ریپست اینستاگرام را با 4 روش فوق‌العاده راحت انجام دهید

0

یکی از بهترین جنبه‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف، خصوصاً اینستاگرام این است که می‌توانیم محتوایی خاص را با سایر کاربران به اشتراک بگذاریم. چنین حالتی که به بازنشر یا ریپست اینستاگرام (Repost instagram) شهرت دارد، به پست مجدد یک پست به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران گفته می‌شود. آنچه در ادامه قرار است به بررسی آن بپردازیم، تعریف دقیق ریپست اینستاگرام و معرفی روش‌های مختلف ریپست کردن است. حتی قرار است نشان دهیم که چرا ریپست کردن مهم است.

اگرچه ارسال مجدد یک پست شاید کاری ساده به‌ نظر برسد، اما نحوه یادگیری آن می‌تواند کلید ارتقای استراتژی بازاریابی شما در این پلتفرم محسوب شود. پس به هیچ عنوان نباید از این استراتژی به ظاهر ساده، اما کارآمد چشم‌پوشی کنید. در اینجا قرار است بهترین روش‌ها و نکات مهم در مورد بازنشر یک محتوا در اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم.

ریپست اینستاگرام چیست؟

اصطلاح ریپست اینستاگرام (Repost instagram) همان‌طور که گفتیم به بازنشر یک پست برمی‌گردد. به عبارتی شما ممکن است در بعضی مواقع از پست یک کاربر یا پیجی دیگر خوشتان بیاید و در چنین شرایطی بخواهید این پست را با سایر دنبال‌کنندگان خود نیز به اشتراک بگذارید. برای مثال قصد دارید از محتوایی ویروسی که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است، نهایت استفاده را ببرید.

این حالت بازنشر محتوا به ریپست کردن شهرت دارد. همین جنبه کاربردی در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم نام مختص به خود را دارد. برای مثال اگر از کاربران توییتر باشید، حتماً به خوبی می‌دانید که بازنشر پست دیگر کاربران توییتر به معنای ریتوییت است.

ریپست اینستاگرام را با 4 روش فوق‌العاده راحت انجام دهید

البته لازم است روی این نکته تأکید کنیم که ارسال مجدد یک پست در فضای اینستاگرام در اصل ویژگی خاص این پلتفرم محسوب نمی‌شود. اما در هر صورت بسیاری از کاربران اینستاگرام و برندهایی که در این فضا مشغول فعالیت هستند، مدت‌هاست که از این قابلیت استفاده می‌کنند. در برخی از مواقع برای بازنشر یک پست نیاز به استفاده از برنامه‌های مختلف دارید که با توجه به نوع گوشی خود لازم است آن برنامه را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.

ریپست اینستاگرام (Repost instagram) درواقع به اشتراک‌گذاری مجدد یا همان بازنشر پست‌های اینستاگرام خود یا دیگران محسوب می‌شود.

چطور پست دیگران را دوباره پست کنیم؟

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از همان ابتدا قابلیت ارسال مجدد یک پست را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. اما این حالت در مورد اینستاگرام صادق نیست. به عبارتی هیچ گزینه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای در این پلتفرم تعبیه نشده است که شما از طریق آن بتوانید از بازنشر یک محتوا سود ببرید.

اما از آنجایی که در این فضا هیچ چیزی بدون استفاده نمی‌ماند، راه‌کارهایی برای ریپست در اینستاگرام نیز ایجاد شده است. شما با استفاده از چند روش و برنامه مختلف قادر خواهید بود که یک محتوای خاص را که از قبل توسط دیگران منتشر شده، با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. در ادامه به معرفی هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

1. اسکرین شات

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ریپست اینستاگرام (Repost instagram) استفاده از اسکرین شات است. برای عکس از صفحه هم احتمالاً به آموزش خاصی نیاز ندارید، زیرا همه ما به صورت مکرر و اغلب به شکل روزانه از این قابلیت گوشی‌های خود استفاده می‌کنیم.

