10 ترند اینستاگرام مارکتینگ برای کسب درآمد بیشتر

0

درباره انواع ترند اینستاگرام مارکتینگ چه می‌دانید؟ اگر اهل کسب درآمد از اینستاگرام هستید و یا قصد دارید تجارت خود را در این فضا ایجاد کنید، حتماً باید با استراتژی‌های بازاریابی این رسانه آشنایی کامل داشته باشید. ترندهای اینستاگرام به دلیل محبوبیت بالای این شبکه اجتماعی به صورت مکرر در حال به‌روزرسانی هستند.

در اینجا قرار است درباره برترین روندهای بازاریابی اینستاگرام در سال میلادی جدید صحبت کنیم. بنابراین اگر قصد دارید بیشترین بهره را از اینستاگرام مارکتینگ ببرید، تعداد فالوورهایتان را افزایش دهید، میزان تعامل با کاربران خود را بالا ببرید و به طور کلی درآمد بیشتری کسب کنید، جای درستی را انتخاب کرده‌اید.

ترند اینستاگرام مارکتینگ 2022

1.محبوبیت استیکرهای دارای لینک

اولین ترند اینستاگرام مارکتینگ در سال جدید استیکر دارای لینک است. براساس برخی پیش‌بینی‌ها تصور می‌شد که قرار دادن یک لینک یا پیوند در استوری اینستاگرام مورد توجه برندهای بیشتری قرار بگیرد.

این یعنی به جای اینکه هر صاحب کسب‌وکاری در اینستاگرام از یک پیوند تکی در بیو استفاده کند، می‌توانست از یک لینک در استوری خود نیز کمک بگیرد. با این وجود پلتفرم اینستاگرام ایده‌ دیگری برای این طرح در نظر داشت که ایده اولیه را کمی به حاشیه ‌کشید.

این طرح این است که به جای استفاده از پیوندها، بنوانید از استیکرهای دارای پیوند استفاده کنید. این استیکرها به عنوان برچسب تعاملی می‌توانند آخرین چیزی باشند که شما به استوری خود اضافه می‌کنید.

این کار همانطور که احتمالاً می‌دانید باعث می‌شود تا کاربران با توجه به استیکرها، روی آن‌ها کلیک کنند و با استفاده از یک URL از پیش تعیین شده به صفحه وب انتخابی منتقل شوند.

البته در اوایل اینستاگرام استفاده از این قابلیت را تنها برای پیج‌هایی که بالای 10 هزار فالور داشتند محدود کرده بود، هر چند که در ادامه آن را در دسترس تمامی پیج‌ها قرار داد تا بتوانند روند ترند اینستاگرام مارکتینگ را تعیین کنند.

2. طولانی‌تر شدن زمان استوری‌ها

دیگر ترند اینستاگرام مارکتینگ احتمال بالاتر رفتن زمان استوری‌های اینستاگرام است. در پایان سال مدیران این شبکه اجتماعی در حال آزمایش استوری‌های 60 ثانیه‌ای بودند. با این قابلیت دیگر نیازی نیست که ویدئوها، موسیقی یا افکت‌های خود را به قطعه‌های کوتاه 15 ثانیه‌ای تقسیم کنید.

این مزیت باعث می‌شود افرادی که قرار است استوری‌های شما را دنبال کنند، با وقفه کمتری در پخش هر استوری مواجه شوند. البته یک مزیت دیگر این ویژگی، قابلیت ایجاد محتواهایی هدفمندتر است که داستان برند شما را بهتر بازگو می‌کند و باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان هدف شما می‌شود.

ترند برتر اینستاگرام مارکتینگ

3. تعامل بهتر برندها و سازندگان در قابلیت جدید پلتفرم

اینستاگرام در سال 2021 قابلیت‌های محتوای مارک‌دار مختلف را نیز بررسی کرد. با استفاده از این ابزار جدید، هر مارک تجاری می‌تواند از طریق مشارکت برند، با سایر کسب‌وکارها همکاری کند. براساس ترند اینستاگرام مارکتینگ در سال جدید سازندگان قابلیتی را به پلتفرم اینستاگرام اضافه می‌کنند که هر برند هنگام جستجو یک مارک تجاری، با اولویت‌های مناسب کار خود مواجه شود.

