزینه سوم: سومین گزینه موجود در این بخش (Dont auto-update apps) است. با انتخاب این گزینه برنامه‌ها تنها زمانی به‌روزرسانی می‌شوند که شما به صورت دستی آن‌ها را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه سوم، دیگر برنامه‌ها به صورت خودکار دانلود و نصب نمی‌شوند و مصرف اینترنت شما به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

    6- ذخیره نکردن عکس‌ها و فیلم‌های آپلود شده

    یکی از کارهایی که در اینستاگرام باعث مصرف حجم اینترنت می‌شود، ذخیره عکس‌ها و فیلم‌هایی است که توسط شما در اینستاگرام آپلود می‌شود. این کار علاوه بر این‌که باعث مصرف اینترنت می‌شود، فضای گوشی شما را نیز به مرور پر خواهد کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از تنظیمات، این قابلیت اینستاگرام را غیرفعال کنید.

    برای این کار :

    • به تنظیمات اکانت اینستاگرام خود بروید.
    • سپس وارد بخش اکانت شوید و در آنجا گزینه (Orginal Posts) را انتخاب کنید.
    • در بخشی که وارد می‌شوید، قابلیت خاموش کردن قابلیت سیو عکس و فیلم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

    7- استفاده از نسخه اینستاگرام لایت

    یکی دیگر از روش‌هایی که باعث کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام می‌شود، استفاده از نسخه لایت یا سبک آن است. این نسخه که توسط خود اینستاگرام منتشر شده، برخی ویژگی‌های نسخه اصلی را ندارد، اما می‌تواند در کاهش مصرف اینترنت شما تأثیر زیادی داشته باشد. این برنامه بسیاری از ویژگی‌های اصلی اینستاگرام مانند دایرکت، مشاهده عکس‌ها و ویدیوها و استوری را دارد.

    7- استفاده از نسخه اینستاگرام لایت

    قابلیت‌هایی مانند لایو و فیلترهای موجود در اینستاگرام از جمله مواردی هستند که در این نسخه از اپلیکیشن حذف شده‌اند. پس اگر از این موارد زیاد استفاده نمی‌کنید، می‌توانید برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام از نسخه لایت یا سبک آن استفاده کنید.

    یکی از روش‌هایی که باعث کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام می‌شود، استفاده از نسخه لایت یا سبک آن است.

    نسخه لایت اینستاگرام برخی ویژگی‌های نسخه اصلی را ندارد اما می‌تواند در کاهش مصرف اینترنت شما تأثیر زیادی داشته باشد.

    جمع‌بندی

    • اینستاگرام یکی از برنامه‌هایی محبوب در میان مردم است که افراد به صورت روزانه زمانی را در آن سپری می‌کنند.
    • مصرف اینترنت اینستاگرام با توجه به این که بر اساس مشاهده عکس و فیلم عمل مس‌کند، بسیار بالاست.
    • به صورت میانگین این اپ در 420 مگابایت در ساعت اینترنت مصرف می‌کند.
    • راه‌های متفاوتی برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام وجود دارد.
    • از مهم‌ترین روش‌های کم کردن مصرف اینترنت اینستاگرام می‌توان به استفاده از تنظیمات خود اینستاگرام برای کاهش کیفیت عکس‌ها و ویدیوها، خاموش کردن نوتیفیکیشن، خاموش کردن مصرف اینترنت پس زمینه و عدم به‌روزرسانی خودکار این اپ اشاره کرد.
    • با استفاده از این راه‌های می‌توانید میزان مصرف اینترنتی که توسط اینستاگرام مصرف می‌شود را به میزان مناسبی کاهش دهید.
    • شما از چه راه‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ آیا روش دیگری برای این کار می‌شناسید؟
    • تجربیات و نظرات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    ting

    gadgetstouse

    smartdatacollective

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.