در گوشی‌های آیفون با فشار همزمان دکمه‌های هوم (Home) و قفل گوشی این کار امکان‌پذیر است. این در حالی است که در تلفن‌های اندروید عموماً با فشردن دکمه‌های کاهش صدا و خواب و بیداری در کناره گوشی، به صورت هم‌زمان می‌توانید از صفحه تلفن خود عکس بگیرید. در ادامه سایر مراحل ریپست با استفاده از اسکرین‌شات را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

  1. به اکانت اینستاگرام خود بروید.
  2. روی قسمت راست بالای صفحه، گزینه پست جدید یا همان علامت مثبت در داخل مربع کلیک کنید.
  3. پست مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  4. سایز عکس را تغییر داده و قسمت‌های اضافی و حاشیه‌ای عکس را برش دهید.
  5. پس از انجام مراحل بالا باید روی گزینه (Next) کلیک کنید.
  6. حالا هر فیلتری که دوست دارید را به پست خود اضافه و عکس را ویرایش نمایید.
  7. نقل‌ قول مد نظر خود را نیز به محتوا بیفزایید.
  8. عنوان مناسب را برای پست خود بنویسید و با کلیک روی گزینه (share) آن را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

2. برنامه ریپست اینستاگرام (Repost: For Instagram)

یکی از روش‌های کاربردی برای اشتراک مجدد یک پست، استفاده از برنامه بازنشر برای اینستاگرام یا همان (Repost: For Instagram) است. برای استفاده از این برنامه طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. برنامه مورد نظر را روی گوشی خود دانلود کنید.
  2. محتوای مورد نظر خود را شناسایی کنید.
  3. آدرس یا (URL) پست مورد نظر را کپی کنید.
    • برای این کار باید از نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست مورد نظر و عبارت (Copy Link) استفاده کرد.
  4. برنامه (Repost: For Instagram) را روی تلفن‌ همراه خود باز کنید.
  5. با مشاهده برنامه خواهید دید که عکس کپی شده خودبه‌خود در صندوق ورودی برنامه قرار داده شده است.
    • در این صورت باید روی فلش سمت راست محتوای مورد نظر کلیک کرد.
  6. بعد از انجام ویرایش‌های لازم می‌توانید پست را به اشتراک بگذارید.

3. استفاده از برنامه (Reposta)

برنامه‌های رپیست اینستاگرام بسیار متنوع هستند. هر یک به شکل خاص خود این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که از طریق آن‌ها بتوانید اقدام به بازنشر یک پست کنید. (Reposta) هم یکی دیگر از این برنامه‌ها محسوب می‌شود که در ادامه به معرفی نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

  1. برنامه (Reposta) را روی گوشی‌های اندروید یا آیفون خود دانلود کنید.
  2. آدرس پست مورد نظر را کپی کنید.
    • برای کپی این آدرس طبق توضیحات برنامه قبلی پیش بروید.
  3. برنامه مورد نظر را روی گوشی خود باز کنید.
  4. اکنون درست مثل قبل شاهد دیدن پست خود در صندوق ورودی برنامه خواهید بود.
    • در این حالت می‌توانید عنوان، موقعیت و رنگ پست خود را ویرایش کنید.
  5. روی گزینه (Post to Instagram) کلیک کنید.
  6. انتخاب کنید که پست مورد نظر را برای فید یا استوری اینستاگرام خود می‌خواهید.
  7. در این مرحله باید تصویر خود را تا اندازه دلخواه برش دهید.
  8. پس از گذر از این مرحله باید فیلترهای مورد نظر را روی پست اعمال کنید.
  9. با استفاده از اصول کپشن‌نویسی، متنی خوب برای پست بنویسد و آن را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

روش‌های مختلفی از جمله اسکرین شات یا استفاده از برنامه‌هایی مثل (Repost: For Instagram)، (Reposta) و (DownloadGra) برای ریپست اینستاگرام کاربرد دارند.

4. استفاده از برنامه (DownloadGram)

یکی از برنامه‌های فوق‌العاده برای ریپست اینستاگرام (Repost instagram) استفاده از پلتفرم (DownloadGram) است. این برنامه یک ویژگی مجزا نسبت به سایر نمونه‌های مشابه دارد و آن هم امکان کپی یک پست با وضوح بالاست. ضمن اینکه نیازی به دانلود برنامه روی گوشی خود ندارید. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید هم ویدیو و هم عکس مورد نظر خود را در پیجتان بازنشر کنید. برای استفاده از این برنامه طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. وارد پلتفرم اینستاگرام خود شوید.
  2. عکس یا ویدیو مورد نظر خود را برای ریپست کردن انتخاب کنید.
  3. به قسمت تنظیمات پست موردنظر بروید و با کلیک روی عبارت (Copy Share URL) آدرس پست را کپی کنید.
  4. به برنامه وارد شوید و (URL) مورد نظر را در محل مربوط به آن وارد کنید. برای ورود به برنامه باید به آدرس آن در گوگل بروید.
  5. در زیر محل مربوط به ثبت آدرس پست، یک (Box) دیگر با مضمون (Download) وجود دارد. روی آن کلیک کنید.
  6. در این مرحله شما وارد یک صفحه جدید خواهید شد که محتوای آن آماده دانلود است.
    • پس روی کادر دانلود که یک فلش رو به بالاست، کلیک کنید. در نهایت قسمت ذخیره تصویر را لمس کنید.
  7. برنامه اینستاگرام را باز کنید. تصویر مورد نظر در قسمت (Camera Roll) را مثل هر پست دیگر انتخاب و ویرایش کنید.
  8. به پست خود یک عنوان جدید اضافه کنید و آن را با سایرین به اشتراک بگذارید.