4. محتوا، برترین ترند اینستاگرام مارکتینگ

هنوز هم این جمله که محتوا پادشاه است، به خوبی در اینستاگرام کار می‌کند. اگر هنوز کار خود را در این فضا شروع نکرده‌اید و یا حتی اگر در حال حاضر مشغول کسب درآمد در این شبکه اجتماعی هستید، باید بدانید که محتوا هنوز حاکمیت قوی بر فضای اینستاگرام دارد.

در اصل مهم‌ترین چیزی که در رابطه با بازاریابی در این فضا باید به آن توجه کنید، محتواست. برای تولید محتوای متنوع و ارزش‌آفرین چندین ابزار مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکته مهم در انتشار محتوا براساس ترند اینستاگرام مارکتینگ، معتبر بودن آن است. زیرا این روزها کاربران اینستاگرام بیش از هر زمان دیگری محتوای خوب را از محتوای نامناسب تشخیص می‌دهند.

از دیگر نکاتی که در تولید محتوا در این فضا باید به آن توجه کنید، بحث تصاویر باکیفیت است. تصاویری که استفاده می‌کنید، به برند شما اعتبار می‌بخشند، پس برای انتخاب آن‌ها وقت و هزینه بیشتری در نظر بگیرید.

محتوا به عنوان برترین ترند اینستاگرام مارکتینگ است که باید هنگام طراحی برنامه بازاریابی خود توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. در واقع این نوع محتوا و میزان تاثیر هر محتوا بر مخاطب است که در رشد تجارت شما اهمیت زیادی دارد.

5. قدرت ماندگار استوری اینستاگرام

در سال 2016 بود که سازندگان اینستاگرام برای اولین بار از قابلیت استوری رونمایی کردند. در حال حاضر 80 درصد از برندهای تجاری می‌گویند که ویژگی استوری تأثیر زیادی بر روی محتوای تعاملی آن‌ها داشته است. از طرف دیگر حدود 90 درصد از اینفلوئنسرها هم اعلام می‌کنند که بیشتر محتوای خود را از طریق این قابلیت منتشر می‌کنند.

این در حالی است که بخش زیادی از این تعداد هم گفته‌اند که در سال بعد بیشتر از سال گذشته از استوری استفاده می‌کنند. بنابراین استوری هم یک ترند اینستاگرام مارکتینگ محسوب می‌شود.

نکته جالب در این میان آمار مربوط به بازدید از استوری‌ها در پلتفرم اینستاگرام است. طبق گفته سازندگان این شبکه اجتماعی محبوب، روزانه چیزی حدود 500 میلیون حساب کاربری از استوری‌ها بازدید می‌کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید از این خصوصیت اینستاگرام به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، حتماً باید یک استراتژی اثربخش و کارآمد در این زمینه داشته باشید. توصیه ما در این زمینه استفاده از ایموجی‌ها، اسلایدهای جذاب، نظرسنجی‌ها و برچسب‌ها برای جلب توجه بیشتر مخاطبین و بالا بردن سطح تعامل آن‌ها با کسب‌وکار شماست.

6. استفاده از اینفلوئنسر مرتبط، ترند اینستاگرام مارکتینگ

هر چه فضای اینستاگرام به سمت محتوای معتبر گرایش بیشتری پیدا می‌کند، برندها نیز باید همکاری خود را با اینفلوئنسرهای مرتبط بیشتر کنند. یک کاربر واقعی این فضا به دنبال برقراری ارتباط با کسانی است که ویژگی مشترکی با آن‌ها دارد و به عبارت ساده‌تر زندگی آن‌ها به هم شبیه است، نه افرادی که فقط شهرت دارند.

پس نکته مهم در انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب برای برند شما این است که به دنبال شخصی باشید که هم‌صدا با تجارت شما باشد.

در هنگام انتخاب چنین افرادی به این موضوع توجه نکنید که آن‌ها تنها چند هزار فالوور دارند. زیرا اگرچه تعداد مخاطبین شما در این زمان کمتر می شود، اما در عوض همان تعداد محدود ارتباط بهتری با برند شما برقرار خواهند کرد. این ماجرا از طرف دیگر هم به سود شما خواهد بود، چون دیگر مجبور نیستید برای ارتباط با اینفلوئنسرهای مشهور مبالغ نجومی پرداخت کنید.

ترندهای اینستاگرام

7. اجرای لایو و پخش زنده بیشتر

دیگر ترند اینستاگرام مارکتینگ، افزایش استفاده از قابلیت محتوای زنده یا لایو است. براساس گفته محققان مردم برای اینکه احساس ارتباط بیشتری با هم داشته باشند، از لایوهای اینستاگرام استقبال بهتری می‌کنند. این حالت به دلیل این است که مردم برای جدایی از هم ساخته نشده‌اند.

دلیل رشد لایوهای اینستاگرام در این اواخر به دلیل شیوع بیماری کرونا است که باعث دوری بیشتر افراد از یکدیگر شده است. آمار لایوها در این شبکه اجتماعی پرطرفدار هم بسیار جالب توجه است. در حال حاضر روزانه چیزی حدود 1 میلیون نفر در فضای این پلتفرم اقدام به پخش محتوای زنده یا به اشتراک‌گذاری لایو خود با دنبال‌کنندگانشان می‌کنند.

8. افزایش خرید درون برنامه‌ای، ترند اینستاگرام مارکتینگ

دیگر ترند اینستاگرام مارکتینگ افزایش خرید از طریق برنامه اینستاگرام است. طبق آمارها در حال حاضر حدود 70 درصد از خریداران آنلاین از این پلتفرم برای پیدا کردن محصولات جدید استفاده می‌کنند. بر این اساس بعید به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام بخواهد شرایط خرید خروج از این پلتفرم را راحت کند. این افزایش خرید همچنین بی‌ارتباط با بیماری کرونا نیست.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    این ترند اینستاگرام مارکتینگ باعث می شود کسانی که به فروش در اینستاگرام علاقه دارند، خیلی زود بتوانند فضا را برای رشد و سودآوری خود مهیا کنند. مزیت اینستاگرام با دیگر فضاهای تجاری در این است که می‌توان تنها با کمی فعالیت و پشتکار حتی در زمان کوتاهی به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرد.

    9. استفاده از اکسپلور

    همه رسانه‌های اجتماعی یک هدف مشترک دارند و آن هم نگه‌داشتن کاربران سابق و افزایش کاربران موجود است. یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده اینستاگرام برای جلب توجه مخاطبین، استفاده از برگه کاوش اکسپلور است.

    این حالت باعث می‌شود تا محتواهای ناب، جذاب و مواردی که هنوز چندان شناخته شده نیستند، اما می‌توانند نگاه‌ها را به سمت خود جلب کنند، در این تب به نمایش عموم کاربران درآیند.

    این ترند اینستاگرام مارکتینگ در هر روز بیش از 200 میلیون کاربر را به سمت خود جذب می‌کند. اگر سازندگان این پلتفرم کمی فرایند استفاده و پیمایش در آن را بروزرسانی کنند، احتمالاً استفاده از آن هم بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

    طبق ترند اینستاگرام مارکتینگ، تب Explore باعث می شود تا کاربران این پلتفرم به سرعت به محتواهای مورد علاقه خود از سبک غذا، دکوراسیون و مد گرفته تا معماری و سفر دسترسی داشته باشند.

    وجود اکسپلور باعث می‌شود تا برندهای فعال تأثیرگذاری بیشتری در بین مردم داشته باشند و از طرفی برخی از افراد ناشناخته که البته توانایی‌های خوبی دارند، بهتر دیده شوند.