چرا ریپست اینستاگرام برای برندها اهمیت دارد؟

شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که چرا ریپست اینستاگرام (Repost instagram) به عنوان یک ویژگی ساده در شبکه اجتماعی اهمیت دارد؟ همه می‌دانیم که اینستاگرام خصوصاً برای مارک‌های تجاری مختلف به یک شبکه فوق‌العاده تبدیل شده است. در واقع طبق اطلاعات به‌ دست آمده از 100 برند برتر دنیا حدود 90 درصدشان اکانت اینستاگرام دارند. پس بسیاری دیگر از برندها هم یا شعبه آنلاین خود را در این فضا راه‌اندازی کرده‌اند یا به طور کلی تنها در همین فضا فعالیت می‌کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بر اساس تحقیقات انجام شده توسط یک شرکت بازاریابی، نسل‌های مختلف به انجام تحقیق در قالب فضای اینستاگرام اعتماد زیادی دارند. به همین علت محتوای تولید شده توسط سایر کاربران این رسانه اجتماعی، می‌تواند تأثیر خوبی در رشد برندها داشته باشد. ریپست اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که محتوایی با عملکرد و بازدهی بالا را بردارید و در اکانت شخصی خود منتشر کنید. در واقع پستی که شما قرار است با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید، باید بتواند مخاطبین هدف شما را به خوبی درگیر کند و منجر به ایجاد تعامل در آن‌ها شود.

    در این حالت شما یک کار دوسر برد را انجام داده‌اید. هم از یک محتوای ارزشمند به نفع پیج خود استفاده کرده‌اید و هم به بیشتر دیده‌شدن این محتوای ویروسی کمک کرده‌اید. این را در نظر داشته باشید که شما برای تولید این پست ارزشمند انرژی صرف نکرده‌اید، اما به خوبی در مزایای آن شریک هستید. از طرفی اگر محتوای مورد نظر با فعالیت شما در اکانتتان همخوانی زیادی داشته باشد، می‌تواند منجر به افزایش اعتماد کاربران به شما و بالا رفتن اعتبارتان نزد آن‌ها شود.

    ریپست اینستاگرام (Repost instagram) به پیج شما اعتبار می‌دهد و باعث دیده شدن هرچه بیشتر پست مورد نظر می‌شود. به همین دلیل این ویژگی یک بازی دوسر برد است.

    جمع‌بندی

    • اینستاگرام به عنوان یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی نقش زیادی در تولید محتواهای ارزشمند خصوصاً برای برندها و کسب‌وکارهای مختلف دارد.
    • تولید محتوای باکیفیت به صورت مداوم در این فضا برای مشاهده نتایج مؤثر می‌تواند هزینه‌بردار شود. به همین علت ریپست اینستاگرام به عنوان یک گزینه قدرتمند برای بازاریابی برندها محسوب می‌شود.
    • برخلاف بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر، اینستاگرام برای بازنشر محتوا ابزار خاصی را در اختیار مخاطبین قرار نمی‌دهد. اما ابزارهایی برای ارسال مجدد محتواهای پرطرفدار در این فضا وجود دارد.
    • از جمله روش‌های مؤثر در بازنشر محتوا در اینستاگرام، گرفتن اسکرین‌شات و استفاده از برنامه‌هایی مثل (Repost: For Instagram)، (Reposta) و (DownloadGra) خواهند بود.
    • شما از چه برنامه‌ها یا روش‌های دیگری برای ریپست اینستاگرام استفاده می‌کنید؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    buffer

    hubspot

    socialsensei

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.