    هیچ راه مشخصی برای راهیابی به این بخش وجود ندارد. تنها کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از هشتگ مناسب استفاده کنید، زمان مناسب برای پست‌گذاری را برگزینید، مکان خود را اضافه کنید و برای یک فراخوان اقدام کنید.

    10. استفاده از جلوه‌های مرتبط، ترند اینستاگرام مارکتینگ

    از بین تمامی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، این اینستاگرام است که شرایطی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند از افکت‌های محبوب برای جلب توجه کاربران خود استفاده کنند.

    برای مثال یک شرکت آرایشی بهداشتی با استفاده از جلوه‌های ویژه می‌تواند به کاربران کمک کند تا با امتحان کردن سایه‌های آرایشی مجازی، ظاهر خود را در شرایط گوناگون بسنجند. این یکی از روش‌های عالی برای بازاریابی برندها محسوب می‌شود تا محصولات خود را بهتر از همیشه به خریداران بالقوه بفروشند.

    جلوه‌های ویژه می‌توانند کسب‌و‌کار شما را از دیگر رقبا متمایز کنند. با استفاده درست از جلوه‌های مرتبط به تجارت خود، توجه کاربران را به سمت برند خود جلب کنید.

    چه نوع محتوایی در اینستاگرام به خوبی کار می‌کند؟

    زمانی که قرار است برای بازاریابی برند خود از طریق اینستاگرام اقدام کنید، باید به نقش محتوا در برنامه‌ریزی استراتژی توجه ویژه‌ای داشته باشید. در اصل فرم، نوع و تنوع محتواست که شکست یا موفقیت شما را در پی دارد.

    از سال 2019 به بعد فضای اینستاگرام بیشتر به سمت محتوای بدون فیلتر و مهم‌تر از آن محتوای معتبر از سوی برندها و اینفلوئنسرهای این پلتفرم گرایش داشته است. محتوای شما باید در عین اینکه از صداقت لازم برخوردار باشد، به گونه‌ای داستان برند شما را بازگو کند که کاربران را تحت تأثیر قرار دهد.

    ما یک ایده خوب را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا به عنوان یک ترند اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام فراتر از آنچه در اینجا به آن اشاره کردیم، به رشد تجارت شما کمک کند. ایده این است که تنها داستان‌های موفقیت خود را با مردم به اشتراک نگذارید، بلکه از روزهای سختی و شکست خود نیز صحبت کنید.

    هیچ چیز به اندازه یک محتوای صادقانه روی مردم اثرگذار نخواهد بود. این شکل از محتوا باعث می‌شود که مخاطبین تمایل بیشتری در برقراری ارتباط با شما داشته باشند.

    چه نوع استوری‌هایی در اینستاگرام نتیجه بهتری به دنبال دارد؟

    داشتن یک استراتژی مؤثر برای استوری اینستاگرام شما بسیار مهم است. این امر باعث می‌شود که شما نهایت بهره‌وری را از داستان خود داشته باشید. برای شروع استفاده از موارد زیر می‌تواند اثربخشی محتوای استوری شما را بیشتر کند.

    • نظرسنجی‌های تعاملی
    • اسلایدهای ایموجی
    • قرار دادن گیف در استوری
    • تبدیل استوری به مجله تصویری
    • استیکرهای عمومی
    • استیکر لینک

    کوتاه در مورد ترند اینستاگرام مارکتینگ

    • در این مطلب به معرفی چندین ترند اینستاگرام مارکتینگ در سال جدید پرداختیم، که در داخل کشور ما کارایی بیشتری دارند.
    • ایجاد یک برند قوی در اینستاگرام بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی موفق در این رسانه اجتماعی است که بدون آگاهی از ترندهای روز امکان‌پذیر نخواهد بود.
    • نکته قابل توجه این است که همانطور که اینستاگرام به طور مدام روزآمد می‌شود، کسب‌وکار شما هم برای دیده شدن نه تنها باید از روندهای بازاریابی آگاهی داشته باشد، بلکه از آنها در ایجاد استراتژی‌های موفق نیز استفاده کند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.